Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en covert/skjult narsissist?


WubWub

Anbefalte innlegg

Narsissistiske trekk er normen? Jaha ja. Heller at folk er blitt mer selvsentrerte.

 

Det var en overdrivelse, vi er ikke helt der enda. Men veksten av narsissistiske trekk i samfunnet er formidabel.

 

Det er også flere eksperter som mener sosiale medier er med på å redusere empati nivåene til de som bruker mye tid på nett fora.

 

Er bare å ta en titt på alle de grufulle kommentarene i nesten alle tråder på KG for å få det bekreftet

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en overdrivelse, vi er ikke helt der enda. Men veksten av narsissistiske trekk i samfunnet er formidabel

Håper det snur i såfall. Verden trenger ikke mer narsissister eller psykopater, eller dets trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt anmelde innleggene fra disse brukerene? Ikke at jeg tror våre evneveike moderatorer klarer å gjøre en døyt.

Og, hva med å feks ta det til politiet, så kanskje du slipper våpen?

 

Jeg tror de 3 brukerne er utestengt for jeg har ikke hørt noe mer til de. Men de postet ganske grove ting over en periode. Litt guffent å vite at det finnes mennesker i verden som vil meg veldig vondt, men men.

 

Det er ikke ekte våpen da, så den kan ikke drepe og det er jeg glad for. Liker skyte på blink og ballonger, thats all :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det snur i såfall. Verden trenger ikke mer narsissister eller psykopater, eller dets trekk. 

 

Det er jeg enig i. Men trenden ser ikke ut til å snu, tvert imot.

 

Er bare å spole 20 år tilbake i tid så var samfunnet betraktelig varmere og sosialt enn det er idag.

 

Gjennomsnitts antallet venner har stupt samtidig som vi er mer tilgjengelige enn noen gang. Trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de 3 brukerne er utestengt for jeg har ikke hørt noe mer til de. Men de postet ganske grove ting over en periode. Litt guffent å vite at det finnes mennesker i verden som vil meg veldig vondt, men men.

 

Det er ikke ekte våpen da, så den kan ikke drepe og det er jeg glad for. Liker skyte på blink og ballonger, thats all :)

Bra og bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Men trenden ser ikke ut til å snu, tvert imot.

 

Er bare å spole 20 år tilbake i tid så var samfunnet betraktelig varmere og sosialt enn det er idag.

 

Gjennomsnitts antallet venner har stupt samtidig som vi er mer tilgjengelige enn noen gang. Trist

Njaa, tror ikke det var bedre den gang da heller.

Det var helt sikkert mye som foregikk skjult, da det ikke var så stor åpenhet rundt diverse diagnoser, mer tabubelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaa, tror ikke det var bedre den gang da heller.

Det var helt sikkert mye som foregikk skjult, da det ikke var så stor åpenhet rundt diverse diagnoser, mer tabubelagt.

 

Da tror du feil. For all nyere studier viser til sterk vekst av narsissistiske trekk i samfunnet. 

 

Det startet med "Generation ME" i usa på 1970 tallet hvor individualisme og selvdyrkelse som motsvar til sovjet's kollektivisme.  Ettersom Norge ligger i USA sin kulturelle sfære har vi tatt etter.

 

Det har også vært en kraftig økning av angst og depresjoner de siste årene. Det var kanskje mer tabu før ja, men det forandrer ikke det faktum at diverse diagnoser har økt i omfang.

 

Mye av skylden tror jeg er den vestlige forbruker kulturen og sosiale media 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror du feil. For all nyere studier viser til sterk vekst av narsissistiske trekk i samfunnet. 

 

Det startet med "Generation ME" i usa på 1970 tallet hvor individualisme og selvdyrkelse som motsvar til sovjet's kollektivisme.  Ettersom Norge ligger i USA sin kulturelle sfære har vi tatt etter.

 

Det har også vært en kraftig økning av angst og depresjoner de siste årene. Det var kanskje mer tabu før ja, men det forandrer ikke det faktum at diverse diagnoser har økt i omfang.

 

Mye av skylden tror jeg er den vestlige forbruker kulturen og sosiale media 

Da håper jeg det er snakk om mildere trekk ;) Narssisisme er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg det er snakk om mildere trekk ;) Narssisisme er ikke bra.

 

Helt enig igjen  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirk Knirk.. du snakket så rævva di hørte nå?

Forstår egentlig ikke hvorfor du er i denne tråden, LilleSnupp. Du bidrar på en måte ikke i noen retninger. Du er liksom bare innom innimellom og bla`er ut noe destruktivt. Men jeg får en følelse av at bidraget er positivt motivert, det bare kommer så vanvittig ukonstruktivt ut.

Anonymous poster hash: c10b9...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som manipulerer tror de er mestre i manipulasjon, men rimelig sikker på at de aller fleste blir gjennomskuet lett. De klarer å lure enkelte mennesker, men det klarer jo alle om man først går inn for det.  Man er ikke mestre i manipulasjon fordi man klarer å manipulere fjols.

 

 



Anonymous poster hash: b31ae...938
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle som manipulerer tror de er mestre i manipulasjon, men rimelig sikker på at de aller fleste blir gjennomskuet lett. De klarer å lure enkelte mennesker, men det klarer jo alle om man først går inn for det.  Man er ikke mestre i manipulasjon fordi man klarer å manipulere fjols.

 

 

Anonymous poster hash: b31ae...938

 

Den som manipulerte meg var vanvittig flink til å manipulere MEG, men vanvittig dårlig til å manipulere alle andre rundt seg. Å manipulere andre rundt seg var heller ikke fokuset hans.. 

Anonymous poster hash: c10b9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om det er lille snupp sin fortjeneste

men fyren roa seg no ned



Anonymous poster hash: 799be...069
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Alle som manipulerer tror de er mestre i manipulasjon, men rimelig sikker på at de aller fleste blir gjennomskuet lett. De klarer å lure enkelte mennesker, men det klarer jo alle om man først går inn for det.  Man er ikke mestre i manipulasjon fordi man klarer å manipulere fjols.

 

 

Anonymous poster hash: b31ae...938

 

 

Det her er direkte feil. Psykopater og narsissister er jevnt over dyktigere med manipulasjon fordi de gjør det ofte. De lærer hva som feiler og hva som gir gevinst. De er også dyktige til å lese motparten slik at de kan trykke på de riktige punktene.

 

Selv drevne psykologer blir rundlurt av psykopater. Råder deg til å se noen dokumentarer om psykopater under behandling i amerikanske fengsler hvor de fleste psykologene går fem på over lang tid mens psykopaten i sitt sinn stor koser seg.

 

Psykopati er faktisk også en av de vanskligste diagnosene å sette fordi de er så flinke skuespillere. De trer på seg forskjellige masker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

veit ikke om det er lille snupp sin fortjeneste

men fyren roa seg no ned

Anonymous poster hash: 799be...069

 

Ok da :P

Anonymous poster hash: c10b9...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

 

Jeg vil gjerne kontakte deg i forbindelse med dette temaet. Men jeg har ikke lyst til å bli manipulert og alle disse tingene. I tillegg kunne jeg tenkt meg å snakket med deg via Skype, for eksempel...for da er det lettere å uttrykke seg. Hva tenker du om det?

Anonymous poster hash: d5cd2...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg vil gjerne kontakte deg i forbindelse med dette temaet. Men jeg har ikke lyst til å bli manipulert og alle disse tingene. I tillegg kunne jeg tenkt meg å snakket med deg via Skype, for eksempel...for da er det lettere å uttrykke seg. Hva tenker du om det?

Anonymous poster hash: d5cd2...ef3

 

 

Ja er bare å sende meg PM det :) Men vet ikke om jeg har tid ikveld for jeg har fått brev (lange) fra 5 andre brukere som hadde lyst til å prate litt om sine opplevelser med narsissister/psykopater.

 

Dessverre var det langt fra hyggelige opplevelser :-/ Mye guffent i verden desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den som manipulerte meg var vanvittig flink til å manipulere MEG, men vanvittig dårlig til å manipulere alle andre rundt seg. Å manipulere andre rundt seg var heller ikke fokuset hans.. 

Anonymous poster hash: c10b9...a58

 

Det må jeg jo bare ta deg på ordet på og jeg sa jo ikke at det ikke fantes folk som er flinke til å manipulere. Men igjen min erfaring er at de fleste som manipulerer ikke er flinke til å manipulere, det er offeret som er naivt(f.eks om man er forelsket i personen da er man villig til å se gjennom mye eller om man ikke har noen andre).  Min erfaring er at folk som manipulerer lever i en egen verden og faktisk ikke er så flinke til å se hvordan de faktisk fremstår.  

 

Det her er direkte feil. Psykopater og narsissister er jevnt over dyktigere med manipulasjon fordi de gjør det ofte. De lærer hva som feiler og hva som gir gevinst. De er også dyktige til å lese motparten slik at de kan trykke på de riktige punktene.

 

Selv drevne psykologer blir rundlurt av psykopater. Råder deg til å se noen dokumentarer om psykopater under behandling i amerikanske fengsler hvor de fleste psykologene går fem på over lang tid mens psykopaten i sitt sinn stor koser seg.

 

Psykopati er faktisk også en av de vanskligste diagnosene å sette fordi de er så flinke skuespillere. De trer på seg forskjellige masker

Altså å lure en psykolog er ikke vanskelig. En psykologs primære oppgave er ikke å sjekke om du snakker sant. For all del psykologen kan sikkert oppdage at det psykopaten sier ikke henger på greip, men psykologen er sikert personen som er minst skikket til å avsløre et spill. Psykologen hører bare på hva du har å si i en times tid, i motsetning til f.eks medarbeiderne til psykopaten som ser hvordan personen faktisk oppfører seg.

Anonymous poster hash: b31ae...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sammen med en psykopat når jeg var yngre, i nesten 2 år. Han gjorde veldig mye skade, og ble senere dømt for drapsforsøk på en annen samboer, og fikk diagnosen Antisosial Personlighetsforstyrrelse. Det fikk jeg senere vite av familien hans...er ikke sikker hvor han befinner seg nå, men han har ødelagt så mange liv at jeg ikke blir overrasket om han en dag plutselig bare "forsvinner". 

 

Han startet som en vennlig og rolig person. Alltid i godt humør, var raus av seg, og kom godt overens med alle sammen. Dette forandret seg det sekundet han flytta ut av leiligheten sin, og inn i vår. Det var som Dr. Jekyll and Mr. Hyde. 

 

Plutselig ble han ekstremt irritabel over alle salgs ting, og laget mange sære regler som MÅTTE følges til punkt og prikke. Min mor som han var i lag med har alltid slitt med dårlig selvtillit, og var egentlig et lett mål...alenemor med 3 barn under 12 år, håpløs romantiker, osv. 

 

Jeg tror at alle de reglene ble laget for å bryte oss ned, slik at vi alltid måtte gå på eggeskall og være forsiktige. Han hadde svært lav terskel for å "klikke", dvs. han kunne gå fra å smile til å skrike for ingenting, og svært kjapt. Ble du skjelt ut av han, så var det alltid veldig personlig. 

 

Nå som han hadde fått sikkerhet i form av bolig og penger (han levde av min mor), så begynte han å drikke mer, sluttet å dra på jobben. Generelt ble han en lat drittsekk som sto opp 12-13 på dagen, og kunne være "hos kompiser" til langt ut på natta. Det var da jeg også merket at han ble svært aggressiv rundt min mor, når han var beruset. Oppdaget et par blåmerker på kroppen hennes om hun skiftet skjorte, eller rundt halsen. 

 

Ellers var han også notorisk utro, fant vi ut senere, og løy om absolutt alt. Om alt fra jobb, til hvor han var, til hva han gjorde, osv. Han var veldig flink med psykisk terror og nedbrytning. Etter et år ble det også opplagt at han brukte narkotika i alle former, men spesielt amfetamin. Han hadde også en tendens til å gjøre svært dumme ting, helt ut av det blå...dette kunne være nasking, idiotkjøring, skyte med våpen. 

 

For vår del endte det med at han nesten tok livet av min søster, og ble huket inn av politiet. Det var da vi fant ut at han hadde en lang historie slike aktiviteter, spesielt mishandling av kvinner. Før han fikk noen rettssak ble han i lag med et annet kvinnfolk som han holdt på å slå i hjel, og måtte sone noen år. 

 

I dag har alt raknet for denne personen...han fullblåst narkoman, står for majoriteten av innbrudd og tyveri der han bor, må følges rundt i alle butikkene slik at han ikke nasker. Har hørt fra familien hans at han fortsatt terroriserer de fra tid til annen, i en alder av nesten 50.

 

Regner med at han enten blir å dø av narkotika og alkohol, eller så blir man å lese om han i avisa. En av delene...

 

Det skal sies at det er nesten 15 år siden alt dette skjedde, men jeg plages fortsatt av det. Men sånn er livet.



Anonymous poster hash: 2e942...691
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det må jeg jo bare ta deg på ordet på og jeg sa jo ikke at det ikke fantes folk som er flinke til å manipulere. Men igjen min erfaring er at de fleste som manipulerer ikke er flinke til å manipulere, det er offeret som er naivt(f.eks om man er forelsket i personen da er man villig til å se gjennom mye eller om man ikke har noen andre).  Min erfaring er at folk som manipulerer lever i en egen verden og faktisk ikke er så flinke til å se hvordan de faktisk fremstår.  

 

Anonymous poster hash: b31ae...938

 

 

Det er nok ganske så individuelt hvor dyktig man er. F.eks en lavtfungerende psykopat med lav intelligens vil det mest sannsynlig ikke være noe futt i.

 

En høyt intelligens psykopat med lang akademisk bakgrunn, stort ordforråd , sjarm, menneske-tekke og gode sosiale ferdigheter kan komme seg opp og langt i livet ved hjelp av manipulasjon.

 

Manipulasjon er jo et av de viktigste verktøyene en narsissist eller psykopat har for å få viljen sin så da sier det seg selv at noen av de blir veldige dyktige til å lure andre til å følge viljen din.

 

Jeg er generelt motstander av å gi offeret skyld her. De fleste normale mennesker vil tro det beste om sin kjæreste, er man empatisk anlagt i tillegg så vil dette bli utnyttet.

 

Syntes du burde lese den her : http://www.samfunnsmagasinet.no/Serier/Psykopatiserie/Psykopatiserie-del-10.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...