Gå til innhold

Når gjester bruker hovedbadet og ikke gjestebadet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det er naturlig å ha medisinene der man har glass, siden man må drikke for å ta dem? Altså kjøkkenet. For meg ville det være veldig tungvindt om jeg måtte fylle et vannglass og så ta det med inn på badet og leite fram medisinene mine..

Om man bare tar en p-pille som man svelger uten vann er det kanskje logisk, fordi det er lett å huske å ta den sammen med kvelds-/morgenstellet. Kanskje jeg blir farget av at jeg tar 10-14 piller for dag..

Anonymous poster hash: f6edc...cb9

Jeg har et vannglass på badet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste ikke engang at det var en problemstilling må jeg innrømme. Selvsagt, må man gjennom soverommet for å komme til badet ville jeg kanskje stusset litt, men ellers? Det ville jeg ikke tenkt på. Da får man låse eller si i fra til sine gjester.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

 

Angående skilting av gjestebad/ gjestetoilett og Privat bad, kunne man dersom gjestene ikke respekterer skiltingen, lage en "overraskelse" inne på det private badet slik at de forsvinner ut derfra med lynets hastighet :)

Anonymous poster hash: 7eff4...922

 

 

Hvis gjestene skal være så ubehøvlede at de ikke følger reglene, synes jeg en revesaks er på sin plass! Den kan lett gjemmes under en skitten truse eller to. Man kan gjerne også supplere med en musefelle bak tampongeska eller i sminkepungen. Da tror jeg nok de lærer til neste gang! :opplyser:

Man kan jo også gjøre gjestebadet ekstra spennende med karaokeanlegg, diskokule og minibar, eller i det minste et lite hefte med sudoku og en kaffemaskin.

 

Men som flere skriver så er ikke folk flest tankelesere, så ønsker man at gjestene skal bruket ett bestemt bad må man bare si i fra. Helst før de låner badet så det slipper å bli dårlig stemning etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skiller et gjestebad fra et hovedbad? Står det på utsiden? Er det kun toalett på gjestebadet, slik at hvis man ser en dusj og skjønnhetsprodukter, så bør en forlate badet, beklage seg, og spørre hvor gjestebadet er? Da har jeg faktisk brukt hovedbadet til tanten min... Det er i korridoren ved soverommene, men nærme stuen, så jeg har ikke tenkt over det. De har et toalett i forbindelse med vindfanget, men der har jeg ikke gått pga at de ikke har nøkkel der.

 

Vi har flere bad. Men dusjen er i hovedetasjen hvor det er mest naturlig at også gjester går. Er det opptatt, så står de helt fritt til å bruke et annet bad. Vi har ikke gjestebad. Kun bad. Vi prøver å holde alle baderommene så rene som mulig. Man rydder/vasker vel ikke kun for gjesters skyld?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedbadet er "privat"? Der ligger skitne truser, brukte bind og det ser generelt ut som et bomba horehus..?

Da er det jo bare å si det til gjestene.



Anonymous poster hash: 4018d...c14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås hovedbadet når det er gjester. Si at det er nye håndklær og toalettruller og såpe og god lukt (overdriver litt med vilje) på GJESTEbadet. 

Lås også soverommet. Finn på en unnskyldning om du ikke vil være helt ærlig som "barna roter så mye der inne om jeg ikke følger med".

Et bad som bare er til familien i huset skal få lov til å bare være familiens private bad som de kan ha skitne truser liggende om de vil. Gjestebadet er for GJESTER. 

Kunne aldri funnet på å bruke hovedbadet med mindre det var foreldrene mine sitt. Evt om jeg fikk lov av venner/familie. Og jeg stjeler ALDRI fra noen. Da har man lite respekt. 

Men jeg hadde bedt dine venner om å ikke bruke leppestiften eller parfymen din, leppestift pga virus og bakterier og parfymen fordi den er dyr eller du ikke vil at andre skal bruke den. De kan synes at du er teit om de vil men de får respektere deg. Du har også hatt tilfeller av tyveri og vil helst at ingen er på badet andre enn familien som bor der.

Burde være helt greit for dem i mine øyne om de er glade i deg, uten å bli sur og bitter.

Tror du barna synes at dette er greit da? Mamma vil ikke at gjestene skal gå inn på soverommet, men hun har ikke ryggrad nok til å si det til dem, så da lyver hun og stiller hun barna sine i et dårlig lys. Hadde min mor gjort noe sånt hadde jeg blitt veldig lei meg!  

Anonymous poster hash: 98ef2...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hovedbadet er "privat"? Der ligger skitne truser, brukte bind og det ser generelt ut som et bomba horehus..?

Da er det jo bare å si det til gjestene.

Anonymous poster hash: 4018d...c14

 

 

Sånn at det ikke kommer som en bombe på gjestene når de går inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn at det ikke kommer som en bombe på gjestene når de går inn?

Nei. Bare si ifra til gjestene at man ikke vil at de skal bruke det badet, mener jeg.

 

Synes det er rart at enkelte har så mye private/skitne ting på et bad, at alle gjester bør bruke et annet...

Anonymous poster hash: 4018d...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei. Bare si ifra til gjestene at man ikke vil at de skal bruke det badet, mener jeg.

 

Synes det er rart at enkelte har så mye private/skitne ting på et bad, at alle gjester bør bruke et annet...

Anonymous poster hash: 4018d...c14

 

 

Ja, veldig uvirkelig for meg som bare har et bad og som driter i om folk ser hvilket tampongmerke jeg bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig uvirkelig for meg som bare har et bad og som driter i om folk ser hvilket tampongmerke jeg bruker. 

Jeg har også bare et bad. Eneste grunnen til å ønske flere bad (toalett) er i tilfelle flere må på do samtidig, eller en må på do mens en annen er i dusjen.

 

Har forresten bare tannkost, tannkrem og hudkrem stående fremme på badet jeg. Bind, tamponger og andre ting er i skuffer og skap, skittentøyet er i kurven, søppel er i bøtta....

Anonymous poster hash: 4018d...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en selvfølge at alle bad er tilgjengelige for gjester og klargjør badene deretter. Har aldri hørt om voksne folk som stjeler smykker og produkter fra verten.

Anonymous poster hash: ff61a...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er sykt irriterende. Noen hatt bare ikke sosiale antenner.

Anonymous poster hash: 0e8f5...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg er faktisk litt enig med TS.

På et gjestebad, er det gjerne veldig nøytralt med et toalett, speil, vask og håndkle/såpe.

På hovedbadet derimot, oppbevarer man kanskje dyr sminke, parfymer, kremer, bind, undertøy, barbermaskin, smykker, klær, prevensjon, ikke minst; medikamenter, ja egentlig ganske så personlige ting.

Og tro det eller ei, det finnes mange snokere!

Var først nøytral selv, og tenkte at et bad er et bad.

Men har faktisk opplevd flere tilfeller av såkalte "venninner" som har dratt ut alle kommodeskuffene mens de har vært på badet for å snoke, "venninner" som kommer ut fra badet igjen og lukter MIN nye parfyme, tilfeller av noen som stjal mascaraen, eller kom ut med leppestift på leppene.. fra min leppestift. Smykker som forsvinner.. Enda verre er det dersom det er alkohol inne i bildet, da blir folk enda frekkere inne på badet til andre..

SÅ ja, jeg bruker kun gjestebad til gjestene. Better safe than sorry.

Anonymous poster hash: 14309...dad

Gjestetoaletter er ofte utrivelige. Trang liten bås som er gulvkaldt og bare et do og en liten vask...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjestetoaletter er ofte utrivelige. Trang liten bås som er gulvkaldt og bare et do og en liten vask...

Hva mer trenger du på do? En bidet? En tv? Massasjestol..? Så lenge det er do, vask, såpe og ren håndduk er jeg fornøyd i alle fall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer trenger du på do? En bidet? En tv? Massasjestol..? Så lenge det er do, vask, såpe og ren håndduk er jeg fornøyd i alle fall...

Jeg vil ha varme gulv og at det ikke lukter veldig dass..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha varme gulv og at det ikke lukter veldig dass..

Da kan du holde deg til du kommer hjem. Det er vel ikke huseierens oppgave å holde din standard på gjestetoalettet sitt. Så lenge der er en do, en vask, såpe og et håndkle, burde du være fornøyd med å følge reglene til huseier. Du får heller ta på deg ullsokker, hvis det blir for gale for de ømfintlige beina dine.

Anonymous poster hash: f3ed7...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kan du holde deg til du kommer hjem. Det er vel ikke huseierens oppgave å holde din standard på gjestetoalettet sitt. Så lenge der er en do, en vask, såpe og et håndkle, burde du være fornøyd med å følge reglene til huseier. Du får heller ta på deg ullsokker, hvis det blir for gale for de ømfintlige beina dine.

Anonymous poster hash: f3ed7...95e

Jøss må si du er hyggelig mot gjestene dine... når jeg har gjester ønsker jeg at de skal føle seg som hjemme.. har forresten bare ett bad. Hilder det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss må si du er hyggelig mot gjestene dine... når jeg har gjester ønsker jeg at de skal føle seg som hjemme.. har forresten bare ett bad. Hilder det.

Er nok heller du som er en krevende gjest. Her har vi gjestetoalett i gangen, og familiebadet ligger i soveromsavdelingen vår. Gjestetoalettet har ikke varmekabler, men det hadde aldri falt mine venner inn å kreve å bruke familiebadet fordi de ville ha det varmt på føttene. Det smaker det litt kravstor prinsesse av...

Anonymous poster hash: f3ed7...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ønsker ikke å gjemme unna piller og annet når jeg får gjester fra hovedbadet. Poenget med å ha det lett tilgjengelig er at jeg ikke skal glemme å ta/benytte disse. 

Ingen gjester har krav på å vite hvilke prevensjonsmiddel eller tabletter vi benytter - det er rett og slett noe de ikke har noe med. Hovedbadet er privat på lik linje med soverommene. De ligger man unna.

Såpass respekt forventer jeg fra gjester - både husvarme og andre.

Jeg anstrenger meg gjerne for at de skal slappe av, kose seg og føle seg velkomne - i stua/på terrassen/spisestua, men ikke do!

Ferdig snakka!



Anonymous poster hash: 2abc4...332
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok heller du som er en krevende gjest. Her har vi gjestetoalett i gangen, og familiebadet ligger i soveromsavdelingen vår. Gjestetoalettet har ikke varmekabler, men det hadde aldri falt mine venner inn å kreve å bruke familiebadet fordi de ville ha det varmt på føttene. Det smaker det litt kravstor prinsesse av...

Anonymous poster hash: f3ed7...95e

Jeg kommer aldri til noen og krever en dritt.bruker gjedtetoalettet med et smil. Men jeg tenker mitt når folk behsmdker hjemmet sitt som porseken og man nesten ikke tør sette seg i sofaen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...