Gå til innhold

barn blir slått og truet på skolen, hvilke rettigheter har jeg?


Gjest Vinglepetra

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg vi kaster inn håndkleet snart. Dette har gått altfor langt. Jeg greier ikke å stole på at skolen skal ordne opp i dette lenger. Jeg fikk personlig oppleve hvor ille gutten vår blir behandlet når jeg skulle kjøre han til skolen i dag tidlig. Jeg droppet han av på parkeringsplassen, der stod medeleven. I det øyeblikk han fikk øye på gutten vår, gikk han imot han og gliste. Derretter sa han: " jeg fikk ikke tatt deg i går, fordi læreren stoppet meg, men i dag så er ferdig", etterfulgt av en del banneord jeg ikke vil gjenta.

Jeg ble så forbanna at jeg gikk ut av bilen og skrek: sånn får du ikke snakke til x. Deretter gikk jeg opp til inspektør og fortalte at de tiltakene som er satt i gang ikke holder mål. Medeleven som skulle ha en aassistent med seg hele tiden stod på parkeringsplassen og truet vårt barn. Hvor er assistenten? ! Og hadde ikke jeg vært til stede så hadde den ungen gått løs på barnet vårt der og da, uten noen voksne tilstedeværende har ikke barnet vårt en sjanse.

Jeg ble fly forbannet, fortalte inspektør at vi nekter å sende barnet vårt på skolen. Vi holder han hjemme frem til det er sommerferie, etter sommerferien bytter vi skole. Det har gått for langt, vårt barn blir truer på en måte som er direkte ødeleggende for hans selvtillit, han blir behandlet uverdig.

Så deilig for gutten deres, da kan han endelig leve et liv uten frykt og angst og utvikle alle de gode tingene man skal ha muligheten til å utvikle på skolen! Håper dere kommer på en god skole til høsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Vinglepetra

 

Dere må gå til politiet og anmelde dette. Gutten deres blir truet og han blir utsatt for vold. Barn har like store rettigheter som voksne. Og en adhd-diagnose er ikke synonymt med atferdsvansker. Her er noe riv ruskende galt og sønnen deres blir ødelagt her.

 

Gå til politiet og legg inn anmeldelse. Ring fylkesmannens utdanningsavdeling for forklar situasjonen, og send så inn en skriftlig klage.

 

Lykke til!!



Anonymous poster hash: a7ed2...7ad
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra dere tar han ut av skolen! Vær så snill, for hans neste mobbeoffers skyld, anmeld rektor til politiet og klag til fylkesmannen. Dette er fullstendig uholdbart. 

 

Har dere vurdert å sende gutten deres til psykolog? Så grov mobbing setter ofte dype spor



Anonymous poster hash: fbda6...dfb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir fly forbanna, men dette syns jeg går fort i svingene. Dere satt nettop i møte med rektor og godtok skolens "smøring", og nå skal dere bytte skole? Har sønnen din selv lyst til å bytte skole da? Har han ikke mange venner der han går nå?

Du vet hva du har å gjøre her, og det er å ta i bruk alle midler man har til rådighet i en situasjon.

Hvis dere ikke allerede har gjort det; få ut fingern og anmeld skolen for å få fortgang i saken.

Denne gutten med ADHD, han er ikke en adhd'er, han er en liten tyrann og et rasshøl! Krev et akutt møte med foreldrene hans, med rektor til stede og ta med dere advokat. Still dem til veggs og si at dette skal ingen barn oppleve i norsk skole! Når denne mobberen er så ille som du beskriver har han ingen rett til å fortsette å gå på skolen selv, ikke før de har nok folk til å holde han i ørene. Krev at han holdes hjemme fra skolen til de har fått kontroll på situasjonen! Deres barn har derimot rett til undervisning i trygge omgivelser.

Jeg har selv barn med ADHD, og diagnosen er ikke synonym med mobbing og drittsekkoppførsel. Kort lunte vil slike barn ofte ha, men ondskapsfull oppførsel mot andre barn har ingen ting med symptombildet å gjøre.

Knallbra. Nå ringer du seriøst barnevernet på den gutten, det der stikker dypere enn adhd. Så går du til avisa, vær gjerne anonym, men dette må det bli fokus på. At en gutt er syk rettferdiggjør ikke drapsforsøk og mobbing. Nå må noe bli gjort. Nå burde du også kontakte hjelp til sønnen din, det her må være fryktelig traumatisk for han!

Anonymous poster hash: e1f00...4bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrering for en hver pris gavner ingen ofte.



Anonymous poster hash: 27c64...f8d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor så har de egne klasser for de som ikke er "friske".

Da får de barna den hjelpen de trenger og samtidig er det roligere i klassene ellers.

 

En venninne av min datter hadde en med Downs syndrom i klassen på barneskolen. Dessverre for resten av klassen ødela han hver eneste time med undervisning i alle år.

Siste året på barneskolen nektet de andre foreldrene at han skulle fortsette i klassen, for de resterende noen og tjue elevene ikke fikk den undervisningen de trengte. De skulle tross alt på ungdomsskolen neste år og måtte være rustet til det. En elev kan IKKE få styre en hel klasse. Dette fikk de igjennom og han ble flytte til en skole med spesielt tilpasset "undervisning".

 

Jeg synes foreldre til barn med spesielle behov, selv bør forstå dette. Ja, det er trist å få et barn med avvik, men det er også trist at barnet med spesielle behov ikke får den hjelpen de trenger fordi alle barn har rett til skolegang.

 



Anonymous poster hash: 27c64...f8d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her jeg bor så har de egne klasser for de som ikke er "friske".

Da får de barna den hjelpen de trenger og samtidig er det roligere i klassene ellers.

 

En venninne av min datter hadde en med Downs syndrom i klassen på barneskolen. Dessverre for resten av klassen ødela han hver eneste time med undervisning i alle år.

Siste året på barneskolen nektet de andre foreldrene at han skulle fortsette i klassen, for de resterende noen og tjue elevene ikke fikk den undervisningen de trengte. De skulle tross alt på ungdomsskolen neste år og måtte være rustet til det. En elev kan IKKE få styre en hel klasse. Dette fikk de igjennom og han ble flytte til en skole med spesielt tilpasset "undervisning".

 

Jeg synes foreldre til barn med spesielle behov, selv bør forstå dette. Ja, det er trist å få et barn med avvik, men det er også trist at barnet med spesielle behov ikke får den hjelpen de trenger fordi alle barn har rett til skolegang.

 

Anonymous poster hash: 27c64...f8d

 

 

Ikke meningen at dette skulle komme som anonym. Forstår ikke hvorfor det ble slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernet.

Anonymous poster hash: aa1a8...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det? Jeg tenker på denne tråden innimellom, og synes det er så utrolig urettferdig. Håper gutten deres får en fin og avslappende sommer, fri for mobbing og vold.



Anonymous poster hash: f2bc4...a8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Hvordan går det? Jeg tenker på denne tråden innimellom, og synes det er så utrolig urettferdig. Håper gutten deres får en fin og avslappende sommer, fri for mobbing og vold.

Anonymous poster hash: f2bc4...a8d

Hyggelig at du tenker på oss :) Vi har dessverre ikke kommet lenger, gutten vår rr fremdeles like utrygg og gruer seg til skolestart. De tiltakene skolen har satt opp har ikke hjulpet, slik dere har fått vite tidligere i tråden. Nå har vi bestemt oss for å bytte skole, dessverre har ikke naboskolen kapasitet til å ta imot flere elever. Gutten vil nå flytte til sin mor får å gå på skole der, dette er ikke noe vi ønsker. Ettersom vi er vant med at han bor her fast og har alle vennene sine her. Han har også hatt lite kontakt med mor i det siste, men hvis vi ikke finner noen andre løsninger, blir det å flytte til mor beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du tenker på oss :) Vi har dessverre ikke kommet lenger, gutten vår rr fremdeles like utrygg og gruer seg til skolestart. De tiltakene skolen har satt opp har ikke hjulpet, slik dere har fått vite tidligere i tråden. Nå har vi bestemt oss for å bytte skole, dessverre har ikke naboskolen kapasitet til å ta imot flere elever. Gutten vil nå flytte til sin mor får å gå på skole der, dette er ikke noe vi ønsker. Ettersom vi er vant med at han bor her fast og har alle vennene sine her. Han har også hatt lite kontakt med mor i det siste, men hvis vi ikke finner noen andre løsninger, blir det å flytte til mor beste alternativet.

Krev at mobberen bytter skole! Jeg vet at det er drastisk, og at det ikke blir gjort så ofte, men det finnes anledning i lovverket til å gjøre det. Denne saken er så grov, at her burde det ikke være umulig å få det til.

