Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 25.1.2019 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på psykisk syke. Angst og depresjoner er ikke sykdommer, bare svake mennesker som prøver å finne unnskyldninger for å være sjenerte og ha en kjip periode. Jeg tror det bunner i oppmerksomhetsbehov og dramatendenser. Akkurat som spiseforstyrrelser og selvskading. Bare tull. Ingen skader seg selv fordi de er syke, de skader seg fordi de har lyst.

Anonymkode: 95923...34c

Jeg blir oppgitt av slike svar som dette. Du er bare heldig som ikke har opplevd psykisk sykdom. 

Angst aktiveres i fryktsenteret i hjernen (amygdala). Dette styres av reptilhjernen og er en spontan og automatisk reaksjon som hvor kroppen skiller ut adrenalin for å gjøre seg klar til å bekjempe en fare. Det er en fysisk reaksjon, og alt i alt var det disse instinktene som fikk mennesket til å overleve og tilpasse seg. De fanget opp farer og handlet deretter for å redde seg selv og omgivelsene fra å sulte, dø eller bli angrepet av et farlig dyr. 

En angstlidelse får man først når disse responsene slår seg på uten at det er en reell fare på gang. Reaksjonen er like ekte, men hjernen skiller ut adrenalin på feil grunnlag og fryktsenteret settes igang fordi det blir sendt signaler til kroppen om at den er i fare. 

Depresjon kan oppstå veldig i det små. Man blir sliten men klarer ikke å bli uthvilt igjen, og man mister energi og livslyst over en lenger periode. Som resultat av dette kan man bli nedstemt, sove dårligere og miste matlyst. Mange går også ned i vekt og har smerter i kroppen. Etter dette kommer gjerne tankene om at man ikke føle seg verdt noe, at man er til bry og at man ikke får til noe. Kroppen har gått for lenge på høygir, og man går i en tilstand hvor man veksler mellom over og underaktivering. (Dette kan forklares ved å se på hjerneforsking). Det sies også at en del deprimerte mangler signalstoffer i hjernen, noe som gjør at de blir syke. 

Selvskading kommer i mange varianter. Har du tenkt over at noen mennesker har vært gjennom så grusomme ting i livet at den eneste måten å regulere seg på, overleve og kunne fungere i samfunnet er ved å påføre seg selv skade? Noen mennesker opplever ekstreme psykisk smerter de ikke får pause fra. Hos mange, særlig traumeoverlevere, ses dette som en mestringsstrategi for å takle følelser man ikke er i stand til å regulere på en mer gunstig måte. Mange forteller at det var det som holdt dem i live, som gjorde at de orket å kjempe litt til, som fikk dem litt bort fra alt helvete de hadde opplevd. 

Ingen vil være så langt nede at de må skade seg for å regulere følelser. For mange er det forbundet med skam. Det det ikke er tegn på er svakhet; det er et tegn på at man har mer over seg enn at man klarer å holde hodet over vann, og for noen lindrer det for å ikke tippe fullstendig over. Her også frigis det dopamin som skaper en effekt av avhengighet. Det er sykdom, det er en avhengighet, og det er grusomt å slite med det. I lengden hjelper det ikke, og det er viktig å søke hjelp om det har gått så langt at man ikke finner andre løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, flere, men jeg viser det aldri eller sier de høyt.. Noen:

  • Alle asiatere har liten penis
  • Kjøttetere er egoister og mindre intelligent (ettersom de kan ignorere all lidelsen og faktaen som vi vet om i vår tid, samtidig som ingen kunne drept dyr selv, men "glad i dyr, natur og miljø" er de)
  • Bloggere er narsister
  • Selgere er upålitelige på alle arenaer
  • De som tar mye selfies har et forvrengt selvbilde 
  • Treningsfolk (dvs: disse "fitnessfolka" på sosiale medier) er mindre intelligente og kun opptatt av seg selv.
  • Arbeidsplasser med kun kvinnelige ansatte er giftige
  • Folk som skryter og deler info som ingen har bedt om er tilbakestående
  • De som går rundt på offentlige steder er egoister og dumme (altså, de er i veien for andre og ser ikke ut til å bry seg)
  • De som snakker høyt i telefonen på offentlige plasser (buss, tog etc.) er tilbakestående
  • Folk som ikke respekterer et nei er idioter og tilbakestående
  • Menn som hopper fra forhold til forhold er svake og falske
  • Folk som deler alt på sosiale medier
  • Frekke folk i servicebransjen er tilbakestående (er utrolig mye folk som aldri skulle hatt kundekontakt som sitt yrke..)
  • Norske menn som mener norske kvinner er "usexy, utakknemlig og uatraktiv" og bruker dette som unnskyldning for å hente seg ei dame fra et utviklingsland (hvordan kan man ikke forstå at en må jobbe med seg selv for å få dame og hvordan kan man bli så tilbakestående at du får ikke dame ila 30 år i Norge, men i Thailand får du kone etter 10 dager ferie)
  • Voksne som bor hjemme etter 30
  • Folk som er mer opptatt av å snakke enn å lytte
  • Hvite gamle menn alene på fly til Bangkok..
  • Folk som røyker er tilbakestående (hallooo!?? Hvordan kan man behandle sine eneste kjære lunger på denne måten når vi vet hvor skadelig det er??!)

Anonymkode: c9e2e...6f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, flere, men jeg viser det aldri eller sier de høyt.. Noen:

Anonymkode: c9e2e...6f6

Du er ekstremt opptatt av at alle er tilbakestående. hvorfor? f`

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ekstremt opptatt av at alle er tilbakestående. hvorfor? f`

Anonymkode: a6bc8...2c8

Hun anser seg selv som intellektuelt overlegen, men ser ikke selv hvor tilbakestående hun er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ThotSlayer said:

Hun anser seg selv som intellektuelt overlegen, men ser ikke selv hvor tilbakestående hun er

Gjør jeg det? Basert på din tolkning er det vel motsatt. 

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ekstremt opptatt av at alle er tilbakestående. hvorfor? f`

Anonymkode: a6bc8...2c8

det finnes mange synonymer om dere ønsker en bredere tilnærming. 

Jeg er ikke ekstremt opptatt av at alle er tilbakestående og har heller aldri skrevet at alle er tilbakestående. 

Anonymkode: c9e2e...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør jeg det? Basert på din tolkning er det vel motsatt. 

Anonymkode: c9e2e...6f6

Gidder ikke gå nærmere innpå hvorfor du er tilbakestående, du med ditt glimrende intellekt får gruble på det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordom etter erfaring.. mennesker uten utdannelse er dummere enn mennesker med utdannelse.. Ikke IQ, men i form av lav kildekritikk, høy påståelighet osv. Tror det handler om at ved høyere utdannelse lærer man å tenke kritisk, være kildekritisk, se kontekst osv. 

 

Anonymkode: 2818b...599

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, flere, men jeg viser det aldri eller sier de høyt.. Noen:

  • Kjøttetere er egoister og mindre intelligent (ettersom de kan ignorere all lidelsen og faktaen som vi vet om i vår tid, samtidig som ingen kunne drept dyr selv, men "glad i dyr, natur og miljø" er de)

Anonymkode: c9e2e...6f6

Hva tenker du om meg som var veganer, men etter å ha blitt syk tåler jeg ekstremt få matvarer og for å overleve må spise noe kjøtt/meieriprodukter? Det er ikke tull, det er heller ikke en mote-greie, jeg blir rett og slett syk av de fleste matvarer. Jeg har tenkt tanken selv; hvorfor er mitt liv mer verdt enn de jeg spiser? 

Anonymkode: c2489...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er påstår at de er dypt deprimert i lang tid, som til stadighet må poengtere hvor dårlig selvbilde og selvtillit de har, hvor mye de vil dø og snakker mye om selvskadning og selvdestruktiv oppførsel... for så å finne en mann og vips så er de helt frisk. De var ikke syke i utgangspunktet. De ville bare ha oppmerksomhet. Du blir ikke frisk av alvorlig psykisk lidelse (hvor de da attpåtil slenger ut alvorlige diagnoser!) for så å bli frisk fordi du skal på en date.  

Slike mennesker som lar en mann (eller kvinne) definere og styre livet deres på den måten, er svake mennesker. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som ikke har egne barn som jobb nummer 1. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 16.01, AnonymBruker skrev:

De som er påstår at de er dypt deprimert i lang tid, som til stadighet må poengtere hvor dårlig selvbilde og selvtillit de har, hvor mye de vil dø og snakker mye om selvskadning og selvdestruktiv oppførsel... for så å finne en mann og vips så er de helt frisk. De var ikke syke i utgangspunktet. De ville bare ha oppmerksomhet. Du blir ikke frisk av alvorlig psykisk lidelse (hvor de da attpåtil slenger ut alvorlige diagnoser!) for så å bli frisk fordi du skal på en date.  

Slike mennesker som lar en mann (eller kvinne) definere og styre livet deres på den måten, er svake mennesker. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Jeg tror jeg vet hvem du sikter til, og jeg er uenig. Har du tenkt på at det kan være en distraksjon for vedkommende? At dette kan være noe fint i hverdagen som får tankene vekk fra situasjonen?

Anonymkode: 99732...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det angrepet i New Zealand nylig:

Det spiller overhodet ingen rolle om dette faktisk stemmer eller ikke. Aldri i verden om dette hadde blitt nevnt i noen som helst nyhetskilder.  

For å oppsummere kort; Ett par stykker som hadde gært aktive ved denne radikale moskeen, skal ha reist til Syria for å bedrive terror. Der ble de drept i et amerikansk drone-angrep. Miljøet rundt akkurat denne moskeen som ble angrepet på New Zealand var ikke så veldig stort, likevel var det flere derfra som reiste til blanta nnet Syria eller Irak... 

Anonymkode: 0e7e9...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse folk burde hatt verge. 

Anonymkode: 79f98...ecc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2017 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Dett er direkte plagsomt med Romfolk som sitter i inngangen på masse matbutikke og tigger. Har lyst å jage dem hjem eller i en jobb. Hadde de sittet der og solgt noen kurver jordbær de hadde plukket. Hadde jeg hatt respekt for de. 

Folk som sier at de skal "sykemelde seg". Folk som ikke jobber og snylter på de som står opp om morgenen for å kjøre avisen, vaske gulv, tømme søpla di osv. De kan jeg ikke fordra. Tenk hvor mye mindre vi slapp å skatte da. Ev. Få mer goder i form av bedre eldreomsorg. Men nei. De skal gå til disse slaskene. Slik at de eldre og de som faktisk er syke dør i helsekøer. Fordi pengenev vi betaler inn for nettopp dette blir stjålet av noen slaskete snyltere på sofaen. Eller får en uverdig alderdom selv om de har vært flittige og jobbet og betalt inn millioner han ikke får se snurten til.

Dette tør jeg ikke si høyt.

 

 

Anonymkode: fc408...1bc

Jeg har vært den som sykemeldte seg. Men har nå etter en tid på psykriatisk og mange samtaler med psykolog fått orden på livet. Er i jobb fungerer. 

Vær ikke så krass i meningene dine, du kjenner aldri den fulle historien. 

Anonymkode: e8c90...59e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil ha barn så burde man enten sterilisere seg eller la være å ha sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som tygger tyggegummi uten å lukke munnen virker dumme. Religiøse mennesker mangler ryggrad og trenger religion som krykke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på alle som legger ut dumme sitater på facebook som mindre intelligente. Sitater av typen "Kjære julenissen. Jeg ønsker meg en tynn midje og en tjukk lommebok til jul! Ikke bland disse som du gjorde i fjor". De er ikke stort bedre de som kommenterer ting som "Ler meg i hjel! 🤣:ler:", "HAHAHA!!:hoho:", "Denne MÅ jeg dele! :skratte:" og lignende.

Anonymkode: e859e...9f9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser på alle som legger ut dumme sitater på facebook som mindre intelligente. Sitater av typen "Kjære julenissen. Jeg ønsker meg en tynn midje og en tjukk lommebok til jul! Ikke bland disse som du gjorde i fjor". De er ikke stort bedre de som kommenterer ting som "Ler meg i hjel! 🤣:ler:", "HAHAHA!!:hoho:", "Denne MÅ jeg dele! :skratte:" og lignende.

Anonymkode: e859e...9f9

Hehe, bra observasjon! Ler så jeg griner, LOL!:ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser på alle som legger ut dumme sitater på facebook som mindre intelligente. Sitater av typen "Kjære julenissen. Jeg ønsker meg en tynn midje og en tjukk lommebok til jul! Ikke bland disse som du gjorde i fjor". De er ikke stort bedre de som kommenterer ting som "Ler meg i hjel! 🤣:ler:", "HAHAHA!!:hoho:", "Denne MÅ jeg dele! :skratte:" og lignende.

Anonymkode: e859e...9f9

Syntes den var morsom jeg! :jepp:

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...