Gå til innhold

redde ditt eget eller andres barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt eget, så klart.

Jeg hadde også reddet katten min over et villt fremmed menneske. De som står meg nærmest, betyr mest for meg, sånn er det bare.

Og jeg er fullstendig uenig i at mennesker er mer verd enn dyr, men det er en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 9b0a1...149

Det finnes mennesker som er mindre verdt enn dyr om du liker det eller ikke. Hvis jeg måtte redde et dyr eller et menneske som bare gjør vonde ting som mobbing, voldtekt eller drap. Ja det hadde vert et lett valg. JEG hadde så klart redda dyret uten å nøle. Jeg hadde ikke angret etterpå!

Jeg hadde reddet sønnen min. Han er tross alt ungen min. En jeg har vert med å laget selv.

Men valget mellom hunden min og et fremmede menneske (samme om det er voksen eller barn) så hadde jeg valgt hunden min uten tvil. 

Dessuten hadde jeg reddet en edderkopp foran en drapsmann/kvinne og en voldtektsmann/kvinne. Selv om jeg er livredd edderkopper! Til og med edderkopper og bittesmå liv er mer verdt enn visse mennesker! 

Skremmende holdninger som kommer frem her. Håper ikke dette er representativt for mennesker utenfor Kvinneguiden-bobla. 

Hvis jeg hadde fått vite at noen hadde hatt muligheten til å redde barnet mitt i en krisesituasjon men i stedet valgte å redde sin egen hund, hadde jeg mistet all forstand. Dette vitner om total mangel på empati for andre mennesker, og er etter min mening tegn på antisosial personlighetsforstyrrelse. 

Anonymous poster hash: 519d9...796

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Fotballen
Skrevet

For øvrig, så er jeg litt skeptisk til at du hadde gjort det, men vi trenger ikke å gå mer inn på det denne gangen. 

Anonymous poster hash: 9201f...c5c

Ja jeg eier jo ikke følelser for mine egne jeg, bare for det om jeg ikke ville reddet andre sine barn foran de jeg er glad i. Herregud..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde for øvrig reddet barnet mitt fremover noen andre sitt. Rett og slett fordi at det er barnet mitt. 

Om det sto om bikkja mi eller en annen sitt barn så ville jeg latt bikkja dø. Jeg er mor selv. Tanken på at en annen skal miste barnet sitt.. det er helt grusomt. Jeg hadde gått rett i kjelleren selv, ja, jeg kan faktisk ikke forestille meg hvor grusomt det må være. Aldri å se barnet sitt igjen, høre stemmen, høre latteren, få en klem osv. Det må være den verste sorgen ett menneske kan oppleve. Ey, jeg hadde til og med reddet den andre sitt barn om det så gjaldt begge bikkjene i andre enden. Jeg elsker dem helt sinnsykt, men den kjærligheten jeg føler for mitt eget barn kan ikke tredve hunder erstatte. 

Anonymous poster hash: 9201f...c5c

Takk! Godt å se at ikke alle her inne er klin gærne. 

Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Skremmende holdninger som kommer frem her. Håper ikke dette er representativt for mennesker utenfor Kvinneguiden-bobla. 

Hvis jeg hadde fått vite at noen hadde hatt muligheten til å redde barnet mitt i en krisesituasjon men i stedet valgte å redde sin egen hund, hadde jeg mistet all forstand. Dette vitner om total mangel på empati for andre mennesker, og er etter min mening tegn på antisosial personlighetsforstyrrelse. 

Hvorfor skal jeg være snill mot andre som aldri har vert snill mot meg? Hvorfor skal jeg bry meg om andre når folk aldri har brydd seg om meg? Hunden min er viktigere FOR MEG enn et fremmed barn jeg aldri skal ha noe med å gjøre. Så enkelt er det. Andre får mene det de selv vil. 

Mennesker blir bare ondere og ondere likevel. 

Endret av Fotballen
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende.. håper aldri noen av dere som sier at dere ville reddet hunder foran mennesker kommer opp i en slik situasjon...!!!

Jeg håper og tror forøvrig at om jeg hadde kommet opp i en situasjon der både mine barn og andres barn var i fare (håper for Guds skyld det aldri skjer!!) ville jeg handle på instinkt og gjøre det som kreves der og da. Jeg tviler på at man har store valget. Om man har valget så er det stor sjangs for at instinktet mitt ville valgt mitt eget barn, men det kan man ikke vite før man står oppe i en slik situasjon.

Mennesker reddes foran dyr.

Anonymous poster hash: 2acfb...0fb
  • Liker 2
Skrevet

To liv mot ett, er du mer villig til å redde TO liv, enn ett for egoistiske grunner,

Hvorfor kan man ikke redde sitt eget pluss ett til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg være snill mot andre som aldri har vert snill mot meg? Hvorfor skal jeg bry meg om andre når folk aldri har brydd seg om meg? Hunden min er viktigere FOR MEG enn et fremmed barn jeg aldri skal ha noe med å gjøre. Så enkelt er det. Andre får mene det de selv vil. 

Mennesker blir bare ondere og ondere likevel.

Hørt om empati? 

• Liker 1
Skrevet

Vet faktisk ikke hva jeg ville ha gjort jeg..
Om det var såpass alvorlig katastrofe så tror jeg de fleste vil være i en slags sjokk tilstand, at man handler etter instinktet og ikke følelser.

Er i flere tilfeller hvor søsken har måtte komme seg bort fra en situasjon og hvor den ene har latt den andre bli igjen for å dø uten å være klar over hva de har gjort, før sjokket har senket seg. Så er godt mulig jeg hadde tatt tak i den nærmeste, eller reddet meg selv.

Også kommer det vel an på hvor gamle barna er, mulighet for å redde seg selv?...Og hvordan situasjonen er, f.eks. brann...Om barnet var i 3etasje og brannen brøt ut i 2.etasje uten mulighet for brannstige....Eller Tsunami, f.eks. du har ett hotellrom ganske høyt oppe og barna er i svømmebassenget, så er det kanskje litt vanskelig å redde dem alle sammen uten at du dør selv, da det kanskje bare er snakk om sekunder før bølgen kommer...

Nei, la meg aldri få oppleve en slik situasjon! x)

AnonymBruker
Skrevet

Men tydeligvis ikke andre dyr, som som mange av dem gledelig slakter og spiser. De får gå ut og lufte dobbeltmoralen sin litt.

Så man burde slakte og spise hund, siden man spiser ku og sau og høne? Jeg ser ikke helt logikken? Men å kjøpe økologisk er et steg på veien. Om dyret har hatt et ok liv før det ble slaktet, synes jeg ikke det er så uetisk å spise kjøtt. Men jeg ville jo aldri spist min egen eller andres hund... Kall meg gjerne dobbeltmoralsk, men begrunn det litt bedre.

Anonymous poster hash: 05a96...3e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

haha, er du internett-psykolog også nå?

Sånne tråder som dette er noe av det minst intelligente jeg har sett på KG noensinne.

Anonymous poster hash: e1c1f...d0a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er verdt mer enn dyr, mye, mye, mye mer.  Begynner du med det grunnlaget (dyr er likestilt med mennesker) så er du i gang med en håpløs diskusjon.  Anonymous poster hash: 9201f...c5c

Ja, vi har snart utryddet de fleste andre arter på kloden. Hvorfor mener du at mennesket er mer verdt enn dyr? Hvordan måler man verdien av et liv?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man ikke redde sitt eget pluss ett til?

hysj....ikke ødelegg tråden med saklige svar. Her skal man slenge ut diagnoser på hverandre, fortelle hverandre hvor patetiske de er og diskutere hva de hadde gjort i en situasjon, som vi alle vet ALDRI kan forutses. I ulykker o.l så handler vi alle på instinkt og man kan si "jeg hadde reddet hele nabolaget, jeg, hadde det vært en brann!" men realiteten er at man kan aldri forutse hvordan man hadde reagert i en krisesituasjon med mindre man er trent opp til det. 

Men nå skal jeg gi meg med å være saklig og gå tilbake til tema;

øøh...æh...du er dum du. Nei DU er dum du. Nei, DU er dum ! Nei, DU er dum!! Nehehei, DU er dummest!!

Anonymous poster hash: e1c1f...d0a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette provoserer meg så grenseløst at jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang.   1. Mennesker er mer verdt enn dyr fordi menneskeverdet er ukrenkelig. Etter min mening er uenigheter rundt dette rett og slett farlig. 2. Alt liv har en verdi. Alle mennesker er like mye verdt, alle dyr er ikke like mye verdt. Hvis du hadde fått valget mellom å drepe en hund og en edderkopp, hadde du opplevd det valget som vanskelig?    Anonymous poster hash: 519d9...796

Hvorfor mener du at menneskeverdet er ukrenkelig? Gjelder det ABB og Manson også? Og hvem sier at dyreverdet ikke er ukrenkelig? Jeg ville verken drept hunden eller edderkoppen. Det er ikke opp til meg hvem som skal leve og hvem som skal dø.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende holdninger som kommer frem her. Håper ikke dette er representativt for mennesker utenfor Kvinneguiden-bobla.  Hvis jeg hadde fått vite at noen hadde hatt muligheten til å redde barnet mitt i en krisesituasjon men i stedet valgte å redde sin egen hund, hadde jeg mistet all forstand. Dette vitner om total mangel på empati for andre mennesker, og er etter min mening tegn på antisosial personlighetsforstyrrelse.  Anonymous poster hash: 519d9...796

En med antisosial personlighetsforstyrrelse ville ikke reddet en hund heller. Men kanskje et barn om personen kunne oppnådd vinning/belønning/anseelse ved å gjøre det - men ikke i empati med barnet.

Men din egen empati med dyr høres ikke ut som den aller mest utviklede. Så kanskje du skal være litt varsom med å stemple folk med antisosiale trekk. Manglende medfølelse med dyr kan nemlig være et av dem.

Og hvem er du til å definere hvilke liv andre se verdi i? Man kan se verdi i en hund og likevel redde et barn. Alt liv har verdi og tjener en funksjon her i verden. Man bør også klare å respektere at andre har ulike verdier og oppfatninger fra en selv.

• Liker 5
Skrevet

La oss bytte ut 2 barn med x-antall barn. 

Hva stor må x være for at dere skal velge å redde x antall barn istedenfor deres eget barn?

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Hvorfor er mennesker mer verdt enn dyr? For du er et selv?

Mennesker er jo dyr og alle dyr er like mye verdt. Dessuten er noen dyr mye snillere og har mer vett i hodet enn det noen mennesker har..

Heilt enig med deg!

Hadde redda ungen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvfølgelig valgt mitt eget barn.

Nettopp av den grunn at jeg elsker mitt barn og det er det eneste som betyr mest for meg. 

Anonymous poster hash: ca5ee...fa0
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

100% av studier viser at 97% av mennesker som på internett sier de ville ha reddet et dyr fremfor et menneske, ville ha reddet mennesket når alt kommer til alt.

Endret av Veslefrikk
Skrevet

Så man burde slakte og spise hund, siden man spiser ku og sau og høne? Jeg ser ikke helt logikken? Men å kjøpe økologisk er et steg på veien. Om dyret har hatt et ok liv før det ble slaktet, synes jeg ikke det er så uetisk å spise kjøtt. Men jeg ville jo aldri spist min egen eller andres hund... Kall meg gjerne dobbeltmoralsk, men begrunn det litt bedre.

Hvorfor kan du ikke spise hund? Vi spiser jo gris, selv om mange har gris som kjæledyr. Det er ingenting som sier at en ikke kan spise hund (eller katt).

Når det kommer til dobbeltmoralen, så mente jeg mer det med at noen mener dyr og mennesker er likeverdige. Så hvorfor ikke spise menneskekjøtt (sett at det hadde vært lovlig)?

AnonymBruker
Skrevet

1. Min unge

2. Naboens unger

3. Katten

FORDI, seriøst, må vi diskutere om barn er mer verdt enn en katt? Er dere seriøse nå?

Da jeg gikk på videregående fikk vi faktisk spørsmål av læreren: hvem hadde du reddet av hunden og broren/søstra di?

Ble rimelig sjokkerte av klassekamerater, venniner (bla søsteren til kjæresten min), som velger å NØLE på dette spørsmålet...

Den eneste grunnen jeg kunne komme på å redde katta mi før et menneske, er om mennesket har ødelagt livet mitt, er pedofil overgreper eller terrorist.

(Beklager avsporing).

Anonymous poster hash: 90c11...61c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...