Mann 42 Skrevet 21. august 2015 #81 Skrevet 21. august 2015 Aha..Men drapstrusler fra nett-troll skal man imidlertid ta alvorlig? Ikke nødvendigvis som drapstrusler, mer som trakassering. Jeg tror ikke mange av dem som sier at de ønsker noen døde, faktisk mener det i en slik grad at de ville forsøkt å skade personen fysisk. Men det er ganske ubehagelig å bli gjenstand for trusler, også der det sannsynligvis ikke er særlig alvorlig ment. Så jeg har ikke noen motforestillinger mot at man stiller nettroll til veggs når de fremsetter trusler. 1
FreeLife Skrevet 22. august 2015 #82 Skrevet 22. august 2015 (endret) Ikke nødvendigvis som drapstrusler, mer som trakassering. Jeg tror ikke mange av dem som sier at de ønsker noen døde, faktisk mener det i en slik grad at de ville forsøkt å skade personen fysisk. Men det er ganske ubehagelig å bli gjenstand for trusler, også der det sannsynligvis ikke er særlig alvorlig ment. Så jeg har ikke noen motforestillinger mot at man stiller nettroll til veggs når de fremsetter trusler. Fair enough Men å mobbe nettroll slik som de gjorde i Sverige og dels i Norge er jo bare med på å delta i den stygge mobbe-kulturen vel? Stort sett psykisk ustabile og svært triste mennesker med "Livets skole" i baggasjen som gjør sånne ting på nett. Men er riktig metode og MOBBE dem fra å gjøre det? Dessute finnes det jo ikke noe som heter ytringsansvar. Det finnes kun ytrings FRIHET. Såklart..med mindre det er drapstrusler da, som vi jo snakket om her. Endret 22. august 2015 av FreeLife 1
Mann 42 Skrevet 22. august 2015 #83 Skrevet 22. august 2015 Fair enough Men å mobbe nettroll slik som de gjorde i Sverige og dels i Norge er jo bare med på å delta i den stygge mobbe-kulturen vel? Stort sett psykisk ustabile og svært triste mennesker med "Livets skole" i baggasjen som gjør sånne ting på nett. Men er riktig metode og MOBBE dem fra å gjøre det? Dessute finnes det jo ikke noe som heter ytringsansvar. Det finnes kun ytrings FRIHET. Såklart..med mindre det er drapstrusler da, som vi jo snakket om her. Er det mobbing å konfrontere folk med ting de har sagt og spørre dem direkte hva det skal bety? Jeg syns ikke det. Men det blir jo en annen diskusjon enn denne. Jeg sa hva jeg mente om saken da vi diskuterte Trolljegerne, og min mening har ikke endret seg.
FreeLife Skrevet 22. august 2015 #84 Skrevet 22. august 2015 Er det mobbing å konfrontere folk med ting de har sagt og spørre dem direkte hva det skal bety? Jeg syns ikke det. Men det blir jo en annen diskusjon enn denne. Jeg sa hva jeg mente om saken da vi diskuterte Trolljegerne, og min mening har ikke endret seg. Vet ikke noe om den diskusjonen. Det er ikke mobbing å konfrontere folk. Men det er lovlig nære mobbing å plukke ut idiotiske kommentarer som trygda folk med lav IQ på bondelandet har sagt i skinnsofaen med rullings og pils i kjeften, og så vise det fram på TV og liksom angripe de på et hånlig og ovenfra-ned vis. "Vi, i eliten, synes at dumme bondeknølen du har enkle og diskriminerende holdninger. Nå skal vi mobbe deg og vise det fram på TV..muahah" Også lurer man på hvorfor barn mobber? 1
Sannerlig Skrevet 22. august 2015 #85 Skrevet 22. august 2015 De kan ha en slik morra di battle Nemlig, bare med balltre og kanskje en slåsshanske. "morra di er så feit at hu vågner opp i to tidsoner"! ÅJAA, og så sloss de. Da slipper vi mye mediasyting, kan jeg tenke meg:)
Sir Winston Skrevet 22. august 2015 #86 Skrevet 22. august 2015 Aha..Men drapstrusler fra nett-troll skal man imidlertid ta alvorlig? Bare dersom de er fremsatt via en fatwa!
Sir Winston Skrevet 22. august 2015 #87 Skrevet 22. august 2015 Er det mobbing å konfrontere folk med ting de har sagt og spørre dem direkte hva det skal bety? Jeg syns ikke det. Men det blir jo en annen diskusjon enn denne. Jeg sa hva jeg mente om saken da vi diskuterte Trolljegerne, og min mening har ikke endret seg. Å 'konfrontere' folk på riksdekkende TV, med et slesk smil om munnen og en semi i buksene, sånn som idioten Arschberg holder på med, er mobbing på et høyt plan! 1
Sannerlig Skrevet 22. august 2015 #88 Skrevet 22. august 2015 Å 'konfrontere' folk på riksdekkende TV, med et slesk smil om munnen og en semi i buksene, sånn som idioten Arschberg holder på med, er mobbing på et høyt plan! Men, synes du ikke at hans progrram i det minste avdekker et større behov for et internettpoliti som hadde større muligheter for å følge opp slike saker. Ikke lettsindighet disse folka bedriver, som Arschberg konfronterer.
Gjest Jacklost Skrevet 22. august 2015 #89 Skrevet 22. august 2015 Nå er jo dette oppklart folkens. Han Atle var bare full når han sendte meldingene
Sir Winston Skrevet 22. august 2015 #90 Skrevet 22. august 2015 Men, synes du ikke at hans progrram i det minste avdekker et større behov for et internettpoliti som hadde større muligheter for å følge opp slike saker. Ikke lettsindighet disse folka bedriver, som Arschberg konfronterer. Jeg er enig i at det er mange idioter på internett, noen av dem farlige sånne. Og, jeg har ikke oppskriften på en løsning. Men den selvgodhet, langt over grensen til ego-masturbasjon, som Arschberg opptrer med hører ingensteds hjemme, og slett ikke på TV. Internett-politi ser jeg ikke for meg hvordan skulle kunne fungere, uten å innføre direkte sensur. Og, da har man vel ikke løst noe problem?
Sannerlig Skrevet 22. august 2015 #91 Skrevet 22. august 2015 Jeg er enig i at det er mange idioter på internett, noen av dem farlige sånne. Og, jeg har ikke oppskriften på en løsning. Men den selvgodhet, langt over grensen til ego-masturbasjon, som Arschberg opptrer med hører ingensteds hjemme, og slett ikke på TV. Internett-politi ser jeg ikke for meg hvordan skulle kunne fungere, uten å innføre direkte sensur. Og, da har man vel ikke løst noe problem? Når det gjelder han der, så sitter jeg alltid med følelsen av at man har satt reven til å vokte hønsegården. Han har stort sett hatt fritt spillerum i PK-sverige. Ved å tilføre politiet større ressurser på å følge opp internetthets, ville man kunne få bukt med en større del troll. Og kanskje virke preventivt. Men i sverige blir man jo dømt for å si at koranen oppfordrer til voldtekt, og da ville vel de fleste bli kvalt ang meninger ang våre nye landsmenn uansett;) 1
Sir Winston Skrevet 22. august 2015 #92 Skrevet 22. august 2015 Nå er jo dette oppklart folkens. Han Atle var bare full når han sendte meldingene Ja, og det er jo samme unskyldningen når en person, som er påvirket v piller, narko og/eller alkohol, kommer med etter å ha drept noen i trafikken: "Jammen, jeg visste ikke helt hva jeg gjorde, jeg var jo full". Som om dette skulle være en unnskyldning for noe som helst. Å være en idiot bringes ikke frem av alkohol, den fjerner bare barrieren for å oppføre som en kødd mot andre. Hvis du ikke kan styre deg på email og internett for øvrig, etter å ha drukket, så finnes det to eminente løsninger på dette: 1. Ikke drikk eller 2. Ikke bruk PC/Nettbrett/Mobil/Telefon eller noe som helst annet kommunikasjonsmidel, når du har drukket!
waco Skrevet 22. august 2015 #93 Skrevet 22. august 2015 Er det riktig? Hvis offeret tilgir gjerningsmannen så skal ikke gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 134af...8e9 Er du så straffelysten at du er villig til å straffe en som ikke har gjort deg noe? Hva er det med tilgivelsen du ikke helt forsto?
Sir Winston Skrevet 22. august 2015 #94 Skrevet 22. august 2015 Er du så straffelysten at du er villig til å straffe en som ikke har gjort deg noe? Hva er det med tilgivelsen du ikke helt forsto? Hva er det med rettssystemet og straff du ikke forstår?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå