Gjest Mocchhaa Skrevet 6. juni 2015 #101 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Sånn og forstå ja. Ja, Hvorfor ikke gjøre det helt rettferdig og ta ett annet barn, eller ditt eget barn. Husk å legg ved at det andre barnet er garantert å bli politi. Han/Hun vil gjøre en kjempebra jobb og bli høyt respektert. Ditt barn vil henge etter i skolen og ende opp i kassa på rimi, eller værre, slask som lever på nav og ikke gidder å jobbe. Alle mennesker er likeverdt, men siden mennesker kan utrette ting, og dyr ikke kan, så er jo mennesket mer verdt. I dette tilfelle vil jo det fremmede barnet kunne gjøre mer for verden, enn ditt eget, så da er det jo bare logisk å redde det andre barnet. Sant?? Nei? Neivel. Da kan du holde kjeft om hvor mye mer verdt mennesker er ovenfor dyr. Tror de fleste her er enige om at kjærligheten styrer handlingen i ett slikt øyeblikk, ikke hva som er mest verdt/kan utrette mest. Og jo, kan jo også legge til at det "rette" i denne situasjonen (Om man følger logikken om at mennesker er mer verdt fordi di kan snakke og utrette noe her i verden) vil være å redde de to andre barna, ovenfor ditt eget. Så om du er en av de som mener at du velger ditt barn uansett hva, ja da synes jeg ditt argument om at dyr som er mindre verdt en mennesker er helt totalt ubrukelig og meningsløst. Endret 6. juni 2015 av Mocchhaa
Cashbah Skrevet 6. juni 2015 #102 Skrevet 6. juni 2015 Jeg skjønner at du prøver å argumentere mot at "alle liv er ikke like mye verdt" men dette argumentet er jo helt... ja. Nei, det er jo bare et bevis på at mennesker faktisk ikke likestiller dyr og mennesker, uansett hvor mye de måtte tro det.
Maleficenta Skrevet 7. juni 2015 #103 Skrevet 7. juni 2015 hysj....ikke ødelegg tråden med saklige svar. Her skal man slenge ut diagnoser på hverandre, fortelle hverandre hvor patetiske de er og diskutere hva de hadde gjort i en situasjon, som vi alle vet ALDRI kan forutses. I ulykker o.l så handler vi alle på instinkt og man kan si "jeg hadde reddet hele nabolaget, jeg, hadde det vært en brann!" men realiteten er at man kan aldri forutse hvordan man hadde reagert i en krisesituasjon med mindre man er trent opp til det. Men nå skal jeg gi meg med å være saklig og gå tilbake til tema; øøh...æh...du er dum du. Nei DU er dum du. Nei, DU er dum ! Nei, DU er dum!! Nehehei, DU er dummest!!Anonymous poster hash: e1c1f...d0a haha. Beste innlegget
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #104 Skrevet 8. juni 2015 La oss si, i en hypotetisk situasjon, du er barnevakt for din venns to barns, mens du også har ett eget barn. La oss si en katastrofe hender, hva som helst, brann, flom, samme hva egentlig, men du står ovenfor valget å redde ditt eget barn eller begge barna av din venn. Hva ville du valgt og hvorfor? Hva tror du selv det opplagte svaret er, mon tro? Anonymous poster hash: cac14...1f3 1
Gjest FebrinaCollett Skrevet 8. juni 2015 #105 Skrevet 8. juni 2015 Helt ærlig så kunne jeg aldri ha redda de andre barna uansett hvor lite egoistisk jeg egentlig er. Det er bare noe med andres barn som provoserer meg jeg vet ikke hva. Jeg får meg bare ikke til å like andre barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå