AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 080be...7fb
Kragebein Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Nei, dessverre. Jeg oppfyller ikke alle kravene og får dermed ikke lov, jeg skulle gjerne vært det om jeg kunne.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Nei. De vil ikke ha blodet mitt. Anonymous poster hash: a1eb2...536
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Jeg var blodgiver, men er på pause nå pga medisink utredning. Jeg er AB, vi kan kun motta blod fra AB så greit å ha litt på lager Anonymous poster hash: 53197...c08
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Ja:) Min far lever takket være at folk gir blod, jeg håper at mitt blod vil gjøre det samme for noen andre:) Anonymous poster hash: b28af...bc6 1
julie90 Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Nei, jeg veide for lite sist gang jeg skulle "søke". Kan kanskje prøve på nytt snart
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Nei, jeg veier for lite så de vil ikke ha meg. Jeg meldte opp samboeren min som blodgiver istedet, så han gir iblant Anonymous poster hash: 2259f...0da
Daria Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Jeg var blodgiver, men så endret de reglene og godtok ikke lenger givere med piercing i nesa. Det jeg synes er virkelig pussig er at hvis jeg tar ut dobben kan jeg gi blod om en måned. Hullet har vært der i 20 år, hvilken forskjell gjør en måned uten noe i det? 2
MalloryK Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Nei, får ikke lov til å donere blod eller beinmarg. Men de kan forsyne seg av organene mine når jeg dør
Chiquita Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Jeg gir, og har gjort det siden jeg ble godtatt etter siste fødsel. Er 0-, så det er min måte å bidra på... Blir ofte ringt opp selv om det ikke har gått de tre 'standard vente-mnd' mellom hver tapping også, så det er tydelig at det er mangel på givere.
Thorn Skrevet 3. juni 2015 #15 Skrevet 3. juni 2015 Jeg var blodgiver, men er på pause nå pga medisink utredning.Jeg er AB, vi kan kun motta blod fra AB så greit å ha litt på lager Anonymous poster hash: 53197...c08 Vi AB-er er universalmottakere, og kan få blod fra alle Jeg er blodgiver fordi det krever så lite og hjelper så mye. Nå er det riktignok lenge siden jeg har fått gitt pga sykdom, men så lenge jeg er frisk og fin gir jeg. Er også registrert beinmargsdonor. 4
Blod Skrevet 3. juni 2015 #17 Skrevet 3. juni 2015 Vet ikke om jeg er egnet. Mest sannsynlig ikke, men jeg skal sjekke om jeg kan uansett.
Leini Skrevet 3. juni 2015 #18 Skrevet 3. juni 2015 Nei, jeg har visst noen antistoffer i blodet som gjør det trøbblete.
mijaa Skrevet 3. juni 2015 #19 Skrevet 3. juni 2015 Nei, får ikke lov pga piercinger. Skjønner egentlig ikke det helt, hva gjør en piercing med blodet mitt?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #20 Skrevet 3. juni 2015 Jeg var blodgiver, men er på pause nå pga medisink utredning. Jeg er AB, vi kan kun motta blod fra AB så greit å ha litt på lager Anonymous poster hash: 53197...c08 Som Thorn sier: Jo, det er nettopp dere som kan motta fra alle. Dere kan imidlertid kun gi til andre AB-er. Grunnen er at dere har både A og B i blodet, og dermed ikke kan antistoffer mot noen av delene. Derfor kan dere motta alle kombinasjoner. Vi 0-er, derimot, har antistoffer mot både A og B, og derfor kan vi ikke motta blod fra hverken A, B eller AB. Vi kan kun motta blod fra andre med blodtype 0. Jeg var blodgiver før, men får ikke lenger lov pga. en medisin jeg går på. Jeg er faktisk 0-, altså rhesus negativ (for de som aner hva det er), så jeg er såkalt universell giver. Jeg kan gi til absolutt alle, så hvis man ikke vet blodtype og det haster kan mitt blod alltid brukes. Jeg kan imidlertid kun motta blod fra andre som er 0-, godt under ti prosent av befolkningen. Nei, får ikke lov pga piercinger. Skjønner egentlig ikke det helt, hva gjør en piercing med blodet mitt? Det handler visst om faren for infeksjoner. Sjansen er nok egentlig liten for at det er tilfelle, og en del steder lar man folk med piercinger i slimhinner donere etter en stund. Har ingen piercinger, så jeg vet ikke akkurat hvordan reglene er eller håndheves, bare fått høre at det handler om frykten for infeksjoner i forbindelse med piercingen. Ikke spør meg om det er en fornuftig regel eller ikke, det vet jeg virkelig ikke noe om, jeg vet bare at argumentet som brukes er infeksjonsfare Anonymous poster hash: 351e2...59d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå