Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Hei hei!!

Bare innom for å hilse på. Spennende med oppussing - det er jo alltid gøy. Forandring fryder sies det vel ;)

Jeg går her hjemme å venter enda. Ikke noe tegn til at lillegutt vil ut. Men, men sånn er det vel med de små. De velger selv - til min store fortvilelse av og til.

Skal på UL i dag så håper å få vite litt mer om hva som skjer. Håper virkelig han kommer FØR termin. Er lei nå...

Ha en super dag!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koslig å se deg Glossy :klem: Ja tenk, nå kommer lille gutten snart, skjønner du er lei nå på slutten, får håpe du slipper å gå over.

I dag er det strålende :sol: ute :) Men, får ikke vært så mye ute for snuppa kom hjem med feber i går, og har det fortsatt :( kjedlige greier.

Hun hadde hatt det helt supert på tur, hadde masse å fortelle, så ble seint i går kveld før hun kom seg i seng.

Skal ut å nyte :sol: nå som hun tar seg en dubb, må se å få hengt ut en klesvask og kanskje slå plen. Skal på seinvakt senere i dag. Skulle egentlig hatt fri i dag for å hjelpe til med slåtten, men sånn er det bare når en går turnus. Fikk hjelpt til i går da..... sto på hele ettermiddagen/kvelden.

Sliten etter helga, tar på med tre nattevakter og oppussing hjemme. Rommet ble forøvrig mye finere enn hva det var før, fikk til og med til å sove der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig FRIHELG :hoppe: Jammen lenge siden sist, og det skal bli veeeeldig godt!!!

Har leert snuppa i bhg, de skulle feire jonsok i dag, hadde på seg klær fra gamledager å skulle gå i tog å greier. var ei lita frøken som var kjempe stolt av å ha på seg farmor sin gamle kjole og hatt ;)

Jeg har egentlig fri i dag, må innom jobb en snartur å ordne noe småtteri før sjefen tar ferie, så skal jeg på opplæring på en liten bijobb jeg skal ha nå i ferietiden, jeg skal heldigvis bruke av min ordinære arbeidstid til denne jobben, så slipper å ha det i tillegg. Blir spennende hvertfall, et nytt fagområde skal testes ut.

Nei, får svinge meg rundt her, tenkte vi skulle ta en helgetur til mamma i helgen. Må se å få pakket i bilen så alt er klart, så ser vi hvilken ferge vi rekker. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat mail med blomsterdekoratøren som laget brudebuketten min - de vil visst legge ut bilde av den på hjemme siden sin om ikke så lenge ;) Spennende å se hvilke bilde de har tatt av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra jobb, må en snartur senere også, men men.

Skal snart hente snuppa mi nå, hun har sovet over hos oldeforeldrene sine i natt. De har besøk av et barnebarn (mannens kusine på 8 år) og hun og Martine ville sove sammen, skal bli spennende å høre hvordan det har gått :)

Ellers har vi hatt en kjempe fin helg, skal si det var deilig å endelig kunne ta hele helgen fri :) Har kost oss hjemme hos mamma. Feiret litt jonsok på lørdag, men ble ikke så seint for snuppa var sliten.

Nei, får komme meg avgårde her :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er vel hjemme igjen, og hadde hatt det som prinsessen på erten. Hadde storkost seg. Da jeg kom hadde de nettopp badet sammen og satt å spiste hver sin store skål med havregrøt :) Før vi dro var vi en tur hos sauene - det er alltid like stor stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Travle tider nå som det er ferieavvikling på jobben, men det blir bedre - bare 2 1/2 uke til det er vår tur!!!! :hoppe:

Siste tiden har vi nytt fineværet. Dro på hytta i helga, godt å komme seg litt bort, forandring fryder. Koste oss skikkelig. Fikk besøkt to vennepar på vei hjem.

I dag har jeg hatt fri, så jeg og snuppa dro i svømmehallen etterfulgt av en shoppingrunde. Martine storkoste seg i bassenget i dag, har blitt mye modigere og for som en propell, fikk dilla på barnesklia som er der.....

Nå i ettermiddag har vi vært på en lang fjelltur, egentlig ganske imponert over tempoet til frøkna, hadde med bæremeis, men det var bortkastet - hun skulle gå selv hele veien. Sprang faktisk fra meg og mannen på veg ned igjen :ler: Brukte vel litt over 2 timer på hele turen. Jeg og mannen gikk der i går kveld også, hyret svigermor til barnepass så vi fikk tatt oss en tur, da brukte vi vel rundt 1 1/2 time tenker jeg.

Ellers lite nytt her, blir mye jobbing nå, skal jobbe alle dager frem til neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nytt å melde her i fra. Lillegutt vil vist ikke ut. er 10 dager på overtid allerede... Men får smøre meg med tolmodighet - snart mååå han ut :ler:

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig du stikker innom Glossy :) Håper du nå har fått hilse på lillegutt :klem:

Her er det frokost tid nå, mor med laptop på fanget og snuppa ser yndlingsfilmen sin :)

Regner i dag, så ser for meg at vi holder oss innendørs i dag ja. Jeg for min del skal på seinvakt i dag, og i morgen er det endelig en fridag :hoppe: men den skal forøvrig brukes til å rydde hus, så skal jeg og mannen på bytur på ettermiddagen, mye som må ordnes.

Bare denne og neste uke nå så er det ferie :) GLEDER MEG! Føler jeg trenger det nå, er så enormt sliten for tiden, mye å henge fingrene i både hjemme og på jobb.

Nei, får komme i gang med det jeg skal her

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss hjemme i dag, lot snuppa være hjemme i dag, var borti spysjuka i går kveld, så da er det nok best å være hjemme en dag.

Er heldigvis i tipp topp form nå da.....

Ellers lite som skjer om dagen, jeg og mannen skal ha barnevakt i ettermiddag/kveld så vi kan ta oss en bytur, og ut å spise etterpå :)

Tar det rolig i dag, snuppa leker og jeg sitter her å surfer litt og drømmer om hus, har ikke fått den siste huskatalogen jeg har bestilt, så da får jeg se på nett. Har funnet mitt drømmehus, er bare helt låst i det. Har bare så sinnsykt lyst å sette i gang, men må først få mannen med på laget, han er på gli, men må først få seg ny jobb. Kan ikke basere seg på et vikariat når en går i gang med et så stort prosjekt, det vil nok ikke banken heller gå med på så. Vi får nå se, det blir nok langt opp og frem. Jeg er bare så drittlei av å ha liten plass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp ikke unna sjuka jeg heller :( Trodde så fint jeg skulle slippe unna, men fredag var det min tur.... jaja, det gikk over med den ene kvelden, så satser vi på å være friske fremover.

Har akkurat lagt bak meg en helt vannvittig koslig helg. Lørdag dro vi tidlig til byen på Elias show og greier, snuppa var i storform. PÅ ettermiddag/kveld dro jeg ut med veninner på kafe og på restaurant for å spise, det var jammen kjempe koselig. Resten av kvelden tilbragte vi ute på byen, også det ble en suksess :) kan ikke huske sist jeg var ute på byen en lørdagskveld :sjenert:

Dagen i går var ikke fullt så koslig, hørte jeg noen si ordet fyllesjuk??? Jaja, sånn går det når det er et par år mellom hver gang ;) Hadde tenkt oss til byen på tivoli i går, men da vi kom dit begynte regnet å øse ned, så da ble det et besøk i akvariet i stedet. Martine stor koste seg og vi hadde med oldeforeldrene hennes. De ville så gjerne ha oss med ut å spise middag også, men det ble det heldigvis ikke noe av for snuppa sovnet med en gang hun kom i bilen (Heldigvis sier nå jeg, for jeg fikk ikke i meg annet enn salte kjeks i løpet av hele gårsdagen :sjenert: )

Ja ja... I dag var det nest siste dag på jobb før ferien. Nå har jeg bare fredag i gjen og da skal jeg bare jobbe halv dag siden vi ikke har barnehage :) Gleder meg enormt, kjenner det skal bli godt med tre uker fri nå :)

Får gå å flytte snuppa ut av senga mi nå, vi reiste en tur til mamma i kveld og blir her til i morgen. Hadde opprydning hjemme og måtte lagre litt på loftet her ;) Slik er det når en ikke har plass til en ting selv *drømmer fortsatt om større hus*

:vinke:

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERIE!!! :hoppe:

Og været er supert :sol: Er på øya igjen hos mamma, mannen skulle male mønet, men så baller det bare på seg, så nå må han bytte hele vindskeiet, men det får han ta en annen dag, svigerfar skal hjelpe han, men de er på ferie enda så.....

Vi blir nok her til i morgen eller mandag, lurer på å ta oss en tur på hytta uti neste uke, muligens ett besøk på hunderfossen, og kasnkje om været tillater det ta sammen fjellturen som svigers tok her om dagen, men det får vi se på. Da er vi avhengig av å ha barnepass på hytta til snuppa og været må være strålende, frister ikke gå på Galdhøpiggen i overskyet og kjølig vær.

Ellers lite planer for ferien, blir nok en del dager som går med til å forberede festen om et par uker.

Nei, får hive meg rundt her å se om jeg får gjort litt nå som snuppa sover, lurte på å ta oss en fjelltur (hvis en kan kalle det fjell her ute) når hun våkner, så må jeg se om jeg får lurt inn ett veninne besøk eller to, flere som er hjemmom nå som det er ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var første ferie uken over.

Reiste på hytta tirdag og var til lørdag, kjempe koselig. Mannens besteforeldre var der også, så da sto vi fritt til å farte litt rundt etter snuppa var lagt. Samtidig fikk vi prøvekjørt å feriere sammen med dem før vi skal til syden sammen om noen måneder.... :ler: Været var ikke det helt store, var litt regn hver dag. Eneste dagen med :sol: var den dagen vi var i Hunderfossen, så det passet jo perfekt.

