Gå til innhold

Kunne du gått ut med en som ikke har bøker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det kunne jeg ikke. Eier man ikke ei bok, leser man som regel ikke heller. Mannfolk som ikke leser, er lite interessante for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men jeg hadde neppe blitt sammen med ham på permanent basis. Jeg er alt for glad i bøker selv til at jeg tror jeg ville matchet en mann som ikke hadde en eneste bok. Vi ville nok vært alt for forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg hadde neppe blitt sammen med ham på permanent basis. Jeg er alt for glad i bøker selv til at jeg tror jeg ville matchet en mann som ikke hadde en eneste bok. Vi ville nok vært alt for forskjellige. 

 

Kall den forskjellen for det den er: Klasseforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:  Jeg for eksempel er en boksniffer, og det er bare ikke mulig å lukte en digital bok, dessuten liker jeg å kjenne papir mellom fingrene mine. Så jeg er en sånn som kjøper ekte bøker og ikke digitalt.  :3

Dessuten fungerer ikke elbøker særlig lenge hvis det ikke er tilgang på elektrisitet eller annet batteri. :3 

 

Ellers så er jeg nok å betrakte som sapioseksuell- samme hvordan man har fått sin intelligens fra så lenge man har en i det minste, og kan litt av hvert.

 

 

Bare til info: Om jeg leser hver dag (1-3 timer i snitt tenker jeg) holder kindlen min uten lading i 3-4 uker. Og det er en gammel versjon, tipper det er bedre batterier på de nyeste.

 

For meg er det ikke noe must at han har papirbøker på utstilling hjemme (selv om jeg synes det er et veldig godt tegn første gang hjemme hos noen), kan man jo som nevnt lese alikevel. Og bøker er jo ikke bare skjønnlitteratur. En mann som ikke leser noenting overhodet, hadde nok ikke vært noe for meg. Jeg leser mest skjønnlitteratur, så om jeg hadde møtt en mann med andre preferanser hadde jeg ansett det som spennende, for da kan han lære meg masse nytt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som skåner trærne og leser ebok og på nettet da? :)Anonymous poster hash: 128d2...d1a

Eller låner bøker på biblioteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke. Eier man ikke ei bok, leser man som regel ikke heller. Mannfolk som ikke leser, er lite interessante for meg.

Det skal godt gjøres å ikke eie en eneste bok. De som ikke har kjøpt noen har gjerne fått noen i gave. De aller fleste har bøker, men det er slett ikke sikkert de leser av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg hadde neppe blitt sammen med ham på permanent basis. Jeg er alt for glad i bøker selv til at jeg tror jeg ville matchet en mann som ikke hadde en eneste bok. Vi ville nok vært alt for forskjellige.

Det ville du jo eventuelt funnet ut etter hvert. Det kan jo hende han leser likevel. Og hvis ikke, kunne dere hatt andre, og viktige ting til felles. Det går jo an å ha noen felles interesser og noen egne interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jo ikke akkurat om en fyr har bøker for jeg eventuelt sier ja til å gå ut med han, men må innrømme at jeg blir litt skeptisk hvis det senere viser seg at han ikke eier en eneste bok. Kindle og lignende går vel greit, men selv sverger jeg til papirformat og skjønner ikke helt hvordan en skjerm kan erstatte følelsen av å holde ei bok.

 

Enig i denne. 

 

Mange av disse spm. ang. dating blir ofte litt feil fordi det er ikke som om man stiller slike spesifikke spm. overfor en date. Det er litt som når det kommer tråder om utdannelse, penger, klesstil m.m. Det er ikke slik at man er tiltrukket av en person og dumper ham om noe kommer opp, heller at man i utgangspunktet er tiltrukket av en viss type mennesker.

 

Jeg hadde nok blitt skeptisk om en mann ikke eide en eneste bok. Har for så vidt til gode å oppleve det. Det er selvsagt en grei sak om han leser på kindle (selv om jeg selv ikke foretrekker det) eller låner på biblioteket. Men erfaringen min tilsier at ingen trofast bokorm lever uten en eneste bok. Sjansen for at han er fast innom biblioteket hver uke er også ganske liten, da vi vet dette ikke er vanlig.

 

Om han leser fiksjon eller faglitteratur er for meg irrelevant. Selv synes jeg det er bra å lese begge deler - noen for å tilegne seg kunnskap og noen kun for språket og spenningens skyld.

 

Ellers synes jeg ikke det er "nok" å bare lese artikler på nett. Langt fra all litteratur kan oppsummeres i et essay, og mange forfattere er ikke interessert i det heller. Den eneste måten å virkelig holde seg orientert i verden, samt få en forståelse av hva som ligger bak en gitt skribents forskning på området, er å lese boken. Artikler og foredrag kan erstatte til en viss grad, men ikke fullstendig.

Det finnes horder av mennesker der ute som har kunnskap og erfaring som overgår din egen mange ganger og denne er tilgjengelig via det de skriver. Jeg leser meg ofte opp på emner jeg i utgangspunktet ikke kan mye om, og livet blir rikere av det.

 

Mange ganger dukker det opp tråder her om ting en kunne lest seg opp på selv. Alt fra vanskelige situasjoner rundt barneoppdragelse, investeringer og bruk av penger, tips ang. dating. Jeg forstår behovet for litt "live" feedback men man skal også ha evnen til å sette seg ned og fordype seg om det er noe man tar alvorlig. Jeg mener - hvordan fortelle barna om skilsmisse? Dette er forsket på i tiår og det er masse god litteratur om det. Bruk et par minutter på Amazon og du får langt bedre rådgivning enn du kan finne under Barn & Familie-forumet. Hvis du gidder. Det er jo bare barna dine.

Endret av Neeli00
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å ikke eie en eneste bok. De som ikke har kjøpt noen har gjerne fått noen i gave. De aller fleste har bøker, men det er slett ikke sikkert de leser av den grunn.

Eller få bøker da. Det jeg bryr meg mest om, er om han liker å lese eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ellers synes jeg ikke det er "nok" å bare lese artikler på nett. Langt fra all litteratur kan oppsummeres i et essay, og mange forfattere er ikke interessert i det heller. Den eneste måten å virkelig holde seg orientert i verden, samt få en forståelse av hva som ligger bak en gitt skribents forskning på området, er å lese boken. Artikler og foredrag kan erstatte til en viss grad, men ikke fullstendig.

Enig og selv om det er mange bra artikler på nett så ser jeg ikke for meg at det er de artiklene som blir lest av folk som ikke leser bøker. 

Anonymous poster hash: 73809...430

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gærn verden... Whats next, kunne du ha datea en uten touch tlf? El en uten iPad? Lol hva skal du med antall bøker han har lest uten at dere passer el klaffer sammen?

Anonymous poster hash: 4fd01...c9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall den forskjellen for det den er: Klasseforskjell.

Hva i allverden har bøker med klasse å gjøre? Jeg kommer fra lavlønnet arbeiderklasse selv og var hyppig gjest på biblioteket fra jeg var syv. Mine foreldre hadde nemlig ikke råd til å kjøpe så mange bøker til meg som de jeg ønsket å lese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i allverden har bøker med klasse å gjøre? Jeg kommer fra lavlønnet arbeiderklasse selv og var hyppig gjest på biblioteket fra jeg var syv. Mine foreldre hadde nemlig ikke råd til å kjøpe så mange bøker til meg som de jeg ønsket å lese. 

Det går an å ha litt klasse selv om man er "arbeiderklasse". Dette er ikke først og fremst noe som har med økonomi å gjøre, men kultur og arv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å ha litt klasse selv om man er "arbeiderklasse". Dette er ikke først og fremst noe som har med økonomi å gjøre, men kultur og arv.

 

Skal ikke påberope meg å være arvelig belastet heller. Mine foreldre var på ingen måte noen lesehester. (Mulig jeg er mutert? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kunne du gått ut med en som ikke har bøker?

Anonymous poster hash: 1c56b...048

 

Been there,done that...funket ikke, aldri igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke en eneste bok... Om folk mener de ikke kan ha noe til felles med meg pga det, er de ganske tette i pappen, i og med at det finnes noe som heter bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg eier ikke en eneste bok... Om folk mener de ikke kan ha noe til felles med meg pga det, er de ganske tette i pappen, i og med at det finnes noe som heter bibliotek.

Jeg er ikke taalmodig nok til aa vente paa at bilblioteket skal kjope de bokene jeg vil lese. Sier ikke at jeg ikke kan ha noe til felles med deg pga det, men av erfaring, saa eier alle jeg er interressert i boker,enten av forfengelighet,eller boktorsthet.

Endret av Linnea27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke taalmodig nok til aa vente paa at bilblioteket skal kjope de bokene jeg vil lese.

Okei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Om man har bøker eller ikke handler faktisk ikke om bøkene. Ikke egentlig. Det handler om klasse. Man kan godt utvide spørsmålsstillingen til å omfatte andre variabler:

Kunne du datet en....

 

- Som kke kan noenting om ost annet enn Jarlsberg?

- Aldri har vært utenfor Norge utenom harryhandelen?

- Ikke klarer å være på restauranter der det er hvite duker?

- Ikke forstår samfunnsspørsmål og politikk?

- Som aldri har vært på en opera eller på teater?

- Som ikke klarer å snakke engelsk?

- Som ser på fotball??

Klassespørsmål er ganske avslørende. Sier du ja til mange av disse tingene har du lite klasse selv.

 

Ja, da har jeg vel lite klasse da. Kjekt å vite.

Endret av Honeyblossom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er oppskrytt som informasjonskilde. 

I visse kretser oppfattes fremdeles bøker som"høyverdig" mens TV-titting og nettsurfing er "lavverdig".

Snobberi, 

Alt avhenger av hva slags bøker en leser og hva slags TV-programmer en ser.

Selv har jeg lest mange bøker i mitt liv. Men nå venter jeg gjerne til filmen kommer på TV :)

 



Anonymous poster hash: bc513...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...