Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Vil gjerne følge deg. Fulgte deg i den gamle dagboka under et annet brukernavn, håper det kommer en liten fridr etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil gjerne følge deg. Fulgte deg i den gamle dagboka under et annet brukernavn, håper det kommer en liten fridr etterhvert :)

Så gøy :) Velkommen hit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg har EL når jeg kun søker etter bilder av Charlie Hunnam på instagram! ;)

Endret av fridr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ferie og besøkt familie og venner som bor på andre siden av landet. Har ikke gått opp i vekt, i det minste :)

Har spist ganske sunt, tross at jeg tok meg "fri" fra å tenke på kosthold.

 

Jeg har kost meg masse på ferie, og det var godt å komme hjem igjen :)

 

Nå skal jeg gå til innkjøp av c-vitamin! Ha en fin tirsdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin ferie! Skal du ha noe mer ferie i sommer? Jeg synes alltid det er deilig å komme hjem etter en ferie. Komme tilbake til rutinene igjen :) Jeg har alltid masse ideer om hvordan leve enda sunnere og at jeg skal bake mer osv også da :ler: men det er ikke så ofte jeg klarer å gjennomføre det.

Når har du IKM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin ferie! Skal du ha noe mer ferie i sommer? Jeg synes alltid det er deilig å komme hjem etter en ferie. Komme tilbake til rutinene igjen :) Jeg har alltid masse ideer om hvordan leve enda sunnere og at jeg skal bake mer osv også da :ler: men det er ikke så ofte jeg klarer å gjennomføre det.

Når har du IKM? :)

Ja, jeg er lærer - har ferie og avspasering i 7 uker ;) Starter ikke opp igjen før i midten av august.

 

IKM på søndag, men vet at jeg får TR rundt da, uansett. Syklusen er ikke helt klokkeren etter graviditetene... Men vet når jeg har EL, og vi tar det forsiktig fram mot høsten og eventuell ny time hos gynekologen. I dag har jeg begynt med C-vitamin, da det kan hjelpe på progesteron-produksjonen :Hehe:

 

Hehe, har faktisk knekkebrød i ovnen, as we speak ;) Spiser for det meste hjemmelaget mat fra bunn, synes jeg er ganske sunn sånn sett. Er så driiiiitkjipt å ikke kunne trene lenger :rasende:

Et helt liv med masse aktivitet, for så å bare kunne gå til fysioterapi - det har vært en skikkelig omvelting. Tror det har en god skyld i at jeg har lagt så på meg også... :sur: Hjelper ikke at jeg i tillegg er over gjennomsnittet glad i mat :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff kan tenke meg at det er urolig kjipt å ikke kunne trene :(

Jeg også spiser mest mat fra bunnen av, med unntak av brødet til frokost er det meste laget fra bunnen av. Men jeg er ekstremt glad i pasta :sjenert: Målet mitt for høsten er å bli bedre på sunne mellommåltider og til å bake knekkebrød :)

Så utrolig deilig med så lang ferie/avspasering! Misunner deg den, og vet den er fortjent :)

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kan tenke meg at det er urolig kjipt å ikke kunne trene :(

Jeg også spiser mest mat fra bunnen av, med unntak av brødet til frokost er det meste laget fra bunnen av. Men jeg er ekstremt glad i pasta :sjenert: Målet mitt for høsten er å bli bedre på sunne mellommåltider og til å bake knekkebrød :)

Så utrolig deilig med så lang ferie/avspasering! Misunner deg den, og vet den er fortjent :)

Har du noe overvekt? Så lenge man spiser normalt (altså, ikke bare pasta og godterier hver dag) og ikke er overvektig eller har andre plager, tror jeg at man skal være fornøyd :)

Synes det er et voldsomt jag med at man skal være så sunn og flink osv... Blir helt svett av det!

Jeg gjør så godt jeg kan og det får være godt nok :) Satser på at det hjelper å ha et godt kosthold når vi blir gravide igjen. Forrige gang spiste jeg masse junk og hadde superdårlig samvittighet for det :murvegg:

Men både lege og jordmor sa at det er ikke derfor man mister. Helt andre grunner... Og tror jo nå at det er lavt progesteronnivå som gjorde det...

 

Ja, det er sykt digg å ha så lang sommerfri :danse:

Jeg er den eneste av mine venner (utenom kolleger, da) som er lærer, og de eeeeer så misunnelige!

