AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1841 Del Skrevet 25. februar 2020 Folk med Louis Vuitton vesker. De har tatt over Michael Kors. Ser nesten ikke MK lenger. Tenker at det er folk som ikke lenger følte MK var imponerende nok siden «alle» gikk med det, så da måtte de gå over til LV. Men nå går jo «alle» med disse og. Jeg tenker at det er mennesker som vil at andre skal tenke «se! Hun må være rik! Hun har råd til en veske til 15.000!» Anonymkode: 8786f...b24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1842 Del Skrevet 26. februar 2020 På 21.2.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev: Min hemmelige fordom er om menn. Menn og evne til empati og det å skape omsorgsfulle samfunn. Jeg har en fordom om at menn ikke er stand til å skape empatiske samfunn på grunn sv biologi. Begrunnet i at de samfunn hvor det er få kvinner som har reell innflytelse og der opptil 100% av makta ligger hos menn så blir liksom samfunnet så hardt. «Klar deg selv» samfunn osv. i samfunn hvor vi kvinner er med å bestemme og kanskje også påvirker våre ektemenn, fedre, brødre, sønner osv, blir med en gang opptatt av sykepleie, barneomsorg, gamle og helse osv. Men er kanskje bare en fordom jeg har. Anonymkode: de17d...79d Jada alle menn er verdiløse og onde vi har fått det med oss. Anonymkode: d263f...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1843 Del Skrevet 26. februar 2020 Synes kroppspressdebatten har gått helt over styr. Alle mulige folk blir kritisert for å være dårlige forbilder, det meste er feil, og til og med de som kritiserer, møter seg selv i døra for de har selvsagt også gjort noe som ikke er helt PK, fordi det gjør de fleste av oss på et eller annet tidspunkt. Bloggene er jo drittkjedelige, folk tør ikke å si noe som helst, uansett hva slags mening de gir uttrykk for, kommer det et forbehold i neste setning for ikke å støte noen. (Ja, jeg sa jo at jeg er glad i epler, men jeg spiser altså pærer av og til også, dere!!!) Og når fedme og overvekt er et av de største samfunnsproblemene man har i dag, blir det litt for dumt å sable ned alle mulige slanke folk som legger ut bilder av seg selv. Selvsagt finnes det unntak som ER skadelige, men når folk som har vært overvektige før, plutselig fremstilles som syke og dårlige forbilder fordi de har klart å gå ned til normal vekt, er det noe feil. Er ganske sikker på at ettertiden vil se på denne tiden som da media og PK-geriljaen gjorde folk en gigantisk bjørnetjeneste ved å hamre løs på at overvekt er positivt, slankhet feil og skadelig. Vi vet alle at anorexia er en forferdelig og skadelig sykdom, men når majoriteten av befolkningen tvert imot er overvektig, med alle livsstilssykdommene det fører med seg, er det kanskje på tide å innse at man bør rette skytsen i en annen retning. Anonymkode: f7217...a38 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1844 Del Skrevet 26. februar 2020 Kvinner er ikke bedre enn menn. Anonymkode: d263f...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1845 Del Skrevet 26. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er ikke bedre enn menn. Anonymkode: d263f...072 Ikke i fåtall, men i flertall jo. Anonymkode: 84b2a...e18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1846 Del Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke i fåtall, men i flertall jo. Anonymkode: 84b2a...e18 Nei kvinner er like udugelige som det menn er. Men forsett med det naive synet ditt du. Anonymkode: d263f...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1847 Del Skrevet 26. februar 2020 Feite unge jenter som tror de er tynne og kler seg ikke etter sin kropp. Trange bukser med kort mage topp. Ekkelt Dette som er så i fokus nå at det finnes forskjellige foreldre. Mor og far,mamma og mor,far og far osv blir kvalm rett og slett hvor skal denne verden ende. Anonymkode: a50bb...9e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1848 Del Skrevet 26. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Feite unge jenter som tror de er tynne og kler seg ikke etter sin kropp. Trange bukser med kort mage topp. Ekkelt Snakk for deg selv, er jo sexy med litt muffintop. Anonymkode: 365ad...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1849 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg har en veldig upopulær mening jeg aldri skal si høyt; Jeg vil bare se tynne jenter som modeller. Modelljobber er for slanke og veltrente kvinner. De har ikke anoreksi, det var mest på90-tallet det. Men de ferreste klarer å se slik ut, derfor gjemmer «normaljentene» seg bak at de er et farlig kroppsideal. Jeg vil ha vekk igjen disse overvektige og fyldige fra reklamer. Man ser alt for godt at det er bare for å please kvinner med dårlig selvbilde. Se på Lindex reklamen. men, de fyldige må jo få føle seg som modeller de også... Anonymkode: 8786f...b24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2020 #1850 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg merker det snører seg inni meg når folk ikke utviser forståelse for psykisk sykdom og heller ikke anerkjenner at det faktisk er ordentlige sykdommer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 26. februar 2020 #1851 Del Skrevet 26. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en veldig upopulær mening jeg aldri skal si høyt; Jeg vil bare se tynne jenter som modeller. Modelljobber er for slanke og veltrente kvinner. De har ikke anoreksi, det var mest på90-tallet det. Men de ferreste klarer å se slik ut, derfor gjemmer «normaljentene» seg bak at de er et farlig kroppsideal. Jeg vil ha vekk igjen disse overvektige og fyldige fra reklamer. Man ser alt for godt at det er bare for å please kvinner med dårlig selvbilde. Se på Lindex reklamen. men, de fyldige må jo få føle seg som modeller de også... Anonymkode: 8786f...b24 Men de selger visst faktisk mer klær når de bruker runde modeller. Ikke til meg må jeg innrømme, for jeg er såpass kroppsfiksert at jeg ikke får lyst på klær når de vises på en stor modell. Selv om buksene finnes i min størrelse også ser jeg bare for meg hvordan de tar seg ut på en stor kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1852 Del Skrevet 26. februar 2020 13 minutter siden, youcancallmejune skrev: Men de selger visst faktisk mer klær når de bruker runde modeller. Ikke til meg må jeg innrømme, for jeg er såpass kroppsfiksert at jeg ikke får lyst på klær når de vises på en stor modell. Selv om buksene finnes i min størrelse også ser jeg bare for meg hvordan de tar seg ut på en stor kropp. Det er jo fordi alle er runde. Nesten alle. Det har jo alltid vært klær til runde. Det er bare at de mæ bruke dem som modeller også fordi runde føler seg ekskludert. Saken er at jeg ikke synes de er like visuelt fine. Kroppene deres er ikke imponerende. Man trenger ikke være stygg fordi man er rundt og det er forskjellige runde kropper. Men det vil vel alltid være det sjeldne som er mest attraktivt på en måte. Anonymkode: 8786f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1853 Del Skrevet 28. februar 2020 På 26.2.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev: Dette som er så i fokus nå at det finnes forskjellige foreldre. Mor og far,mamma og mor,far og far osv blir kvalm rett og slett hvor skal denne verden ende. Anonymkode: a50bb...9e2 Så kjedelig det begynner å bli med disse fordommene. Skal vedde på at du sikkert var ung på 70 eller 80-tallet. Anonymkode: 84b2a...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1854 Del Skrevet 29. februar 2020 Det er ikke spesielt trist at gamle folk dør. Ja, de er mødre/fedre, beste og oldeforeldre og mange er nok glad i de, men de er gamle. Poenget med å være gammal er at man skal dø. Da min bestemor døde i en alder av 85 så sa folk at det var en «tragedie». NEI, det det IKKE. At Anna på 85 dør er IKKE en tragedie. At Lise på 5 år dør er en tragedie. At en hel bygd dør av epidemier er en tragedie. Anonymkode: 797ba...9e6 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buldre Skrevet 1. mars 2020 #1855 Del Skrevet 1. mars 2020 På 29.2.2020 den 14.41, AnonymBruker skrev: Det er ikke spesielt trist at gamle folk dør. Ja, de er mødre/fedre, beste og oldeforeldre og mange er nok glad i de, men de er gamle. Poenget med å være gammal er at man skal dø. Da min bestemor døde i en alder av 85 så sa folk at det var en «tragedie». NEI, det det IKKE. At Anna på 85 dør er IKKE en tragedie. At Lise på 5 år dør er en tragedie. At en hel bygd dør av epidemier er en tragedie. Anonymkode: 797ba...9e6 At folk før av alderdom har jeg aldri hørt omtalt som tragedier. At det er trist å miste noen er noe annet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. mars 2020 #1856 Del Skrevet 2. mars 2020 Det er idiotisk og begynne å grine og sørge over at en kjendis dør. Med mindre du har et personlig forhold til kjendisen altså at du kjenner han eller henne personlig, 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1857 Del Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Det er idiotisk og begynne å grine og sørge over at en kjendis dør. Med mindre du har et personlig forhold til kjendisen altså at du kjenner han eller henne personlig, Det er spesielt ja...Jeg syntes det er trist når en kjendis dør, men jeg griner ikke. Samtidig så er vi alle forskjellige. Noen griner mye, andre ikke så mye....Det er sikkert noen som tar selvmord når en kjendis dør også. Det er bare trist.... Anonymkode: 4b3a3...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1858 Del Skrevet 2. mars 2020 Folk som sier "jeg kommer aldri til å stemme Arbeiderpartiet. men jeg har sansen for Giske". Tenker at det eneste de likte med Giske var at han brukte ledervervet sitt til å seksuelt trakassere tenåringsjenter og unge kvinner. Anonymkode: 64ebd...809 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1859 Del Skrevet 2. mars 2020 På 25.2.2020 den 3.21, AnonymBruker skrev: Jeg liker janteloven. Jeg takler ikke selvskryt og folk som er opptatt av å selge seg selv. Anonymkode: afa80...bd0 Samme her. Skryt (spesielt snikskryt!) er utrolig lite sjarmerende, men dessverre går vi mer og mer i retning av et samfunn der alle skal "selge" seg selv. Anonymkode: f9002...c9a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1860 Del Skrevet 3. mars 2020 På 21.2.2020 den 12.50, AnonymBruker skrev: Les igjen du. Og det er ikke bare hos DPS man kan få hjelp. Jeg snakker om avslag fra dps, kommunen og privat med henvendelse. Får du avslag på alt så er du ikke syk nok! Avslag pga plassmangel har ingenting med hvor syk du er. De kan ikke kaste ut noen med mildere sykdom enn deg, for å få plass til deg fordi du er ekstremt syk. Er det ikke plass så er det ikke plass, og det har ingenting med grad av sykdom å gjøre og det har jeg heller ikke sagt. Dps er en behandlingsmulighet og ikke den eneste. Selv om at mange tror det her på KG tydeligvis. 🙄 Anonymkode: a6bc8...2c8 Jo, det kan de. Jeg hadde minimum 6 år igjen av behandlingen min (jeg hadde en behandlingsplan, underskrevet av behandler, meg selv, overlegen og enhetslederen, hvor dette sto svart på hvitt) og ble kastet ut på grunn av dårlig kapasitet. Vi var flere det skjedde med, de friskeste måtte ut for å lage plass til de som var dårligere enn oss. Jeg var langt ifra frisk nok til å skrives ut, det prøvde behandleren min å understreke for ledelsen, men det var ikke nok. At både jeg og flere av de andre som ble kastet ut av behandling var tikkende bomber var ikke nok. De måtte prioritere, kapasiteten var egentlig sprengt for lenge siden. Anonymkode: 0fc94...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå