Wildstar Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2015 Mennesker er verdt mer enn dyr, mye, mye, mye mer. Begynner du med det grunnlaget (dyr er likestilt med mennesker) så er du i gang med en håpløs diskusjon. Anonymous poster hash: 9201f...c5c Derfor jeg startet diskusjonen 2 barn vs 1
Gjest Hofmann Skrevet 5. juni 2015 #23 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Hvor talentfulle er disse barna? Hvor vakre er de? Hvor intelligente er de? For meg har det alt å si for hvem jeg velger. Dersom naboens barn allerede spiller Beethoven-sonater på piano, mens min knapt kan knyte skoene selv, så redder jeg selvsagt naboens barn. Arten må komme først. Endret 5. juni 2015 av Veslefrikk
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #24 Skrevet 5. juni 2015 Mennesker er verdt mer enn dyr, mye, mye, mye mer. Begynner du med det grunnlaget (dyr er likestilt med mennesker) så er du i gang med en håpløs diskusjon. Anonymous poster hash: 9201f...c5c Hvorfor er mennesker mer verdt enn dyr? For du er et selv? Mennesker er jo dyr og alle dyr er like mye verdt. Dessuten er noen dyr mye snillere og har mer vett i hodet enn det noen mennesker har.. 8
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #25 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Hvor talentfulle er disse barna? Hvor vakre er de? Hvor intelligente er de? For meg har det alt å si for hvem jeg velger. Dersom naboens barn allerede spiller Beethoven-sonater på piano, mens min knapt kan knyte skoene selv, så redder jeg selvsagt naboens barn. Hadde du seriøst valgt å redde livet til noen andre barn i stedet for ditt eget pga de andre er vakrere og mer talentfulle? Hadde du klart å levd med det? Aldri mer se ditt eget barn i livet og får aldri se det vokse opp? Huff! Regner med det var tull det du skrev Endret 5. juni 2015 av Fotballen 2
Ciara Skrevet 5. juni 2015 #26 Skrevet 5. juni 2015 Mitt eget barn. Det tror jeg de fleste ville gjort til syvende og sist. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #27 Skrevet 5. juni 2015 Flott! Slike som deg trenger gamle norge flere av! Jeg hadde nok reddet mitt eget ja. Er ikke til å komme bort ifra, men hadde gjort mit ytterste for å også redde de andre. Hva er problemet ditt? Jeg hadde også redda meg selv foran et ukjent barn. Er det så unormalt? Anonymous poster hash: b9e32...f62 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #28 Skrevet 5. juni 2015 Hvorfor er mennesker mer verdt enn dyr? For du er et selv? Mennesker er jo dyr og alle dyr er like mye verdt. Dessuten er noen dyr mye snillere og har mer vett i hodet enn det noen mennesker har.. Dette provoserer meg så grenseløst at jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang. 1. Mennesker er mer verdt enn dyr fordi menneskeverdet er ukrenkelig. Etter min mening er uenigheter rundt dette rett og slett farlig. 2. Alt liv har en verdi. Alle mennesker er like mye verdt, alle dyr er ikke like mye verdt. Hvis du hadde fått valget mellom å drepe en hund og en edderkopp, hadde du opplevd det valget som vanskelig? Anonymous poster hash: 519d9...796 2
Gjest AryaKillie Skrevet 5. juni 2015 #29 Skrevet 5. juni 2015 Mitt eget barn selvfølgelig. For et idiotisk spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #30 Skrevet 5. juni 2015 Hva er problemet ditt? Jeg hadde også redda meg selv foran et ukjent barn. Er det så unormalt? Anonymous poster hash: b9e32...f62 Nei, det er nok ikke unormalt. En person som hadde valgt å redde barnet fremfor seg selv ville nok blitt betegnet som en helt, og det er vel ikke normalen å være en helt. De fleste mennesker er egoistiske. Anonymous poster hash: 519d9...796 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #31 Skrevet 5. juni 2015 Mitt eget, så klart. Jeg hadde også reddet katten min over et villt fremmed menneske. De som står meg nærmest, betyr mest for meg, sånn er det bare. Og jeg er fullstendig uenig i at mennesker er mer verd enn dyr, men det er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 9b0a1...149 7
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #32 Skrevet 5. juni 2015 Dette provoserer meg så grenseløst at jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang. 1. Mennesker er mer verdt enn dyr fordi menneskeverdet er ukrenkelig. Etter min mening er uenigheter rundt dette rett og slett farlig. 2. Alt liv har en verdi. Alle mennesker er like mye verdt, alle dyr er ikke like mye verdt. Hvis du hadde fått valget mellom å drepe en hund og en edderkopp, hadde du opplevd det valget som vanskelig? Anonymous poster hash: 519d9...796 Det finnes mennesker som er mindre verdt enn dyr om du liker det eller ikke. Hvis jeg måtte redde et dyr eller et menneske som bare gjør vonde ting som mobbing, voldtekt eller drap. Ja det hadde vert et lett valg. JEG hadde så klart redda dyret uten å nøle. Jeg hadde ikke angret etterpå! 5
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #33 Skrevet 5. juni 2015 Mitt eget, så klart. Jeg hadde også reddet katten min over et villt fremmed menneske. De som står meg nærmest, betyr mest for meg, sånn er det bare. Og jeg er fullstendig uenig i at mennesker er mer verd enn dyr, men det er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 9b0a1...149 Nettopp! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #34 Skrevet 5. juni 2015 Hvorfor er mennesker mer verdt enn dyr? For du er et selv? Mennesker er jo dyr og alle dyr er like mye verdt. Dessuten er noen dyr mye snillere og har mer vett i hodet enn det noen mennesker har.. Så hvis du hadde valget mellom å redde hunden din og sønnen din så hadde du reddet hunden din fordi at hunden din er mer verdt? Godt å vite hva slags person du er! Anonymous poster hash: 9201f...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #35 Skrevet 5. juni 2015 1. Mennesker er mer verdt enn dyr fordi menneskeverdet er ukrenkelig. Etter min mening er uenigheter rundt dette rett og slett farlig. Anonymous poster hash: 519d9...796 Jeg er helt enig med deg i det. Det er rett og slett en farlig tankegang. Anonymous poster hash: 9201f...c5c 2
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #36 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Så hvis du hadde valget mellom å redde hunden din og sønnen din så hadde du reddet hunden din fordi at hunden din er mer verdt? Godt å vite hva slags person du er! Anonymous poster hash: 9201f...c5c Jeg hadde reddet sønnen min. Han er tross alt ungen min. En jeg har vert med å laget selv. Men valget mellom hunden min og et fremmede menneske (samme om det er voksen eller barn) så hadde jeg valgt hunden min uten tvil. Dessuten hadde jeg reddet en edderkopp foran en drapsmann/kvinne og en voldtektsmann/kvinne. Selv om jeg er livredd edderkopper! Til og med edderkopper og bittesmå liv er mer verdt enn visse mennesker! Endret 5. juni 2015 av Fotballen
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #37 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde for øvrig reddet barnet mitt fremover noen andre sitt. Rett og slett fordi at det er barnet mitt. Om det sto om bikkja mi eller en annen sitt barn så ville jeg latt bikkja dø. Jeg er mor selv. Tanken på at en annen skal miste barnet sitt.. det er helt grusomt. Jeg hadde gått rett i kjelleren selv, ja, jeg kan faktisk ikke forestille meg hvor grusomt det må være. Aldri å se barnet sitt igjen, høre stemmen, høre latteren, få en klem osv. Det må være den verste sorgen ett menneske kan oppleve. Ey, jeg hadde til og med reddet den andre sitt barn om det så gjaldt begge bikkjene i andre enden. Jeg elsker dem helt sinnsykt, men den kjærligheten jeg føler for mitt eget barn kan ikke tredve hunder erstatte. Anonymous poster hash: 9201f...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #38 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde reddet sønnen min. Han er tross alt ungen min. En jeg har vert med å laget selv. Men valget mellom hunden min og et fremmede menneske (samme om det er voksen eller barn) så hadde jeg valgt hunden min uten tvil. Så hvis en annen hadde reddet hunden sin og latt din sønn dø så hadde du bare ristet på skulderen og smilt: jaja, jeg ville gjort det samme så det er helt greit for meg å begrave sønnen min.? Anonymous poster hash: 9201f...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #39 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde reddet sønnen min. For øvrig, så er jeg litt skeptisk til at du hadde gjort det, men vi trenger ikke å gå mer inn på det denne gangen. Anonymous poster hash: 9201f...c5c
Gjest Fotballen Skrevet 5. juni 2015 #40 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Så hvis en annen hadde reddet hunden sin og latt din sønn dø så hadde du bare ristet på skulderen og smilt: jaja, jeg ville gjort det samme så det er helt greit for meg å begrave sønnen min.? Anonymous poster hash: 9201f...c5c Hva andre hadde gjort kan ikke jeg styre. Jeg hadde ikke klart å levd selv uansett hvis han hadde dødd. Jeg hadde uansett valgt hunden min som jeg er glad i foran fremmede som jeg ikke har noe med å gjøre og som jeg aldri kommer til å se mer likevel, og jeg hadde valgt ungen min foran andre. Endret 5. juni 2015 av Fotballen 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå