Gå til innhold

Er du blodgiver?

85 stemmer

1. 1. Er du blodgiver?

• Ja
      36
    • Nei
      49

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har cøliaki, så nei.

Organdonasjon vil jeg riktignok være med på

Endret av karamariell
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, ja, men jeg har nå hatt mine i snart 10 år og ikke hatt noen infeksjoner siden da, så synes jo det er merkelig. Kanskje jeg burde ta meg en tur og høre, for jeg har veldig lyst til å gi!

Det handler like mye om mottakeren som om deg. Ingen med piercing kan gi blod, utenom hvis piercingen fjernes minst en måned før blodgivningen. Infeksjons-fare, det gjelder uansett hvor lenge piercingen har sittet.

Den eneste årsaken til at jeg ikke er blodgiver selv, er at jeg går på faste medisiner :( Hadde det bare ikke vært for at jeg dermed ikke får lov til å gi blod, så hadde jeg blitt blodgiver for mange år siden

Skrevet

Nei, kan ikke på grunn av faste medisiner og allergi.

Skrevet

Ja, fordi jeg prøver å komme over sprøyteskrekken

Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg får heller ikke gi pga medisiner :( Om jeg en dag blir frisk nok til å slutte på dem skal jeg melde meg opp med en gang. De skal få ta alle de organene de trenger fra meg den dagen jeg dør.

Skrevet

Nei, veier for lite. Nå som jeg veier nok er jeg gravid. :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Det handler like mye om mottakeren som om deg. Ingen med piercing kan gi blod, utenom hvis piercingen fjernes minst en måned før blodgivningen. Infeksjons-fare, det gjelder uansett hvor lenge piercingen har sittet.

Den eneste årsaken til at jeg ikke er blodgiver selv, er at jeg går på faste medisiner :( Hadde det bare ikke vært for at jeg dermed ikke får lov til å gi blod, så hadde jeg blitt blodgiver for mange år siden

Ha hvis man har hull i ørene da? Det er jo også piercinger.

Anonymous poster hash: 7b979...d86

Skrevet

Ha hvis man har hull i ørene da? Det er jo også piercinger.

Anonymous poster hash: 7b979...d86

Det er snakk om piercing I slimhinnene..

Skrevet

Nei, skulle gjerne vært men oppfyller ikke alle kravene :/

Skrevet

Prøv å ikke gi feil informasjon. Jeg gir blod med piercing I navlen

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke interessert i blodtypen min så nei. 

Anonymous poster hash: d5688...800
Skrevet

Jepp, universaldonor :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gir! A+, jeg vet ikke hvor uvanlig/vanlig den egentlig er, men damene i blodbanken er hyggelig og så koster det meg ingenting å sitte der iblandt tross min lille skrekk for sprøyter, siden ingen utenom damene i blodbanken klarer å tappe blod fra meg på første forsøk :)

Anonymous poster hash: b37d1...1dc
Gjest Vevila
Skrevet

Nei, oppfyller ikke kravene dessverre.. Er veldig takknemlig for at folk gir blod, hadde nok ikke vært her i dag hvis ikke.  :blomst:

Skrevet

Ja, har vært det i mange år  :laugh:

Gjest Vevila
Skrevet

Prøv å ikke gi feil informasjon. Jeg gir blod med piercing I navlen

Det stemmer, er vel først og fremst om man har piercing i slimhinner om jeg ikke tar feil? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri i livet.

Anonymous poster hash: 12e06...d10
Skrevet

Hvis jeg ikke har hatt sex innen jeg er 18 så kommer jeg til å gi blod :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har hatt kreft, så jeg kan ikke gi blod.

Anonymous poster hash: 2c4f0...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...