Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Sunhands skrev:

Angående babymage, fikk du raskere mage denne gangen? De sier vel at andregangs får raskere mage, men jeg har fått litt mage nå selv om jeg bare er 12 på vei og ikke har noen fra før. Men når jeg googler "12 weeks baby bump" ser jeg at det er store forskjeller da. :) Noen ser ikke ut til å få mage før etter uke 20. Koselig å få litt ordentlig mage. Mye bedre enn å se småtjukk ut, sånn jeg egentlig gjør nå :P 

Forrige gang begynte jeg vel å få en liten kul rundt 12-14 uker, denne gangen tror jeg den kom i uke 8 (herregud så fort man glemmer :fnise:). Er jo rundt uke 12 livmora kommer opp over skambeinet så vanlig at magen kommer da første gangen. Første siste uka jeg har fått babymage og ikke tjukkemage, har vært rimelig oppblåst fram til nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, gårsdagen var den absolutt beste matopplevelsen både mannen og jeg har hatt. Utrolig mange gode smaker i hver rett (10 retter), og fikk smakt på nye ting som hval, andehjerte og bregner. Kunne spise alt med unntak av nesten alle ostene, så ikke noen dårligere smaksopplevelse bare fordi man er gravid. Så om noen har noen tusenlapper å svi av på et godt måltid kan jeg absolutt anbefale Palace Grill. Bare bestill minst en mnd på forhånd om det er helg :)

Jr hadde selvfølgelig kost seg hos tante og onkel. Satt i sandkassa og lekte med onkel da vi kom og bare så på oss før han fortsatte å leke. Fikk kos etter et par minutter da :) Han er jo blitt kjempeflink til å prate og hadde sagt at mamma lagde jordbærkake. Da broren min spurte om pappa spiste jordbærkaka fikk han til svar at nei, pappa sitter i stolen og ser på tv :ler: Og så hadde han sagt at pappa raper høyt. Og mamma også :fnise: Aner ikke hvor han har det fra, men er heldigvis ganske vanlig at unger sier sånne rare ting da. Nevøen min hadde også holdt på sånn da han var 2-3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om Palace Grill (bor vel på feil side av landet..) men det der hørtes helt fantastisk ut! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.5.2016 at 11.05, Strikkesokken skrev:

Har ikke hørt om Palace Grill (bor vel på feil side av landet..) men det der hørtes helt fantastisk ut! :spise:

Du får ta en tur dit neste gang du og mannen har barnefri og er i Oslo (for det skjer sikkert hele tida :fnise:).

Hittil har det vært en utrolig bra 17. mai! Var hos mamma og spiste frokost før vi dro ned til byen og så på barnetoget. Det varer ca en time så helt passe langt. Jr satt på skulderen til mannen og onkel med store øyne og så på korps, faner og flagg. Stor stas! Fått to saftis i dag, og nå er vi hjemme mens jr sover. Greit med en liten time out for oss voksne også. Sitter i skyggen (er jo dritvarmt i sola) og venter på at pølsene skal bli klare. Er det 17. mai så er det 17. mai :fnise: Jr skal få et par pølser når han våkner og så blir det en time halvannen med lek og moro før vi skal på middag hos mamma. Fikk, såvidt, på meg kjolen jeg ville ha på også så har absolutt ingen ting å klage på i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra dag, også høres det ut som Palace grill er et ypperlig sted å legge en eller annen feiring for meg og samboer en eller annen gang ;)

Hipp hurra :flagg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig dag! Og som en spennende restaurant, selv om ikke akkurat bregner var det som fikk meg til å løpe til telefonen og bestille :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Marimba skrev:

Høres ut som en bra dag, også høres det ut som Palace grill er et ypperlig sted å legge en eller annen feiring for meg og samboer en eller annen gang ;)

Hipp hurra :flagg: 

Ja, jeg har tenkt å feire alle 30årsdagene mine der :fnise: 

12 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres ut som en deilig dag! Og som en spennende restaurant, selv om ikke akkurat bregner var det som fikk meg til å løpe til telefonen og bestille :ler:

Bregner var overraskende godt. Men kommer ikke til å ta turen ut i skogen og plukke selv altså, så mye smak var det ikke i de :ler:

Ah, var tre stykker som var rimelig skutt etter feiringa i går. Vi dro jo til mamma og spiste middag i går, og var ikke hjemme før halv åtte. Og da ble vi stående og skravle med naboene så fikk ikke lagt jr før nærmere åtte. Ble fort stille, men han våkna selvfølgelig klokka seks i dag :dry: Var sykt deilig å ta av seg kjolen (som ikke passet lenger på ettermiddagen så måtte dra den opp sånn at livet var over magen....) og ta på treningstights og koseklær. Må le litt av mamma da. Hun serverte roastbiff til middag. Og røkelaks som forrett, for hun kom jo på at jeg ikke kunne spise reker. Hun gjør ikke den bommert igjen :ler: Jeg fikk skinke i stedet for røkelaks da og så bare stekte hun noen skiver roastbiff til meg, det ble faktisk helt greit. Og så tok jeg igjen med å spise enorme mengder pavlova :nigo: Jr spiste så mye krem og jordbær at det var rart det var plass til alt inni der. Men så hadde han gledet seg til kake i mange timer da (akkurat som mammaen sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nå steig pulsen fem hakk her. "Kan ikke spise reker? Jeg har spist masse reker?!?!" Men det var bare moren din som misforstod, ja. Det var da godt! :) Svigermor serverte roastbiff, røkelaks, parmaskinke med melon :hjerte: og reker i går. Så jeg druknet meg selv i reker ;)  Åh, som jeg savner spekemat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Shit, nå steig pulsen fem hakk her. "Kan ikke spise reker? Jeg har spist masse reker?!?!" Men det var bare moren din som misforstod, ja. Det var da godt! :) Svigermor serverte roastbiff, røkelaks, parmaskinke med melon :hjerte: og reker i går. Så jeg druknet meg selv i reker ;)  Åh, som jeg savner spekemat! 

Spekemat er den ene tingen av alt jeg ikke kan spise jeg virkelig har lyst på men så er det jo spekemat og salami over alt. Argh! Hvor hun hadde fått det med reker fra skjønner jeg ikke, men det har hvertfall gjort at jeg har veldig lyst på loff med reker til middag en dag. Det er jo så god sommermat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff med reker er fantastisk. Må bare tipse om tilbehør til rekesmørbrød jeg fikk servert forrige uke. Oppskåret søt paprika og avokado! Det var skikkelig godt altså. Det blir fast hos oss fra nå :) Jeg har liksom aldri kommet på å ha noe ved siden av :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut. Vi pleier å ha crispsalat, sitron og et dryss salt. Og majones da selvfølgelig :Nikke:

Har helt glemt å skrive at i går fant jeg ut at jr har fått en toårsjeksel. Uten at vi har merket det :ohmy: Han har sittet med fingeren i munnen når vi har sett på barnetv de siste dagene, men det er liksom det. Utrolig deilig. Bare tre igjen nå :) Og så har han begynt å si ja. Fram til nå har han bare svart mhm, men nå er det et tydelig ja i stedet. Og han er så søøøøt når han sier det, når han sier noe kommer han med et bekreftende ja til seg selv etterpå :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fjotteri skrev:

Palace Grill.....er det bare meg som forbinder det med en brun pub på Frogner?

Det er en brun pub/utested på Frogner (nesten da, på Solli). Men bak en brun, kjedelig dør har de en restaurant på størrelse med soverommet vårt omtrent der de tryller frem magisk mat. Det skiltet på utsida røper ikke akkurat at det er en gourmetrestaurant der inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri
23 minutter siden, A4-livet skrev:

Det er en brun pub/utested på Frogner (nesten da, på Solli). Men bak en brun, kjedelig dør har de en restaurant på størrelse med soverommet vårt omtrent der de tryller frem magisk mat. Det skiltet på utsida røper ikke akkurat at det er en gourmetrestaurant der inne.....

Ah, da har jeg vært der- bare minus matopplevelsen :sikle:

Høres ut som noe jeg skal bruke perverse summer på :nigo:

Bytter de ofte meny? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fjotteri skrev:

Ah, da har jeg vært der- bare minus matopplevelsen :sikle:

Høres ut som noe jeg skal bruke perverse summer på :nigo:

Bytter de ofte meny? 

Det aner jeg ikke. Menyen henger på en tavle ved kjøkkenet så man aner ikke hva man skal få før man er der. Men vil ikke tro de bytter sånn kjempeofte, tar sikkert litt tid å øve inn alle rettene (ok, popkorn med røkt paprika/chili tar kanskje ikke så lang tid da :fnise:) og så kommer det sikkert an på hva de får tak i av råvarer. Og ja, dra dit og bruk perverse summer! Det er verdt det :Nikke: Neste gang blir det Pjoltergeist etter anbefaling fra naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og rotfylt, det var jo null stress. Ikke vondt i det hele tatt, og selv om det tok en time syns jeg faktisk det gikk veldig fort. Blir sikkert vondt i ettermiddag, men har paracet klar (lært fra forrige gang jeg var der....). Hun jeg var hos er faktisk instruktør på Tannlegehøyskolen så kunne vel ikke fått noen bedre til å ordne det. Kosta 6500 kr da, og jeg må tilbake og ordne toppfyllinga på mandag, men må man så må man. Det var enten det eller trekke hele tanna liksom, ikke spesielt interessert i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du ikke hadde en dårlig opplevelse. Sist jeg gjorde det så trodde jeg alt var tipp topp, så jeg dro på butikken rett etterpå, da kicket smertene inn. Måtte få pappa til å hente henne i barnehagen sånn at hun kunne våre hos de. Lå strak ut. Har også opplevd at det ikke var noe problem. Heier på den siste 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pentu skrev:

Godt du ikke hadde en dårlig opplevelse. Sist jeg gjorde det så trodde jeg alt var tipp topp, så jeg dro på butikken rett etterpå, da kicket smertene inn. Måtte få pappa til å hente henne i barnehagen sånn at hun kunne våre hos de. Lå strak ut. Har også opplevd at det ikke var noe problem. Heier på den siste 😜

Huff, det høres ikke noe gøy ut. Her går det overraskende bra. Var mye mer vondt da jeg bare borra forrige gang. Selv ikke når jeg kjenner godt etter gjør det vondt, men så er jo nerven i tanna borte også da. Hun sa at noen kunne få vondt et par dager etterpå men jeg er tydeligvis ikke en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått innkalling til OUL. Det ble nøyaktig samme tidspunkt som ettårsbefaringa på huset, så befaringa må flyttes. Men altså, hva er sannsynligheten for at de to tingene skulle være samtidig? :klo: verste er at jeg tenkte det kom til å skje når vi fikk brev om ettårsbefaring, typisk at det da skjer. Uansett, 14. juni er den magiske datoen, da er jeg 18+5 ut fra forrige ultralyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så spennende! Har du en følelse på hva som lurer seg i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...