Gå til innhold

Utseendet betyr ingenting


AnonymBruker

  

114 stemmer

  1. 1. Har utseendet noe å si for ditt valg av kjæreste/date/fuckfriend?

    • Nei.
      14
    • Ja.
      100


Anbefalte innlegg

Enhver som sier at utseende ikke teller , lyver. Eller så vet de ikke hva de egentlig snakker om.

Hvis du sier at utseendet ikke teller, da sier du også at du hadde vært sammen med en person som du inne fant verken søt, pen eller kjekk. Når du sier at du ikke bryr deg om utseendet så sier du også at du hadde valgt et person du ikke finner noe fysisk tiltrekkende å dele livet ditt med. Det du sier da er at dy ignorerer det faktum at det som skiller vennskap og et kjærlighetsforhold er den intime biten, og du kan ikke være intim med en person du ikke finner et grann tiltrekkende.

Når man sier at utseende teller så betyr det at man har forskjellige preferanser for hva slags folk man finner seksuelt tiltrekkende; det kan være alt fra korte, høye, lubne og syltynne. Det har ingenting med George Clooney eller supermodeller å gjøre. Det har noe med at du har egne preferanser for hva DU finner pent/søtt/kjekt.

Dette har ingenting med å være "overfladisk" å gjøre, det er ikke normalt å være i et forhold med en person som du ikke føler NOE fysisk tiltrekning for.

Personligheten er klart viktig den også, men personlighet og utseende teller begge deler. Du kan ikke luke ut den ene. Det er like merkelig å si at man ikke bryr seg om personligheten til de man er med, og kun går etter utseende. Det er ikke oppskriften på normale, sunne, langvarige forhold. Du må ha en god balanse av begge deler.

Anonymous poster hash: efacd...709

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver som sier at utseende ikke teller , lyver. Eller så vet de ikke hva de egentlig snakker om.

(..)

Anonymous poster hash: efacd...709

Nei, da er det du som ikke vet hva du snakker om. Hvor er refleksjonsevnen din?

Anonymous poster hash: 3854b...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

OK.

 

(fortsatt sant, dog)

 

Så du sier at når folk ser meg så vet de automatisk at jeg liker historie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at når folk ser meg så vet de automatisk at jeg liker historie ?

Det kan godt hende. Jeg har ikke sett deg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det kan godt hende. Jeg har ikke sett deg.

 

Tvilsomt

 

Du kan ikke se hva en person liker å ikke liker bare basert på utssende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvilsomt

Du kan ikke se hva en person liker å ikke liker bare basert på utssende.

Ikke i detalj, nei, men man danner seg et bilde av typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det du som ikke vet hva du snakker om. Hvor er refleksjonsevnen din?

Anonymous poster hash: 3854b...44b

Hvor ble det av leseevnen din ? Les resten av det jeg skrev, så kan du uttale deg.

Er du sammen med en som du synes er frastøtende? Er du sammen med en som du ikke klarer å se noe positivt i måten han ser ut på? Er du sammen med en som du ikke klarer å tenne på?

Det tviler jeg sterkt på.

En ting er å ikke synes personen er kjekk eller fin den første gangen man møter han/henne men den fysiske tiltrekningen må komme før eller senere. Og det har med fysisk attraksjon å gjøre.

Anonymous poster hash: efacd...709

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For treningsfanatikeren vil det nok fortelle at vi har ulike verdier i livet, og hvilket liv vi har lyst til å leve.

 

Jeg har ikke sagt at ett utseende sier alt om personen. Det går an å bruke hodet, vet du.

 

 

Nei, det er ikke det jeg mener. Men utseendet - og da mener jeg det man ser første gang man ser et menneske - sier mye om hvilke verdier man har, hvilke interesser man har, hvilken hygiene man har, til en viss grad hva slags selvbilde man har, osv. Så på den måten kan man si at utseendet har noe å si.

 

 

Nå som overvektige blir tatt frem som eksempel er det jo da naturlig å spørre hva slags verdier, selvbilde hygiene og interesse vedkommende har. Du har enda ikke svart på spørsmålet som stilles her i tråden. Du svarer kun på det som ikke gjelder for vedkommende i forhold til en trent person. Det er ikke det som er spørsmålet. 

Anonymous poster hash: e6449...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør det det. Såpass overfladiske er vi jo, uansett hvor godt vi tror om oss selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av leseevnen din ? Les resten av det jeg skrev, så kan du uttale deg.

Er du sammen med en som du synes er frastøtende? Er du sammen med en som du ikke klarer å se noe positivt i måten han ser ut på? Er du sammen med en som du ikke klarer å tenne på?

Det tviler jeg sterkt på.

En ting er å ikke synes personen er kjekk eller fin den første gangen man møter han/henne men den fysiske tiltrekningen må komme før eller senere. Og det har med fysisk attraksjon å gjøre.

Anonymous poster hash: efacd...709

Som skrevet tidligere er jeg sammen med en person som blir sett på som mindre attraktiv av de fleste. Dette spilte ingen rolle for meg da jeg umiddelbart fattet interesse for humoren hans. Utseende hans er av liten betydning da personligheten hans er det som gjør han attraktiv eller ikke. 

 

Jeg har absolutt ikke skrevet at jeg ikke ser noe positivt i måten han ser ut på. Nå prøver du å få frem et idiotisk poeng ut av noe. Jeg skriver at det ikke er av betydning. Det vil ikke si at jeg synes han er frastøtende, ikke har noen positive trekk ved utseende hans eller at jeg ikke klarer å tenne på han. 

 

Jeg synes han absolutt ikke er frastøtende. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Han er karismatisk, morsom, sikker på seg selv og er behagelig å omgås med. Jeg synes det er svært ufint å mene at en person er frastøtende kun på grunn av utseende. Det er virkelig usympatisk. Den fysiske tiltrekningen for meg kommer av væremåten til vedkommende. Ikke utseendetrekk. 

 

 

Anonymous poster hash: e6449...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør det det. Såpass overfladiske er vi jo, uansett hvor godt vi tror om oss selv.

Hva søren har det med å være overfladisk å gjøre?

Folk har forskjellige preferanser for hva de finner attraktivt. Å si at utseende teller er ikke det samme som å si at man går etter supermodeller. Virker som om en del i tråden her er på bærtur.

Utseende teller i den forstand at vi alle finner en som vi syns er enten søt, kjekk, pen, whatever, et utseende som vi liker.

Du kan ikke være i et forhold med en person som du ikke klarer å se på uten å tenke at den personen er det vakreste/kjekkeste for DEG. Hvem søren velger en partner som de vrenger seg i magen for ? Hvordan kan du ha sex med en person eller være intim med en person som du ikke eier et snev av tiltrekning til?

Det er en ting å si at "man må ikke se ut som en supermodell for å finne seg kjøreste" og en helt annen ting å si at "utseende betyr ingenting".

Anonymous poster hash: efacd...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som skrevet tidligere er jeg sammen med en person som blir sett på som mindre attraktiv av de fleste. Dette spilte ingen rolle for meg da jeg umiddelbart fattet interesse for humoren hans. Utseende hans er av liten betydning da personligheten hans er det som gjør han attraktiv eller ikke. 

 

Jeg har absolutt ikke skrevet at jeg ikke ser noe positivt i måten han ser ut på. Nå prøver du å få frem et idiotisk poeng ut av noe. Jeg skriver at det ikke er av betydning. Det vil ikke si at jeg synes han er frastøtende, ikke har noen positive trekk ved utseende hans eller at jeg ikke klarer å tenne på han. 

 

Jeg synes han absolutt ikke er frastøtende. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Han er karismatisk, morsom, sikker på seg selv og er behagelig å omgås med. Jeg synes det er svært ufint å mene at en person er frastøtende kun på grunn av utseende. Det er virkelig usympatisk. Den fysiske tiltrekningen for meg kommer av væremåten til vedkommende. Ikke utseendetrekk. 

 

 

Anonymous poster hash: e6449...9dd

 

poeng ut av ikke noe*

Anonymous poster hash: e6449...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseendet betyr ingenting. Selv er jeg sammen med verdens hesligste, avskyeligste mann, men det betyr ingenting, for han er kjempesnill, og det er innsiden som teller. Jeg bryr meg ikke om at han er så frastøtende at jeg får lyst til å spy, for personligheten hans er verdens beste, så jeg elsker å ha sex med ham. Vi har fire barn sammen, og skal ha minst et par til. 

 



Anonymous poster hash: ed938...aaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som overvektige blir tatt frem som eksempel er det jo da naturlig å spørre hva slags verdier, selvbilde hygiene og interesse vedkommende har. Du har enda ikke svart på spørsmålet som stilles her i tråden. Du svarer kun på det som ikke gjelder for vedkommende i forhold til en trent person. Det er ikke det som er spørsmålet.

Anonymous poster hash: e6449...9dd

Sukk... Igjen - man danner seg et bilde av en person. Overvekt ble brukt som et eksempel på hvordan er utseende kan signalisere at man ikke er en match. Jeg har ikke sagt at man ser hva slags hygiene en person har om personen er overvektig.

Ser jeg et menneske med uvasket og fett hår er dette noe som forteller meg at vi nok har ulikt syn på hygiene. Osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet tidligere er jeg sammen med en person som blir sett på som mindre attraktiv av de fleste. Dette spilte ingen rolle for meg da jeg umiddelbart fattet interesse for humoren hans. Utseende hans er av liten betydning da personligheten hans er det som gjør han attraktiv eller ikke.

Jeg har absolutt ikke skrevet at jeg ikke ser noe positivt i måten han ser ut på. Nå prøver du å få frem et idiotisk poeng ut av noe. Jeg skriver at det ikke er av betydning. Det vil ikke si at jeg synes han er frastøtende, ikke har noen positive trekk ved utseende hans eller at jeg ikke klarer å tenne på han.

Jeg synes han absolutt ikke er frastøtende. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Han er karismatisk, morsom, sikker på seg selv og er behagelig å omgås med. Jeg synes det er svært ufint å mene at en person er frastøtende kun på grunn av utseende. Det er virkelig usympatisk. Den fysiske tiltrekningen for meg kommer av væremåten til vedkommende. Ikke utseendetrekk.

Anonymous poster hash: e6449...9dd

Ja, så du innrømmer selv at du er med en person som du finner fysisk tiltrekkende. Du tenner på han. My point exactly.

Hadde ikke du kunnet vært intim med han så hadde ikke dette vært et normalt forhold. Personligheten drar utseendet opp flere hakk i mNge tilfeller, men du kan ikke si at utseende = ingen betydning noe sted. At andre folk ikke synes at han er en kjekkas spiller ingen rolle. Alle har forskjellige preferanser.

Anonymous poster hash: efacd...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sukk... Igjen - man danner seg et bilde av en person. Overvekt ble brukt som et eksempel på hvordan er utseende kan signalisere at man ikke er en match. Jeg har ikke sagt at man ser hva slags hygiene en person har om personen er overvektig.

Ser jeg et menneske med uvasket og fett hår er dette noe som forteller meg at vi nok har ulikt syn på hygiene. Osv.

Fett hår kan være et symptom på matintoleranse, og trenger ikke bety at vedkommende har dårlig hygiene. Man kan også få raskt fett hår ved mangel på B2-vitamin. 

 

Du kan ikke se på et hår om det er vasket eller ikke. Noen får fett hår raskt, mens andre får ikke så raskt fett hår. Dette er også høyst relatert til hvor ofte du vasker det. Når du vasker håret ofte, fjerner du naturlige fettstoffer. Kroppen vil da overkompensere og danne mer fett. Dersom du sammenligner håret 2 dager etter siste vask for en som vasker håret hver dag og en som vasker håret 1 gang i uken, så vil håret til vedkommende som vasker håret sitt hver dag mest sannsynlig se mest fettete ut. 

Anonymous poster hash: e6449...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet betyr ingenting. Selv er jeg sammen med verdens hesligste, avskyeligste mann, men det betyr ingenting, for han er kjempesnill, og det er innsiden som teller. Jeg bryr meg ikke om at han er så frastøtende at jeg får lyst til å spy, for personligheten hans er verdens beste, så jeg elsker å ha sex med ham. Vi har fire barn sammen, og skal ha minst et par til.

Anonymous poster hash: ed938...aaf

Høres normalt ut. Må være koselig for partneren din å vite at han er "heslig".

Men ja, ser dette er ironisk ment

Anonymous poster hash: efacd...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du smiler, er imøtekommende, har humor og er blid og sjarmerende kommer du langt.

 

Jeg tror også Petra har rettii at mye kan leses på utseendet og væremåte, selv om man ikke er klassisk pen.Mimikken i ansiktet, øyne og hvordan du fører deg har mye å si, stygg eller pen.

Joda. Det er også det jeg prøver! ;) Være positiv og blid. Dessverre miste jeg humoren min etter jeg begynter på medisiner jeg bruker. Er nok ganske sosial, ikke redd å ta kontakt med folk, men ofte er det jeg som må ta første steget, kommer initiativet fra min side. Vil ikke si at jeg er stygg, men ikke attraktiv heller.

Etter petra skrev om lang hår og AC/DC t-kjorten skjønte jeg mer poenget hennes og da er jeg enige med henne at det sikker gir et første inntrykk om en person. Med utseende tenker jeg mer på fjeset, kroppen og å være velstelt og ut fra dette kan man ikke dommen en person synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så du innrømmer selv at du er med en person som du finner fysisk tiltrekkende. Du tenner på han. My point exactly.

Hadde ikke du kunnet vært intim med han så hadde ikke dette vært et normalt forhold. Personligheten drar utseendet opp flere hakk i mNge tilfeller, men du kan ikke si at utseende = ingen betydning noe sted. At andre folk ikke synes at han er en kjekkas spiller ingen rolle. Alle har forskjellige preferanser.

Anonymous poster hash: efacd...709

Du tar jo åpenbart ikke poenget. Jeg synes han er fysisk tiltrekkende på grunn av personligheten hans. Da kan du ikke mene at de som mener at utseende ikke er av betydning lyver. 

 

Jeg synes han er attraktiv og fysisk tiltrekkende på grunn av trekkene ved personligheten hans. Ikke utseende hans. Jeg synes han er kjekk på grunn av personligheten hans. 

 

Det er personligheten som er nøkkelen her. At du vrir det om til at dette passer til det du skriver er helt latterlig, for det gjør det absolutt ikke. Utseende spiller ingen rolle, da personligheten er det som avgjør om han er attraktiv eller ikke. Vil du ha det inn med teskje?

Anonymous poster hash: e6449...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...