Gå til innhold

Utseendet viktig?


Ejlanka

Anbefalte innlegg

Nå i våre dager blir det veldig mye fokusert på utseendet. Både vårt eget og andres. Da spesielt på det motsatte kjønns utseendet.

Personlig så betyr ikke utseendet så veldig mye for meg når jeg treffer andre personer. Hvertfall ikke etter jeg har blitt bedre kjent med dem, da tenker jeg ikke noe spesielt over utseendet deres.

Jeg synes utseendet bestemmer førsteintrykket av en person. HVa synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

For noen år siden brydde jeg meg ikke om hvordan folkene som jeg var med var pene ,mindre pen eller hvordan de kledde seg....

Det siste åre har jeg endret meg mye...

No klarer jeg ikke være med mennesker som ser ekle ut,som ikke kler seg normalt eller har samme verdiene som jeg har i livet...

Må vare streite mennesker med et fremmtids syn som er likt mitt eget...

Ser automatisk ned på narkomane eller mensker med alkohol problemmer...

Og deres livs stil.....

Klarer ikke useriøse mennesker som ser ut som de er tygga og oppigjenn spytta....

Streite mennesker med normalt utseende og holdninger klarer jeg og forholde meg til.....

Dumme mennesker blir jeg sint på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

det er litt fustrerende å sitte å høre på dumme mennesker som tror at de har nokk aktive grå celler i funksjon....

Hvist de på toppen av det hele da er stygg og ikke kan kle seg da blir jeg kvalm og har lyst å være stygg med dem....

Blir automatisk frekk i munnen ovenfor dem og klarer ikke respektere dem i det hele tatt....

Jeg blir en heks i næheten av dumme stygge mennesker...

Godt å vite at jeg ikke er alene om å ikke takle dumme mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært her en stund har jeg vel nærmest akseptert dumme mennesker som en del av det biologiske mangfoldet....

Og jeg skjønner hvorfor kvoteringer er så viktig..når man hører de velgjennomregisserte argumentene deres.... "takler ikke dumme folk"...."blir ei heks".... hehe....

Waco

...som pønsker ut en ny tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir letter oppgitt av å høre på dere. Hvem av dere har så pass med kompetanse til å dømme om et menneske et dummt eller ikke?? :o

Se nøye på innleggene deres... :o ...jeg må bare rise på hodet..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del overraskende svar må jeg si!

Jeg kan ikke forstå at visse personer legger så mye vekt på utseendet. Det er jo ikke utseendet, status eller lignenede som avgjør en persons personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Nei jeg tuller ikke.....

Jeg vil ikke bli sett med mindre innteligente mennesker eller folk so ser ut som slamp.....

Jeg er bedre enn som så og er verdt mer enn som så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Jeg gir faen i hvordan folk ser ut eller kler seg, men liker ikke å være sammen med usikre eller dumme mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

Det høres fint ut når du sier det,men slik er ikke sammfunnet lagt opp i dag....

Det er også noe som heter at du skal behandle andre som du vill at andre skal behandle deg.....

Det høres også fint ut,men gjør du det blir du trakket på...

Jeg tar vare på de jeg er glad i og de jeg liker......Det har jeg lært på den harde måten.....

Jeg feier for min dør og holder meg med mine like stående der trives jeg best og får mest ut av det....

Henger ikke med mennesker som er ikke kommer noen vei i livet for de vil bare dempe meg også.....

Jeg vill komme meg noen vei her i livet ikke bli sett ned på.....Jeg har mer respekt enn som så.....

Ja utseende og status er viktig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betyr det så mye?

Selvfølgelig blir alt lettere dersom du behandler folk med respekt, uansett hvordan de behandler deg. Du trenger ikke være med alle forskjellige mennesketyper. Men godta folk slik som de er, og ikke se ned på dem på grunn av ting som kanskje ikke gjør det lett for dem å bli akseptert i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor: Mener du det virkelig?? Jeg synes det hele virker litt for usaklig...! Du sender ikke akkurat ut signaler som tyder på at du er en av de med en unormalt høy intelligens, her. Respekt er kanskje mangelvare hos deg??

At utseende har en del å si for førsteinntrykket av et menneske, er klart. Og det er på den måten med på å bestemme om du har lyst til å bli bedre kjent med denne personen...

