AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #61 Skrevet 5. juni 2015 1. Min unge 2. Naboens unger 3. Katten FORDI, seriøst, må vi diskutere om barn er mer verdt enn en katt? Er dere seriøse nå? Da jeg gikk på videregående fikk vi faktisk spørsmål av læreren: hvem hadde du reddet av hunden og broren/søstra di? Ble rimelig sjokkerte av klassekamerater, venniner (bla søsteren til kjæresten min), som velger å NØLE på dette spørsmålet... Den eneste grunnen jeg kunne komme på å redde katta mi før et menneske, er om mennesket har ødelagt livet mitt, er pedofil overgreper eller terrorist. (Beklager avsporing).Anonymous poster hash: 90c11...61c Nevermind alle dumme skrivefeil...Anonymous poster hash: 90c11...61c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #62 Skrevet 5. juni 2015 La oss si, i en hypotetisk situasjon, du er barnevakt for din venns to barns, mens du også har ett eget barn. La oss si en katastrofe hender, hva som helst, brann, flom, samme hva egentlig, men du står ovenfor valget å redde ditt eget barn eller begge barna av din venn. Hva ville du valgt og hvorfor? Mitt eget, selvfølgelig. Dumt spørsmål. Hvorfor i all verden skal jeg prioritere andres barn foran mitt eget? Anonymous poster hash: b8824...81d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #63 Skrevet 5. juni 2015 Urealistisk er det nok, men det er litt ala "bikkja eller babyen" diskusjonen tidligere, hvor mange blir kritisert for å velge det som står de selv nærmest, tenkte vi kunne gjevne dette litt ut, så det ble mer "realistisk". Min egen bikkje eller et ukjent barn? Selvfølgelig redder jeg min egen kjære hund framfor et unge jeg ikke engang kjenner! Anonymous poster hash: b8824...81d 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #64 Skrevet 5. juni 2015 Er haugevis av damer på KG som mener hunder (og katter) er mer verdt enn mennesker Min kjærehund er mer verdt enn en ukjent unge. For moren til ungen er det motsatt, men spørsmålet var vel hva jeg ville reddet. Jeg ville reddet min egen hund. Den betyr mye for meg. Den fremmede ugen betyr svært lite. Anonymous poster hash: b8824...81d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #65 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde reddet hunden Anonymous poster hash: 7012e...f58 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #66 Skrevet 5. juni 2015 Mennesker er verdt mer enn dyr, mye, mye, mye mer. Begynner du med det grunnlaget (dyr er likestilt med mennesker) så er du i gang med en håpløs diskusjon. Anonymous poster hash: 9201f...c5c Det spørs jo om du kjenner dem eller ikke. Hunden min er verdt mye mer enn en et hvilket som helst menneske. Tenk hvor mye glede og kjærlighet den gir meg i hverdagen, sammenlignet med et menneske som jeg mest sannsynlig aldri engang har sett og som ikke har bidratt medmer enn gjennomsnittsmennesket. Anonymous poster hash: b8824...81d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #67 Skrevet 5. juni 2015 Mitt eget barn, hadde ikke nølt! Anonymous poster hash: 6445d...9e8 1
WubWub Skrevet 5. juni 2015 #68 Skrevet 5. juni 2015 Min kjærehund er mer verdt enn en ukjent unge. For moren til ungen er det motsatt, men spørsmålet var vel hva jeg ville reddet. Jeg ville reddet min egen hund. Den betyr mye for meg. Den fremmede ugen betyr svært lite. Anonymous poster hash: b8824...81d så ekkelt og guffent. men men, folk er forskjellig på godt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #69 Skrevet 5. juni 2015 Alle mennesker er like mye verdt Nei. Mitt eget barn er mye, mye mer verdt enn Breivik. For å ta et eksempel. Breivik har bare bidratt med elendighet, mens barnet mitt gir meg veldig mye. Anonymous poster hash: b8824...81d 2
Boletta Skrevet 5. juni 2015 #70 Skrevet 5. juni 2015 Folk ass! Jeg visste dette egentlig var en "jeg-er-så-gæren-og-full-av-lite-empati-og-fornuft-at-jeg-ville-latt-et-barn-dø"-tråd. Dere som ville reddet edderkopper over fremmede barn; har dere aldri slått i hjel en mygg? Jeg er utrolig glad i dyr. Men jeg evner likevel å se litt utover min egen nesetipp. Bortsett fra når det kommer til min egen unge. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #71 Skrevet 5. juni 2015 så ekkelt og guffent. men men, folk er forskjellig på godt og vondt. Ekkelt og guffent? LOL, du kan jo ikke argumentere! Mener du i fullt alvor at jeg bør prioritere å redde en drapsmaskin som for eksempel en IS-kriger framfor min egen kjære hund? Anonymous poster hash: b8824...81d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #72 Skrevet 5. juni 2015 Takker min skaper for at disse som redder bikkja ikke fører genene og holdningen sine videre. Tusen takk skal dere ha alle sammen! Ville selvsagt reddet eget barn først. Anonymous poster hash: c2bcd...868 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #73 Skrevet 5. juni 2015 Takker min skaper for at disse som redder bikkja ikke fører genene og holdningen sine videre. Tusen takk skal dere ha alle sammen! Ville selvsagt reddet eget barn først. Du ville selvsagt reddet ditt eget barn først, men makter ikke å forstå at det er like selvsagt at man vil redde sin egen hund først. Mitt barn og min hund betyr veldig mye mer for meg enn et fremmed barn. De er uerstattelige! Anonymous poster hash: b8824...81d 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #74 Skrevet 5. juni 2015 Takker min skaper for at disse som redder bikkja ikke fører genene og holdningen sine videre. Holdninger går ikke i arv, kjære lille deg. Anonymous poster hash: b8824...81d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #75 Skrevet 5. juni 2015 Du ville selvsagt reddet ditt eget barn først, men makter ikke å forstå at det er like selvsagt at man vil redde sin egen hund først. Mitt barn og min hund betyr veldig mye mer for meg enn et fremmed barn. De er uerstattelige! Anonymous poster hash: b8824...81d Ja, dersom du lar et barn dø fordi du heller redder bikkja da da mener jeg helt oppriktig du er loco! Anonymous poster hash: c2bcd...868 3
WubWub Skrevet 5. juni 2015 #76 Skrevet 5. juni 2015 Ekkelt og guffent? LOL, du kan jo ikke argumentere! Mener du i fullt alvor at jeg bør prioritere å redde en drapsmaskin som for eksempel en IS-kriger framfor min egen kjære hund? Anonymous poster hash: b8824...81d hvor mange norske bebier/barn er is-terrorister? skjerpings, du evner jo ikke argumentere. og ja det er guffent å prioritere ett kjæledyr fremfor at menneskebarn og det tyder på avvik. heldigvis er det få av dere 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #77 Skrevet 5. juni 2015 Ja, dersom du lar et barn dø fordi du heller redder bikkja da da mener jeg helt oppriktig du er loco! Anonymous poster hash: c2bcd...868 Hva du mener er irrelevant inntil du kan argumentere for dem. Min hund betyr utrolig mye mer for meg enn et fremmed barn. Anonymous poster hash: b8824...81d 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #78 Skrevet 5. juni 2015 Holdninger går ikke i arv, kjære lille deg. Anonymous poster hash: b8824...81d Les igjen, kjære lille deg. Anonymous poster hash: c2bcd...868 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #79 Skrevet 5. juni 2015 hvor mange norske bebier/barn er is-terrorister? skjerpings, du evner jo ikke argumentere. og ja det er guffent å prioritere ett kjæledyr fremfor at menneskebarn og det tyder på avvik. heldigvis er det få av dere Jeg trenger ikke argumentere for at jeg skal velge å redde det som betyr mest for meg. Det er du som må argumentere, når du påstår noe så idiotisk som at jeg bør velge å redde en fremmed unge fordi den på mystisk vis er "mer verdt" til tross for at den faktisk ikke har noen verdi for meg. Anonymous poster hash: b8824...81d 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #80 Skrevet 5. juni 2015 Hva du mener er irrelevant inntil du kan argumentere for dem. Min hund betyr utrolig mye mer for meg enn et fremmed barn. Anonymous poster hash: b8824...81d Du tar dine valg ut fra følelser. Relevant. Jeg hadde reddet et fremmed barn fremfor hvilken som helst hund siden jeg selv er foreldre. Medmenneskelighet. Relevant. Anonymous poster hash: c2bcd...868 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå