Gå til innhold

Er så spent på svar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er poenggrensa i år som avgjør, ikke antall studieplasser. var det 15 i fjor også da grensa var 44,3? Er det et studie med veldig mange søkere? Hva har poenggrensa vært de tidligere årene?

Når det er såpass få studieplasser kan det resultere i poengrenser som varierer ganske mye fra år til år, det er derfor ikke helt lett å forutsi om du kommer inn.

Anonymous poster hash: 814cb...d60

Så det med antall studieplasser bør aldri slremme meg så lenge jeg jeg har nok poengsum eller litt over 45,9. i fjor hadde høyskole 12 studie plass hvor 40 hadde konkurret om de plassene.snittet de lrevde var 43, noe jg ikke husker. Takk for svaret ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper vi får svar denne uken :D Jeg grugleder meg skikkelig til opptaket er klart, selv om jeg tror jeg kommer inn på førstevalget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også spent! Er inne på siden ca tre ganger hver dag :ler: Har søkt vernepleie hioa.

Anonymous poster hash: 9b3d8...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også spent! Er inne på siden ca tre ganger hver dag :ler: Har søkt vernepleie hioa.

Anonymous poster hash: 9b3d8...26f

Bare tre ganger?  :briller:  :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tre ganger?  :briller:  :fnise:

Tre ganger om dagen den siste uken ja, men nå som det nærmer seg 20 juli må jeg nok innom oftere :ler: Liker samordna opptak på Facebook også, og håper de poster når resultatene er klare :)

Anonymous poster hash: 9b3d8...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre ganger om dagen den siste uken ja, men nå som det nærmer seg 20 juli må jeg nok innom oftere :ler: Liker samordna opptak på Facebook også, og håper de poster når resultatene er klare :)

Anonymous poster hash: 9b3d8...26f

Godt vi er flere! Har lurt på om samordna har reagert på en unormalt høy innloggingsaktivitet hos meg i det siste  :fnise:  Denne ventingen er litt for spennende :murvegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes jeg sjekker hele tiden. Men er nok desverre litt tidlig enda 😟 jeg ligger sånn akkurat på vippepunktet fra snittet i fjor så er så spent!

Vi må fortelle hvordan det gikk når svarene kommer!

Anonymous poster hash: 41052...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes jeg sjekker hele tiden. Men er nok desverre litt tidlig enda jeg ligger sånn akkurat på vippepunktet fra snittet i fjor så er så spent!

Vi må fortelle hvordan det gikk når svarene kommer!

Anonymous poster hash: 41052...642

Så spennende! Lykke til :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes jeg sjekker hele tiden. Men er nok desverre litt tidlig enda jeg ligger sånn akkurat på vippepunktet fra snittet i fjor så er så spent!

Vi må fortelle hvordan det gikk når svarene kommer!

Anonymous poster hash: 41052...642

 

Ja, det må vi! Jeg ligger også bare 1 poeng over, på et studie som har steget jevnt de siste 5 årene. Lykke til!!!

Anonymous poster hash: 72a94...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er mulighetene for at de kommer i morgen? Jeg vil vite det nå  :fnise:  



Anonymous poster hash: ce70e...a3b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger 0,7 over snittet i fjor. Det er 22% flere søkere i år på et studie med 140 plasser. Tror ikke det øker så mye, men det kan jo skje.. 



Anonymous poster hash: b45be...ece
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg og..

50% flere søkere og jeg er ca 4 poeng over fjorårets... Håper det holder.

Anonymous poster hash: 78936...4bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirimi

Blir like skuffa hver gang jeg går inn på samordna opptak, og ser at opptaket enda ikke er klart, blir gal av å vente  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne - jeg vil ha svaaar :-(



Anonymous poster hash: adcc7...425
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gruer meg noe sinnsykt!!!

jeg også.

 

Det er vondt å si det, og jeg unner alle å finne glede i studiene sine, men jeg mistrives så ekstremt i den byen jeg har havnet i og nå venter på å komme inn på et nytt studie i.

 

Jeg har godt over 50 poeng men kommer ikke inn på det jeg vil gå noe annet sted, så jeg må bare komme gjennom det på et sted jeg ikke kjenner noen og føler meg utrolig utenfor.

 

Sitter med klump i halsen og håper på at studiet mitt kommer på restetorget et annet sted i landet selv om jeg vet at studier med 45+ poeng sjelden gjør det.. er jo en grunn til at det er relativt greie karakterer som skal til for å komme inn. 

 

Håper alle studenter og fremtidige studenter kommer inn på det dere vil, der dere vil! Og at dere tar vare på medstudenter, gir de som er litt sjenerte en sjanse til å bli kjent med dere og er inkluderende:) Jeg skylder ikke på andre, men oppfordrer alle til å være greie med hverandre.

 

Hilsen ensom student

Anonymous poster hash: 7534f...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ligger 0,7 over snittet i fjor. Det er 22% flere søkere i år på et studie med 140 plasser. Tror ikke det øker så mye, men det kan jo skje.. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

 

Vanskelig å forutse.

Jeg kom ikke inn på studiet jeg søkte i fjor, selv om jeg hadde 2 poeng mer enn grensen året før - det hadde blitt gjort en feil ved samme studie et annet sted i landet og søkermengden ble derfor mye større der jeg søkte. Det endte med at jeg lå 0,3 poeng under... i år har jeg 2 poeng ekstra, men tør altså ikke gamble på at jeg kommer inn etter det som skjedde i fjor.

 

Dette kommer altså helt an på hvilket studie du søker og hvor:) Hvis du ser av de siste 3-4 år at grensen har steget jevnt og ikke gått opp og ned som en karusell, så kan du mer eller mindre beregne hvorvidt du kommer inn. Hvis ikke er det bare å ta på seg ventebuksene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også. Det er vondt å si det, og jeg unner alle å finne glede i studiene sine, men jeg mistrives så ekstremt i den byen jeg har havnet i og nå venter på å komme inn på et nytt studie i. Jeg har godt over 50 poeng men kommer ikke inn på det jeg vil gå noe annet sted, så jeg må bare komme gjennom det på et sted jeg ikke kjenner noen og føler meg utrolig utenfor. Sitter med klump i halsen og håper på at studiet mitt kommer på restetorget et annet sted i landet selv om jeg vet at studier med 45+ poeng sjelden gjør det.. er jo en grunn til at det er relativt greie karakterer som skal til for å komme inn.  Håper alle studenter og fremtidige studenter kommer inn på det dere vil, der dere vil! Og at dere tar vare på medstudenter, gir de som er litt sjenerte en sjanse til å bli kjent med dere og er inkluderende:) Jeg skylder ikke på andre, men oppfordrer alle til å være greie med hverandre. Hilsen ensom student Anonymous poster hash: 7534f...7eb

Kan jeg spørre hvor du holder til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...