Gå til innhold

Er du blodgiver?


  

85 stemmer

  1. 1. Er du blodgiver?

    • Ja
      36
    • Nei
      49


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det stemmer, er vel først og fremst om man har piercing i slimhinner om jeg ikke tar feil?

Stimmt

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har tenkt på det, men aldri fått rotet meg til det.

Anonymous poster hash: 03a6f...da9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav blod i tre år, men så måtte jeg slutte pga spiseforstyrrelse, og av vekt. Når jeg er friskere og vekten er stabil skal jeg begynne igjen! :)



Anonymous poster hash: 5b6b9...aab
  • Liker 1
Gjest imperio
Skrevet

Nop, sliter med jernmangel. Noe jeg har gjort siden jeg ble født. 

Skrevet

Har tenkt på det mange ganger, uten at det har blitt til noe, så etter å ha lest denne tråden så meldte jeg meg på nettet nå :) Så er det bare å håpe at jeg kan

Skrevet

Prøv å ikke gi feil informasjon. Jeg gir blod med piercing I navlen

 

Takk....jeg tenkte ikke over det. Piercing i slimhinnene utelukker fra blodgivning hvis den ikke er tatt ut minst en måned i forveien, andre typer piercing er helt greit

Skrevet

Ja. Har ingen sykdommer eller andre ting som diskvalifiserer, høy blodprosent og ingen skrekk for nåler, så da skulle det bare mangle. Syns det bare er hyggelig å sitte der, får slappe av litt med noe å lese på og drikke. Min blodtype er ikke så veldig ettertraktet (B+), så kunne ønske jeg hadde O- i stedet, men det er ikke akkurat noe å gjøre med det  :laugh:

Skrevet

Nei, jeg er født i et land som automatisk utelukker meg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi jeg ikke oppfyller kravene.

 

Men dagen jeg dør håper jeg at et par av organene mine kan resirkuleres. 



Anonymous poster hash: 0696a...eeb
Skrevet

Jeg er blodgiver, gir både blod og blodplater. Sistnevnte har jeg gjort bare 1 gang, men blir nok en ny runde om ikke så lenge siden jeg har høye verdier av trombocytter og riktig blodtype, og blodplater er ferskvare som bare kan oppbevares i 6 dager. Blod gir jeg 4-5 ganger i året. 

 

Er også registrert som benmargsdonor. 

AnonymBruker
Skrevet

Har cøliaki, så nei.

Organdonasjon vil jeg riktignok være med på

 

Anonymous poster hash: 8d26b...83e

AnonymBruker
Skrevet

Har cøliaki, så nei.

Organdonasjon vil jeg riktignok være med på

Jeg har cøliaki og gir blod. På St. Olavs. 

Anonymous poster hash: 8d26b...83e

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte i mange år på at jeg burde, men så fikk jeg en sykdom som gjør at jeg ikke får gi blod. Så da slipper jeg å gruble mer på det.



Anonymous poster hash: a9c8d...12b
Skrevet (endret)

Nei, jeg opplever omtrent aldri at jeg går lenge nok uten sår til at jeg får gitt blod. Jeg har meldt meg opp og vært på sykehuset for å gi blod, men siden man må gå ganske lenge uten sår av noe slag har det faktisk aldri blitt noe av (det er jo en del uker man skal gå uten sår, og det ender alltid med at jeg får f.eks gnagsår, sår grunnet herpes simplex virus 1 (forkjølelsessår) eller lignende). Egentlig ganske irriterende siden jeg synes det er viktig å gi blod.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gir blod.

 

I og med at jeg er frisk og har mulighet til det syns jeg egentlig det er en selvfølge.



Anonymous poster hash: 79992...f60
AnonymBruker
Skrevet

 

Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Anonymous poster hash: 080be...7fb

 

Var det tidligere. Men var mye syk osv. Derfor falt det i grus etterhvert. 

Anonymous poster hash: 47451...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Kan man gi blod hvis man har tatoveringer? Hvordan er dette med blodgiving og sexpartnere?

Anonymous poster hash: 2ca73...b12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav noen ganger, men fikk kraftige blodtrykksfall etterpå. Måtte planlegge det slik at jeg ikke kunne dra på jobb eller hente i bhg etterpå. Drakk og spiste mye, men det skjedde allikevel. Ringte og sa fra siste gangen, og da ville de at jeg skulle gi meg.

Anonymous poster hash: adad7...44a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bor (dessverre) alt for langt unna noen sykehus, og det er tydeligvis ikke mulig å donere blod ved den vanlige legevakta.

 

Jeg måtte i så fall ha brukt opp heile dagen, bare på å reise til og fra sykehuset. Det hadde gått veldig mye lettere, dersom jeg bodde kanskje tretti minutter unna eller noe. Slik veldig mange gjør i Oslo og omegn.

 



Anonymous poster hash: 543e1...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...