Gå til innhold

Dagene går....

Tetra

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

Temmelig stressende med bryllupsforberedelser ja... :ler: Da dagen vår endelig kom hadde jeg stresset meg "ut av kjolen"..den var litt i største laget, og enden på visa var at skjørtet drev å snudde seg (den var 2-delt) ikke så artig å gå ut av kirka etter vielsen med slepet ved siden av seg! :ler:

Dere får ha lykke til! Håper dere får en fantastisk flott dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var helgen over, er skikkelig sliten nå, men har hatt det kjempe fint.

Kjempe koselig å få se slekt å venner. Ble en smule seint i natt, så er vel på tide å snart komme seg i seng. Jeg kom hjem kl 05.30 og da våknet så klart snuppa, ikke snakk om at hun hadde tenkt til å sove. Hun skulle okkupere pappan's seng siden han fortsatt ikke var kommet hjem. Hun hadde masse på hjertet så vi lå å kose pratet om dagen/kvelden før, rart så mye de små har å bearbeide og hvor mye de egentlig tenker.

Ble skikkelig tomt her nå som alle har reist, men det har komt nye gjester på esøk nå som vi får hilse på i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mange av naboene vært her på reste lag :) Hadde kakebord i gangen så tok vi det på terassen, kjempe koselig. Ble forøvrig kvitt nesten alle kakene også :) Helt supert!!

Nå holder jeg på å rydder opp, mens mannen er hos sine besteforeldre og legger snuppa der. Vi lurer nemlig på å ta en dagstur til IKEA i morgen. Skeidar har sluttet å føre spisestueserien vår :( , men fant noen skap jeg likte på IKEA, så må sjekke ut dem i stedet. Har vært på shopping tidligere i dag og brukt mange av gavekortene vi har fått i bryllupsgave, har spart dem helt til nå. Fikk kjøpt alle glassene vi manglet i serien vi samler på, det bestikket vi manglet i hardanger bestikk + en del av middagsservicet. Nå mangler som sagt bare et skap å ha det hele i :)

(ser her var en del skriveleifer, men gidder ikke rette dem nå.....)

Skal en tur å besøke en gammel tante av mannen som desverre ikke kunne komme på lørdag, må få seg noen kakerester hun også :)

Er forresten et helt nydelig vær i dag :sol: , var hele 27 grader da vi kjørte hjem fra kjøpesenteret i 14 tiden :) En nabo sa det var meldt finere til i morgen - går det an da?? Synd vi muligens skal bruke halve dagen i bil da, men men.... må benytte oss nå som ferien er på hell

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ferie, og ferierer på øya nå :) Jeg , snuppa og mannens kusine på 8 år reiste ut i går, mannen kommer om en time.

I går besøkte vi en veninne av meg og hennes datter. Senere var vi i badeland. Dit skal vi også i dag, mannens kusine vil bade en gang til før hun drar i kveld, så det må hun jo få lov til :)

Nå holder jeg på å baker en kake, mens ungene leker. Er egentlig mett på kaker fra forrige helg, men må vel ha en på lur til morgendagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på barnas dag i dag, er festival her ute i helgen, og snuppa storkoste seg, var i hoppeslott og fikk ansiktsmaling :)

Nå har vi nettopp spist kake. Hadde til o med lys på siden snuppa elsker å blåse ut :ler: Feirer litt henne også, er jo 2,5 år i dag :bursdag:

Skal ha biff til middag etterpå før jeg og mannen drar til festivalområdet igjen, regner med det blir litt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Cilla :)

Ja, da er vi hjemme igjen etter helgen ute på øya. Hadde det kjempe trivelig.

I dag har vi kost oss hjemme hos svigers, badet i badestampen og spist god middag.

Nå er det tilbake til hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg og mannen på kino :)

Snuppa skal sove hos oldeforeldrene sine i natt. Barnehagen har planleggingsdager i dag + morgen, mens jeg skal på jobb igjen i morgen. Det blir hardt å begynne på igjen. Mannen skal til byen med bilen i morgentidlig, så fant ut det var like greit å legge henne der så slipper vi å vekke henne halv 7....

I dag har jeg fått gjort unna mye her hjemme, ryddet, klippet plen og vært ute å lekt med barna :)

Nei, da får vi dra å begynne kveldsstellet, best å komme i rute igjen med tanke på barnehagestart på onsdag. Nå skal snuppa gå full plass, lurer på hva jeg skal gjøre.... har jo bare halv stilling :( Vi får se hva som skjer..... orker ikke gå hjemme så mye..... selv om det er godt med fri i blant

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koste dere på kino :klemmer:

Har ikke fått sagt til deg for en utrolig flott bryllupsfest dere hadde!! Du var jo bare så utrolig nydelig.

