Gå til innhold

Folkeavstemning om Syria-flyktningene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frp krever folkeavstemning om Syria-flyktningene, på bakgrunn av at de øvrige partiene på Stortinget (minus Frp pg SV) har blitt enige om å ta inn 8000 flyktninger over de neste årene. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-krever-nasjonal-folkeavstemning-om-syria-flyktninger/a/23469036/

Hva synes dere om et slikt forslag?

Anonymous poster hash: b5a65...860
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle virkelig bare mangle at vi har en folkeavstemning. Det er tross alt folket (oss) som må leve med konsekvensene, og da bør vi få si hva vi mener om saken

Anonymous poster hash: 4777d...df8

• Liker 21
Skrevet

Nei, vi kan godt ta imot folk, la dem bare være kristne. 

Eneste kravet jeg har, jeg vil ikke ha flere terrorist-typer. 

• Liker 1
Skrevet

De trekker seg først fra forhandlingene, for så å kreve folkeavstemning når de andre partiene kommer til enighet. Kommer aldri til å skjønne meg på logikken som driver det partiet. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er dritbra.

Anonymous poster hash: 43032...b94

• Liker 5
Skrevet

Enig i at det burde være folkeavstemming!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er et ræva forslag, freppere får aldri nok av å sette seg i offerrollen. Hadde de krevd det samme hvis deres forslag kom gjennom forhandlingene? Neppe.

De trekker seg først fra forhandlingene, for så å kreve folkeavstemning når de andre partiene kommer til enighet. Kommer aldri til å skjønne meg på logikken som driver det partiet. 

Enig! Tror du det blir noe av dette da?

• Liker 2
Skrevet

Ja, takk til folkeavstemning! Da ser vi hva folk flest virkelig mener om saken. Jeg har stor tro på at alle partier på Stortinget unntatt Frp er i utakt med befolkningen. Hareide synes det er trist at Frp foreslår folkestemning (sagt nå på Dagsrevyen). Hva er han egentlig redd for? At majoriteten sier nei til galskapen?

• Liker 10
Skrevet

Synes det er et ræva forslag, freppere får aldri nok av å sette seg i offerrollen. Hadde de krevd det samme hvis deres forslag kom gjennom forhandlingene? Neppe.

Enig! Tror du det blir noe av dette da?

Neppe, vi kan ikke ha en folkeavstemning hver gang et parti får flertallet i Stortinget mot seg i en sak. I vårt demokrati er en folkeavstemning bare hensiktsmessig om Stortinget mener de ikke er i stand til å avgjøre på vegne av folket. Det er jo ikke slik i denne saken her, da de andre partiene har klart å forhandle seg fram til en avtale.

• Liker 5
Skrevet

Neppe, vi kan ikke ha en folkeavstemning hver gang et parti får flertallet i Stortinget mot seg i en sak. I vårt demokrati er en folkeavstemning bare hensiktsmessig om Stortinget mener de ikke er i stand til å avgjøre på vegne av folket. Det er jo ikke slik i denne saken her, da de andre partiene har klart å forhandle seg fram til en avtale.

Nei, la oss for Guds skyld unngå å spørre folket, det kan jo være at de fleste politikere på tinget fikk seg en overraskelse!

• Liker 9
Skrevet

Nei, la oss for Guds skyld unngå å spørre folket, det kan jo være at de fleste politikere på tinget fikk seg en overraskelse!

Ja....la oss spørre folket om de vil ha Frp i regjering eller ikke

• Liker 6
Skrevet

Folket blir spurt om sitt standpunkt ved hvert valg, man står fritt til å stemme på partiet som fremmer dine prioriteringer. Jeg foretrekker uansett at vi holder oss til det representative demokratiet vi har og ikke sløser med ressurser i en sak hvor resten av partiene har kommet til enighet. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, man ville i hvert fall ikke fortsette med det rød-grønne stats-sirkuset  :blomst:  :blomst:  :blomst:

• Liker 4
Skrevet

Folket blir spurt om sitt standpunkt ved hvert valg, man står fritt til å stemme på partiet som fremmer dine prioriteringer. Jeg foretrekker uansett at vi holder oss til det representative demokratiet vi har og ikke sløser med ressurser i en sak hvor resten av partiene har kommet til enighet. 

Grunnen til at du og dine likesinnede ikke vil ha folkeavstemning om innvandringsspørsmål er jo klar; folket har ikke den samme lyst til å erodere bort den norske identitet og kultur som alle snillistene på stortinget.

• Liker 5
Skrevet

Skulle tatt seg ut om Støre måtte gjøre noe som folket vil. Jøss! 

• Liker 6
Skrevet

For det er absolutt sammenlignbart med det Frp foreslår ... Hallo?

• Liker 3
Skrevet

For det er absolutt sammenlignbart med det Frp foreslår ... Hallo?

Så det er bare de sakene der Frp er nedstemt, vi skal ha folkeavstemning?

• Liker 4
Skrevet

Så det er bare de sakene der Frp er nedstemt, vi skal ha folkeavstemning?

Selvfølgelig ikke. Men det er typisk venstrevridd tankegang å bagatellisere viktige saker ved å sammenligne dem med mye mindre viktige. Prøv å forholde deg til saken - folkeavstemning om Støres 8000.

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Men det er typisk venstrevridd tankegang å bagatellisere viktige saker ved å sammenligne dem med mye mindre viktige. Prøv å forholde deg til saken - folkeavstemning om Støres 8000.

Det er jo bare fattige 8000 personer, på samme nivå som lakrispipene til Frp

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at du og dine likesinnede ikke vil ha folkeavstemning om innvandringsspørsmål er jo klar; folket har ikke den samme lyst til å erodere bort den norske identitet og kultur som alle snillistene på stortinget.

Jeg er ingen stor fan av folkeavstemninger i utgangspunktet, om det handler om innvandring, brennevin eller dødsstraff bryr meg midt i. I saker hvor det er en liten del av Stortinget som setter seg på bakbeina er det spesielt unødvendig. Du har et helhetlig partiprogram å stemme på for hvert valg, og får leve med at flertallet av folket prioriterer annerledes når de avgir stemmer. 

Du får oppklare hva du mener norsk kultur og identitet er før jeg kan ta stilling til mine lyster mot de. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...