Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Jeg var aldri oppe på natta for å tisse med jr. Denne gangen har jeg måtte det innimellom, men ikke før jeg var kommet halvveis. Pussig hvordan man reagerer forskjellig på hormoner. Og at man reagerer så forskjellig fra gang til gang. 

Du kan bare sende en melding til en av moderatorene eller spørre inne på Ris og ros om en av de kan flytte dagboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svei av en test i dag og, siden jeg kjøpte en 2-pakning :fnise:

Seeee den sterke og klare streken, da! Det MÅ være et godt tegn? :rodmer:

 

20160929_145815.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er ganske avslappa egentlig :) Men er garantert kaos i underbevisstheta. Skal ringe legen i dag. Har enda ikke fått innkallelsr til UL eller svar på prøvene. 

Måtte bare fortelle en venninne det i går. Hun ble helt ekstatisk. Har forresten fortalt mamma og pappa det også. Tror de er veldig bekymra, for det var ikke akkurat jubel i taket. Men fikk klem og gode ønsker for at det skal gå bra denne gangen.

Er i følge menskalenderen 5 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen hadde fått svar på prøvene og alt så bra ut :laugh:

hgc og alle andre prøver lå innenfor normalen, til og med progesteronet! Legen mente jeg kanskje derfor ikke trengte tilskudd av det, men hun skulle ringe til gyn og rådføre seg for sikkerhets skyld. Hun var nemlig usikker rundt det, for hun hadde aldri hørt om at det kunne være en grunn til at man mister... Kjenner likevel jeg er litt mer avslappa nå, og håper vi ikke er innenfor den 1% som mister tre ganger på rad. Tenk om vi blir foreldre i mai/juni da :bond: helt absurd å tenke på.

Har fått foreløpig termin 1.juni. Men siden jeg er muskelsyk vil legen at jeg skal ha keisersnitt, og da blir det vel to uker før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg skulle kaste opp mens jeg holdt på å lage meg frokost :sprettoy: Spydde ikke, men løp til do og stod og brakk meg. Uff. Å være kvalm er noe med det verste jeg vet! Jeg blir så svak og dårlig av det :( Håper det ikke blir en plage. Jeg fungerer seriøst ikke når jeg er kvalm. Vet jeg syter ekstremt nå, men det er helt seriøst det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra på jobb :) Var redd jeg skulle bli helt utslitt av kvalme, men det gikk over.

Legen ringte meg, hun hadde snakket med de på gyn. De synes jeg burde gå på crinone, så nå har jeg fått det. Håper det funker bra. Men det var dyrt. Legen sa jeg måtte ta vare på kvitteringene. Blir jo over tusen kr mnd :sjokkbla:

I tillegg sa hun at det kunne irritere slimhinnene en god del :dry: Noen som har erfaringer med crinone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er så glad jeg har sluppet unna kvalmen begge gangene. Enig i at kvalme er noe av det verste som er, spesielt når man ikke finner noe triks som hjelper. Bra det gikk over så du slapp å få en crappy arbeidsdag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff. Bra vi er enig! Føler meg som den sytepaven :fnise:

Er blitt plaga med halsbrann igjen, og det er litt pes. Svir og gjør skikkelig vondt. Fikk Somac av legen i sommer, men måtte jo slutte med det da jeg fant ut at jeg var gravid :icon_frown: synd, for det er det eneste som har funka så langt. 

Ellers har jeg drista meg til å lage en ticker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått innkalling til TUL neste torsdag! Gleder meg faktisk :)  Da er jeg 6+6.

Ellers er jeg superkvalm store deler av døgnet, og skylder på de ekstra hormonene. Regner med det er de som lager litt krøll. Klarer helsigvis å få i meg føde. Jeg har tatt langhelg og kjenner på at det blir veldig deilig å kunne slappe av noen ekstra dager. Så får vi se hvordan formen er neste uke.

Mamma er veldig støttende og spør og graver, men hun er engstelig for hvordan det blir å gå med kroppen min når jeg blir større og tyngre. Har heldigvis rullestol om det skulle bli skikkelig krise. Jeg ser jo for meg at dette kommer til å bli veldig tungt. Men er ved godt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dårlig jeg blir av crinonen :( Vanvittig kvalm og vondt i magen, stikking i magen og ekstremt trøtt. I tillegg så kommer jo de greiene der ut igjen :ohmy: åh herre som det klør.

Jeg er så glad for at jeg har hatt høstferie i dag. Vet ikke om jeg hadde takla jobb. Er helt utslitt og ligger bare rett ut :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6 uker på vei. Halvveis til de magiske 12. Babyen er nå på størrelse med en ert!

Håper det går bra denne gangen. Selv om jeg er engstelig og mange dager bare sitter og gråter fordi jeg egentlig ikke har lyst på barn. Da føler jeg meg teit. Men det er jo helt vanlig å være bekymret når en er gravid! Noen ganger har jeg en skikkelig dårlig følelse, og tror at dette aldri blir å gå bra. Men for det meste er jeg positiv til at det kommer en liten skatt i mai. Jeg gleder meg skikkelig til svigermor kommer hjem fra havet og vi kan fortelle henne det. Hun har mast om barnebarn i 8 år! Det var så ille en periode at vi måtte si ifra... Hun kommer jo til å hoppe i taket nå!

Jeg er så kvaaaaaalm :( Håper det gir seg når jeg kan slutte på crinone. Har mest lyst å spy og bare få det ut. Men det kommer ingenting. Tror jeg skal prøve sånn akupunktur-band. Drikker litt ingefærte, men synes ikke det er helt det store. Cola hjelper litt, men har jo sånn halsbrann at der går liksom vinninga opp i spinninga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så kvalm og dårlig i magen for tida at jeg ikke klarer å gå på jobb :( Gleder meg til torsdag og tidlig UL. Håper Gyn sier at jeg kan trappe ned på medisinene... Er så utkjørt, ligger bare på sofaen og halvsover hele dagen. Jeg håper virkelig ikke det skal fortsette slik i nærmere seks uker til :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til TUL imårra... Kjenner jeg har litt angst. Det har jo aldri vært en fin opplevelse... :(

Tenk om jeg blir satt tilbake. Tenk om den dør bare noen dager etterpå. Tenk om de ikke finner hjertelyd. Er så jævla redd og engstelig. Skikkelig negativ og deppa i dag. Må vel bare smøre meg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er engstelig, men om (når) du får se et bankende hjerte i morgen betyr det at alt mest sannsynlig kommer til å gå veldig fint. Når man mister har det gjerne gått galt i det hjertet skal begynne å slå, har man sett et bankende hjerte på ultralyd stiger sannsynligheten for at det skal gå bra til veldig veldig mye. Husker ikke helt nå men har sett noen tall på det tidligere. 

Er helt sikker på at dette går fint altså :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige runde fikk vi jo se et bankende hjerte. Så angsten kommer nok til å være der noen uker til, uansett hvordan det går i morgen. Sorry at jeg er så negativ, klare bare ikke tro at det skal gå bra lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men da skjønner jeg. Må være ekstra tungt når man mister etter å ha fått bekreftet liv :klemmer: Skal du på flere TULer etter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hvordan det går i morgen. Om menstermin er rett og alt ser bra ut, kan det hende han mener jeg ikke trenger det. Men jeg blir å si ifra. Mistet jo tross alt bare noen dager etter vi hadde fått bekreftet liv sist gang. Regner med jeg får komme inn om et par uker igjen da :)

Mannen kom hjem fra jobb og bare klemte meg og sa at han og gruet seg skikkelig til imårra. Men han er ekspert på å fortrenge følelser, så han viser det ikke noe særlig. Han liker heller ikke å prate om at jeg er gravid, så tror han har det ganske tøft inni seg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag gikk det kjempebra! Fosteret hadde utviklet seg perfekt, og vi fikk både se og høre hjertelyd :) Siden jeg har korte sykluser er jeg 6+3 i dag. Ikke 6+6. Fosteret så ut som en liten bamsemums :strix:

Nesten det beste av alt er at jeg kan slutte på crinone! :bolledeig: Gyn sa det var kjempevanlig å bli veldig dårlig av den. Han sjekket eggstokkene mine, og de produserte visst nok hormon, så han sa det var ingen vits i at jeg skulle være dårligere enn strengt nødvendig. Han sa også at jeg hadde en cyste på eggstokken? :klo: Han var gaaaaanske dårlig i norsk, så kan hende jeg misforsto. Han sa ihvertfall at det ikke var farlig. Og han var grei! Var så redd for å få en sånn "dette er bare en dag på jobben"-fyr, men det slapp jeg. Han satte meg på blodfortynnende og skal kalle meg inn igjen om 3 uker :) 

Er superletta!

Mannen er fortsatt veldig reservert rundt det hele, og ville ikke ha med ultralydbildet hjem engang :( Angrer litt på det nå at jeg ikke sa jeg ville ha det. Han er så engstelig, den mannen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...