Gå til innhold

Cajsa og mannens vinterbryllup.


Cajsa

Anbefalte innlegg

Lykke til på dagen i morgen, håper dere får en superfin dag!!!

.. jeg skal tenke på dere!

Gleder meg til å lese referat og til å se bilder av deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt frue!!!! :hjerter:

Takk for alle lykkeønskninger, det varmer! :klem:

Dagene før bryllupet: ble utrolig hektiske, veldig mye som måtte ordnes for at alle bitene skulle falle på plass. Kirkeprogram, sangmappe, bordpynt, serviettbretting osv osv.

På torsdag: fikk jeg spray-tanning, skikkelig vellykket! Fikk en nydelig brunfarge som varer ennå. Så hentet jeg kjolen, slør og capen min.

Fredag: gikk med til å legge negler og sette opp bord og begynne med pynting på lokalet vi skulle ha bryllupet. Imens begynte gjestene å ankomme huset hjemme hos mamma og pappa (har mange slektninger langveis fra). Så da jeg kom hjem på ettermiddagen, var vi totalt 23 stykker til middag. Utrolig koselig å ha tid med dem og rakk ikke å ha noe særlig nerver... Det nydeligste var da pappa reiste seg og holdt en liten tale, og jeg fikk overrukket en arvering etter min bestemor som døde for et par år siden, som betydde utrolig mye for meg. Ringen var i hvitt gull, med åtte diamanter rundt en safir og var helt fantastisk! Det var første gang tårene spratt... :ler:

Gjestene dro etterhvert dit de skulle sove, og igjen satt min forlover og nærmeste familie. Tok oss et glass rødvin og snakket om forventningene til morgendagen. Forloveren min og jeg sov i køyeseng på barnerommet mitt, og hadde det utrolig koselig - akkurat som i gamle dager.

Lørdag: Våknet i 8-tiden etter en ikke spesielt god søvn. Mamma hadde ordnet i stand frokost til oss, som vi spiste før vi alle dro til frisøren. Der var vi fra ni til halv to. Vi ble alle tre sminket og fikk satt opp håret. Jeg hadde selvfølgelig glemt sløret... :klaske: Koste oss med frukt og godt drikke, og hadde det riktig så hyggelig!

Mer senere! Tar virkelig tid å fordøye alle inntrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott opptakt til en så flott dag vennen! Dere var virkelig flotte også! Skulle så gjerne sett dere i virkeligheten også, men det passet liksom så dårlig med feber og sykdom, skulle tatt seg ut å smittet det nygifte paret. Men dere var virkelig skjønne! Nydeligste bruden jeg har sett, og sånn en kjekk brudgom! Kunne nesten måle seg med min!....

Gleder meg til å lese resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:

Var hjemme igjen 13.30, en time før vielsen. Var fortsatt ikke nervøs, merkelig nok. Hun som har sydd kjolen kom og hjalp til med å få satt den på. Følte meg superfresh med undertøyet! På med kjole og smykker. Pakket det jeg skulle ha i vesken og var klar utenom sløret, en halvtime før. Da ble jeg skikkelig nervøs! Plutselig! Fikk skikkelig sug i magen og trodde jeg skulle besvime! Frisøren kom, og satt på sløret, og jeg ble oppholdt med det. Så dro vi hjemmefra 14.30, pappa, forloveren min og jeg. Og alle sommerfuglene :sjokkert:

Etter 5 minutters kjøretur kom vi frem til kirken der fotografen stod oppstilt og tok bilder av oss, og jeg fikk overlevert verdens fineste brudebukett av blomsterdamen. Klokkene begynte å ringe......

Mendelsohn høres på orgelet og dørene gikk opp. Så gikk pappa og jeg inn. Så rett på min kjære som stod der fremme med tårer i øynene - så kjekk som han aldri har vært før - i bunad. Kunne ikke annet enn å smile bredt hele veien opp. Vi husket til og med det vi hadde fått beskjed om av presten: stoppe ved siste benkerad, min kjære bukket og jeg neiet. Stilig egentlig. Fikk satt oss ned og vielsen gikk så fort! Presten var helt fantastisk, ordentlig personlig og rørende. Steinar Ofsdal spilte nydelig "Vårsøg" og "Gje meg handa di ven". Brødrene mine leste 1. Kor, det var vakkert. Slet litt med å få på mannen ringen, men hva gjorde vel det? Så gikk vi ut til Jan Magne Førdes brudemarsj. Fantastisk! :bryllup:

Det ble jo selvfølgelig masse gratulasjoner og bilder på kirketrappen, så først da hvor utrolig mange som hadde vært i vielsen, av naboer, gamle kjente og venner, i tillegg til gjestene våre.

Så tok vi bilder ute en time med fotografen, alene og sammen med forloverene våre. Moro og kaldt.

Ankom festlokalet i 16.30-tiden, og merket fort en utrolig god stemning blandt gjestene. De hadde blitt servert quiche, gløgg og oppskåret frukt. Ble litt småprating og sånn, før vi satt oss til bords 17.

Jeg holdt tale først, det gikk kjempebra, min kjære begynte å gråte allerede på "kjære cajsa-mannen". Fremføringen av "Mitt hjerte er ditt" rett etter talen gikk også kjempebra! Fikk masse skryt, og jeg hørte det ble sagt, "glad jeg ikke er brudgom og skal overgå dette her..."

Men det gjorde han, talen han var rett og slett helt fantastisk!!! Han gråt seg gjennom hele talen, og det gjorde stort sett alle gjestene også, inkludert mennene! Han sa så vanvittig mye fint! :hjerter:

Ellers holdt både min far og mor, hans far og mor, alle søsknene våre, forlovere og min kusine tale. Alle var så flinke og det var utrolig rørende med så mange fine ord.

Toastmasterene var også helt eksepsjonelle!

Middagen varte helt til 22, men det føltes ikke lenge, var utsøkt mat, gode taler og innslag.

Brudevalsen gjorde vi med stil og fikk masse skryt! Takk - Bjørg Gretes danseskole!

Så var det bryllupskake, kaffe og kaker og fest! Hadde det kjempegøy og det så ut til at gjestene koste seg også.

Sendte opp raketter ved midnatt, og vi koste oss et par timer til før vi rundet av og dro på hotellet. Men har hørt i ettertid at det andre holdt på helt til halv fem!

Bryllupsnatten var fantastisk, uten å si noe mer om det........ :kline:

Klem fra lykkelig gift Cajsa :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad på deres vegne vennen. En helt fantastisk dag, med masse minner å leve videre på.

Nå skal jeg bare vente på en ny stornyhet da... :wink::sjarmor: Du holder meg oppdatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Tusen takk for at du delte din dag med oss :hjerte:

Høres ut som at dere hadde en fantastisk dag som svartet til forventningen. Gratulerer igjen som Fru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guri, så herlig!

:hjerter:

TIL LYKKE!!!

Skikkelig koselig at du delte historien om dagen din med oss... Nå kan knapt vi andre vente på var dag tenker jeg. I alle fall tripper jeg veldig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vigdis_brud05

Tusen takk for din fine beskrivelse av den flotte dagen deres!

Sitter her med tårer i øynene og snufser jeg...

(lurer på hvordan det går med meg på min dag da :ler: )

Til lykke som nygift frue! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: Tårene presset på da jeg leste om talen din kjære holdt til deg :ler:

Hørtes ut som en fantastisk dag. Takk for at du delte det med oss :) Selv om det er leeenge til vår dag enda, så kjente jeg sommerfuglene i magen da jeg leste innlegget ditt :wink:

Gratulerer så masse som mann og kone :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...