Carouselle Skrevet 1. oktober 2016 #1441 Del Skrevet 1. oktober 2016 Er det muliiig? Drittvikar Men sjefen din må jo også reagere på oppførselen? Deter jo ikke normal atferd på en arbeidsplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 1. oktober 2016 #1442 Del Skrevet 1. oktober 2016 Altså, det å sende e-post fra andres adresse... er ikke det egentlig identitetstyveri? Og hvordan har hun i det hele tatt fått det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #1443 Del Skrevet 1. oktober 2016 7 timer siden, Weebs skrev: Å herregud! Hva er dette for et menneske? Jeg er sjokkert. Rimelig sjokka selv for å si det sånn... 4 timer siden, Småkjekset skrev: Jeg blir bare mer og mer målløs av det kvinnemennesket! Dette er ikke akseptabelt! Hva sa sjefen til at hun tar seg til rette slik? Han hadde stusset litt over det men tenkt at vi kanskje satt sammen selv om han jo syntes det var litt rart også. Tipper han syntes det er litt ugreit. 1 time siden, Carouselle skrev: Er det muliiig? Drittvikar Men sjefen din må jo også reagere på oppførselen? Deter jo ikke normal atferd på en arbeidsplass? Han syns det var bra jeg skulle ta en prat med henne og ba meg si fra om det ble noe problemer. Tror han ble litt sjokka selv, det er liksom ingen som tar seg til rette sånn hos oss. 29 minutter siden, Grastusta skrev: Altså, det å sende e-post fra andres adresse... er ikke det egentlig identitetstyveri? Og hvordan har hun i det hele tatt fått det til? Jeg logger ikke ut av PCen hvis jeg bare skal på sånne ting som gjør at jeg er borte en time eller to, så sånn sett ikke vanskelig å få til. Men at hun gjør det gjør jo at all tillitt fra min side er borte, lurer jo på om hun har snoket på mine private ting f.eks. Har jo all epost fra barnehagen der bl.a. pluss mye fra mannen og fagforeninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 1. oktober 2016 #1444 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hvis hun fortsetter sånn så kan du være sikker på at de kommer til å savne deg når du begynner i permisjonen din. Snakk om frekking. Hadde en som var i et vikariat hos oss. Snakk om tulling. Hun kom første dag på jobb og proklamerte at hun var gravid. Noe som for henne betydde at hun kunne gå vekk hele tiden for å ligge på sofaen eller sulle rundt på de andre avdelingene. Noe som førte til at jeg måtte stå mye alene. I tillegg så klagde hun til sjefen så jeg fikk utrolig mye drit for alt hun ikke hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 1. oktober 2016 #1445 Del Skrevet 1. oktober 2016 Noen folk, altså, jeg har ikke ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 1. oktober 2016 #1446 Del Skrevet 1. oktober 2016 Du føkkings kødder med meg. Forøvrig er dette noe sjefen din skal ta opp, og spørre seg selv hvordan de klarte kunststykket å ansette en såpass asosial person med totalt manglende antenner. Om hun bare er stokk dum, manglet egen epostkonto og av en eller anna vill grunn trodde dette var greit så må jo sjefen ta en opplæringsprat utover det normale med henne eller bare finne ny vikar. Seriøst..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #1447 Del Skrevet 1. oktober 2016 2 timer siden, Pentu skrev: Hvis hun fortsetter sånn så kan du være sikker på at de kommer til å savne deg når du begynner i permisjonen din. Snakk om frekking. Hadde en som var i et vikariat hos oss. Snakk om tulling. Hun kom første dag på jobb og proklamerte at hun var gravid. Noe som for henne betydde at hun kunne gå vekk hele tiden for å ligge på sofaen eller sulle rundt på de andre avdelingene. Noe som førte til at jeg måtte stå mye alene. I tillegg så klagde hun til sjefen så jeg fikk utrolig mye drit for alt hun ikke hadde gjort. Jeg tror nok jeg kommer til å bli savnet om hun fortsetter sånn ja 1 time siden, Verdande skrev: Noen folk, altså, jeg har ikke ord Sliter litt med å finne ord selv kan du si. 33 minutter siden, Ludodama skrev: Du føkkings kødder med meg. Forøvrig er dette noe sjefen din skal ta opp, og spørre seg selv hvordan de klarte kunststykket å ansette en såpass asosial person med totalt manglende antenner. Om hun bare er stokk dum, manglet egen epostkonto og av en eller anna vill grunn trodde dette var greit så må jo sjefen ta en opplæringsprat