Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsner Susanna og Madden!

Ja tenk som tiden flyr...... hele 2 år har gått siden vi fikk vår lille baby som nå har blitt stor jente :)

Nå er alt klart til gjestene kommer, har til og med rukket å være ute en tur i det fine været, måtte teste ut John Deere traktoren som snuppa fikk i dag tidlig. Litt av et uttrykk på henne når hun så hva som sto i gangen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i byn i går kveld å spiste middag, og i tillegg fikk vi sove leeeeenge i dag. Martine lå over hos farmor og farfar. Lenge siden sist jeg lå til halv 11, men det var deilig :)

Lite planer for resten av dagen, har fått i oppgave å lage noen billetter, men det var letter sagt enn gjort, vet akkurat hvordan jeg vil ha dem, men får jeg det til da, NEI!! Får vente til sambo kommer hjem, så får han hjelpe meg.

Nei, skal se om jeg klarer å rive med meg junior ut en tur, hun har ikke lyst, men jeg har et skrikende behov etter frisk luft, får lokke med litt turgåing og John Derre traktoren, den ble en stor suksess til bursdagen.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag er dagen for husarbeid, har vasket, ryddet, satt på en maskine med klær og skal nå få bakt en sjokoladekake. Skal muligens ha bursdagsselskep i morgen (litt på etterskudd da, men.....) Fikk tlf i går fra en veninne som sa hun var hjemme på besøk, så i morgen reiser vi nok mest sannsynlig utover på en dagstur for å møte dem, skal lage selskap for barna våre :) Blir nok koslig :)

Får svinge meg rundt her, sambo dro på bensinstasjonen for å skaffe kakepynt, så får vel jeg begynne å forberede middagen, skal på seinvakt i dag, så blir forholdsvis tidlig middag.

Er faktisk deilig å gå på jobb om dagen, har fått nye lokaler, så nå stor koser vi oss. Har en del som må gjøres på vakten i dag så tiden går nok fort. Ellers går jeg en hektisk arbeidsuke i møte, skal jobbe inn noen vakter og mange møter jeg må på, men men, har delvis valgt det selv.

Torsdag skal vi på fiskemiddag i barnehagen, slutter heldigvis tidlig den dagen så jeg får det med meg. De har gått til anskaffelse av et esel, og det er vist ikke akkurat billig, så nå skulle de ha familietreff hvor det var anledning å kjøpe middag, koslig :) Har tenkt å søke Martine inn på full plass fra høsten av nå, har tenkt litt frem og tilbake iom at jeg mest sannsynlig går ned igjen i stilling til sommeren, men fant ut at full barnehageplass var det lureste, da står jo jeg friere til å ta ekstravakter, uten å være avhengig av familiemdedlemmer til barnepass. (Må huske å få levert søknaden over helgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg igjen, hvor blir alle ukene av ????

Nydelig vår vær i dag, skal i skogen så snart snuppa våkner fra skjønnhetssøvnen sin, brenne bål og grille pølser :)

Burde vel egentlig ha sovet litt jeg også siden jeg har vært på jobb i natt, men har alt for mange jern i ilden til å ha tid til sånt.... Har haugen på med ting som må ordnes, slik er det å ta på seg oppgave etter oppgave for så å oppdage hvor mye arbeid det egentlig er..... men nå har jeg hvertfall fått tatt unna det meste for noen dager får jeg håpe..... blir vel mer når alle tråder skal samles til slutt og regnskapet føres.

Nei, må sette på en maskine med klær og få sendt noen mailer før snuppa våkner

Forresten, slankinga jeg har begynt med går rett på ræva..... har aldri levd så sunt og trent så mye før som jeg gjør nå, mister alt mot, og bedre ble det ikke da en kollega som begynte en uke etter meg kom og sa hun hadde gått ned 3 kg og det uten trening i tillegg :( (Jeg har gått ned kun 0,5 kg)

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart på tide å dra hjem fra jobb :)

Hadde tenkt oss på Elias filmen i dag, men så klart ble vi forsent ute å bestille til den lokale kinoen, så da blir det bytur på oss i ettermiddag, får kombinere det med et besøk til svigerinna mi og kjæresten. Blir spennende å se om lillemor har fred på seg til å sitte i ro over 1 time :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var koslig på kino søndagen, gikk bra helt til siste kvarteret, da klarte ikke frøkna sitte stille lengre....

I dag er jeg hjemme alene, sambo tok lillemor med i bhg så jeg fikk sove lenge :) Jammen deilig.... Lurer på om jeg skal ta meg en tur i svømmehallen i dag, eller om det blir en fjelltur, vi får se. Har ikke sett ut på hvilket vær det er ennå.

Nei, på tide med litt frokost :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere på kinoen søndag. Men fikk ikke sagt hei, dere var borte vekk da vi kom ut fra kinoen :ler:

Så sporty du er da, fjelltur eller svømming, gid hadde jeg hatt det overskuddet :ler: Du er flink!! :trene:

Du skal se kiloene sakte med sikkert forsvinner. Ikke ta det så tungt at arbeidskolegaen din plutselig tar av flere kilo, neste uke er det kanskje din tur. ;)

Dette går mye i rykk og napp. I tillegg må du huske at du har trent og det hadde ikke hun, muskler veier vel mere enn fett (?) og i tillegg strammer du opp kroppen. Så det så! :Nikke:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna: Så dere også, men så dere ikke utenfor...

Akkurat komt hjem nå etter et par små ærend og en tur i svømmehallen, veldig deilig. La bak meg 1000m i dag, frister jammen til gjentagelse, kanskje det er dette jeg må begynne med de dagene snuppa er i bhg og jeg har fri?? Vi får nå se.

Nå skal jeg spille litt, ligger litt etter i øving, med tanke på konserten som skal være om et par uker *begynner å få litt panikk*, så får jeg lage middag til mine kjære kommer hjem fra jobb og barnehage.

Fikk forresten innbydelse i konfirmasjon her om dagen, et søskenbarn av meg denne gangen. Men får se om vi skal reise, for det første er det kostbart bare for en helg(fly er dyret :( ), og for det andre så har jeg arbeidshelg, så da må jeg evt jobbe den inn. For det tredje så er det bare en drøy uke etter at vi har vært 5 dager i deilige Danmark. Blir i tilfelle mye reising på oss denne våren, og om ikke det er nok så skal vi jo til Gran Canaria i desember.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri helt til søndag, Deilig!!!

Nå skal vi ut å leke så snart snuppa våkner fra dubben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur i svømmehallen i dag også, alle 3 faktisk. Snuppa og pappan lekte i varmtvannsbassenget, mens jeg svømte. Fikk lekt litt sammen med dem til slutt da.... Ble en snartur på ene kjøpesenteret etterpå.

Nå er det bare sofa kos resten av dagen, i morgen er det øving på kveldstid og det samme er det hele lørdag. Søndag er det jobb igjen. Skjønner ikke hvor ukene blir av..... men men....

Har fått kartlagt tid for sommerferie også nå, så klart skal jobben fra i år av innføre annet hvert år med tidlig/sein ferie. Jeg fikk delvis innfridd ønsket mitt i år om ferie, men må jobbe første uka barnehagen er stengt, så da får jeg og sambo en uke mindre sammen, men men..... Blir verre neste år, da må jeg sikkert ha tidlig ferie og begynne på igjen uka etter barnehagen stenger.... Men men, slik er det nå bare, har jo fungert ganske godt med ønsker før.... jaja.... en kan så klart få bytte inbyrdes (mellom like profesjoner), men når vi er bare to så er ikke det så lett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 14 dager er det 2 år siden vi flyttet inn i leiligheten vår...... forøvrig som jeg holder på å bli sprø av nå, VIL HA MERE PLASS!!!!! og det helst i går.....

Drømmer om å bygge, ser daglig i huskataloger, men vi får nå se hva det blir til...... Har delvis sett ut tomt også *drømmedrømme*

Nei, da våknet snuppa, og her sitter jeg, uten å ha fått utrettet en eneste ting den timen hun har sovet :sjenert: Jaja.... får ta det igjen i morgen.

Nå skal vi spise lunsj før vi drar ut å leker, må kose oss litt før pappsen kommer hjem og jeg drar på jobb ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så blir det konfirmasjon på oss likevell..... klarer ikke holde meg hjemme :ler: Blir mye reising fremover da, men men.... en kan unne seg litt. Syns nesten vi må dra siden det er siste av mine søskenbarn som står for tur.

Holder på å skal bestille billetter nå, men desverre får vi ikke reist samtidig.... sambo og snuppa reiser en time før meg, de får korteste vegen, mens jeg drar en time senere sammen med mamma og bestemor. Måtte bli slik siden sambo og snuppa bruker bonuspoeng, kanskje like greit også, for da slipper det å bli så seint for Martine og deres reisetid er 1 time og 20 minutter kortere siden de slipper via Oslo. Har faktisk begynt å glede meg allerede :)

Nå er det:

44 dager til vi drar til Danmark

58 dager til vi drar til Stavanger

138 dager til sommerferien

270 dager til vi drar til Gran Canaria

Her teller vi dager.... hehe.... lite å finne på i dag, skulle egentlig gjort en hel haug her hjemme, men så sitter en her å diller med internett i stedet.

Nei får hive meg rundt med litt husarbeid nå, får besøk av mamma i 14 tiden, så er det møter og øving til kvelden.

Har forresten meldt meg på spinning.... hver mandagskveld..... gjenstår å se om jeg får plassen, er bare 14 ledige per time, og mandag var den dagen jeg har færrest seinvakter i løpet av turnusen. Ikke sikkert jeg klarer holde følge en gang... aldri prøvd spinning før, så dette kan bli interresant :ler:

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag.... og fri helg :)

Det møkkaværet ute, så det er lite å finne på. Nå er snuppa akkurat lagt for en formiddagslur, har kost oss inne til nå, hørt musikk og bygd duplo og lekt med thomas toget. Sambo er i fjøset og friserer dyrene, må gjøres det også innimellom.

Lurer på å evt ta oss en bytur senere i dag om sambo kommer hjem i rimelig tid, skulle hatt meg et nytt antrekk, mye selskapligheter fremover, så da skulle jeg frisket opp garderoben litt, men vi får nå se.

Ellers i helgen blir det vel bare hjemme kos tenker jeg, må få organisert litt til neste helgs begivenhet, samt få gjort litt evalueringsarbeid i forbindelse med jobben som jeg egentlig skule ha gjort i går når jeg var på jobb, men som jeg ikke rakk, MÅ ha det ferdig til mandag......

Nei, nå skal jeg ta en liten leserunde i andre dagbøker før jeg rydder litt. Må få tatt rekene ut av frysern også, skal kose oss med det i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri dag i dag, skal forøvrig bare jobbe to dager denne uken, skal jammen bli deilig, siden det blir en helg med fullt kjør.

I dag har vi bare loffet rundt, snuppa og jeg. Vi har vært i banken, bestilt blomster til helgen, væt i svømmehallen og stor kost oss samt ruslet litt rundt på kjøpesenteret etterpå, slik at mor fikk kjøpt seg et par svarte støvletter :)

Nå står fiskekakene og poteter på plata, skal bli godt med middag. Øving i kveld, det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fri dag - helt fri også, snuppa er i bhg :)

Men blir ingen hviledag, mye på programmet:

Vaske huset

Re gjestesenger

Legge sammen klær

Ordne mine oppgaver ifm helgen

Lage middag til sambo og Martine kommer hjem, skal ha middagsgjester også

Tillaging til helgens arrangement fra kl 18 og sikkert til langt på kveld......

Godt en har fri til tirsdag :)

Har fått tilbud på en leilighet til vi skal til Gran canaria nå, men skal se bilder først, så derfor kommer Martines oldeforeldre på besøk i dag for å vise oss. De er skeptisk til å ha basseng, men vi vil veldig gjerne ha det siden det er et stykke til stranda..... Så da spørs det hva vi ender opp med.

Nå er det:

35 dager til vi drar til Danmark

49 dager til vi drar til Stavanger

129 dager til sommerferien

261 dager til vi drar til Gran Canaria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe: :hoppe:

Fikk tlf fra barnehgaen i dag, snuppa får full plass fra høsten :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe: :hoppe:

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe: :hoppe:

Fikk tlf fra barnehgaen i dag, snuppa får full plass fra høsten    :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe: :hoppe:

Så flott!! Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Cilla :)

I dag sov jeg til 13.45, kan ikke huske sist jeg gjorde det..... :ler: Dro hjemme fra kl 9.30 i går og kom ikke tilbake før kl var 4.30 i natt :) En smule sliten, men hadde det jo utrolig gøy også.

Nå skal vi muligens en tur til byen å spise middag, mamma og bestemor er her, må først høre hva sambo sier, siden han alt hadde planlagt dagens middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...