Gå til innhold

Caitlyn Jenner


PatrickBateman_

Anbefalte innlegg

Men hva er greia?

 

Hvem er Bruce Jenner og disse Kardashian-folka?

Hva har de gjort? Hva har de oppnådd?

 

Jeg skjønner ikke begeistringen og tilbedelsen. 

 

JEG ER FORVIRRET.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skiller du mellom fakta og det som bare er tull og fanteri?

Jeg vil ikke si at noen psykiske lidelser er tull og fanteri

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke vi er det. Det er psykisk, men det er ikke alt psykisk som kan fikses med medisiner. Det betyr ikke at det bare er tull og fanteri og at de opererer seg fordi de er litt lei av åssen de ser ut

Nei, er helt klart ikke alle psykiske problemer som kan fikses med medisiner, og om du vil skifte kjønn så vær så god å gjør det(ikke til deg, men generelt), men at det skal bli hypet opp så mye syntes jeg er veldig veldig feil, og skummelt. Er faktisk flere tilfeller i USA hvor unge mennesker har fått skifte kjønn, siden foreldrene og samfunnet skulle være så støttende og revolusjonerende, men så viste det seg jo at de bare slet veldig psykisk. Etter å ha blitt friske klarte de ikke lenger å leve med valget sitt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

HAN er kanskje en "dame", men man er det man er født som. Fint for han at han kan kle seg ut som dame osv hvis det er det han ønsker, og attpåtil stå for det og stå frem offisielt (har aldri hatt det behovet for å dele av meg selv i magasiner, må være ufattelig unormal og helt på trynet, jeg).

BRA FOR HAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Men hva er greia?

Hvem er Bruce Jenner og disse Kardashian-folka?

Hva har de gjort? Hva har de oppnådd?

Jeg skjønner ikke begeistringen og tilbedelsen.

JEG ER FORVIRRET.

Jeg bryr meg ikke så mye om Kardashian-familien. Det jeg vet om de, vet jeg fordi jeg har lest overskrifter, som jeg blir bombardert med omtrent daglig.

Men akkurat historien om Bruce Jenner engasjerer meg litt. Jeg syns det er flott at vi omfanger annerledeshet. Og når kjente mennesker tør å stå frem som annerledes, så er det større sjans for at "vanlige" folk også tør. Det skaper aksept. Og flott for han at han endelig kan være den han alltid har følt han er, kjendis eller ei.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN er kanskje en "dame", men man er det man er født som. Fint for han at han kan kle seg ut som dame osv hvis det er det han ønsker, og attpåtil stå for det og stå frem offisielt (har aldri hatt det behovet for å dele av meg selv i magasiner, må være ufattelig unormal og helt på trynet, jeg).

BRA FOR HAM.

Har man kvinnelige kjønnsorganer så er man en kvinne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke så mye om Kardashian-familien. Det jeg vet om de, vet jeg fordi jeg har lest overskrifter, som jeg blir bombardert med omtrent daglig.

Men akkurat historien om Bruce Jenner engasjerer meg litt. Jeg syns det er flott at vi omfanger annerledeshet. Og når kjente mennesker tør å stå frem som annerledes, så er det større sjans for at "vanlige" folk også tør. Det skaper aksept. Og flott for han at han endelig kan være den han alltid har følt han er, kjendis eller ei.

 

Men HVORFOR er han kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er helt klart ikke alle psykiske problemer som kan fikses med medisiner, og om du vil skifte kjønn så vær så god å gjør det(ikke til deg, men generelt), men at det skal bli hypet opp så mye syntes jeg er veldig veldig feil, og skummelt. Er faktisk flere tilfeller i USA hvor unge mennesker har fått skifte kjønn, siden foreldrene og samfunnet skulle være så støttende og revolusjonerende, men så viste det seg jo at de bare slet veldig psykisk. Etter å ha blitt friske klarte de ikke lenger å leve med valget sitt...

Dette er det jeg også synes er problematisk.

 

Hvis man stiller spørsmålstegn ved/synes dette er merkelig/bekymrer seg om hvor reellt og faktisk dette er, så er man veldig fort dømmende, trangsynt eller diskriminerende. Mitt synspunkt er at ut i fra det vi vet og har forsket frem PER I DAG, er det for tidlig å hylle og løfte frem alle de som går til dette skrittet - PER I DAG viser det seg at en stor prosentandel av de som er post-op tar selvmord - altså har de det slettes ikke bedre eller er mentalt friske etter operasjon. Om alle disse tilfellene da altså gjelder fordi de har slitt før, etter, under eller på grunn av andre ting (diskriminering, personlige forhold osv.) vet vi jo ikke enda, men svært mange av disse menneskene lider statistisk av andre mentale lidelser.

 

Å la barn/svært unge mennesker opereres o.l. er ikke greit. Her gjelder det samme som over, de få som har gjennomgått dette, sliter ofte i voksen alder. Vi må om ikke annet la medisin, forskning og erfaring over lengre tid, være med å fastsette hva disse menneskene sliter med og hvordan vi kan hjelpe dem, kollektivt og individuelt. For noen er det kanskje helt reellt at de er født med feil kjønn, for noen er det en identitetskrise, for noen er det mentale lidelser ogsåvidere. Frem til da velger jeg å ikke ta det for god fisk at det er "bevist" at noen "bare er sånn". Jeg er tolerant for de som opererer seg, jeg ønsker ikke å være slem eller ond mot noen, men jeg forbeholder meg å være tvilende til om dette er sunt, godt og riktig for mennesker generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er flott at vi omfanger annerledeshet. Og når kjente mennesker tør å stå frem som annerledes, så er det større sjans for at "vanlige" folk også tør. Det skaper aksept. Og flott for han at han endelig kan være den han alltid har følt han er, kjendis eller ei.

 

Hvordan skiller du mellom fakta og vrangforestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke så mye om Kardashian-familien. Det jeg vet om de, vet jeg fordi jeg har lest overskrifter, som jeg blir bombardert med omtrent daglig.

Men akkurat historien om Bruce Jenner engasjerer meg litt. Jeg syns det er flott at vi omfanger annerledeshet. Og når kjente mennesker tør å stå frem som annerledes, så er det større sjans for at "vanlige" folk også tør. Det skaper aksept. Og flott for han at han endelig kan være den han alltid har følt han er, kjendis eller ei.

jeg er litt ambivalent. Helt enig med deg at det står stor respekt av å stå frem offentlig og stå frem som anderledes. Det krever guts! Samtidig er jeg usikker på om fronting av gender reconstruction surgery er det beste.

 

Jeg kan ikke så mye om dette men syntes dette var et overraskende funn for eksempel: Der en langtidsstudie av mennesker som opplevde at de var født i ett annek kjønn, konkluderte med at de som opererte seg hadde 20% større sjanse for å begå selvmord.

 

http://www.wsj.com/articles/paul-mchugh-transgender-surgery-isnt-the-solution-1402615120

Endret av Zereta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert imot! Dette vil påvirke andre som i likhet med ham, sliter med seg selv og tror løsningen er å endre kjønn. 

Nei, dette vil redde mange tenåringer som sliter med det samme og tar sitt eget liv fordi familien nekter å godta de. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Jeg syns det er idiotisk å kalle ham for "henne".

Javel, det får du bare mene. Hun vil bli omtalt som en kvinne og har byttet navn. Er det virkelig så vanskelig å bare si hun istedenfor han? Uansett respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rose11

Men HVORFOR er han kjent?

Han var en verdens største idrettsutøvere på 70 og 80 tallet. Ellers kan du jo bruke Google. Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en verdens største idrettsutøvere på 70 og 80 tallet. Ellers kan du jo bruke Google.

 Verdens sterkeste er vel litt å ta i. Friidrettsutøvere har vel heller ikke tendenser til å få skikkelig kjendisstatus? Ei heller de som har vært med i lavbudsjettsfilmer med elendig kritikk. 

 

Fint at folk står frem med legning osv, men hyllesten er litt vel blåst ut av proporsjoner . 

Endret av Daudaferd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Verdens sterkeste er vel litt å ta i. Friidrettsutøvere har vel heller ikke tendenser til å få skikkelig kjendisstatus? Ei heller de som har vært med i lavbudsjettsfilmer med elendig kritikk. 

 

Fint at folk står frem med legning osv, men hyllesten er litt vel blåst ut av proporsjoner . 

Irriterende flisespikkeri, I know, men hun har faktisk ikke stått frem med en ny legning. Hun sier at hun fremdeles er tiltrukket av kvinner (sånn jeg forstod det i Walters intervjuet) og at det eneste som har endret seg er kjønnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende flisespikkeri, I know, men hun har faktisk ikke stått frem med en ny legning. Hun sier at hun fremdeles er tiltrukket av kvinner (sånn jeg forstod det i Walters intervjuet) og at det eneste som har endret seg er kjønnet.

Flisespikkeri fra min side; du gikk glipp av en "osv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...