Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Så bra, da er det færre ventedager. Mandag er jo praktisk talt i morgen :jepp: du får spørre om det med livmora da, jeg har hvertfall ikke peiling. Var så vidt jeg fant livmora i det hele tatt første svangerskapet :fnise:  Bra at den verste kvalmen begynner å gi seg da, det høres veldig slitsomt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gyn spurte faktisk om jeg kunne kjenne fosteret :fnise:

Men det kan jeg altså ikke, bare selve livmora. Vi fikk se armer og fingre, hjerne og en liiiiten nese. Og alt det andre da, som vi har sett før. Den ligna ikke fullt så mye på en alien lengre, men en bitteliten baby. Jeg var ifølge UL 14+2 og vi fikk vite kjønn :wink: her er det bare å gjette, folkens :ler:

Jeg har enda dumme tanker om det å skulle bli mamma, men når man ligger på benken og ser det lille knøttet, kan jeg faktisk ikke annet enn å smile :) Håper det er et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt tegn ja :Nikke: Det er jo lettere å forholde seg til noe man kan se (og etter hvert kjenne). Jeg syntes det var koselig med spark og sånn denne gangen, men nå er jeg der at jeg smelter bare hun ser på meg. Og hvertfall nå som hun nesten smiler, da blir jeg helt teit :fnise: 

jeg tipper du får en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, November 28, 2016 den 19.12, A4-livet skrev:

jeg tipper du får en gutt.

Du gjetta rett :fnise:

Jeg har sovet hele natten gjennom! :hoppendeglad:

Måtte bare opp og tisse da vekkerklokka til mannen ringte :) Det må være første gang på 3 mnd! Håper det fortsetter. Gikk og la meg igjen og sov nesten 2 timer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, føler meg ganske så bra i dag! Har vært på posten og hentet pakker og shoppa masse julegaver og stasj. Til og med prøvd og kjøpt meg en gravidbukse! Jeg haaaater å gå i butikker. Men nå kjenner jeg at jeg må hvile litt.

Tror den natta hjalp på! Ellers ligger jeg jo bare på sofaen, så dette var litt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge tickeren er jeg 14+2, men i følge UL er jeg 14+5. Amerikanerne regner visst tre dager mer enn oss.

Babyen er ihvertfall ganske stor nå! Like stor som en appelsin :hakeslepp: Synes det er helt sprøtt å ha kommet så langt. Da jeg var inne hos gyn på mandag og han hadde undersøkt opp og ned i mente, ser det ut som det ikke feiler meg en verdens ting! SAen og MAen har rett og slett bare vært uflaks. Den ekstra progesteronet jeg fikk, hadde jeg ikke trengt, og jeg kan slutte på blodfortynnende i romjula. Fordi morkaka funka sånn som den skulle og egglederne hadde produsert nok progesteron hele veien... Babyen er frisk og fin og spreller masse når vi hilser på. Alt er som det skal være. Det er jo nesten så man ikke klarer å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et spor jeg! :) Vi er visst akkurat like langt i løypa, så da er det elstra kjekt å følge med. 

Gratulerer med frisk og sprellete gutt i magen :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en frisk gutt i magen :hjerte: Jordmor syntes hun så en tiss på ultralyden min i uke 14, og det stemte :nigo: Så gøy :rodmer: Hærlig at alt var bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @_marielle_:5: heia oss! Blir spennende fremover! Så koselig med nye fjes i boka :)

Jaaaaa @BeKind så artig at vi er gravid igjen samtidig :smilyblomst: og vi begge får gutter. 

Er superletta over at alt er som det skal! Har sett alle sesongene av Call the midwife, og de visste jo ingenting før barnet ble født på den tida! Tror aldri jeg hadde takla å være så uviss. Er visst litt mer kontrollfreak enn jeg liker å innrømme :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror ikke jeg har vært her inne før :) 

Gratulerer så mye med graviditeten! :hjerte: Så artig at det blir gutt! Veldig trist å lese om det dere har vært gjennom, heldigvis ble alle gode ting tre! Hvordan føler du deg nå? :) Siden du har mistet tidligere er det nok normalt at det manglet, og kanskje enda mangler positive assosiasjoner til graviditet. Du burde ikke ha noe dårlig samvittighet over at du ikke er superforelsket og gleder deg, for det er slett ikke alle som føler det sånn :) Jeg er langt fra så lykkelig og forelsket som forrige gang, noen ganger tvert i mot, men jeg vet at det er tanker og følelser som ikke har rot i virkeligheten og som vil forandre seg meg tiden. Det er morsommere å være gravid når man kjenner bevegelse, og det er ikke lenge til din tur! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii @Leviora :) Det går veldig mye opp og ned. Mest ned for å være ærlig. Men det er sikkert fordi jeg har mista før og fordi jeg ble så sjokka da jeg fant ut at jeg var gravid oooog fordi jeg har vært i så dårlig form hele veien. Håper det går oppover mot uke 20 :) Men nå for tida prøver jeg bare å fokusere på det som ligger framme - jul og kos med familie osv. Så slipper jeg å være lei meg for det vi har gjort :fnise:

Vel, jeg har jo denne famøse morkaken som ligger foran, da :laugh: så kan hende det blir en stund til jeg kjenner bevegelse. Håper bare han ikke sparker ihjel innvollene mine! :dry:

I dag har jeg en sånn trykkende smerte helt nederst på venstre side av magen. Stikkende nesten. Trodde først det kanskje var luft, men det var det altså ikke. Håper ikke det er den cysta på eggstokken som driver og gjør noe rart... Glemte jo seff å spørre gyn om den på mandagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 15 uker på lørdag, og lille er like stor som et eple eller en pære. Kan ikke helt tro at han er så stor, siden jeg ikke kjenner så mye forskjell på livmora siden forrige uke. Nå har en god del av symptomene begynt å trekke seg tilbake, og selv om jeg vet at det er normalt (og veldig kjærkomment nå) klarer jeg ikke riste av meg følelsen av at noe er galt... Blir vel kalt inn til OUL i romjula eller begynnelsen av januar. Vet ikke helt om jeg orker å gå så lenge uten å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ukene frem til oul er lange. Kunne det vært en idé å kjøpe dopler? Da kan du høre på hjertelyden når du blir bekymret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, December 05, 2016 den 18.32, A4-livet skrev:

De ukene frem til oul er lange. Kunne det vært en idé å kjøpe dopler? Da kan du høre på hjertelyden når du blir bekymret :) 

Selvom jeg har morkaka foran ? 

Har hatt litt livmorstrekk i dag, såå tror alt står bra til :) men kjenner jeg er skeptisk til å slutte på blodfortynnende i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, fridr skrev:

Selvom jeg har morkaka foran ? 

Har hatt litt livmorstrekk i dag, såå tror alt står bra til :) men kjenner jeg er skeptisk til å slutte på blodfortynnende i romjula.

Nei, da er det kanskje litt vanskeligere finne hjertelyden. Stryk det forslaget :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for :babygutt::hjerte:  Jeg syntes ukene mellom tidlig UL (13) og OUL (18) var uendelig lange, men det gikk jo på et vis :fnise: Forstår at du er skeptisk til å slutte på blodfortynnende, er det noen spesiell grunn til at du slutter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror lille driver og har sånne voksespurter! På tirsdag kjente jeg en del livmorstrekk, og jeg har kjent en slags "poking" inne i magen. Han kan da ikke være så sterk allerede at jeg kjenner spark?

I morges da jeg våkna og kjente på magen, var det akkurat som livmora hadde vokst masse i natt! Den stod mer ut og var kjempehard, og jeg kunne kjenne at det bevegde seg når jeg trykka på den. Sånne glidende bevegelser. Det var rart. Synes det er litt tidlig enda + at jeg har morkaka framme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...