 

Så kjedelig at testen din var negativ. Men satser på at det klaffer snart, ihvertfall før året er omme :) For oss begge! :gravid:

(Ja, jeg er kanskje litt negativ som ikke sier neste periode, men jeg prøver å ta det veeeeldig med ro, for min egen del.) Har en tendens til å bli litt crazy om jeg fokuserer mye på en ting :fnise:

Dessuten tør jeg ikke bli gravid med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å begynne på C-vitamin. Det kan jo ikke skade, liksom :sjenert: Håper du er gravid igjen før året er omme og at du ender opp med baby  :rodmer:  Alle gode ting må jo være 3?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg heller vel nærmere undervekt dessverre! Så det er ikke der motivasjonen min ligger. Men jeg har ingen dårlig samvittighet og er veldig fornøyd med kostholdet mitt. Det er nok sunnere enn normalen. Jeg er imidlertid veldig glad i mat, så det er smaken som motiverer meg til å lage alt fra bunn av :) også synes jeg kosthold er interessant! Og jeg er helt enig i dette voldsomme jaget. Man kan bli utslitt av mindre :sukk: Det er viktig å huske å kose seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å begynne på C-vitamin. Det kan jo ikke skade, liksom :sjenert: Håper du er gravid igjen før året er omme og at du ender opp med baby :rodmer: Alle gode ting jo være 3? :rolleyes:

Jeg er veldig positiv på at det skal gå bra neste gang :) Men ser likevel for meg at jeg blir et nervevrak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg heller vel nærmere undervekt dessverre! Så det er ikke der motivasjonen min ligger. Men jeg har ingen dårlig samvittighet og er veldig fornøyd med kostholdet mitt. Det er nok sunnere enn normalen. Jeg er imidlertid veldig glad i mat, så det er smaken som motiverer meg til å lage alt fra bunn av :) også synes jeg kosthold er interessant! Og jeg er helt enig i dette voldsomme jaget. Man kan bli utslitt av mindre :sukk: Det er viktig å huske å kose seg ;)

I'm all about that KOS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig positiv på at det skal gå bra neste gang :) Men ser likevel for meg at jeg blir et nervevrak...

Samme her  :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeeeei! Hoppa på vekta hos mamma i dag.

jeg har gått ned ETT kg ;D Hehehe. Mest sannsynlig bare litt vann.

Får håpe det fortsetter. Sakte, men sikkert.

Skal vente en stund før jeg veier meg igjen. Hehe, så slipper jeg bli demotivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Jeeeei! Hoppa på vekta hos mamma i dag.

jeg har gått ned ETT kg ;D Hehehe. Mest sannsynlig bare litt vann.

Får håpe det fortsetter. Sakte, men sikkert.

Skal vente en stund før jeg veier meg igjen. Hehe, så slipper jeg bli demotivert.

Hurra :nigo: Ett kilo er ett kilo, samma vann eller ikke! Når jeg slanka meg i 2012 gikk jeg på vekta hveeer dag, og det var så dumt av meg :hoho: Greit å vente litt i mellom, for det er så mye mer moro å se nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :nigo: Ett kilo er ett kilo, samma vann eller ikke! Når jeg slanka meg i 2012 gikk jeg på vekta hveeer dag, og det var så dumt av meg :hoho: Greit å vente litt i mellom, for det er så mye mer moro å se nedgang :)

Gikk du ned mye?

Og har du klart å holde den nede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BeKind

Gikk du ned mye?

Og har du klart å holde den nede? :)

I løpet av året 2012 gikk jeg ned fra 120 til 75 kg med hjelp av lavkarbokosthold. Hadde alt for høyt insulinnivå, og forbrente omtrent ingenting ved mel og kornprodukter i kosten. Egentlig alltid vært aktiv, men var mye brød, ris og potet som ødela for meg. Fant etterhvert lavkarboprodukter som erstattet det meste, og lever sånn sett omtrent likt men uten vanlig sukker i hverdagen. Bekket i mellom 75-85 i hele 2013, men i de to siste årene nå har jeg ligget stabilt på 75 :) Har ei høyde på 175, så trives godt på skalaen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Gikk du ned mye?

Og har du klart å holde den nede? :)

I løpet av året 2012 gikk jeg ned fra 120 til 75 kg med hjelp av lavkarbokosthold. Hadde alt for høyt insulinnivå, og forbrente omtrent ingenting ved mel og kornprodukter i kosten. Egentlig alltid vært aktiv, men var mye brød, ris og potet som ødela for meg. Fant etterhvert lavkarboprodukter som erstattet det meste, og lever sånn sett omtrent likt men uten vanlig sukker i hverdagen. Bekket i mellom 75-85 i hele 2013, men i de to siste årene nå har jeg ligget stabilt på 75 :) Har ei høyde på 175, så trives godt på skalaen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...