Gå til innhold

Utseendet betyr ingenting

114 stemmer

1. 1. Har utseendet noe å si for ditt valg av kjæreste/date/fuckfriend?

• Nei.
      14
    • Ja.
      100

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke det jeg mener. Men utseendet - og da mener jeg det man ser første gang man ser et menneske - sier mye om hvilke verdier man har, hvilke interesser man har, hvilken hygiene man har, til en viss grad hva slags selvbilde man har, osv. Så på den måten kan man si at utseendet har noe å si.

Beklager meg så mye, men dette synes jeg er en litt merklig tankegang......

Hvis jeg ser på meg selv f.eks. Gjennom livet har jeg blitt avvist av de fleste. Folk som har på en måtte "ufrivillig" for å si det sånn (Jobb, skole, osv) blitt kjent med meg endre meningen ettervært til at jeg er ganske alright fyr.

Jeg tar veldig god være på min egne hygiene, kler meg som de fleste, og har interesse flere har. Jeg skulle få et MYE bedre selvbilde hvis jeg ikke blir avvist av folk hele tide. Hvordan kan jeg jobbe til å få et bedre selvbilde hvis man blir avvist hele tide?

Det er ingenting galt med personligheten min, jeg lukter ikke, har ikke skitte klær på meg.... Så skjønner faktisk ikke helt poenget ditt.

utseende betyr ingenting, men det er det første folk dommer folk på

| Påpeker gjerne signaturen min

V

Endret av rt4568
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager meg så mye, men dette synes jeg er en litt merklig tankegang......

Hvis jeg ser på meg selv f.eks. Gjennom livet har jeg blitt avvist av de fleste. Folk som har på en måtte "ufrivillig" for å si det sånn (Jobb, skole, osv) blitt kjent med meg endre meningen ettervært til at jeg er ganske alright fyr.

Jeg tar veldig god være på min egne hygiene, kler meg som de fleste, og har interesse flere har. Jeg skulle få et MYE bedre selvbilde hvis jeg ikke blir avvist av folk hele tide. Hvordan kan jeg jobbe til å få et bedre selvbilde hvis man blir avvist hele tide?

Det er ingenting galt med personligheten min, jeg lukter ikke, har ikke skitte klær på meg.... Så skjønner faktisk ikke helt poenget ditt.

utseende betyr ingenting, men det er det første folk dommer folk på

| Påpeker gjerne signaturen min

V

Jeg vet ikke hvordan du fremstår, og jeg snakker selvfølgelig på generell basis og ikke enkelttilfeller. Men folk i forskjellige miljøer har ofte samme stil, og man tiltrekkes gjerne av de man umiddelbart føler at man har noe til felles med. Det er det jeg mener.

Du sier at det ikke er noe i veien med personligheten din, og det kan godt hende. Men er du bevisst på hvilke signaler du sender ut? Du sier selv at du har et dårlig selvbilde fordi du har blitt avvist, dette er noe som ofte skinner gjennom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mange overfladiske mennesker samlet på ett sted... 

Anonymous poster hash: 4c3ea...add
  • Liker 1
Skrevet

Utseende er det første du legger merke til når du møter et nytt menneske, selvfølgelig betyr det noe, alle som mener noe annet sier det bare for å være hyggelige.

Min første kjæreste for eksempel ble interessert i meg gjennom et bilde hun fikk se av dama til kompisen min, hadde jeg hatt et "stygt" utseende hadde hun aldri blitt sammen med meg den helgen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utseende er det første du legger merke til når du møter et nytt menneske, selvfølgelig betyr det noe, alle som mener noe annet sier det bare for å være hyggelige.

Min første kjæreste for eksempel ble interessert i meg gjennom et bilde hun fikk se av dama til kompisen min, hadde jeg hatt et "stygt" utseende hadde hun aldri blitt sammen med meg den helgen.

Han jeg dater nå har et "stygt" utseende, men til tross for det fattet jeg interesse for ham allerede første gang jeg så han.

Anonymous poster hash: fa1ff...3bc

Skrevet

Han jeg dater nå har et "stygt" utseende, men til tross for det fattet jeg interesse for ham allerede første gang jeg så han.

Og det er kjempeflott! Dessverre har ikke de fleste mennesker et like åpent sinn som deg. Verken menn eller kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og det er kjempeflott! Dessverre har ikke de fleste mennesker et like åpent sinn som deg. Verken menn eller kvinner.

Jeg tror det er flere enn vi tenker over.

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg dater blir nok også ansett som mindre attraktiv av mange. Jeg falt umiddelbart for humoren hans. Han er morsom og karismatisk, og da ble han umiddelbart kjekk for meg. 

Jeg synes det er trist å se at så mange her er så overfladiske. Det er virkelig usympatiske trekk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet betyr ganske mye. 

La oss ta samboeren min som et eksempel. Da vi ble presentert for hverandre på jobb synes jeg at han var rimelig uheldig med utseendet, selv om han forsåvidt så snill og normal ut. Vi ble satt til å jobbe sammen på et prosjekt og tilbrakte hver dag sammen, alene. Vi snakket sammen i timevis, dro på lange lunsjer sammen, hang sammen etter jobb - ble rett og slett kjent. Jeg likte personligheten hans, humoren hans. Etter noen uker ble jeg så syyykt forelska og synes han var den kjekkeste mannen jeg noen gang hadde sett! Nå har vi vært samboere i noen år, og jeg synes fremdeles at han er helt nydelig selv om jeg objektivt sett kan se at han ikke er noe glansbilde. 

Utseendet forandrer seg. 

Skjønnhet er ikke objektivt. Dette er en ren subjektiv oppfatning. DU synes ikke han er noe glansbilde, men dine følelser for han samt de positive trekkene hans overskygger dette, slik at du likevel synes han er kjekk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke det jeg mener. Men utseendet - og da mener jeg det man ser første gang man ser et menneske - sier mye om hvilke verdier man har, hvilke interesser man har, hvilken hygiene man har, til en viss grad hva slags selvbilde man har, osv. Så på den måten kan man si at utseendet har noe å si.

Hvordan kan du se hvilke verdier en person har kun ut ifra utseende? 

Hvordan kan du se hva slags selvbilde man har kun ut ifra et ordinært bilde? 

Hvordan kan du se hvilke interesser vedkommende har kun ut ifra utseende? 

Dette er ren forhåndsdømming fra din side, særlig det førstnevnte. Du kan umulig klarlegge verdiene til en person kun ved å se hvordan vedkommende ser ut. Du virker trangsynt. 

• Liker 4
Skrevet

Herlighet, er det noen som tror det? Utséendet betyr ikke alt for alle, men men at det ikke betyr noe er bare tull.

Vi er skapt for å velge partner etter utséendet. Akkurat som alle andre dyr på denne planeten.

Og at den "personen" på det bildet er like seksuelt tiltrekkende som George Clooney er helt på trynet. Det er ingen tvil i at Clooney drar mer damer enn en mann som ligner på fyren på bildet.

Meen jeg har en følelse av at TS bruker sterk sarkasme for å få frem et poeng :P 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvordan kan du se hvilke verdier en person har kun ut ifra utseende? 

Hvordan kan du se hva slags selvbilde man har kun ut ifra et ordinært bilde? 

Hvordan kan du se hvilke interesser vedkommende har kun ut ifra utseende? 

Dette er ren forhåndsdømming fra din side, særlig det førstnevnte. Du kan umulig klarlegge verdiene til en person kun ved å se hvordan vedkommende ser ut. Du virker trangsynt. 

Man danner seg et inntrykk, jo. Jeg tror neppe at du ikke gjør deg et inntrykk av en kar som kommer med langt hår, rullings og ac/dc-t-skjorte (og tenker at han digger hardrock, mens du liker klassisk), eller en dame med lange negler, nylagt sminke og Chanel-drakt, og raskt konkluderer om dette er personer du tror du kan ha noe til felles med eller ikke.

Endret av Petra75
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke det jeg mener. Men utseendet - og da mener jeg det man ser første gang man ser et menneske - sier mye om hvilke verdier man har, hvilke interesser man har, hvilken hygiene man har, til en viss grad hva slags selvbilde man har, osv. Så på den måten kan man si at utseendet har noe å si.

Det finnes en million sykdommer som påvirker utseendet, og dette sier absolutt ingenting om verdier og interesser. Dårlig hud, hårtap, høyde og i noen tilfeller vekt er beint frem tilfeldig, og sier ingenting om en person annet enn mengden flaks man hadde med genene.

Anonymous poster hash: 29e5c...047

• Liker 3
Skrevet

Det finnes en million sykdommer som påvirker utseendet, og dette sier absolutt ingenting om verdier og interesser. Dårlig hud, hårtap, høyde og i noen tilfeller vekt er beint frem tilfeldig, og sier ingenting om en person annet enn mengden flaks man hadde med genene.

Det er ikke det jeg snakker om.

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som heter "Man snur seg ikke etter en fin personlighet på gata." Det er nok noe sant i det, dog - så er det mange ting ved utseendet som kan gjøre at man finner en person tiltrekkende. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke det jeg snakker om.

Jeg tror du snakker om stil, ikke egentlig utseende. Helt enig i at det kan si en del om folk, iallefall i enkelte tilfelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man danner seg et inntrykk, jo. Jeg tror neppe at du ikke gjør deg et inntrykk av en kar som kommer med langt hår, rullings og ac/dc-t-skjorte (og tenker at han digger hardrock, mens du liker klassisk), eller en dame med lange negler, nylagt sminke og Chanel-drakt, og raskt konkluderer om dette er personer du tror du kan ha noe til felles med eller ikke.

Klesstil er gjerne nært knyttet opp til personlighet. At en mann går ed en AC/DC-t-skjorte er nettopp knyttet til personligheten hans. Ikke utseende hans. 

Hva slags interesser mener du en kvinne med lange negler, nylagt sminke og Chaneldrakt har da? Du trekker slutninger kun basert på noens utseende. Det er trangsynt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du snakker om stil, ikke egentlig utseende. Helt enig i at det kan si en del om folk, iallefall i enkelte tilfelle.

Mnjo, men ikke bare det heller. Ta for eksempel overvekt (som det jo er uendelig med diskusjoner om her inne). Mange finner overvektige mennesker stygge - jeg tenker da at mye av grunnen til det er livsstilen det representerer.

Hva man finner pent/stygt kan ofte være kulturelt betinget. Det er ingen universiell sannhet om hva som er pent og hva som er stygt.

AnonymBruker
Skrevet

Mnjo, men ikke bare det heller. Ta for eksempel overvekt (som det jo er uendelig med diskusjoner om her inne). Mange finner overvektige mennesker stygge - jeg tenker da at mye av grunnen til det er livsstilen det representerer.

Hva man finner pent/stygt kan ofte være kulturelt betinget. Det er ingen universiell sannhet om hva som er pent og hva som er stygt.

Hva er det overvektige er interessert i da?

• Liker 1
Skrevet

Klesstil er gjerne nært knyttet opp til personlighet. At en mann går ed en AC/DC-t-skjorte er nettopp knyttet til personligheten hans. Ikke utseende hans. 

Hva slags interesser mener du en kvinne med lange negler, nylagt sminke og Chaneldrakt har da? Du trekker slutninger kun basert på noens utseende. Det er trangsynt. 

Godt mulig jeg er trangsynt, men det kommer i så fall av erfaring. Jeg har truffet mange mennesker gjennom mine førti år, og stort sett så stemmer inntrykket jeg har av dannet meg av folk. Med visse unntak, selvfølgelig.

Men vi har alle fordommer i mer eller mindre grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...