Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, @BeKind, @Weebs og @Sapphira!

Det gikk bra!:hoppendeglad:

Vi fikk se armer som viftet og bein som sparket, ryggrad, navlestreng og øyne. Skikkelig alien. Men gyn sa jeg var 11+5 :hakeslepp: Har derfor endra tickeren tilbake til menskalender, så får vi se etterhvert :fnise: Han er så snill den gynekologen! Trengte ikke spørre engang om å få komme inn igjen, han sa jeg skulle komme om fire uker :biggrin:

Alt så ut til å være i den skjønneste orden, og mannen min var superkry da vi gikk der fra. Er så letta nå! Tenkat vi mest sannsynlig skal bli foreldre! Så rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig :strix: Deilig å bli satt fram! Godt tegn med frisk og stor baby i den uka, og sjansene for at det skulle gå galt nå er veldig små :nigo: Nå blir du mamma :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alien! Det var presis det ordet ungene her brukte da de fikk se bildene fra ultralyden i uke 12 :fnise:

Supert å bli satt fram også :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, @BeKind og @Weebs myyyye bedre enn å bli satt tilbake! Håper bare ikke det blir en kjempebaby sånn som den har vokst disse fire ukene :fnise: Men vi får se på neste UL da. Og den ordinære. Kan hende den bare vokser i sitt tempo og blir akkurat så stor som den skal etterhvert. Men såååå gøy å se en aktiv baby! Den hadde jo alt av hender og føtter og alt :laugh: sist fikk vi jo bare se en bamsemums. Tenk at de vokser så fort på så kort tid. Ikke rart jeg har vært utslitt :ler:

Nå er det ikke lenge igjen, @A4-livet :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var egentlig 12 uker i går, men tickeren sier 11 uker. Lille er på str med en liten lime, en rosenkål eller en fiken. Men siden det er 12 uker så er den nok på str med en plomme eller litt stor lime. Tror disse appene er litt forskjellige ang str. Ja ja.

I dag har jeg lite symptomer annet enn kvalme og halsbrann. Litt øm på brystvortene. Formen er enda ganske slapp, og jeg blir fort sliten. Lille skal visstnok fortsette å doble seg i størrelse hver uke de neste ukene, så regner med å være ganske sliten fram til neste UL.

Det har gått overraskende fint å være hjemme fra jobb. Dagene går og jeg er egentlig bare takknemlig for at jeg får lov til å slappe av og ta ting i mitt tempo. Mamma sa i går at jeg har jo en helt annen kropp enn andre friske, så det skulle bare mangle at jeg trengte ekstra hvile i forhold. Jeg håper alt går bra og at jeg blir å klare meg selv helt til slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så kjekt at du både er gravid enda, og at det virker som om du begynner å glede deg? Kan tenke meg at det er vanskelig å glede seg når man har mista før, det må være helt grusomt.  Må ærlig innrømme at jeg håper jeg aldri får oppleve det, vet ikke om jeg hadde takla det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @Porcelain :vinke: du er ny i dagboka?

Ja, det er fint å ha klart å komme så langt. Spent på fortsettelsen. Det er vanskelig å tro at alt skal gå helt fint når jeg har mistet før. Og jeg vet egentlig ikke helt om jeg har lyst på barn. Men nå har jeg visst ikke et valg lenger, om dette går bra. Vet ikke om jeg gleder meg. Kanskje. Det blir jo selvfølgelig kjempefint. 

Det går veldig i bølgedaler. Noen dager tenker jeg på alt det fine jeg skal forberede til lille kommer, mens andre dager gråter jeg fordi jeg ikke vil ha barn. Jeg tror det helt vanlig å ha det sånn uansett.

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg tydelig kjenne livmora helt nederst på magen. Wææææ, så rart det var å kjenne :fnise:

Ellers er jeg totalt utslitt etter en shoppingtur i går med alt for mye gåing. Vondt i hvert et fiber i kroppen. Blir totalavslapping hos mamma og pappa i dag. Deilig å få servert middag når man er helt oppbrukt :laugh: Glemte å kjøpe blomster til pappa, da :( Skal lage han et kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker i dag, eller 13 i går. Vi får se etterhvert.

lille er like stor som en plomme eller en lime. Om det er 13 uker er det en kiwi eller fersken. Men appene er så forskjellige på str. Tickeren min sier 7,5 cm mens en appene mine sier 5,4 cm. De ligger Liksom en hel uke bak tickeren.

I går ble jeg kjempedårlig :( Høy puls, tung pust, kaldsvette, svimmel, magesmerter (helt nederst i magen og :( ) klarte ikke spise, måtte tisse hele tiden og var generelt skikkelig dårlig... Det var ekkelt, men gikk over etter at jeg klarte å trykke i meg en kiwi og to riskaker. Kanskje det bare er influensa? Eller urinveisinfeksjon. Føler meg bittelitt bedre i dag, men kan ikke akkurat si at formen er bra...