Har tenkt en del på dette. Vi bruker jo så lang tid på å se ok ut... men allikevel betyr det fint lite. Folk som kjenner deg tenker ikke mye på hvordan du ser ut, men på hvordan du er og hva du sier. Er du stygg, tenker folk kanskje "stakkars", men glemmer deg før det har gått et halvt minutt. Er du pen, blir folk kanskje misunnerlige, eller tenker "bimbo", men de glemmer deg også etter kort tid. Det som virkelig betyr noe, er hvordan du er inni. Jeg ville heller vært stygg og god på innsiden, enn omvendt.

Hvordan du er som person er i stor grad med på å påvirke hvordan du ser ut. For hvordan du ser ut, er ikke bare ansiktstrekkene dine, hva du har på deg eller hvordan sminke du bruker. Utseendet ditt bestemmes også, og kanskje mer, av utstrålingen din. En person som har det bra med seg selv og har respekt for de rundt seg, blir nesten automatisk pene... eller de ser ihvertfall bra ut. Men vi kan allikevel si at vi har et godt eller dårlig utgangspunkt, da.

Om en person er dum eller intelligent har vel lite med utseendet å gjøre, har det ikke?? Jeg kjenner både dumme og smarte mennesker, og ser ingen sammenheng i om de er pene eller stygge. Men de som er gode mennesker, mennesker jeg er glad i og har en spesiell respekt for, de er pene og flotte mennesker. Jeg synes sure mennesker ofte er stygge, de signaliserer at de hater den verdenen de lever i. Æsj!

Jeg har egentlig mye mer å si her, men det har lett for å bli gjentagelser av meg selv. Derfor avslutter jeg her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig Kid-a! Takk for et flott svar. Måtte bare se om det virkelig var andre enn meg som har tenkt veldig mye på dette, og det var det tydeligvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

En ting er å respektere andre mennesker,men hvorfor skal jeg respektere mennesker som ikke respekterer seg selv?!!!

Hvorfor skal jeg være snill med mennesker som ødelegger familiens liv.....

Hvorfor skal jeg akseptere at andre mennesker ikke bruker resursene sine , men i stede setter seg på rumpa og forventer at allt skal ordne seg av seg selv.....

Jeg missliker narkomane og andre rusmisbrukere for det at de har tatt et valg....Jeg er i mot valget.....

Det samme med mennesker som ikke tar seg av seg selv og går rundt og ser forjævlig ut....

Og jeg kan ikke respektere dumme mennesker som ikke er villig å lære og høre på.....

Om et mennesker er handicapet på en eller annen måte som er med født eller ikke er en konsikvens etter et valg som de har tatt hær i livet dem respekterer jeg....

Men ikke dem som ikke gjør noe med seg selv og ønsker noe for fremtiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp til Selvhjelp? Det er sikekrt mye lettere å respektere seg selv dersom man får respekt fra mennesker rundt oss. Vi blir fort påvirket av andre mennesker vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Lottemor, du jobber ikke i et omsorgsyrke, gjør du vel? :wink:

Klart utseende har en del å si, men bare til å begynne med. Jeg kom i snakk med en fyr på en bar her forleden; en svær kjempe på over 120 kg med digert skjegg og ganske slaskete klær. (for de som lurer på hvordan en 18 åring kom inn på en bar; jeg ser ut som jeg er et par og tjue..) Jeg hadde nok ikke tatt kontakt med ham av meg selv, men han begynte å prate med meg. Han likte seg selv. Og du verden for et herlig menneske som skulte seg bak buskeskjegget!! Sambo var med meg, og synes også at den fyren var helt herlig. Vi pratet med han hele natta omtrent.

Har flere eksempler.

Lottemor; jeg har ikke problemer med å respektere stoffmisbrukere og andre "samfunnstapere", jeg har bare problemer med å forstå valgene deres. ALLE mennesker har krav på respekt, og jeg tør påstå at et godt og anstendig menneske vet dette automatisk. Men nå er det jo veldig mye egoisme ute og går..... :roll:

Hvor mye lettere tror dere det er å være narkoman dersom man blir møtt av hat-blikk og kalde rygger hver dag, i tillegg til å ha tatt sitt livs verste valg??

La oss få inn nestekjærligheten her da folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...