Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en covert/skjult narsissist?


WubWub

Anbefalte innlegg

Ja jeg trakk de for 5 år siden, husker jeg fikk ereksjon for hu tannlegen var så digg

 

Wow, det må ha vært litt av en ereksjon i og med at det er kjempevondt å trekke tenner. Men det hjelper å spise bananer!

Anonymous poster hash: c10b9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

online-im-tuff-but-in-real-life-im-fat-a

Anonymous poster hash: 98180...ab5

 

 

Nå er jeg ganske tynn da så det bildet passer ikke. Er kanskje litt creepy om man kommer i konflikt med meg, ellers fremstår jeg bare sjenert, reservert , høflig og blyg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som sier de ikke vil være sammen med en narsissist.

 

Disse menneskene er kanskje ikke klar over at det har blitt en eksplosjon av narsissisme i vesten. Vi lever i en "meg meg meg" kultur med selvdyrkelse hvor selv et dobesøk må tas selfie av for å dele med verden for vi har bltit så viktige og alle må hylle oss.

 

Faktisk så har andelen av narsissisme økt såppas betraktelig at det nå planlegges å fjerne diagnosen som helhet fordi mennesker med narsissistiske trekk i vesten er mer normen enn unntaket.

 

Med andre ord, de finnes flere mennesker med narsissistiske trekk enn uten. Så om man ikke vil date en narsissist så vil du bli meget ensom med mindre du reiser til asiatiske buddhistiske land som praktiserer det spirituelle fremfor det materialistiske og selvsentrerte verdenssyden vi i vesten har.

 

Mange er inne på det. Men det du nevner er narsissistiske trekk innebærer ikke narsissisme. Vi hadde like stort behov for sosialt samspill for 30 år siden som nå, men det sosiale samspillet og samhørigheten kan endre seg. Facebook er ikke stort bare fordi man vil fremheve seg selv, menneskene bruker det for å være nær hverandre og drive et sosialt samspill. På lik linje med tidligere, men på en annerledes måte. Om 30 år kan det være noe annet vi opphenger oss i for å ha nærhet og samspill. 

 

At noen bruker det for å fremheve sine narsissistiske trekk er ikke noe nytt, de vil alltid være der. Vi er ergo ikke mer narsissistiske enn tidligere.

Anonymous poster hash: c10b9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med mindre man skriver noe direkte stygt eller creepy, så får alle svar på private meldinger. At du har sendt meldinger til 1000 personer, eller hva det skulle være, og fått svar er ikke imponerende.

Anonymous poster hash: 23c7a...00a

 

 

Det er sjeldent jeg sender brev først, med mindre vedkommende fascinerer meg.

 

Jeg får derimot mange brev av nysgjerrige mennesker som sier de ikke blir klok på meg og de vil gjerne vite hvem jeg er. Så er det mange som spør om bilder. Og så er det mennesker med depresjoner eller angst som skriver til meg fordi de trenger å prate om ting de sliter med.

 

Mye forskjellig, men jeg syntes det er hyggelig. 

 

Har faktisk bare fått 1 ufint brev, var ei dame som spurte om bilde så hu kunne slå meg i virkeligheten om hu så meg på gata. Samme brukeren har også i tråder hevdet at jeg har downs syndrom og sagt at KG bør ha iq grense så jeg ikke kan poste her. Så har hu kaldt meg pedofil og sagt jeg er en NAV taper.

 

Denne brukeren hadde også frekkhetens nådegave til å poste en tråd på ris og ros forumet hvor hu klagde over at moderatorene ikke tok mer tak i personangrep.

 

Akkurat det er jeg enig i, men hu skyter seg litt i foten her for hadde ikke moderatorene vært så liberale med hets, voldsstrusler og grove personangrep så hadde hu vært den første til å ryke ut

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange er inne på det. Men det du nevner er narsissistiske trekk innebærer ikke narsissisme. Vi hadde like stort behov for sosialt samspill for 30 år siden som nå, men det sosiale samspillet og samhørigheten kan endre seg. Facebook er ikke stort bare fordi man vil fremheve seg selv, menneskene bruker det for å være nær hverandre og drive et sosialt samspill. På lik linje med tidligere, men på en annerledes måte. Om 30 år kan det være noe annet vi opphenger oss i for å ha nærhet og samspill. 

 

At noen bruker det for å fremheve sine narsissistiske trekk er ikke noe nytt, de vil alltid være der. Vi er ergo ikke mer narsissistiske enn tidligere.

Anonymous poster hash: c10b9...a58

 

 

Jo , siden 1960 tallet har individualismen blitt dyrket i USA. Og vi i Norge har tatt etter.

 

Kan anbefalle deg min egen tråd slik at du kan lære noe , viser til : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=922672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wow, det må ha vært litt av en ereksjon i og med at det er kjempevondt å trekke tenner. Men det hjelper å spise bananer!

Anonymous poster hash: c10b9...a58

 

 

Alle ereksjonene mine er av enorme dimensjoner. Min venninder sier jeg har monster-kuk. It's an abomination o_O

 

Større enn en banan, mer som en agurk. Jeg liker agurk, de smaker godt. Liker du agurk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda. Svært få vil vel date en narsissist med glede. Mange kan sikkert bli sjarmert av dem og havne inn under deres klør, da er det for sent. Foreslår heller at narsissistene oppsøker hjelp og jobber med seg selv.

 

da vil psykiatrien bli sprengt for narsissistiske trekk er nå normen

Anonymous poster hash: 8d68a...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske tynn da så det bildet passer ikke. Er kanskje litt creepy om man kommer i konflikt med meg, ellers fremstår jeg bare sjenert, reservert , høflig og blyg.

:skratte:

Anonymous poster hash: 5993f...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo , siden 1960 tallet har individualismen blitt dyrket i USA. Og vi i Norge har tatt etter.

 

Kan anbefalle deg min egen tråd slik at du kan lære noe , viser til : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=922672

 

Det finnes flere ulike forståelser og beskrivelser av narsissisme i psykologisk litteratur, det er også mange ulike teorier på årsakssammenhenger og faktorer som kan føre til narsissistisk patologi. Teorien til Heinz Kohut er en svært innflytelsesrik i forhold til narsissisme, det blir sagt at Kohut har gjort det samme for narsissisme som Freud gjorde for seksualitet, og mange forholder seg altså til Heinz Kohuts definisjon og psykoanalyse på narsisissme.

 

 

Dette betyr at vi alle har narsissistiske trekk i mer eller mindre grad. Det er et iboende fenomen som utviklet seg på ulike måter i oss og alle mennesker har narsissistiske behov; det vil derfor alltid være til stede i vårt psykiske liv og har alltid vært der. Men det er forskjeller på hvordan de narsissistiske behovene og tilbøyelighetene utvikler seg i oss. Det handler lite om at vi alle er narsissister, det handler mer om hvordan form besittelsen av Selvet har fått plass i oss og hvordan dette trekket utvikler seg i oss på forskjellig vis. Hos mange mennesker er det selvkjærlighet, hos andre er det ødeleggende, hvor personen mister empatiske evner og hensyn til andre. Den ene får et stort behov for beundring og mangler empati for andre, mens den andre får mer selvkjærlighet og møter verden med omsorg. Begge er opptatt av Selvet og individualisme. Alle mennesker har behov for sunn mennesklig nærhet fra omsorgspersoner fra de var spedbarn, og Facebook (eller noe annet) er et annet redskap man bruker for å få kontakt med andre mennesker og dekke sitt behov, på en voksen måte. Voksne mennesker er like avhengig av kontakt med andre som spedbarn, men inngår gjerne kompromisser i stedet for ekte nærkontakt. Vi vet at det finnes emosjonelle "klapp på skulderen" av mer "symbolsk" karakter. Eller en rockestjerne får kontaktbehov dekket gjennom applaus..

 

I dagens samfunn er facebook og andre sosiale medier baserte erstatninger på symbolske kjærtegn gjennom likes også videre. En akademiker kan skrive artikler i flere år, og det kan være nok med en enkel anerkjennende bekreftelse fra en sentral person i fagfeltet, mens andre kan ha behov for flere Likes. 

 

Så vi er ikke mer narsissistiske i dag enn tidligere.

Anonymous poster hash: c10b9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det finnes flere ulike forståelser og beskrivelser av narsissisme i psykologisk litteratur, det er også mange ulike teorier på årsakssammenhenger og faktorer som kan føre til narsissistisk patologi. Teorien til Heinz Kohut er en svært innflytelsesrik i forhold til narsissisme, det blir sagt at Kohut har gjort det samme for narsissisme som Freud gjorde for seksualitet, og mange forholder seg altså til Heinz Kohuts definisjon og psykoanalyse på narsisissme.

 

 

Dette betyr at vi alle har narsissistiske trekk i mer eller mindre grad. Det er et iboende fenomen som utviklet seg på ulike måter i oss og alle mennesker har narsissistiske behov; det vil derfor alltid være til stede i vårt psykiske liv og har alltid vært der. Men det er forskjeller på hvordan de narsissistiske behovene og tilbøyelighetene utvikler seg i oss. Det handler lite om at vi alle er narsissister, det handler mer om hvordan form besittelsen av Selvet har fått plass i oss og hvordan dette trekket utvikler seg i oss på forskjellig vis. Hos mange mennesker er det selvkjærlighet, hos andre er det ødeleggende, hvor personen mister empatiske evner og hensyn til andre. Den ene får et stort behov for beundring og mangler empati for andre, mens den andre får mer selvkjærlighet og møter verden med omsorg. Begge er opptatt av Selvet og individualisme. Alle mennesker har behov for sunn mennesklig nærhet fra omsorgspersoner fra de var spedbarn, og Facebook (eller noe annet) er et annet redskap man bruker for å få kontakt med andre mennesker og dekke sitt behov, på en voksen måte. Voksne mennesker er like avhengig av kontakt med andre som spedbarn, men inngår gjerne kompromisser i stedet for ekte nærkontakt. Vi vet at det finnes emosjonelle "klapp på skulderen" av mer "symbolsk" karakter. Eller en rockestjerne får kontaktbehov dekket gjennom applaus..

 

I dagens samfunn er facebook og andre sosiale medier baserte erstatninger på symbolske kjærtegn gjennom likes også videre. En akademiker kan skrive artikler i flere år, og det kan være nok med en enkel anerkjennende bekreftelse fra en sentral person i fagfeltet, mens andre kan ha behov for flere Likes. 

 

Så vi er ikke mer narsissistiske i dag enn tidligere.

Anonymous poster hash: c10b9...a58

 

 

Dette er et godt og informativt innlegg. 

 

Men det er fremdeles feil, fenomenet narsissisme har eksplodert siden 1970 tallet. Faktisk har denne diagnosen hadde en lik kurve som fedme/overvekt.

 

USA er som sagt synderen her når de gikk bort fra samfunnsholdningen "hva kan jeg gjøre for samfunnet" til "hva kan samfunnet gjøre for meg?". 

 

Du er velkommen til å google narsissisme og vekst kurven for den har nå blitt ganske så formidabel. Så formidabel at narssisisme som sagt mest sannsynlig vil bli fjernet fra diagnose systemet for det er blitt så utbredt.

 

Det her gjelder forøvrig bare for vesten. 

 

Mange psykologer hevder vi er i en narsissistisk epedemi og de hevder det er grunnen til at så mange idag får angst og depresjoner fordi de ikke greier leve opp til egne forventninger om kjendis status, berømmelse, perfekt utseendet og perfekte karakterer på skolen.

 

Vi blir oppfostret til å ikke nøye oss med annet enn perfeksjon og perfekte fasader.

 

Og det er her ting blir problematisk, for narsisme handler om et eksplisitt og implisitt ego som er i stor utakt med hverandre. Selve Selvet blir skadet.

 

Du kan lære med om narsissisme her :

 

 

Så bør du google Otto Kernberg som er ekspert på narsissisme og behandling av narsissister.

 

Det må også nevnes at det finnes to typer narsissister, viser til :

 

depresjon5.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg virkelig fascinere deg siden du flere ganger har kontaktet meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg virkelig fascinere deg siden du flere ganger har kontaktet meg.

 

I det tilfellet her så må jeg nok si nei. Folk som i overkant er opptatt av fotballfruer og rosablogger er ikke helt min kopp te.

 

Eneste grunnen var denne kommentaren din : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=871120&p=15103633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var slik de pm'ene var ja..

 

Ja, vi prata om narsissisme og psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jau.. jau..

 

Mhm, som sagt. Det var bare pga den kommentaren du kom med for 1 år siden, ikke noe fascinasjon. Men jeg har som sagt tilnærmet fotografisk hukommelse så jeg husker alle kommentarer jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt og informativt innlegg. 

 

Men det er fremdeles feil, fenomenet narsissisme har eksplodert siden 1970 tallet. Faktisk har denne diagnosen hadde en lik kurve som fedme/overvekt.

 

USA er som sagt synderen her når de gikk bort fra samfunnsholdningen "hva kan jeg gjøre for samfunnet" til "hva kan samfunnet gjøre for meg?". 

 

Du er velkommen til å google narsissisme og vekst kurven for den har nå blitt ganske så formidabel. Så formidabel at narssisisme som sagt mest sannsynlig vil bli fjernet fra diagnose systemet for det er blitt så utbredt.

 

Det her gjelder forøvrig bare for vesten. 

 

Mange psykologer hevder vi er i en narsissistisk epedemi og de hevder det er grunnen til at så mange idag får angst og depresjoner fordi de ikke greier leve opp til egne forventninger om kjendis status, berømmelse, perfekt utseendet og perfekte karakterer på skolen.

 

Vi blir oppfostret til å ikke nøye oss med annet enn perfeksjon og perfekte fasader.

 

Og det er her ting blir problematisk, for narsisme handler om et eksplisitt og implisitt ego som er i stor utakt med hverandre. Selve Selvet blir skadet.

 

Du kan lære med om narsissisme her :

 

 

Så bør du google Otto Kernberg som er ekspert på narsissisme og behandling av narsissister.

 

Det må også nevnes at det finnes to typer narsissister, viser til :

 

depresjon5.gif

 

Det du beskriver her er en samfunnsutvikling som absolutt er reell, det er ikke selveste utviklingen jeg stiller spørsmålstegn bak, det er hva slags betegnelse det skal brukes for å forklare utviklingen. Er det fordi vi plutselig har blitt narsissister? 

 

ME-Generasjonen handler absolutt i stor grad om me, me og mine. Men hvis vi skal forbinde dette med narsissisme, som handler om et skadet Selv, får jeg problemer. 

 

Når man leser om narsissisme så er det mange som har fått med seg at det handler om egoet og manglende empatiske evner. ME-Generasjonen handler om at mennesker søker og oppnår kontakt og anerkjennelse via internett. Behovet for anerkjennelse kan være sunt og det kan være usunt, og det skaper usikre mennesker på ulike nivåer, i likhet med tidligere. Grunnen til at folk ikke fikk dårlig selvtillit av Facebook for flere hundre år siden er fordi de ikke hadde Facebook, men det var likevel grunnlag og tilgjengelighet for usikkerhet i Selvet. Så det jeg prøver å beskrive er at Facebook og Youtube ikke skaper narsissisme, det er bare en ny arena for mennesklig kontakt både på det usikre og sikre. 

 

Når det kommer til oppvekst så trenger vi alle omsorgspersoner for å utvikle et godt Selv. En narsissist har et svik i denne viktige utviklingen, gjerne i mangel på sunn og viktig omsorg i barneår. Men det der vet du nok for du har peiling på narsissisme og psykologi... sier ikke at du tar feil, men vi står nok på to forskjellige filosofiske grunnlag og tilnærmer oss begrepene forskjellig.

 

Anonymous poster hash: c10b9...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...