Jeg er ikke så glad lenger. Sliter med dumme tanker og mareritt. Det går nok i bølgedaler, men er vanskelig å være glad når formen er så dritt. Vil jo egentlig ikke ha barn heller... Føler meg så dust siden det er mange som skulle elsket å være der jeg er nå. Det ser jo ut for at dette går bra, og jeg trodde jeg skulle juble da jeg kom til 12 uker. Men jeg føler meg faktisk ganske likegyldig. Uff... Det går seg nok til. Tror kanskje jeg gruer meg mye til neste UL og. Er redd for at det ikke går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil bare gratulere så mye. Jeg har ikke lest alt, men jeg har tydeligvis gjort det tidligere da jeg hoppa midt inn her. Og jeg kan bekrefte at mange(alle er vel å ta litt hardt i, hihi) gode ting er tre ;) Jeg mistet selv to ganger før jeg fikk førstemann, en MA og en MA/BO. Første i uke 18 (fosteret var bare 4 uker) og andremann ble bekreftet "borte" i uke 9. Det var tøffe tider, jeg er så glad de er over, og jeg har nå fått barna jeg ønsker meg. Det vil si, jeg har nå lyst på en til om 3-4 år... Men samboeren er fullstendig uenig :roll: De trillet ut fortløpende nok etter førstemann bare klorte seg fast :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. november 2016 den 10.10, lunamuna skrev:

Hei! Vil bare gratulere så mye. Jeg har ikke lest alt, men jeg har tydeligvis gjort det tidligere da jeg hoppa midt inn her. Og jeg kan bekrefte at mange(alle er vel å ta litt hardt i, hihi) gode ting er tre ;) Jeg mistet selv to ganger før jeg fikk førstemann, en MA og en MA/BO. Første i uke 18 (fosteret var bare 4 uker) og andremann ble bekreftet "borte" i uke 9. Det var tøffe tider, jeg er så glad de er over, og jeg har nå fått barna jeg ønsker meg. Det vil si, jeg har nå lyst på en til om 3-4 år... Men samboeren er fullstendig uenig :roll: De trillet ut fortløpende nok etter førstemann bare klorte seg fast :-) 

Takk skal du ha :) Har forsåvidt troa enda, men sliter med tanken på å ha ansvar for egne barn. Herregud, jeg er pedagog og elsker barn og alt det der. Men det er vanvittig deilig å ikke ha egne...

Er nok bare inne i en dårlig periode. Barnet er ikke uvelkomment, og jeg har en mann som gleder seg ekstremt mye til å bli pappa. Mamma som har vært så bekymret, sa her en dag at nå gledet hun seg til hun kunne begynne å strikke. Svigermor gråt da hun fikk se UL-bilde og de vennene som vet det, er overlykkelige. Vi har masse gode folk rundt oss, og mannen får ta all permisjonen. Dette går bra, men jeg er ikke overlykkelig, og føler meg som verdens største dust pga det når jeg hører om de som sliter i flere år eller aldri får barn. Også sitter jeg her og er engstelig og trist?!

Kan noen være snill og fortelle meg at jeg er normal? Virker som normen er at alle kvinners største ønske er å få barn og at når de blir gravid, så er det liksom meninga med livet... :sukk:

Det skal også sies at de siste dagene har jeg tenkt fryktelig mye på alt som har med fødselen å gjøre, og er superlei meg pga det. Oj, dette ble et negativt innlegg! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er helt normal. Jeg gledet meg nok mer første gangen enn denne gangen, denne gangen var det mest skummelt. Var skummelt første gangen også, hvordan i all verden skulle jeg klare å ta vare på en unge liksom? Men etter hvert som magen vokste og jeg kjente mer og mer liv begynte jeg å glede meg. Jeg fikk ikke noen sterke mammafølelser da jr kom, men fikk et veldig beskytterinstinkt. Helt normalt det også, det visste jeg heldigvis på forhånd så jeg ble ikke stressa for det. Andre elsker ungen fra de ser to streker på testen. Det er gjerne de man hører om. Husk at det er lenge til ungen konmer, og synes du at du har vonde følelser om dette når det nærmer seg kan du ta en prat med jordmor om det :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, A4-livet skrev:

Du er helt normal. Jeg gledet meg nok mer første gangen enn denne gangen, denne gangen var det mest skummelt. Var skummelt første gangen også, hvordan i all verden skulle jeg klare å ta vare på en unge liksom? Men etter hvert som magen vokste og jeg kjente mer og mer liv begynte jeg å glede meg. Jeg fikk ikke noen sterke mammafølelser da jr kom, men fikk et veldig beskytterinstinkt. Helt normalt det også, det visste jeg heldigvis på forhånd så jeg ble ikke stressa for det. Andre elsker ungen fra de ser to streker på testen. Det er gjerne de man hører om. Husk at det er lenge til ungen konmer, og synes du at du har vonde følelser om dette når det nærmer seg kan du ta en prat med jordmor om det :klemmer: 

Tusen takk! Nå begynte jeg å grine :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag, eller 14 i går. Vi får se på UL på onsdag :) Lille er like stor som en sitron, kiwi eller eventuelt en fersken. Som vanlig er appene uenige om str. 

Kvalmen har begynt å roe seg bittelitt, klarer endelig å spise litt mer! Men brekker meg fortsatt over ting som lukter ekkelt eller er "feil" :laugh: Aldri godt å si hva det kan være! Takler ikke egg, og spiser lite kjøtt enda. Matlysten er enda laber.

Puppene er ømme av og på. I går var de kjempeømme, men i dag er de så där. Fortsatt ganske sliten, men fungerer nok til å klare å være sosial noen dager, og noen dager klarer jeg å gå på butikken. Men det er fortsatt myyyyye sofa og Netflix :unsure:

Ellers skjer det jo veldig lite spennende om dagene! Da jeg våknet i morges kunne jeg kjenne at livmora lå ganske langt til venstre. Da jeg kjente litt mer på den, var det akkurat som den "sletta seg ut" og ble sånn midt på igjen. Kan det ha vært babyen? Er ikke det lit tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...