Gå til innhold

redde ditt eget eller andres barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si, i en hypotetisk situasjon, du er barnevakt for din venns to barns, mens du også har ett eget barn.

La oss si en katastrofe hender, hva som helst, brann, flom, samme hva egentlig, men du står ovenfor valget å redde ditt eget barn eller begge barna av din venn.

Hva ville du valgt og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

HVORFOR SPØR DU OM DET???

Skrevet

Melding urealistisk situasjon, hvorfor kan man bare redde enten et barn som er sitt eget, eller to barn når det er noen andres? Barnet mitt går foran alt uansett, hvor enn egoistisk det er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt eget. Fordi jeg bryr meg mer om mitt eget barn enn om andres barn.

Anonymous poster hash: 44690...a0d
  • Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Har ikke barn, kommer aldri til å ha.

Og hadde aldri risikert mitt eget liv for å redde andre sitt barn heller.

Gjest Angry Man
Skrevet (endret)

Har ikke barn, kommer aldri til å ha.

Og hadde aldri risikert mitt eget liv for å redde andre sitt barn heller.

Flott! Slike som deg trenger gamle norge flere av! :sarkasme:

Jeg hadde nok reddet mitt eget ja. Er ikke til å komme bort ifra, men hadde gjort mit ytterste for å også redde de andre.

Endret av Angry Man
Skrevet

Urealistisk er det nok, men det er litt ala "bikkja eller babyen" diskusjonen tidligere, hvor mange blir kritisert for å velge det som står de selv nærmest, tenkte vi kunne gjevne dette litt ut, så det ble mer "realistisk".

• Liker 2
Skrevet

Urealistisk er det nok, men det er litt ala "bikkja eller babyen" diskusjonen tidligere, hvor mange blir kritisert for å velge det som står de selv nærmest, tenkte vi kunne gjevne dette litt ut, så det ble mer "realistisk".

Men hvorfor må det stå mellom et eget barn eller to som er andre sitt?

Skrevet

Mitt eget. Og ikke bare av egoisme. I en nødsituasjon vil man handle på impuls uten å tenke på et vis. Og automatisk vil du da ta med deg den som står deg nærmest.

• Liker 4
Skrevet

Men hvorfor må det stå mellom et eget barn eller to som er andre sitt?

To liv mot ett, er du mer villig til å redde TO liv, enn ett for egoistiske grunner,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg et jordskjelv, og at mitt barn er i huset, og naboens to er i dukkestua, hvor løper jeg? Hadde nok tatt mitt eget. Hadde aldri giddet å redde ei bikkje hvertfall.

Anonymous poster hash: a2d92...349

• Liker 1
Skrevet

La oss si, i en hypotetisk situasjon, du er barnevakt for din venns to barns, mens du også har ett eget barn.

La oss si en katastrofe hender, hva som helst, brann, flom, samme hva egentlig, men du står ovenfor valget å redde ditt eget barn eller begge barna av din venn.

Hva ville du valgt og hvorfor?

Har ikke barn, men kan da aldri tenke meg at en mor ikke hadde reddet sitt eget barn.

Det kan DOG ikke sammenlignes med en hund, bare så det er klinkende klart.

Gjest Castielz
Skrevet

Flott! Slike som deg trenger gamle norge flere av! :sarkasme:

Hvorfor det?

Skrevet

Har ikke barn, men kan da aldri tenke meg at en mor ikke hadde reddet sitt eget barn.

Det kan DOG ikke sammenlignes med en hund, bare så det er klinkende klart.

Why not? Er haugevis av damer på KG som mener hunder (og katter) er mer verdt enn mennesker

• Liker 1
Skrevet

Why not? Er haugevis av damer på KG som mener hunder (og katter) er mer verdt enn mennesker

Men tydeligvis ikke andre dyr, som som mange av dem gledelig slakter og spiser. De får gå ut og lufte dobbeltmoralen sin litt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hypotetisk kan en tenke hva som helst, og selvsagt vil en ikke miste en av sine egne -men jeg håper og tror at hodet kunne tenke instinktivt nok til å redde de som er i størst fare først.  

Anonymous poster hash: e21ba...99d
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er verdt mer enn dyr, mye, mye, mye mer.  Begynner du med det grunnlaget (dyr er likestilt med mennesker) så er du i gang med en håpløs diskusjon. 

Anonymous poster hash: 9201f...c5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

... Og TS er tydeligvis en av dem

Anonymous poster hash: 9201f...c5c

• Liker 2
Skrevet

Barnet mitt over alt annet. En buss med barn og mitt barn, da velger jeg mitt barn fordi det er mitt barn. Sånn er det. :)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...