utover det normale med henne eller bare finne ny vikar. Seriøst..... Han hadde nok tatt en prat med henne til uka om det ikke var for at han har høstferie neste uke. Typisk at han er borte akkurat nå. Tar nok en prat med han når han er tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #1448 Del Skrevet 2. oktober 2016 I dag var jr og jeg en tur hos farmor. "Vennen" hennes kom også en tur, og han både holdt rundt henne og kysset henne. Lot som om jeg ikke så det, tror farmor ble litt flau Hørte hvertfall at hun sa at han var gæærn eller no. De er nå søte da Har forresten funnet ut at han er gift, men kona er dement. Hun er visst ganske borte og bor ikke hjemme, så da teller det liksom ikke. Han er jo alene selv om hun eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #1449 Del Skrevet 3. oktober 2016 Da har jeg tatt en samtale med vikaren min, synes sånt er ekstremt ubehagelig. Hun skjønte først ikke hvordan det hadde skjedd, så jeg måtte si at du har jo satt deg på kontoret mitt mens jeg var ute og brukt min PC (hva annet kan ha skjedd liksom? ). Åja, det hadde ikke vært meningen. Da måtte man kanskje passe på å logge ut når man gikk ut da. Nei, for jeg er vant til å stole på at mine kollegaer ikke bruker mitt kontor og min PC når jeg er borte. Alle har jo sitt eget kontor. Så kom hun med at telefonen (sentralbordet) er jo inne på mitt kontor, så da måtte jeg si at jeg har jo sagt før at da må du enten bruke den bærbare eller hente samtalen til din telefon sånn som jeg har vist før. Ble ganske irritert faktisk. Hun beklaget til slutt da, men jeg er bare lei nå. Bare tre små uker igjen, og jeg skal være helt borte fra kontoret på fredag (planleggingsdag) og to dager neste uke så ikke fullt ut tre uker heller. Må bare bite tanna sammen og være hyggelig de siste ukene. Så kan jeg blåse ut litt her, til mannen og til ene kollegaen min. Kan hende det trengs igjen for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 3. oktober 2016 #1450 Del Skrevet 3. oktober 2016 Du er tøff! Jeg er virkelig nesten målløs. Syns jeg hadde sett ansiktet på kollegene mine hvis jeg hadde hoppet inn på plassen deres mens de var borte og begynt å sende mail fra kontoen deres. Er hun så dum at hun ikke klarer å bruke en bærbar telefon eller overføre mellom telefoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 3. oktober 2016 #1451 Del Skrevet 3. oktober 2016 Godt at du fikk snakket med henne. Men alvorlig talt damen! Er jo ikke helt normalt. håper jo at sjefen snakker med henne og. Handler jo ikke bare om den lille tiden dere skal jobbe sammen, hun skal jo være der til du kommer tilbake igjen og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #1452 Del Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, juliane skrev: Du er tøff! Jeg er virkelig nesten målløs. Syns jeg hadde sett ansiktet på kollegene mine hvis jeg hadde hoppet inn på plassen deres mens de var borte og begynt å sende mail fra kontoen deres. Er hun så dum at hun ikke klarer å bruke en bærbar telefon eller overføre mellom telefoner? Jeg skalv som et aspeløv innvendig Jeg håper jo at hun barbare har vært så stressa over å begynne i ny jobb at hun har glemt hva jeg har sagt, men det med eposten er ganske grovt. Hun har tross alt måtte fjerne min signatur manuelt, så den finnes det ingen unnskyldning for. 54 minutter siden, Pentu skrev: Godt at du fikk snakket med henne. Men alvorlig talt damen! Er jo ikke helt normalt. håper jo at sjefen snakker med henne og. Handler jo ikke bare om den lille tiden dere skal jobbe sammen, hun skal jo være der til du kommer tilbake igjen og. Tar en liten prat med sjefen når han er tilbake ja. Det handler om at man må kunne stole på folk, og et sånt tillitsbrudd er for meg ganske grovt. Som sagt til juliane, hun måtte fjerne epostsignaturen min manuelt så det der var ingen glipp. Hun har sittet inne på kontoret sitt i hele dag, var ikke med i lunsjen heller. Usikker på om det er tilfeldig eller om hun syns det er ubehagelig eller noe. Jaja, jeg er ferdig med saken hvertfall (sånn utad hvertfall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 3. oktober 2016 #1453 Del Skrevet 3. oktober 2016 Asså, at hun tok en telefon på kontoret ditt er jo tilgivelig - om det er sånn at dere har en slag sentralbordfunksjon hos dere og hun ble forvirret av det du har sagt til henne(det er jo lov å glemme hvordan dingser fungerer). Men dette har jo ingenting med emailen å gjøre, og det faktum at hun sitter inne på ditt kontor når det faktisk ikke er avtalt at hun skal overta plassen. Og igjen; det med mailen er jeg sikker på at er ulovlig. Og i beste fall et overtramp deluxe. Når hun svarer deg som hun gjør ("da må du passe på å logge av") hadde fått meg til å tilte totalt tror jeg. Dama eier jo hverken skam eller kotyme. Kan det være at hun har noe diagnosegreier som gjør at hun faktisk oppriktig ikke forstår normale sosiale koder og regler? Det at hun unngår lunchen tilsier jo at hun er flau - eller bare vil unngå deg Anywho: hæ-he-rre-gudd. Men ja: nå¨skal du snart i permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. oktober 2016 #1454 Del Skrevet 3. oktober 2016 Tøft av deg å ta en prat med henne! Og riktig Jeg kjenner faktisk igjen noe av oppførselen fra andre jeg har jobbet med. Vet ikke om de bevisst prøver på det, men det er jo en form for hersketeknikk. Så bra du ikke lar det passere i stillhet, men sier fra. Nå vet hun hvor landet ligger og det er ingen unnskyldning for å snoke rundt på ditt kontor lenger! Og godt det snart er permisjon Hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #1455 Del Skrevet 3. oktober 2016 6 timer siden, Ludodama skrev: Asså, at hun tok en telefon på kontoret ditt er jo tilgivelig - om det er sånn at dere har en slag sentralbordfunksjon hos dere og hun ble forvirret av det du har sagt til henne(det er jo lov å glemme hvordan dingser fungerer). Men dette har jo ingenting med emailen å gjøre, og det faktum at hun sitter inne på ditt kontor når det faktisk ikke er avtalt at hun skal overta plassen. Og igjen; det med mailen er jeg sikker på at er ulovlig. Og i beste fall et overtramp deluxe. Når hun svarer deg som hun gjør ("da må du passe på å logge av") hadde fått meg til å tilte totalt tror jeg. Dama eier jo hverken skam eller kotyme. Kan det være at hun har noe diagnosegreier som gjør at hun faktisk oppriktig ikke forstår normale sosiale koder og regler? Det at hun unngår lunchen tilsier jo at hun er flau - eller bare vil unngå deg Anywho: hæ-he-rre-gudd. Men ja: nå¨skal du snart i permisjon Ja, helt greit at man trenger tlf inne på noen andres kontor, bedre det enn at den som ringer legger på. Er alt etterpå som er problemet. Jeg tror nok hun er veldig usikker og ender opp med å å gjøre litt dumme ting pga det. Tror egentlig ikke det er vondt ment, men det hadde nok vært lurere å legge seg langflat og innrømmet feilen med en gang jeg tok det opp. Får se åssen det går i morgen 4 timer siden, Carouselle skrev: Tøft av deg å ta en prat med henne! Og riktig Jeg kjenner faktisk igjen noe av oppførselen fra andre jeg har jobbet med. Vet ikke om de bevisst prøver på det, men det er jo en form for hersketeknikk. Så bra du ikke lar det passere i stillhet, men sier fra. Nå vet hun hvor landet ligger og det er ingen unnskyldning for å snoke rundt på ditt kontor lenger! Og godt det snart er permisjon Hold ut! Hun har ikke brukt kontoret mitt siste uka eller to så tror det hjalp at jeg lukket døra noen ganger og sa at hun kunne ta den trådløse om hun ikke hørte tlf fra inne på mitt kontor. Om jeg ikke husker feil skjedde dette altså før jeg fikk sagt fra skikkelig. Etter i dag kommer hun vel ikke til å tørre å nærme seg kontoret mitt, stakkar Herregud, jeg har begynt å gå gjennom klærne til jr for å se hva lillesøster kan arve, hva som kan gis bort til naboene og hva som kan gis bort till Fretex ol. Det er litt kaos oppe i loftstua nå kan man si..... Men jeg er allerede gjennom str 86, 86-92 og ull i str 92 så har kommet et godt stykke. Resten ligger i to store IKEA-poser, får begynne på det når jr har sovna eller i morgen. Begynte egentlig med at jeg skulle se om fleecen fra i fjor fortsatt passa, da måtte jeg jo opp på loftet og hente det og da kunne jeg like gjerne pakke sammen de klærne som var i klesskapet men som er for små. Og når jeg første måtte finne fram alt det kunne jeg like gjerne ta resten også. Deilig å komme igang da, har til og med funnet litt klær som fortsatt kan passe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 3. oktober 2016 #1456 Del Skrevet 3. oktober 2016 2 timer siden, A4-livet skrev: Herregud, jeg har begynt å gå gjennom klærne til jr for å se hva lillesøster kan arve, hva som kan gis bort til naboene og hva som kan gis bort till Fretex ol. Det er litt kaos oppe i loftstua nå kan man si..... Men jeg er allerede gjennom str 86, 86-92 og ull i str 92 så har kommet et godt stykke. Resten ligger i to store IKEA-poser, får begynne på det når jr har sovna eller i morgen. Begynte egentlig med at jeg skulle se om fleecen fra i fjor fortsatt passa, da måtte jeg jo opp på loftet og hente det og da kunne jeg like gjerne pakke sammen de klærne som var i klesskapet men som er for små. Og når jeg første måtte finne fram alt det kunne jeg like gjerne ta resten også. Deilig å komme igang da, har til og med funnet litt klær som fortsatt kan passe Det drev jeg også med i helgen. My goood, så mye klær vi har etter Mini! Sånn sett er det jo skikkelig praktisk at vi får en gutt til, sånn bortsett fra at vi har bommet heeelt på årstiden Har lånt bort en eske med nyfødttøy til en venninne av meg, så jeg har ikke helt oversikten over hva vi egentlig har i de minste størrelsene, men jeg mistenker at vi ikke trenger t-skjorte-bodyer og små shortser i str. 56 denne gangen.. Mini har arvet litt klær etter sønnen til et vennepar av oss, men han er såpass mye eldre at ting ofte er altfor stort når vi får det. Og når jeg ikke sjekker jevnlig hva slags klær vi har liggende, har det en tendens til å bli glemt.. noe som har resultert i at Mini har noe sånt som 8 fleece-jakker og -gensere for øyeblikket Si fra om dere trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #1457 Del Skrevet 4. oktober 2016 Vi har også bommet litt på årstid denne gangen, @Carouselle men håper at hun ikke vokser like fort som jr sånn at hun kanskje passer til ullklærne han brukte da han var 9 mnd når hun er 12 mnd+. Lov å håpe hvertfall Fikk gått gjennom str 50 til 68 i går kveld og så begynte jeg på str 74 og 80 i dag før vi skulle gå til barnehagen. Er mye som går til Fretex, har arvet utrolig mye hettegensere og sånn. Og fått ting det står "I mom & dad" på og sånne ting som jeg får helt noia av. Sokker orka jeg ikke sortere, vi får se hva som passer etter hvert... Kan krysse av halsbrann hver ettermiddag/kveld på lista over plager (som består av halsbrann og litt bekkenvondt). Ikke mye, bare nok til at jeg synes skikkelig synd på de som har mye halsbrann. Men når går det over fra å være et symptom på graviditet til en graviditetsplage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #1458 Del Skrevet 5. oktober 2016 40 dager til termin, det betyr vel at jeg er høygravid I går ble jeg ferdig med å sortere alle klærne fra jr, endte med en stor ikeapose som vi ga bort til naboen og tre bæreposer med klær til Fretex. Er fortsatt mye gutteklær igjen, men hun dør jo ikke av det liksom. Kan hende jeg begynner å bry meg mer om det når hun er født Beholdt hvertfall alle pysjer og all ull, ingen som ser at hun sover med pysj med lastebiler på. Kanskje jr syns det er litt stas da også Nå må jeg bare gå gjennom de posene med klær vi fikk av naboene så kan jeg hive en haug med klær opp på loftet igjen. Vasking av klær venter jeg med til permisjonen, må jo ha noe å finne på da også... 2,5 uke igjen på jobb nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 5. oktober 2016 #1459 Del Skrevet 5. oktober 2016 Høygravid! Er nok lettere å kle en jente i guttetøy enn motsatt, selv om en liten gutt nok klarer seg helt fint i rosa pysjer og ull også. Jeg har hatt endel kjønnsnøytralt og også blått/guttete til S, og hun har overlevd hun altså. Og alle tror hun er gutt uansett, så lenge hun ikke er kledd i rosa fra topp til tå, så hadde ikke hjulpet stort med jenteklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 5. oktober 2016 #1460 Del Skrevet 5. oktober 2016 40 dager igjen! 2,5 uke igjen på jobb! Herregud, tiden går så fort! Kjenner jeg får bittelitt panikkfølelse når jeg leser at flere her inne er godt inne på tosifret antall dager igjen til fødsel.. og så kommer jeg på at jeg fremdeles har noen gode måneder igjen før jeg er like langt som dere. Puh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå