Gå til innhold

Cajsa og mannens vinterbryllup.


Cajsa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg på oppfordring fra Tabby, laget min egen dagbok!

Så nå skal jeg slutte å bare sniklese i andres dagbøker, men pludre litt i min egen også...

Cajsa-mannen og jeg skal gifte oss 5.februar 2005. Det var bare 5.måneder til å går, begynner å nærme seg nå!

Jeg ble fridd til i august i fjor, har derfor hatt god tid til å tenke på bryllup, men har ikke virkelig satt igang med planlegging før nå.

Det vi har gjort:

*Bestilt kirke

*Bestilt barndomspresten

*Holdt av lokale

*Snakket med kokker, og antagelig har vi bestemt oss for meny

*Spurt forlovere og toastmastere

*Har satt igang sying av antrekk til mannen og meg

*Kjøpt inn papir + annet utstyr til invitasjoner

Hmm, ellers er vel det meste bare i hodet ennå.

Det var alt for nå, håper du ble glad nå, Tabby-vennen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe::hoppe::hoppe: Hihi. Endelig! Nå må du bare få laget deg en link til denne i signaturen din da... :wink:

Gratulerer så masse med ny dagbok! Gleder meg masse til å følge deg med planleggingen. Og jeg gleder meg masse til vi skal på tur den 5 februar!

Du må huske på å oppdatere her nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Jeg sendte deg en pm med akkurat det mens du skrev her inne...

Artig, nå kan jeg skrive til deg her inne om du ikke er pålogget. Trenger ikke vente på at du kommer på. OG du må skrive opp nesten alt som skjer utover da. :fy: Ingen unnasluntring... :hoho: Look who's talking... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen, Tabby. Nå ordnet det seg til slutt!

Litt om oss:

Vi har vel egentlig alltid visst hvem hverandre er, Cajsamannen er nemlig opprinnelig kamerat av min storebror. Plutselig fikk vi øynene opp for hverandre, og ble kjærester. Denne høsten har vi vært sammen i 6 år.

Jeg er 22 år og han er 27 år.

Vi bor i Oslo, der jeg er student og han har akkurat begynt å jobbe etter studenttilværelse.

Og nå planlegger vi som sagt bryllup. Det gleder vi oss veldig til! :P

Hadde vært gøy å snakke med andre som skal ha vinterbryllup, så kanskje vi har noen ideer å utveksle?

Tabby og jeg har ihvertfall hatt mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen. :-)

Så du hadde prøvd å få tak i meg tidligere i dag... Satt ikke foran dataen akkurat da. Men det byr seg vel andre sjanser for en prat etterhvert vel?

Så også at du lurte på hvordan det gikk i går, har skrevet et lite innlegg om det i dagboka mi. Gidder ikke skrive det på nytt, leddene likte ikke all den strekkingen og tøyingen i går, så de verker litt.

I dag har jeg lyst til å bytte soverom med de største barna. Vi har det største rommet, eller de er vel egentlig nesten like store, men det ene er mer kvadratisk og det andre avlangt... Tenkte de skulle få det kvadratiske. Der inne er det mer skapplass og de slipper å ha kommoder som er i veien og tar opp plass. Men det spørs om jeg kommer så langt da... Eller det vil si, om sambo vil hjepe meg. Må jo demontere sengene og slikt...

Vel vel vi snakkes. Og du, den turen nedover hit som vi snakket om, tar du den så ta med det bordkortet du har laget så jeg får se da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag morgen og jeg er på jobb. Egentlig ganske deilig,det er så god stemning blandt folk i helgene.. Har endel skolearbeid jeg må gjøre også, så da passer det å være på jobben med lite og gjøre.. :P

På torsdag møtte jeg hun som skal sy kjolen, fikk de ferdige tegningene! Utrolig gøy å se på papiret hvordan det blir. Var og så på stoff også, tror det blir silke duchesse på kjolen, og capen i ubleket hvit ull. Det passet faktisk veldig bra sammen.

Ellers har jeg fått snakket med en venninne som har anbefalt et band. To karer i 20-årene, som synger og spiller keyboard og gitar. De spiller alt fra 60-talls og frem til nå. Og skulle ha 3-4000 tusen for hele kvelden. Det er vel ikke så ille det?

Moro med liveband, synes jeg..

Ellers så driver vi og funderer på invitasjonstekst om dagen, vanskelig å vite akkurat hva vi skal skrive. Og må jo vite det, før vi kan trykke og lage invitasjonene...

Så - vi må nok finne ut det snart.

Ellers er det ikke noe nytt på bryllupsfronten, tror jeg. Mulig jeg skriver igjen senere! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen din blir nok en drøm! Høres utrolig fint ut med de stoffene du nevnte, og bilde har jeg jo sett. Moro nå som det skjer litt mer håndfaste ting.

Band til 3-4 000, det høres ut som en kjempegrei pris. Vi droppet det pga de skulle hatt ekstra penger på nyttårsaften og 10000 gir vi ikke for litt musikk for to menn... Da brenner vi cd'er og svogeren min skal styre litt med musikken...

Du får kose deg på jobben vennen. Håper du får unna litt skolearbeid da...

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om bryllupsfremdrift:

Skal prøve å lage et vintertema/vinterstemning i og med at bryllupet er 5.februar.

Har nesten laget ferdig bordkortene. Kjøpte små firkantede t-lys holdere med hjerter på. Disse har blitt svampmalt med hvit litt gjennomsiktig maling. Så nå ser de frostet ut. Skriver navnet på gjestene inne i et av hjertene (ett hjerte på to av sidene). Tror det blir fint når gjestene skal sette seg til bords at det er tent lys ved alle plassene...

Vi har kjøpt ting til trykksaker.

Det mest spesielle var et transparent ark med snøkrystaller på. Ark I tillegg blir det litt blå bølgepapp, og ellers hvitt kartongpapir. Vanlig størrelse på invitasjonene i hvitt, med transparent snøkrystallpapir utenpå store deler, men ikke hele. (Dette limes fast)

Blå bølgepapp klippes i rektangler, ca. 5x3 cm. På den limes et klistremerke i sølv, det står invitasjon på. Dette skal være på forsiden, øverst.

Vi har også kjøpt små, hvite poser i chiffon: Chiffonposer

Inni disse skal vi legge et lite sort/hvitt bilde av oss i passfoto-størrelse. Posen limes på forsiden, under invitasjon.

Tror dette blir bra, håper det var forståelig??

Skal prøve å få lagt ut bilder, når jeg har laget noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonene høres flotte ut! Du får legge ut bilde så jeg får se. Men også gjerne ta med når du kommer på besøk. Så jeg får se alle detaljene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi skal gifte oss nesten likt :hoppe: Gøy å ha en annen å "slarve" med.

Gleder meg til å se bilde av kjolen din ;) For du legger vel ut bilde?

Vurdere å lage en ny bryllupsdagbok for å få orden på tankene (og listene) mine. De forrige slettet jeg i fortvilesen over sambos ekstremt kalde føtter :wink::ler:

Ha en fin helg videre. Vi skal til forloverne våre å spise middag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Arwen! Det var koselig! :klem2:

Skikkelig moro at vi skal gifte oss nesten på likt! Synes du bør skaffe deg en dagbok, det gjorde jeg på oppfordring fra Tabby-også-vinterbrud.. :wink:

Får håper middagen hos forloverne ble hyggelig!

Hvor langt har dere kommet i planleggingen egentlig? Usikker på hvor mye vi burde ha planlagt på dette tidspunktet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har dere kommet i planleggingen egentlig? Usikker på hvor mye vi burde ha planlagt på dette tidspunktet... :roll:

Alt er klart inni hodet mitt ;)

Det vi har bestilt er

lokaler

kirke

og så var jeg innom hos frisøren i dag fordi jeg gikk forbi

alt utstyret mitt er klart, men det var det jo fra før.

Tror vi fortsatt har god tid. Er jo ikke så mange som kjemper om leverandørene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er klart inni hodet mitt ;)

Det vi har bestilt er

lokaler

kirke

og så var jeg innom hos frisøren i dag fordi jeg gikk forbi

alt utstyret mitt er klart, men det var det jo fra før.

Tror vi fortsatt har god tid. Er jo ikke så mange som kjemper om leverandørene :D

Også har du jo bestilt cape, såvidt jeg skjønte... Hvordan kjole skal du ha da?

Du får si ifra når du begynner med innspurt, så jeg plutselig ikke blir hengende etter.. :wink:

Jeg brukte forresten endel timer på invitasjoner i helgen, så jeg føler jo at vi er igang.

Veldig moro med bryllupsplanlegging da! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt prøve på invitasjoner i dag jeg. Tror jeg vet hvem jeg vil ha da. Orker ikke lage selv.

Jeg skal ha moulin rouge (maggie sottero) den samme som Jea. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt prøve på invitasjoner i dag jeg. Tror jeg vet hvem jeg vil ha da. Orker ikke lage selv.

Jeg skal ha moulin rouge (maggie sottero) den samme som Jea. :)

Fins det noen bilder av kjolen eller? Spennende å se! :P

Og hvor bestiller du ferdige invitasjoner hen..?

Synes det er litt gøy å lage dem selv, jeg da. Det blir nok litt jobb, men. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjolen min

og så skal jeg muligens bestille invitasjoner fra www.bryllupsbutikken.no

Har sett på disse De skal "dras ut" av arket rundt. Arket er preget med små hjerter.

Herlig flott kjole! Har du den hengende i skapet allerede? Da ville jeg bare fått lyst til å prøve den hver dag... :ler:

Blir sikkert kjempebra med capen til også.. Du gleder deg vel til å få den? :P

Skikkelig fine invitasjoner også! Stilig når de var litt annerledes, men likevel var de veldig romantiske da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig flott kjole! Har du den hengende i skapet allerede? Da ville jeg bare fått lyst til å prøve den hver dag... :ler:

Den henger hos mamma og pappa. ;) Har faktisk bare prøvd den en gang - den tar jo en time å ta på seg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger hos mamma og pappa. ;) Har faktisk bare prøvd den en gang - den tar jo en time å ta på seg :o

:ler::ler::ler: Skjønner! Det var mye jobb da jeg var på prøving, og skulle ha av og på mange kjoler!

Men hjemme hos mor og far henger den vel trygt, godt å ha den i hus!

Min blir ikke ferdig før rundt jul. Mye jobb å sy både kjole og cape. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...