Kan ikke si en blir noe mindre giftesyk etter en slik kjempe flott fest!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koste dere på kino :klemmer:

Har ikke fått sagt til deg for en utrolig flott bryllupsfest dere hadde!! Du var jo bare så utrolig nydelig.

Kan ikke si en blir noe mindre giftesyk etter en slik kjempe flott fest!!! :klemmer:

Vi koste oss hvertfall kjempe mye, koslig å feire litt. Kom faktisk ikke hjem før på morgenkvisten :ler: Siste gjesten rakk å være med på ikke mindre enn 4 nachspiel :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri dag i dag, var tungt å begynne på jobb igjen så da gjør det susen med litt fri :) Men har arbeidshelg, så mye fri blir det ikke.

Har kost meg alene i dag, snuppa har nå begynt i full plass i bhg, storkoser seg der. Hun og kompisen fant fort tonen etter ferien ;)

Har akkurat komt fra tannlegen nå, det ble en dyr affære, men men, kan vel ikke klage når jeg har klart meg i 26år med null hull. dette er mnd for alle utgifter, tannlege, en bil på verksted, en bil på eu kontroll +++ Typisk at alt kommer på en gang, men men....

Gleder meg til å hente snuppa i barnehagen, er ikke fritt for at jeg har litt dårlig samvittighet for å sende henne dit hverdag når jeg selv ikke jobber fullt. Men fant ut det var best slik, så står jeg hvertfall mer disponibel til å jobbe ekstravakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som jeg er så mye hjemme alene på dagene går de jo bare opp i ingenting, får ikke gjort så mye fornuftig :sjenert:

I dag leverte jeg snuppa tidlig siden hun likevell var våken. Dro hjem og tok meg en god frokost før jeg satt meg ved pc'n, og her sitter jeg jo jammen enda :sjenert: Holder på å lage en fotobok, blir jo helt oppslukt, synes det er en fin måte å ta vare på minnene på :)

Hadde planer om å vaske alle de nye glassene våre i dag, få av dem merkelappene, men må se om jeg rekker det. Nå skal jeg først handle, før jeg tar en fjelltur sammen med svigermor, hun har visst hjemmekontor i dag og ville bruke lunsjpausen til en fjelltur.

Skal på jobb senere i dag, og etter seinvakta skal vi til middag hos svigers, de har besøk, så skal samle alle. Satser på det blir koselig selv om jeg kommer litt senere enn resten. Har kort vakt i dga så slutter kl 21, deilig :)

Nei, får svinge meg rundt her, få gjort noe fornuftig, selv om det ikke alltid er like lett... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som skjer her for tiden, det går for det meste i jobb og hjemme kos :)

Har vært hjemme alene i dag, snuppa er i bhg og jeg har vært en tur i byen uten å fått utrettet det jeg skulle - bortkastet med andre ord....

Skulle på Glas maagasinet å bruke noen gavekort vi har igjen, men de var så klart utsolgt for det jeg skulle ha, så får smøre meg med tålmodighet.

Var å fikk byttet mp3 spilleren jeg kjøpte meg på fredag, er andre gangen jeg bytter nå, så nå forlangte jeg pengene tibake å gikk i en annen butikk å kjøpte et annet merke. Var tydeligvis produksjonsfeil på et parti varer, var visst godt gjort at jeg ble rammet 2 ganger i følge selgeren. Men der mistet de en kunde ja!!!!!

Får hive i meg litt middag nå, skal på jobb, og vet jeg får haugen på med oppgaver i dag, så da trengs det litt påfyll av energi.... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg :) Egentlig fri helg, men det blir en aftenvakt i morgen. Må spe på litt siden jeg nå har gått ned i stilling, og det er ikke mange ekstravaktene for tiden, neste uke skal jeg bare jobbe en dag :(

Helgene er egentlig hellig nå siden snuppa er i bhg hver dag, men av og til bare må man.

Har planer om en bytur i morgen, fikk tlf fra glas magasinet i dag om at det jeg har ventet på er ankommet butikken, så da er det bare å shoppe i vei. Skal kjøpe terrin med lokk og serveringsboller til serviset vi smaler på :) Godt vi fikk dratt på IKEA å kjøpt skap til å ha alt sammen i ;)

Ingen andre konkrete planer for helgen, muligens vi tar en tur til mannens nevø på søndag, må få levert ut noen takkekort samt at vi har lyst å se huset deres, har ikke fått gjort det enda, selv om de har bodd der et halvt års tid nå...

Men nå sofa kos med mannen, ikke all verden å se på tv, så får se om vi finner en film. Spørs heller om jeg klarer å holde meg våken, er så vanvittig trett for tiden, og det selv om jeg ikke gjør en ting, i dag har jeg jo bare slappet av hjemme..... skjønner ikke det her altså.... Ønsker meg litt mer energi.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laaaaang fri periode nå (8 dager). Fatter ikke hva jeg skal bruke de til, har jo helst lyst å jobbe..... snuppa er jo i barnehagen, så hvorfor skal jeg gå hjemme å slenge??

Har frøkna mi hjemme i dag da, vi får mormor og oldemor på besøk, så da tok vi like godt en fridag fra barnehgaen. Har kost oss skikkelig :) Jeg synes vi har alt for lite tid sammen :(

Vurderer å melde meg som vikar en annen plass siden det er så lite vakter på min faste arbeidsplass for tiden, men blir ikke enig med meg selv om hvor jeg evt skal forhøre meg, så vi får se hva det blir til.

I dag kom enda en huskatalog i posten..... Drømmer fælt fortiden om å få bygge, det hadde bare vært drømmen *drømme* *drømme* (Har forresten funnet det huset jeg/vi kunne tenke oss, men må se i alle kataloger likevell.....)

Men uten faste jobber er det for risikabelt å starte på et så stort prosjekt, håper mannen snart får seg ny jobb, så slipper vi hvertfall den bekymringen. Skulle hatt mer jobb jeg også, men i følge sjefen er det jeg som står for tur når det gjelder opprykk, og det skjer forhåentligvis om ikke så alt for lenge.

Men nå må jeg forberede middagen her. Skal ha ovnsstekt laksefilet med purreløk og gulrøtter. Servert med en god fiskesaus til de som ikke spiser rømme og så klart poteter :) Skal på et møte om en stund, så da er det best maten er klar, så kan mannen bare steke/koke til jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke...

Ute er det fortsatt møkkavær :regn: Hadde tenkt meg på fjellet i dag, var antydning til sol når jeg leverte snuppa i barnehagen, men før jeg var ferdig med frokosten var det rene syndefloden ute, så da ble den fjellturen skippet.....

Har gjort rent kjøleskapet og avrimet de to fryserne våres, skal si det var på tide med en liten opprydning der også.

Nå er det bare slaraffen frem til mann og barn kommer hjem, kanskje jeg skal øve litt??

Skal til mannens besteforldere å spise potetball, så slipper tenke på middag også i dag :)

Håper forresten tv'n vår kommer i orden i dag, var noen som hadde et uhell med en kabel før helgen, og det har ikke blitt reparert ennå, kjedlig uten tv ja.... Så i går kveld ordnet jeg og mannen barnevakt og tok en tur på kino, koslig - blir alt for sjelden en finner på slike ting.... koslig var det hvertfall og filmen var helt ok også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mereket en haug med barneklær i dag, best å ha lapper i dem når snuppa skal ha de i barnehagen. Gikk tom for lapper også, så nå er nye bestilt :)

Bare en halvtimes tid nå så skal jeg hente hjem gullet, hun stor koser seg i barnehagen, til tross for at der er en del kaos fortiden med mye nytt personale, men slik er det når uforutsatte hendelser skjer desverre.

I dag skal vi i bursdagsfeiring, en tante av svigermor blir 94 år :) Har handlet bursdagsgave på IKEA av alle plasser :fnise: gamle damer har som regel alt, men en ting manglet hun og det var kletørkestativ. Hun har fått mange før av andre med slike vinger på, men de er alt for store sier hun, så nå fant vi et lite nett ett på IKEA, håper det er i rett størrelse nå da..... :ler:

Ellers ingen planer for dagen, best å lade opp til morgendagen på jobb. Det blir en hektisk dag iom at jeg driver med et forskningsprosjekt, er nemlig torsdagene vi bruker til det. Må ha alt i orden til konsulenten kommer neste uke. :)

Da var vist vaskemaskinen fedrig, får hive meg rundt å få det ut til tørk. Hadde tenkt å vaske hus i dag, men har sittet med litt regnskapspapirer i dag, måtte få ut en del regninger, så vaskingen får vi ta til fredagen. Skal ha nattevakter i helgen, men skal avspasere natt til søndag, da er det nemlig tid for FEST :) DDE for andre helg på rad, ikke favoritt musikken, men går for stemningens skyld og for å treffe folk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvings i dag, skal på seinvakt etterpå.

Skulle vel egentlig gjort både det ene og andre, men invilger meg selv en dag til å være skikkelig lat ;)

Skal sette meg ned å se en film tenker jeg, lånte en i går kveld, men sovnet fra den. Var en smule utslitt etter nattevakter og fest på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...