Ellers gjorde vi ikke stort den uka vi var på hytta siden været var så pass dårlig som det var. Men en ting klarte jeg, å det var å gå rett på trynet...... Gikk i støvler og sklei på et par glatte steiner, ser ikke ut..... gul, blå og lilla..... Har en stor blåveis midt på haka :( og en stor en på ene underarmen :( Ser rett og slett ikke ut..... ikke så lett å holde seg innendørs for å slippe å vise det frem heller nå som vi har så mye å ordne til helgen...... Håper bare det går bort før lørdagen kommer....

Ble litt shopping også på turen da, men mest til snuppa, bl.a et nytt bilsete - HTS izi combi x1- er kjempe fornøyd :) Er en lang historie om hvorfor vi bytter sete nå ,men den skal jeg ikke skrive om her.

I dag har vi hatt den store rengjøringsdagen. Har vasket en hel drøss med klesvask + dynene våre, putene, sengklærne.... Vasket også hele leiligheten, pusset vinduer innvendig og fikk klipt plen.

Dro også en tur på plantasjen i dag, men det var sorgens kapittel, jeg tuller ikke når jeg sier at over halvparten av uteblomstene i inneavdelingen hang med bladene og ikke var der mer en 5 bunter med avskårne blomster (roser etc). Blir nok en tur på et annet gartneri i morgen ja..

Andre planer for morgen dagen er å få handlet en del, får komme oss av sted tidlig. Har halvveis lovet snuppa en tur i svømmehallen også, ikke det at det frister nå med mine farge kart, men hva gjør man vel ikke for barna....., så vi får se hva det blir tid til.

Men nå skal vi ta en velfortjent dessert etter all husvasken - bringebærgele med vaniljesaus. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hytte på Dombås, ganske grei plass i grunn, midt i knutepunktet mellom nord og sør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er nå klart til helgen, noen små ting som må anskaffes igjen.

Hadde en lang kveld i går med prøvesmaking av velkomstdrinker, landet tilslutt på en favoritt, så den blir det :)

Har bare slappet av i dag, hadde oss en liten shoppingrunde, fikk handlet hirudoid salve, et siste desperate forsøk på å få bort blå merkene til helgen... :fnise:

I kveld er det tv kos og serviett bretting, i morgen skal vi muligens i svømmehallen og på gartenriet å hente blomster. Torsdag blir det pynting av lokalet og fredag blir det handletur til byen for siste rest. En hektisk uke med andre ord.

Nei, får lete frem noe godt å drikke å sette meg tilrette i sofaen

Ser forresten så vidt :sol: no :) Herlig, håper den er kommet for å bli, men det er vel for mye å håpe på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er denne dagen snart omme og vi har fått gjort en hel del.

Har fått handlet balndevann til baren, hentet blomster, kjøpt kamerastativ og minnekortleser, kjøpt noen engangskamera, og første kake er under produksjon, skal lage nr. 2 i morgen.

Har også kost oss isvømmehallen, herlig var det og snuppa storkoste seg :) Når ikke det er vær til å bade utendørs får en ta det innendørs ;)

Har vært hos svigers også i dag på middag - hvalkjøtt, og det var aldeles nydelig :) Har det alt for sjelden, kommer liksom aldri på å lage det selv, må gi meg selv et spark bak å gjøre noe med den saken ;)

Nå er det tid for tv titting mens kaken steker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til festen i helgen!! :hoppe:

Men undrer meg i hel på kleskoden i et slikt selskap.. Er det det samme som i et "vanlig" bryllup?? :fnise:

*har klespanikk, finner ingenting til magan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å komme i mål med forberedelsene til helgen. Har pyntet lokalet i dag og gjort ferdig det meste av handling. Litt av en jobb. Har vasket over alle kopper og kar siden de ikke er i bruk i lokalet til daglig - det tok sin tid, hvertfall når jeg var der alene. mannen var hjemme med ei frøken som var moden for en formiddagsdubb. Fikk svigermor til å hjelpe meg med pyntingen, nå håper jeg bare blomstene spretter ut før lørdagen kommer......

I morgen kommer de første gjestene, 2 søskenbarn av meg, en veninne og mamma, gleder meg. Da skal jeg være ferdig med alt så kvelden kan nytes i ro og fred.

Susanna: Så koslig du stakk innom her :) Blir koslig å se dere i helgen :) Når det gjelder kleskode, så har vi ikke sagt noe spesielt, men regner med de fleste mannfolka kommer i dress og vet en del har enkle kjoler. Vi syns folk kan komme i det de selv har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phu...puster lettet ut :fnise: Da tror jeg kanskje jeg har et anntrekk.. Ikke lett altså! :fnise:

Ja, det er viktig å slappe litt av også og nyte besøket :) Skjønner godt det blir en del stress i forkant av en bryllupsfest :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...