Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det.

Vi kan jo ikke ha det slik at vi blir krenket og fornærmet på andres vegne.

Anonymous poster hash: 723b4...78a

Det handler ikke om å bli krenket på andres vegne, men for å hindre at Antonsen truer andre i fremtiden. I tillegg til å beskytte dem som ikke tør å anmelde.

Anonymous poster hash: 2e684...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drapstrusler er straffbart.

Skrevet

han var mest sannsynlig full , ganske full tatt i betraktning at pipa fikk en ny lot dagen derpå.

vi har alle sagt mye dumt i fylla en eller annen gang i livet, meg inkludert. vettet forsvinner ofte i takt med promillen. 

men uansett så rettferdiggjør ikke promille drapsstrusler til tross for at det var et dårlig forsøk på spøk slik atle hevder. men ørjan vil ikke anmelde det så blir nok ikke noe sak ut av det her, atle får nok straffen sin av media uansett

Ja, alle har sagt noe dumt en gang. Men jeg har aldri vært i den situasjonen at jeg har funnnet det for godt å sende en rekke sjikanerende og truende meldinger til noen jeg bare kjenner litt (eller kjenner godt for den saks skyld) i fylla. Hvis man er en godt voksen person og blir sånn i fylla, bør man for alvor vurdere å ikke drikke igjen. Jeg synes det er veldig rart. 

• Liker 2
Skrevet

Norske menn i 40-årene anno 2015: Sladre til avisene fordi noen har yppet litt.

• Liker 5
Skrevet

Er det riktig? Hvis offeret tilgir gjerningsmannen så skal ikke gjerningsmannen straffes?

Anonymous poster hash: 134af...8e9

Hva jeg mener er ganske likegyldig. Men han må anmelde hvis politiet skal gjøre noe. I mer alvorlige tilfeller kan så vidt jeg vet politiet velge å anmelde selv, men jeg tviler på at de bruker tid og ressurser på dette her. 

• Liker 1
Skrevet

Offeret må anmelde, og det kommer ikke til å skje.

Det kommer da an på!

Drapstrusler er straffbart under straffeloven, da er det vel påtalemyndigheten som bestemmer om det skal reises siktelse eller ikke?

Dette er uavhengig av anmeldelse fra fornærmede.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det har vel allerede fått plenty konsekvenser. Atle Antonsen er stilt i gapestokken gjennom Burøes blogg, og har kommet med ydmyke unnskyldninger i landsdekkende presse.

Truslene tror jeg ikke man kan ta på alvor som drapstrusler, og det virker ikke som om mottakeren oppfattet dem som trusler heller. Forøvrig så tror jeg lista bør ligge litt høyere for komikere og andre som faktisk lever av å være litt mer løsslupne enn folk flest. Komikere, rockestjerner og prostituerte bør ha frikort på dårlig smak.

Eller ville det være mer korrekt å si at lista skal ligge lavere? Jeg stiller iallfall ikke de samme kravene til en komiker mht å tenke seg om før man åpner kjeften som jeg gjør til en politiker.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel allerede fått plenty konsekvenser. Atle Antonsen er stilt i gapestokken gjennom Burøes blogg, og har kommet med ydmyke unnskyldninger i landsdekkende presse.

Breivik har også blitt hengt ut. Det betyr ikke at han ikke skal straffes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som likte Atle Antonsen! For en skuffelse! Virker som om han selv prøver å bagatellisere det, det samme med en del av hans støttespillere.. Her prøver vi å lære barn å ikke mobbe. Herlig når forbilder går foran med et bra eksempel.

Anonymous poster hash: f410c...b18

• Liker 1
Skrevet

Breivik har også blitt hengt ut. Det betyr ikke at han ikke skal straffes. 

Vel, Breivik DREPTE jo faktisk 77 mennesker og påførte regjeringskvartalet skader for mange miliarder kroner. Det kan ikke sammenlignes med å sende en SMS til en komikerkollega der man går over grensen med språkbruken.

• Liker 6
Skrevet

Dette var overraskende. Det er ikke alltid jeg liker Atle Antonsen, men noen ganger er han faktisk veldig morsom - og en ganske habil skuespiller, også. Dette var bare merkelig - og langt, langt over streken. Påhengsmotoren er sørgelig tynn når det forsøkes å viftes vekk som "humor". 25 SMSer med trusler og trakassering har ingenting med humor å gjøre.

Jeg forstår egentlig ikke hva det går i. Rart, hele opplegget. Men veldig skuffende av Antonsen. Greit å være fjollete på tv, samt å tøye strikken litt. Det er en del av komikernes jobb. Men jeg trodde de var profesjonelle på privaten.

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke DAG ville ha gjort dette..

Men jeg tok feil...

Gjest Jacklost
Skrevet

for SMSene?

Link?

AnonymBruker
Skrevet

Vel, Breivik DREPTE jo faktisk 77 mennesker og påførte regjeringskvartalet skader for mange miliarder kroner. Det kan ikke sammenlignes med å sende en SMS til en komikerkollega der man går over grensen med språkbruken.

Jo, det kan det. 

Gjest Jacklost
Skrevet

Jo, det kan det. 

Hva i aller huleste verden har du fått i deg??? Du kan selvfølgelig ikke sammenligne de 2 tingene...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Veldig stygt gjort av han det han skrev, men tenker likevel han har fått nok straff som det er. Han har jo blitt "avslørt" for hele Norge.

Endret av norway
  • Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet

Dette kan umulig ha vært atle han selv som har sendt meldingene, han ville aldri ha gjort noe slikt. Han har kone og barn, en familiemann oppfører seg rett og slett ikke slik. Nei dette er sikkert bare et pr stunt slik som den sofie elise hadde med venninna si

Gjest Jacklost
Skrevet

Veldig stygt gjort av han det han skrev, men tenker likevel han har fått nok straff som det er. Han har jo blitt "avslørt" for hele Norge.

Han fikk nok sin straff av kona med :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hva i aller huleste verden har du fått i deg??? Du kan selvfølgelig ikke sammenligne de 2 tingene...

Begge deler bør være straffbart.

Jeg har bare drukket melk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...