Gå til innhold

Cannabis er sunnere enn alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så flott å høre at du er enig med meg da ;) 

 

Men sånn seriøst. tror du trenger å roe egget ditt mange hakk. Det er ganske klare bevis i dagens samfunn på at krigen mot narkotika ikke fungerer å gjør vondt verre. 

 

Det blir litt vanskelig å ta deg seriøst syns jeg da, når du opponerer mot dette. Blir litt som å diskutere med en som nekter for holocaust når det så tydelig vises i historiebøkene at det faktisk skjedde.

Og du ber MEG være saklig.....

Jeg ber deg bare om å se at det ikke finnes entydige svar, og at du velger å lukke øynene for en stor del av problematikken som ikke passer inn i dine forestillinger.

Du later som om dette er en uproblematisk problemstilling der svaret er gitt bare man tenker seg om. Det er så langt fra sannheten man kan komme.

Dette er lavpannet. Og det blir ikke bedre av de småparanoide misoppfatningene du harservert på forumet den siste uken. Jeg tror ikke du evner å se kompleksitetsgraden i dette.

Jeg er sikkert bare en følelsesstyrt moralist som vanlig.....

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du ber MEG være saklig.....

Jeg ber deg bare om å se at det ikke finnes entydige svar, og at du velger å lukke øynene for en stor del av problematikken som ikke passer inn i dine forestillinger.

Du later som om dette er en uproblematisk problemstilling der svaret er gitt bare man tenker seg om. Det er så langt fra sannheten man kan komme.

Dette er lavpannet. Og det blir ikke bedre av de småparanoide misoppfatningene du harservert på forumet den siste uken. Jeg tror ikke du evner å se kompleksitetsgraden i dette.

Jeg er sikkert bare en følelsesstyrt moralist som vanlig.....

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Hva vet du om at jeg ikke evner så se kompleksitet og at jeg ser på dette som uproblematisk? Igjen skal du fortelle meg hva jeg mener, vet å gjør. istedenfor å argumentere, så gjør du som du alltid gjør, angriper person istedenfor ballen.

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva du er for noe, men noen særlig hyggelig person er du ikke med alle denne drittslengingen og usakligheten din. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om at jeg ikke evner så se kompleksitet og at jeg ser på dette som uproblematisk? Igjen skal du fortelle meg hva jeg mener, vet å gjør. istedenfor å argumentere, så gjør du som du alltid gjør, angriper person istedenfor ballen.

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva du er for noe, men noen særlig hyggelig person er du ikke med alle denne drittslengingen og usakligheten din.

Som jeg skrev - det vet jeg fordi jeg har forsøkt å argumentere saklig med deg.

Det er ikke drittslenging å påpeke at du har et fordreiet syn på virkeligheten.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev - det vet jeg fordi jeg har forsøkt å argumentere saklig med deg.

Det er ikke drittslenging å påpeke at du har et fordreiet syn på virkeligheten.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Det grenser i det minste, du kan da overhodet ikke forvente at jeg skal forsvare mine påstander i en annen sak i denne tråden. Uredelig debatteknikk og avsporing. 

Og du er særdeles useriøs når du forteller meg hva jeg mener, vet, og kan. Burde ikke du avsløre det med dine enorme kunnskaper istedenfor å slenge piss? 

 

Nei, du er og bli en håpløs person. Som tydeligvis er stor tilhenger av war on drugs. Må jo være en grunn til at du ikke vil diskutere det. Jeg har prøvd å spørre deg om dette mange ganger, helt saklig, men du ignorerer alltid spørsmålene og svarer med usaklig drittslengning som ikke handler om temaet engang.

 

Så da får vi bare spekulere som vanlig. Jeg selv antar at du er en som mener straff og sanksjoner funker som et bra forebyggende tiltak. Jeg selv er tilhenger av en mer human tilnærming da din metode feiler stort verden over og har gjort det i mange tiår. 

 

Her, en passende artikkel for deg da det ikke virker som du har skjønt noe som helst: 

 

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/11572268/The-war-on-drugs-isnt-working-lets-stop-pretending-it-is.html

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grenser i det minste, du kan da overhodet ikke forvente at jeg skal forsvare mine påstander i en annen sak i denne tråden. Uredelig debatteknikk og avsporing. 

Og du er særdeles useriøs når du forteller meg hva jeg mener, vet, og kan. Burde ikke du avsløre det med dine enorme kunnskaper istedenfor å slenge piss? 

 

Nei, du er og bli en håpløs person. Som tydeligvis er stor tilhenger av war on drugs. Må jo være en grunn til at du ikke vil diskutere det. Jeg har prøvd å spørre deg om dette mange ganger, helt saklig, men du ignorerer alltid spørsmålene og svarer med usaklig drittslengning som ikke handler om temaet engang.

 

Så da får vi bare spekulere som vanlig. Jeg selv antar at du er en som mener straff og sanksjoner funker som et bra forebyggende tiltak. Jeg selv er tilhenger av en mer human tilnærming da din metode feiler stort verden over og har gjort det i mange tiår. 

 

Her, en passende artikkel for deg da det ikke virker som du har skjønt noe som helst: 

 

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/11572268/The-war-on-drugs-isnt-working-lets-stop-pretending-it-is.html

Du er altså ikke så begeistret når jeg gjør akkurat det samme som deg?

Du klarer jo ikke en gang å lese hva jeg faktisk skriver. Og du hopper glatt bukk over at jeg faktisk HAR lagt frem mye seriøs forskning for deg, og kommet frem til at du ikke er i stand til å nyttiggjøre deg den.

Det er ikke så vanskelig å skjønne at du er blant dem som finner konklusjonen først, og deretter prøver å tilpasse hypotesen til å passe.

Jeg kommer ikke til å tillate at du skal fremstille deg som en som kan og vet så mye om dette, for det er ikke riktig. Du har valgt deg ut noen perspektiver som passer med overbevisningen din, og lukker øynene for alt som kommer i konflikt med dette.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså ikke så begeistret når jeg gjør akkurat det samme som deg?

Du klarer jo ikke en gang å lese hva jeg faktisk skriver. Og du hopper glatt bukk over at jeg faktisk HAR lagt frem mye seriøs forskning for deg, og kommet frem til at du ikke er i stand til å nyttiggjøre deg den.

Det er ikke så vanskelig å skjønne at du er blant dem som finner konklusjonen først, og deretter prøver å tilpasse hypotesen til å passe.

Jeg kommer ikke til å tillate at du skal fremstille deg som en som kan og vet så mye om dette, for det er ikke riktig. Du har valgt deg ut noen perspektiver som passer med overbevisningen din, og lukker øynene for alt som kommer i konflikt med dette.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Helt feil. 

 

Jeg har bare kommet frem til som så mange andre, at war on drugs er en umoralsk krig som skader flere mennesker enn det gjør godt :)

 

Heldigvis begynner myndigheter verden over å forstå akkurat dette. Til og med FN ser ut til å forstå det. Da er det håp, men det er ikke takket være slike mennesker som deg.

 

Edit: Jeg kan forøvrig ikke huske at du har lagt frem noe som helst av forskning eller undersøkelser som tyder på at war on drugs virker.

Om du dog skulle sitte på noe sånt så henvis gjerne til det. Jeg er faktisk ikke som deg, en som er usaklig og slenger piss mot meningsmotstandere. Så om du har noe å komme med, skal jeg faktisk kommentere det. Jeg avfeier ingenting, slik du gjerne fremstiller det. Så kom igjen, bare vis frem denne såkalte forskningen din. 

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt feil. 

 

Jeg har bare kommet frem til som så mange andre, at war on drugs er en umoralsk krig som skader flere mennesker enn det gjør godt :)

 

Heldigvis begynner myndigheter verden over å forstå akkurat dette. Til og med FN ser ut til å forstå det. Da er det håp, men det er ikke takket være slike mennesker som deg.

Du er kommet frem til det gjennom en ensidig lesning av selektive kilder. Jeg har forsøkt å vise deg noen perspektiver som nyanserer det hele, men du avfeier det uten å lese, fordi du misliker mine (begrunnede) standpunkt.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kommet frem til det gjennom en ensidig lesning av selektive kilder. Jeg har forsøkt å vise deg noen perspektiver som nyanserer det hele, men du avfeier det uten å lese, fordi du misliker mine (begrunnede) standpunkt.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Jeg redigerte mitt innlegg over. Kommenter gjerne på det jeg skrev etter "edit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg redigerte mitt innlegg over. Kommenter gjerne på det jeg skrev etter "edit".

Det er ikke noe poeng. Du har vist så mange ganger at du ikke klarer å se annet enn din egen agenda, og du blir ufin, aggressiv og spekulativ når du møter motstand. Du har deg selv å takke for det, slik. du har oppført deg i tidligere debatter. Jeg vet du kommer til å skrive at jeg ikke har noe å komme med, eller ikke klarer å svare. Det er en effektiv og billig hersketeknikk som du har brukt før, og kommer til å bruke igjen.

Les heller dine gamle tråder om igjen. Og neste gang kan du jo fortsette en av de gamle trådene så vi slipper å begynne fra begynnelsen av hver eneste gang.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng. Du har vist så mange ganger at du ikke klarer å se annet enn din egen agenda, og du blir ufin, aggressiv og spekulativ når du møter motstand. Du har deg selv å takke for det, slik. du har oppført deg i tidligere debatter. Jeg vet du kommer til å skrive at jeg ikke har noe å komme med, eller ikke klarer å svare. Det er en effektiv og billig hersketeknikk som du har brukt før, og kommer til å bruke igjen.

Les heller dine gamle tråder om igjen. Og neste gang kan du jo fortsette en av de gamle trådene så vi slipper å begynne fra begynnelsen av hver eneste gang.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

 

Selvsagt, der var du elegant. Du har ingenting å komme med. Jeg har aldri avfeid en seriøs kilde du har kommet med. Du prøver å fremstille det som at jeg skal ha cannabis og narkotika til å være sunt, det har jeg aldri ment og kommer aldir til å mene. 

 

Igjen, kom med en eneste kilde som kan støtte din agenda, du har feilet så langt. Jeg har vel spurt om dette før også, men det eneste du kommer med er kilder på at cannabis kan være skadelig. Akkurat som om ingen har skjønt det før, selvsagt er det skadelig som så mye annet kan være. 

 

Må bare understreke at jeg genuint ønsker å lese den forskningen eller litteraturen du måtte vite om som taler for at war on drugs er en god ting. Så jeg håper du kan vise frem noe slikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, der var du elegant. Du har ingenting å komme med. Jeg har aldri avfeid en seriøs kilde du har kommet med. Du prøver å fremstille det som at jeg skal ha cannabis og narkotika til å være sunt, det har jeg aldri ment og kommer aldir til å mene. 

 

Igjen, kom med en eneste kilde som kan støtte din agenda, du har feilet så langt. Jeg har vel spurt om dette før også, men det eneste du kommer med er kilder på at cannabis kan være skadelig. Akkurat som om ingen har skjønt det før, selvsagt er det skadelig som så mye annet kan være. 

 

Må bare understreke at jeg genuint ønsker å lese den forskningen eller litteraturen du måtte vite om som taler for at war on drugs er en god ting. Så jeg håper du kan vise frem noe slikt.

Som forventet.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Syns det skinner ganske godt igjennom hvor svak du er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar:

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, hvor alle disse dumme påstandene er blitt adressert tidligere?

Både cannabis og alkohol er naturlig forekommende. Det blir ikke sunt av at det er naturlig. De to stoffene har helt forskjellig virkemåte og omsetning i kroppen, og eliminasjonen er totalt forskjellig. Begge er skadelige og begge burde vært forbudt.

Inntil cannabistilhengerne slutter å argumentere uredelig og bruke kilder selektivt kan ikke disse diskusjonene føre noe sted.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

Det som skulle vært forbudt er å straffe mennesker.

Si meg, får du aldri nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det skinner ganske godt igjennom hvor svak du er :)

Du følger da i hvert fall malen din. Godt du er så oppmerksom på personangrep.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følger da i hvert fall malen din. Godt du er så oppmerksom på personangrep.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

 

Jeg har så mye å komme med, men du har ingenting. Her er en dyptgående artikkel som tar for seg blant annet moral, du kunne ha godt av å lese denne. Den også forteller hvor håpløs war on drugs er. 

 

Nettet er fullt av informasjon, har til gode å finne noe seriøst som tar for seg war on drugs som en god ting. Annet enn konservative mennesker i fra forrige århundre.

 

http://www.huffingtonpost.com/herron-keyon-gaston/race-morality-and-law-the_b_6544286.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følger da i hvert fall malen din. Godt du er så oppmerksom på personangrep.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

I valget mellom å være for straff eller å være imot staff av mennesker som selv velger cannabis -

Hva velger du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det skinner ganske godt igjennom hvor svak du er :)

Du behøver ikke bry deg om overtroiske mennesker.

Dette her er mennesker som mener at det er forbudet og trussel om straff, som gjør at han selv ikke forsøker cannabis!

Ikke bry deg om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen forskning å vise til, så ta det jeg sier med en klype salt. Men absolutt ALLE av mine venner som har drevet med cannabis har blitt avhengig, og har endt opp med store depresjoner. De fleste har klart å slutte nå, men skadevirkningene det har på personer er ubehagelig å se. Samtlige sier de aldri vil ta en joint igjen i frykt for å havne i samme vonde situasjon. Selvsagt kan man få store skadevirkninger av alkohol, så vel, men jeg kjenner foreløpig ingen som har blitt avhengig av alkohol. Hvorvidt cannabis er mer avhengighetsskapende enn alkohol vet jeg ikke. Men det vet kanskje noen her? 



Anonymous poster hash: 55c1a...328
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke bry deg om overtroiske mennesker.

Dette her er mennesker som mener at det er forbudet og trussel om straff, som gjør at han selv ikke forsøker cannabis!

Ikke bry deg om han.

 

Jo takk for støtten! Det virker som du har rett, aner selv det samme. 

 

Jeg skulle gjerne sluttet å mane om det samme jeg, men så lenge folk ikke klarer å komme opp med bedre enn dette så er min misjon å spre budskapet. 

 

Skal holde kjeft den dagen noen klarer å overbevise meg om annet, men det krever litt mer enn herskerteknikker og drittprat i fra mennesker som ikke kan vise noe som støtter påstandene sine. 

 

Så uten at denne AB'n kan vise frem til noe som støtter påstandene så henger jeg meg på deg waco, er nok moral og forestillingen om at straff og sanksjoner fungerer som forebyggende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Problemet med cannabis oppstår når man kjører av vegen eller hopper ut av vinduer.

Jeg synes alkohol like gjerne kunne vært forbudt; jeg tror ikke løsningen er å gjøre ALT lovlig, se så mange som ødelegger familier eller dreper seg pga alkohol, burde ikke vært lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...