Gå til innhold

Caitlyn Jenner


PatrickBateman_

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke på at mennesker kan ha et annet kjønn enn hva kroppen viser. For meg er han fortsatt Bruce Jenner.

Kanskje litt dumt å ikke tro på vitenskap, men men.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun gjør som alle de andre vakre damene som poserer med andre ord.

Jaaaaaaadaaaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at hun har vært gjennom en 10 timers ansiktsoperasjon, så det er nok ikke bare sminke og photoshop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forklarer du personer som Bruce Jenner da? Hvordan forklarer du de som opererer seg for å være et annet kjønn enn det de ble født? Er det bare et innfall de får?

Jeg aner ikke hva som er tilfellet for Bruce Jenner, men han virket veldig reflektert og som om dette har vært en laaaang prosess for han. Men det handler jo om hvordan man definerer et fenomen. Er det en psykisk lidelse så behandler man det jo deretter med terapi, medisiner etc. Ser man på det som en normal avart så behandler man det med kirurgi og hormoner etc...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva som er tilfellet for Bruce Jenner, men han virket veldig reflektert og som om dette har vært en laaaang prosess for han. Men det handler jo om hvordan man definerer et fenomen. Er det en psykisk lidelse så behandler man det jo deretter med terapi, medisiner etc. Ser man på det som en normal avart så behandler man det med kirurgi og hormoner etc...

Er det ikke oftest slik at man må gå i samtaleterapi i to(?) år før man får lov til å fullføre hele transformasjonen med kirurgi osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er respektløst å kalle henne for han.

 

Jeg syns det er idiotisk å kalle ham for "henne".  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er idiotisk å kalle ham for "henne".  

Herrefred. Tror ikke du på bipolar lidelse? Det er psykisk på samme måte som å føle at man er en kvinne. Hjernen tror at den er et annet kjønn enn det kroppen har fått beskjed om.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke oftest slik at man må gå i samtaleterapi i to(?) år før man får lov til å fullføre hele transformasjonen med kirurgi osv?

Vet ikke, men de får jo lov til å gjøre endringer før de kommer i puberteten i alle fall, og da er man jo rimelig ung og mye kan skje. Det er liksom to måter å se på dette på; enten ser man på det som en konstant del av ens personlighet som ikke kan endres i likhet med sexuel legning. Eller man ser på det som en psykisk sykdom der personen har et forvridd bilde av seg selv og sin kropp slik som anorektikere og mennesker med body dysmorphic disorder, da vil det jo gi liten mening å operere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. Tror ikke du på bipolar lidelse? Det er psykisk på samme måte som å føle at man er en kvinne. Hjernen tror at den er et annet kjønn enn det kroppen har fått beskjed om.

Ja nettopp. Nå sammenligner du jo dette med en psykisk lidelse, ergo er du til dels enig med at det er grunnet en pykisk lidelse at man føler man er feil kjønn, kanskje man burde behandle de med medisiner og psykolog, og ikke operasjoner og skifte av kjønn. Han har slitt med psyken i mange mange år og er så forvirret i sin egen kropp at han velger å endre kjønn. Vi mennesker er bare dyr, vi er ikke noe mer spesielle enn det.

Jeg tror mye av grunnen er at det skal være så lite skille mellom kjønn, kvinner skal være like sterke og suksessfulle på samme måter som menn, og menn skal ikke på noen som helst være overlegne, de må være underkuet og feminine, ikke rart folk blir forvirret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at mennesker kan ha et annet kjønn enn hva kroppen viser. For meg er han fortsatt Bruce Jenner.

Enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dumt å ikke tro på vitenskap, men men.

 

Å nekte for fakta er det du selv som gjør. Jeg derimot mener man skal legge til grunn som sant, det man kommer fram til ved objektiv, erfaringsbasert kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nettopp. Nå sammenligner du jo dette med en psykisk lidelse, ergo er du til dels enig med at det er grunnet en pykisk lidelse at man føler man er feil kjønn, kanskje man burde behandle de med medisiner og psykolog, og ikke operasjoner og skifte av kjønn. Han har slitt med psyken i mange mange år og er så forvirret i sin egen kropp at han velger å endre kjønn. Vi mennesker er bare dyr, vi er ikke noe mer spesielle enn det.

Jeg tror mye av grunnen er at det skal være så lite skille mellom kjønn, kvinner skal være like sterke og suksessfulle på samme måter som menn, og menn skal ikke på noen som helst være overlegne, de må være underkuet og feminine, ikke rart folk blir forvirret.

Hva ellers er det enn en psykisk lidelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan redde mange liv. 

 

Tvert imot! Dette vil påvirke andre som i likhet med ham, sliter med seg selv og tror løsningen er å endre kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ellers er det enn en psykisk lidelse?

Men hvordan kan du mene at det riktige er at de skal endre kjønn og bli hyllet for det da? Eller har jeg misforstått og vi faktisk er enige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra hun velger å gjøre dette og at dette får så stor oppmerksomhet i media. Et godt forbilde for andre unge som er født i feil kropp. Dette kan redde mange liv :)

Endret av Andreas_B
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan du mene at det riktige er at de skal endre kjønn og bli hyllet for det da? Eller har jeg misforstått og vi faktisk er enige?

Nei, tror ikke vi er det. Det er psykisk, men det er ikke alt psykisk som kan fikses med medisiner. Det betyr ikke at det bare er tull og fanteri og at de opererer seg fordi de er litt lei av åssen de ser ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forklarer du personer som Bruce Jenner da? Hvordan forklarer du de som opererer seg for å være et annet kjønn enn det de ble født? Er det bare et innfall de får?

 

Folk med vrangforestillinger ønsker svært gjerne at andre skal tro på dem og kan være villige til å gjøre drastiske ting for å få virkeligheten til å stemme med vrangforestillingene deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke vi er det. Det er psykisk, men det er ikke alt psykisk som kan fikses med medisiner. Det betyr ikke at det bare er tull og fanteri og at de opererer seg fordi de er litt lei av åssen de ser ut

 

Hvordan skiller du mellom fakta og det som bare er tull og fanteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...