Anonymous poster hash: 689c4...c70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld. Ved skolen jeg arbeider på er det ved denne typen hendelser:

1. Samtale med involverte av kontaktlærere.

2. Innkalling av foresatte til alle partene med fagleder/inspektør.

3. Politianmeldelse.

Manglende impulssperre unnskylder ikke mobbing/vold.

Anonymous poster hash: cf7ba...235

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at mitt barn blir slått og truet på skolen av en medelev. Eleven som slår mitt barn har ADHD, samt en annen diagnose som går på adferds vansker. Denne eleven har plaget stebarnet mitt lenge, i tillegg til flere andre elever. Skolen er klar over dette, jeg har tatt dette opp med både kontaktlærer og inspektør, dette er også noe andre foreldre har gjort. Jeg føler at skolen gjør lite med dette, hver gang barnet mitt forteller meg at han har blitt slått av denne eleven tar jeg dette opp med læreren hans, hver gang får jeg til svar at: "Per" kan ikke noe for dette, han har en diagnose som fører til at han gjør sånn og sånn. De andre foreldrene får også dette svaret.

Jeg er klar over at medeleven har atferdsvansker, men mitt stebarn fortjener ikke å bli slått på grunn av det? Det er såpass ille at stesønnen min er redd for å oppholde seg i skolegården, for denne medeleven kan plutselig gå fysisk løs på han. Stesønnen min forteller at han hele tiden prøver å holde seg i nærheten av en voksen som kan hjelpe. Inne i klasserommet har medeleven en voksen som assistent. Assistenten har flere ganger måtte skille ungene fra hverandre. Det er ofte masse bråk og uro, medeleven kan finne på å rive i stykker bøker, kaste ting rundt seg, innimellom har han gått fysisk løs på læreren.

Jeg lurer på hvordan dette kan løses? Jeg er klar over at medelev har en diagnose, og kan ikke noe for alt dette. Men hva med tryggheten til de andre barna?

Typisk janteloven loving Norge-  Alle barn er like og kan ikke blir oppdratt ulike.  Skam at skolen ser bare på denne guttens behov, men ikke ALLE de andre barn på klassen som bør får et trygt miljø på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS

I Aftenposten i dag står det om barn som blir politianmeldt blant annet for vold. Og hvordan politiet jobber med disse barna og foreldrene.

I deres sak ville jeg uten tvil politianmeldt. Dere har prøvd å få hjelp av skolen. Det har ikke nyttet. Barnet blir utsatt for vold i skolesituasjonen, dvs en situasjon man ikke kan velge bort. Da bør dere anmelde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at mitt barn blir slått og truet på skolen av en medelev. Eleven som slår mitt barn har ADHD, samt en annen diagnose som går på adferds vansker. Denne eleven har plaget stebarnet mitt lenge, i tillegg til flere andre elever. Skolen er klar over dette, jeg har tatt dette opp med både kontaktlærer og inspektør, dette er også noe andre foreldre har gjort. Jeg føler at skolen gjør lite med dette, hver gang barnet mitt forteller meg at han har blitt slått av denne eleven tar jeg dette opp med læreren hans, hver gang får jeg til svar at: "Per" kan ikke noe for dette, han har en diagnose som fører til at han gjør sånn og sånn. De andre foreldrene får også dette svaret.

Jeg er klar over at medeleven har atferdsvansker, men mitt stebarn fortjener ikke å bli slått på grunn av det? Det er såpass ille at stesønnen min er redd for å oppholde seg i skolegården, for denne medeleven kan plutselig gå fysisk løs på han. Stesønnen min forteller at han hele tiden prøver å holde seg i nærheten av en voksen som kan hjelpe. Inne i klasserommet har medeleven en voksen som assistent. Assistenten har flere ganger måtte skille ungene fra hverandre. Det er ofte masse bråk og uro, medeleven kan finne på å rive i stykker bøker, kaste ting rundt seg, innimellom har han gått fysisk løs på læreren.

Jeg lurer på hvordan dette kan løses? Jeg er klar over at medelev har en diagnose, og kan ikke noe for alt dette. Men hva med tryggheten til de andre barna?

 

Politianmeldelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke politianmelder. Jeg hadde gått rett til politiet, i tillegg til å melde til barnevernet. Gudene vet hvor den voldelige ungen lærer å oppføre seg som han gjør.

Anonymous poster hash: 75578...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...