Gå til innhold

Hvilke type folk er du lei av?

Fremhevede innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Det er ikke galt i å ta vare på dyr. Men det er noe alvorlig galt om man heller redder en hund enn et barn i en f.eks enn or ikke det, så hvorfor brann.

Har du noen eksempler på at dyreleskere noen gang har gjort det? Tror ikke det er noen reell problemstilling. Jeg tror de som elsker dyr har bedre forutsetning for å bli glad i mennesker også. Man skal ta vare alle skapninger rundt seg mener jeg . Ikke tenke så mye på om det er dyr eller mennesker.

Med hilsen fra:

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for mange av dem. Ofte er det et tegn på at en ikke er så veldig reflektert, dessverre.

Ikke hundre jobbkurs kan endre det.

Heldigvis er de fleste høflige nok til å ikke avbryte, men lar folk snakke ferdig.

Men jeg har en venninne som driver og avbryter hele tiden. Bestevenninne faktisk. Hun er høyt utdannet, og mener som regel at hun vet best, og hun vet liksom alt. Hun ser ut til å mene at hun vet bedre enn meg i alle fall, siden jeg ikke er så utdannet som henne. Når jeg åpner munnen for å si noe, lar hun meg sjelden fullføre før hun avbryter og begynner å si sin mening eller for å avfeie det jeg sier. FØR jeg har snakket ferdig. Det har begynt å irritere meg noe, såpass at jeg snart kommer til å si fra. Da blir hun nok furten...

Skrevet

Enda mer irriterende er det med slike som deg som irriterer deg over at noen bry seg om de svake, de som ikke kan snakke for seg selv. Jeg husker engang for ikke så lenge siden en milliardær som testamenterte bort formuen sin til dyrene. Han følte de fortjente det mest. Denne mannen hadde barn og slektninger. Sier ikke det litt om hvor mye mer lojale og ærligere enn oss dyrene er? Det finnes mange flotte mennesker, og jeg er veldig glad i folk, men den gjennomsnittlige hunden er mye hyggeligere enn det gjennomsnittlige menneske sier også et treffende ordtak.

Med hilsen fra:

Jon Are

Hvem sier sånt?  :fnise: Dyr og mennesker er forskjellige. Punktum.

Gjest i am who i am
Skrevet (endret)

Det er ikke bare ord. Dyr har til alle tider reddet oss mennesker. jeg blir mektig provosert av dere som skriver at dere blir irritert av dyreelskere. Hva er galt med å ta vare på skapninger som ikke kan forsvare seg selv?

Med hilsen fra:

Jon Are

Hei Jon Are, jeg tror du misforsto meg  :blomst: Jeg mente det ikke sånn du oppfattet det. Jeg mente bare at jeg støtter det du skrev til det fulle, 'words' er bare en betegnelse på at man er hjertens enig i et utsagn.

Jeg er dyreelsker til det fulle selv (og mener at dyrene er menneskets beste venn og bedre enn oss på så mange områder).

Med hilsen fra:

Dyremamma til 2

Endret av i am who i am
Gjest Jon Are
Skrevet

Hei Jon Are, jeg tror du misforsto meg  :blomst: Jeg mente det ikke sånn du oppfattet det. Jeg mente bare at jeg støtter det du skrev til det fulle, 'words' er bare en betegnelse på at man er hjertens enig i et utsagn.

Jeg er dyreelsker til det fulle selv (og mener at dyrene er menneskets beste venn og bedre enn oss på så mange områder).

Med hilsen fra:

Dyremamma til 2

Unnskyld. Så godt å høre:-)

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Eller de som absolutt ikke skal like musikk som er på hitlistene fordi de skal være så spesielle. Vedder for at de har flere guilty pleasures som de ikke vil innrømme slik aom beyonce og rihanna

Haha jaaa!!!!

Gjest i am who i am
Skrevet

Unnskyld. Så godt å høre:-)

Med hilsen fra:

Jon Are

Helt greit Jon Are, glad vi fikk klarnet opp i den misforståelsen for jeg er en sann dyrevenn.

Dyrene er en nødvendig motvekt til et kaldt, travelt, egoistisk og materialistisk menneskeskapt samfunn. Nå høres det ut som om jeg misliker alle mennesker og det gjør jeg ikke, men når sant skal sies er dyrene langt enklere å ha med å gjøre, og menneskets beste venn :Nikke:

Skrevet

- Folk som ikke lytter, men bare venter på sin tur til å snakke (eller enda verre, avbryter). Det er veldig lett å merke forskjellen på dette, og sistnevnte er i grunnen ganske kjipe venner.

- Folk som bidrar til at ordet "selfie" får leve. Å høre noen si "skal vi ta en selfie?" i fullt alvor gir meg kløe. 

AnonymBruker
Skrevet

Rasistene på aktuelle saker og politikk

Veganere

Anonymous poster hash: 2197c...546

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

FrPere som tror at det at man er uenig med FrP betyr at man er sosialist

Eller folk som er overdrevent opptatt av USA tror at man hater USA bare fordi man mener at det ikke er et perfekt land.

Skrevet

Heldigvis er de fleste høflige nok til å ikke avbryte, men lar folk snakke ferdig.

Men jeg har en venninne som driver og avbryter hele tiden. Bestevenninne faktisk. Hun er høyt utdannet, og mener som regel at hun vet best, og hun vet liksom alt. Hun ser ut til å mene at hun vet bedre enn meg i alle fall, siden jeg ikke er så utdannet som henne. Når jeg åpner munnen for å si noe, lar hun meg sjelden fullføre før hun avbryter og begynner å si sin mening eller for å avfeie det jeg sier. FØR jeg har snakket ferdig. Det har begynt å irritere meg noe, såpass at jeg snart kommer til å si fra. Da blir hun nok furten...

Det finnes så mange eksempler på at en mastergrad i tilfører noen evne til å være en reflektert person. Du må si ifra. Gi henne mulighet til å utvikle seg til et mer komplett menneske.

Trolig vanskelig da denne egenskapen, altså det å virkelig være reflektert, kommer fra gener og miljø. 

Men prøv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...