Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On ‎3‎/‎12‎/‎2019 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

• Folk som røyker er tilbakestående (hallooo!?? Hvordan kan man behandle sine eneste kjære lunger på denne måten når vi vet hvor skadelig det er??!)

Anonymkode: c9e2e...6f6

Phu hei, det var mye på én gang, men jeg vet svaret på den siste da: av samme grunn som man ubekymret kan fly til syden om sommeren og London, Stockholm og Berlin om vinteren selv om man vet at klimaet holder på å gå til helvete. Man fortrenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Blir ikke spesielt imponert over folk som gjør det veldig godt i veldig dyre idretter. Handler som oftest mest om at man har rike foreldre. 

Anonymkode: 64ebd...809

Hvilke idretter er dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Hvilke idretter er dyre?

Skiskyting, alpint, ishockey...

Anonymkode: c2489...b04

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.1.2019 den 0.54, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp:

Anonymkode: 030f8...ba8

Ja, må være noe av det verste og mest uvitende jeg har hørt. Gjør vondt i brystkassa.

Anonymkode: 6f45d...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vil ha mindre innvandring. Både arbeidsinnvandring og fra midtøsten.

Synes også man har blitt hysteriske, nesten fanatiske med måten en jobber med ungdom og utviklingshemmede når det gjelder bruk av såkalt tvang og makt blant annet.

Har aldrig sakt dette høyt.

Anonymkode: f00e7...af5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 3.3.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Jeg synes tjukke folk skal slutte å omfavne seg selv og heller gå inn for å slanke seg. Jeg forstår at noen har sykdommer, og det et greit, ikke misforstå. Men verste jeg vet er at man hele tiden skal hylle tjukke mennesker som kler av seg. 

Anonymkode: d57fe...531

Dette er jeg helt enig i. Jeg er selv overvektig og må gå ned iallefall 20 kg for å være normalvektig, men denne "kroppspositivitetsbølgen" er plagsom og dum. Hva med å bare drite i hvordan kropp ser ut og heller ta vare på helsa, ergo gå ned i vekt om man er overvektig, gå opp i vekt om man er undervektig og diverse...? Hvorfor ikke prøve å gi kroppen det den trenger og passe på at man har en sunn kropp fremfor å stå foran speilet og proppe i seg mat og si at man er bra nok som man er? Det suger nok å bli 200 kg og fortsatt sitte der og si at man er bra nok, når man dør før man er 30 år. Blæh... Har merkelig nok mye fordommer mot overvektige mennesker, og da er jeg en av de selv. :( Jeg vet også hvor mye vi overvektige sliter med vekten vår. Det er vanskelig å være avhengig av noe man trenger daglig (les: mat), og å begrense inntaket av det. Man kan jo ikke slutte å spise heller. Med snus, røyk, alkohol, narkotika og lignende kan man bare kutte det rett ut, mens maten må man fortsatt få i seg. Helt sikkert noen som kommer til å kjefte fordi jeg sammenligner matavhengighet med slike ting, men de som har vært avhengig av mat, sukker eller junk er klar over hvor landet ligger, og det er ufattelig vanskelig... Jeg har både røyka og snust, og brukt milde narkotiske midler i lengre perioder, og har sluttet med alt - og det er åpenbart lettere å slutte med slikt enn det er å slutte å trøstespise, overspise osv. 

Overvekt og fedme er den nye folkesykdommen. Vi spiser oss ihjel, mens i fattige land og strøk sulter de ihjel. Det er trist og dumt. Det sier seg selv når noen vil kalle en lubben, overvektig person for normal. Nei, ikke normaliser overvekt, for å være slank og normalvektig er det som er normalt og slik det skal være. 

Anonymkode: 62c4d...297

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jonas Gahr Støre har viss nok en dement mor som er bosatt på pleiehjem. Det var nylig skriverier om dem i en eller annen nettavis. Men dette sykehjemmet som han nevnte blir faktisk drevet av en PRIVAT stiftelse, og en privat høyskole. 

Den heter Diakonova dersom noen ønsker å Google dette.    

Men var det ikke alle disse private sykehjem / eldrehjemmene som viss nok var "Djevelens verk" ifølge Arbeiderpartiet?? Disse APekattene sin dobbeltmoral og hykleri blir mer og mer åpenbar! Forhåpentligvis legger flest mulig velgere også merke til dette: Politikerne  snakker i det vide og det brede om hvordan det norske samfunnet burde se ut. Men så gidder de selvfølgelig ALDRI å følge disse "prinsippene" sine selv...                                                 

Anonymkode: 0e7e9...95a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fordommer mot:

-Frp og høyrevelgere😡😔😔😈😈

-religiøse folk. Spesielt enkelte muslimer og kristne. Fordi de er så satte og evner ikke eller vil ikke gå ut av sin religiøse boks. 

Dette er jo ikke å utvikle seg. De bare går der i det samme og ser ikke alle mulighetene, tilbudene, andre meninger og gleder eller andre sider ved livet. Og de har jeg VELDIG fordommer mot.

-folk som er super-egoistiske basert på det samme som står skrevet over her. Ser ikke hvordan de selv er. Og de er som regel lite intelligente. Det er de verste folkene jeg vet om. Æsj. Det kan være campingfolk, babes med silikon, Botox o.l Gjerne damer i 40-60 årene. Det er så desperat. Mange av de ser ikke så veldig intelligente ut.

-folk på vestkanten. De ser ned på meg som kommer fra andre kanten.

-toppolitikere og andre superrike folk. For noen ondskapsfulle, egoistiske folk. De tar for seg av folks penger og våre naturressurser uten og tenke over konsekvensene i det hele tatt. Og de er det mange av! Men en dag får de svi. Karma.

Anonymkode: 08173...3e5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.3.2019 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Blir ikke spesielt imponert over folk som gjør det veldig godt i veldig dyre idretter. Handler som oftest mest om at man har rike foreldre. 

Anonymkode: 64ebd...809

Man trenger ikke være rik for å ha barn i dyre idretter. Man må være ressurssterk for å ha barn i dyre idretter. Jeg har svært liten inntekt, likevel har jeg barn i dyre idretter. Det koster mer i egeninnsats enn det gjør i penger i dyre idretter selv om det er ufattelig dyrt.

At man lykkes om man har ressurssterke foreldre er vel ikke akkurat noen nyhet?

Anonymkode: 3b7de...605

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jonas Gahr Støre har viss nok en dement mor som er bosatt på pleiehjem. Det var nylig skriverier om dem i en eller annen nettavis. Men dette sykehjemmet som han nevnte blir faktisk drevet av en PRIVAT stiftelse, og en privat høyskole. 

Den heter Diakonova dersom noen ønsker å Google dette.    

Men var det ikke alle disse private sykehjem / eldrehjemmene som viss nok var "Djevelens verk" ifølge Arbeiderpartiet?? Disse APekattene sin dobbeltmoral og hykleri blir mer og mer åpenbar! Forhåpentligvis legger flest mulig velgere også merke til dette: Politikerne  snakker i det vide og det brede om hvordan det norske samfunnet burde se ut. Men så gidder de selvfølgelig ALDRI å følge disse "prinsippene" sine selv...                                                 

Anonymkode: 0e7e9...95a

Hvilke fordommer er det som du ikke tør å si høyt?

Anonymkode: eb2f1...bd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 26.1.2019 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Folk med bulimi er patetiske idioter. Forstår ikke hvordan de ikke kan ha dårlig samvittighet over at de sløser så mye mat.

Anonymkode: b461f...bb0

Bulimi er en psykisk lidelse. Jeg forstår dog at det er vanskelig å sette seg inn i noe man ikke har opplevd eller sett på nært hold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke:

- religion

- homofile

- transer

- lbtg bevegelsen

Anonymkode: cb855...c68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 27.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg hater tiggere og narkomane. Jeg mener også at kvinner som blir fysisk og psykisk mishandlet, men allikevel velger å bli i forholdet, selv om de har barn, fortjener det de får.

Anonymkode: eb2f1...bd4

Tiggere og narkomane er der av ulike grunner. De er like verdifulle som resten av oss. De har ikke valgt det livet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 2.3.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot kvinner som spiser kjøtt. Det er sinnsykt ufeminint og uintelligent.

Anonymkode: ba021...f6e

Jeg har fordommer mot slike idiotutsagn, fra tungtreligiøse veganere som hater alle som spiser kjøtt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.1.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Den øverste...virkelig??!! 🙄 

Du er klar over at det ikke har noe med intelligens å gjøre, men at enkelte faktisk har dysleksi eller andre utfordringer i livet, uten at det gjør dem "dumme" av den grunn. Folk kan faktisk skaffe kunnskap og lære på flere måter, det er dessverre slik at noen ikke har valget. Og se på folk som Røkke f.eks. Har du fordommer mot han da? Mange kjempe dyktige og smarte folk som ikke har studert. Og jeg kjenner mange som ikke er spesielt "oppegående", men som har en super utdannelse. Det hjelper nemlig ikke alltid på skylappene eller den sosiale intelligensen 😛

Anonymkode: e21c4...0c7

Du er klar over at denne tråden handler om fordommer man har? Og det kan være alt. 

Anonymkode: 2f1d4...162

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Bulimi er en psykisk lidelse. Jeg forstår dog at det er vanskelig å sette seg inn i noe man ikke har opplevd eller sett på nært hold. 

Det starter som et valg da. Så det er ikke noe man er født med, men noe man lærer opp også blir det en vane. Men det starter i bunn og grunn av et valg og det er ikke ingen psykisk lidelse. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det starter som et valg da. Så det er ikke noe man er født med, men noe man lærer opp også blir det en vane. Men det starter i bunn og grunn av et valg og det er ikke ingen psykisk lidelse. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Det er en psykisk lidelse jo. Og ingen velger å bli syk. 

Mange mennesker som har opplevd traumer har opplevd et sånt voldsomt kontrolltap at de prøver å gjenvinne kontrollen i noe annet. Noen bruker mat for å trøste seg. Mat er noe konkret, mat kan kontrolleres, mat kan bli en venn. 

Jeg har sett episoder av «my 600lb life», og det gjorde inntrykk noe av det som ble sagt. «Maten dømte meg ikke. Maten var der for meg», «Jeg spiste meg stor slik at jeg skulle bli uattraktiv, da vil kanskje ingen mann røre meg igjen» (hun hadde blitt voldtatt). 

Jeg har ikke hatt problemer med mat selv, men jeg har null problemer med å forstå mekanismene bak. Det handler om kontroll, om manglende evne til å trøste seg selv, manglende evne til å regulere følelser. Noen styrer mat rett og slett som en mestringsstrategi for å overleve. 

Å si at det er et valg er en altfor enkel skissering av problemet. Menneskers psyke er mye mer kompleks enn som så. Hos mennesker med spiseforstyrrelser er det en haug av overlevelsesmekanismer som spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...