Gå til innhold

Hva tenker du om noen som jobber i Frelsesarmeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De gir ikke folk sparken fordi de er homofile. Problemet i Frelsesarmeen er at noen land har kommet lenger enn andre med tanke på homofili osv. I Norge har ikke Frelsesarmeen noe imot homofili, men fordi Frelsesarmeen er en større organisasjon som ikke bare er i Norge får ikke Frelsesarmeen i Norge endret reglene. Reglene sier at man ikke får leve i et homofilt forhold, og det er det en som har fått mistet jobben på grunn av. Innad i Frelsesarmeen i Norge er det ikke mange som støtter det heller.

Anonymous poster hash: e3dd3...86c

 

Nettopp: de sparker folk på grunn av at de er homofile. Å samtidig hevde at man "ikke har noe imot homofili" er jo bare tull. Den norske delen av organisasjonen kunne ha brutt ut, protestert, ja gjort ett eller annet, men det gjør de jo ikke. Enda så "snille" de er. Den snillheten gjelder ikke homoer tydeligvis.

 

Når man jobber for en sånn organisasjon så stiller man seg bak organisasjonen, og de diskriminiernde holdningene. Og det syns jeg er kvalmt.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp: de sparker folk på grunn av at de er homofile. Å samtidig hevde at man "ikke har noe imot homofili" er jo bare tull. Den norske delen av organisasjonen kunne ha brutt ut, protestert, ja gjort ett eller annet, men det gjør de jo ikke. Enda så "snille" de er. Den snillheten gjelder ikke homoer tydeligvis.

Når man jobber for en sånn organisasjon så stiller man seg bak organisasjonen, og de diskriminiernde holdningene. Og det syns jeg er kvalmt.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Hva vet egentlig du om de protesterer eller prøver å gjøre noe med det internasjonalt?

Denne mannen som mistet jobben ble vel bare omplassert også mener jeg å huske.

Og hvis de er så voldsomt homofobe, hvorfor er det så mange homofile som er medlem i Frelsesarmeen? De vil vel ikke være et sted de ikke føler seg velkomne?

Anonymous poster hash: e3dd3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Vi har et vennepar som er aktive i og jobber for frelsesarmeen. De har aldri prøvd å frelse oss, de er har også homofile venner, de er de vakreste menneskene jeg kjenner, utenpå og inni. Ja de er kristne, men ikke diskriminerende. Gratulerer med ny jobb, håper den blir meningsfylt og du vil trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet egentlig du om de protesterer eller prøver å gjøre noe med det internasjonalt?

Denne mannen som mistet jobben ble vel bare omplassert også mener jeg å huske.

Og hvis de er så voldsomt homofobe, hvorfor er det så mange homofile som er medlem i Frelsesarmeen? De vil vel ikke være et sted de ikke føler seg velkomne?

Anonymous poster hash: e3dd3...86c

 

De etterlever jo reglene med å gi folk sparken. Ja, eller "omplassere" da. Det trenger de jo ikke å gjøre. Jeg har heller aldri sett Frelsesarmeen offentlig uttale at de jobber med å få gjort om disse reglene. Frelsesarmeen i Norge sitt offentlige syn på saken er at de stiller seg bak denne diskrimineringen. Det står på nettisdene deres til og med.

 

Hva som er motivasjonen til enkeltmennesker som jobber for denne organisasjonen kan ikke jeg svare for. Men at det er kvalmt å jobbe for en organisasjon hvis offentlige holdning er "du kan ikke jobbe for oss om du er i et homofilt forhold" det er det ikke tvil om etter mitt syn.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De etterlever jo reglene med å gi folk sparken. Ja, eller "omplassere" da. Det trenger de jo ikke å gjøre. Jeg har heller aldri sett Frelsesarmeen offentlig uttale at de jobber med å få gjort om disse reglene. Frelsesarmeen i Norge sitt offentlige syn på saken er at de stiller seg bak denne diskrimineringen. Det står på nettisdene deres til og med.

Hva som er motivasjonen til enkeltmennesker som jobber for denne organisasjonen kan ikke jeg svare for. Men at det er kvalmt å jobbe for en organisasjon hvis offentlige holdning er "du kan ikke jobbe for oss om du er i et homofilt forhold" det er det ikke tvil om etter mitt syn.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Du kan jobbe for dem, det er bare en type stilling man ikke kan ha.

Du tror ikke at det kan hende at de ikke vil gå ut offentlig mot sin egen arbeidsgiver, at de ikke uttaler seg offentlig om noe betyr ikke at man ikke gjør jobber med noe internt.

Har du ikke noe svar til hvorfor de har homofile medlemmer? Til meg eller den andre som sa hun kjente et homofilt par som jobber i Frelsesarmeen....

Anonymous poster hash: e3dd3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn. Jeg er oppvokst med Frelsesarmeen. Min mormor var frelsessoldat og nå skal min mor bli det også. Meg selv derimot går vel ikke den veien men siden jeg har blitt oppvokst med noe av det vet jeg litt om det.

Når det gjelder homofile er det kun et fåtall som ikke godtar dette. Jeg vet om flere homofile som er medlemmer av frelsesarmeen og de blir like godt tatt i mot som heterofile. Det var 2 jeg kjenner som inngikk partnerskap for noen år siden. Begge disse var medlem i frelsesarmeen. I bryllupet var det gjester fra frelsesarmeen. Både offiser og soldater. Så jeg tror at de fleste har faktisk ikke så mye mot det.

De gjør et bra arbeid. De hjelper til med å finne folk, gi ut mat til fattige, hjelpe narkomane og folk i nød. Det er mange bra folk hos frelsesarmeen uansett om man er personlig kristen eller ikke. Man vil føle seg tatt vare på.

Ts lykke til med din nye jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jobbe for dem, det er bare en type stilling man ikke kan ha.

Du tror ikke at det kan hende at de ikke vil gå ut offentlig mot sin egen arbeidsgiver, at de ikke uttaler seg offentlig om noe betyr ikke at man ikke gjør jobber med noe internt.

Har du ikke noe svar til hvorfor de har homofile medlemmer? Til meg eller den andre som sa hun kjente et homofilt par som jobber i Frelsesarmeen....Anonymous poster hash: e3dd3...86c

Som tidligere sagt: motivasjonen til enkeltmennesker kan ikke jeg svare for. Men han som sto fram i 2013 sa at han hadde følt seg velkommen i Frelsesarmeen selv om han er homofil, helt til de fant ut at han hadde kjæreste. Da ble han fratatt stillingen han hadde blitt lovt som sekretær. Så det kan jo hende de framstår som litt mer greie enn de egentlig er?

At det kan hende de gjør alt mulig er jo sant. Kan hende de koker crack i samlingstimene sine også, hva vet jeg? Men man kan jo ikke forholde seg til at det kan hende de muligens gjør ting. Om de ikke tør si offentlig at de er imot denne regelen er de ganske hyklerske, og på ingen måte så opptatt av rettferdighet og omsorg for alle som de påstår.

Det vi VET om organisasjonen er at de har diskriminering som en del av sitt verdisyn. Noe de også håndhever og stiller seg bak på sine nettsider. Ekle folk.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er heldig som får lov til å jobbe med noe du brenner for og der du kan hjelpe andre!

Jeg kjenner kun til Frelsesarmeen som en super organisasjon som virkelig hjelper andre, både her hjemme og ute. Jeg opplever heller ikke at Frelsesarmeen er spesielt misjonerende og jeg har aldri opplevd å bli forsøkt frelst av noen der.
Mine barn har deltatt på aktiviteter gjennom Frelsesarmeen, ikke fordi vi er spesielt kristne, men rett og slett fordi de har noen flotte aktiviteter for barn som nesten alle ungene rundt her deltar på (speider-lignende). I tillegg driver jo Frelsesarmeen Fretex-butikkene, de har utdeling av matposer til fattige, de har overnattingsmuligheter for bostedsløse, de hjelper til med å finne folk som er borte og de opererer blant de narkomane. Jeg har ikke hørt om noen av de som mottar hjelp fra Frelsesarmeen som har blitt misjonert for...
Jeg vet også at Frelsesarmeen gjennom Fretex jobber med tiltak for NAV der uføre og andre med utfordringer i arbeidslivet kan få arbeidstrening eller gå på kurs.
Liker Frelsesarmeen, jeg.... (og her jeg bor er det faktisk et lesbisk par som bor i en leilighet i Frelsesarme-huset....)



Anonymous poster hash: 3632d...858
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i frelsesarmeen, det var en fin og givende jobb i bakgrunn av jobben, veldog motiverende å vite at de tar hensyn til mennesker og miljø på så mange plan:)

Og denne homofibien er sterkt hauger opp, det er ikke slik det blir fremstilt v folk.a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i frelsesarmeen, det var en fin og givende jobb i bakgrunn av jobben, veldog motiverende å vite at de tar hensyn til mennesker og miljø på så mange plan:)

Og denne homofibien er sterkt hauger opp, det er ikke slik det blir fremstilt v folk.a

 

At de gir homofile sparken er jo en kjent sak som har stått eksempler på i avisa. Og på deres egne hjemmesider står det at det ikke er tilllatt å være homofil. Hvordan er det "hauset opp"?

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange andre trekker frem kristendom? Jeg har ALDRI tenkt på om personene som jobber der er kristne eller ikke, For det kunne ikke ha brydd meg i det gra!

men det kan være fordi jeg bare har visst at det er en frivelig organisasjon som liker å hjelpe andre mennesker.



Anonymous poster hash: 8ddb8...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de gir homofile sparken er jo en kjent sak som har stått eksempler på i avisa. Og på deres egne hjemmesider står det at det ikke er tilllatt å være homofil. Hvordan er det "hauset opp"?

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Kunne du linket til hvor det står på Frelsesarmeen sine hjemmesider at det ikke er lov å være homofil? Jeg har blitt fortalt at på jobben at det kun er kapellanene (Frelsesarmeen sine "prester") som ikke kan inngå partnerskap. Derfor interessert i å se hvor det står noe annet.

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de gir homofile sparken er jo en kjent sak som har stått eksempler på i avisa. Og på deres egne hjemmesider står det at det ikke er tilllatt å være homofil. Hvordan er det "hauset opp"?

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Fant ut av det selv😊 Majorer og soldater kan ikke være homofile. Jeg støtter på ingen måte dette, men å tro at man ikke kan jobbe i Frelsesarmeen hvis man er homofil er feil

http://www.frelsesarmeen.no/no/om_oss/tro_+_verdier/Frelsesarmeens+standpunkt+når+det+gjelder+homofili.d25-SwZfYWu.ips

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du linket til hvor det står på Frelsesarmeen sine hjemmesider at det ikke er lov å være homofil? Jeg har blitt fortalt at på jobben at det kun er kapellanene (Frelsesarmeen sine "prester") som ikke kan inngå partnerskap. Derfor interessert i å se hvor det står noe annet.

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

 

Frelsesarmeens offisielle standpunkt er at ingen soldater eller offiserer kan være homofile: Link.

Dessverre har man også sett at folk som er i andre typer stillinger (ikke i uniform) har fått sparken på grunn av legning. I denne linken er historien om han som ble fratatt jobben som sekretær fordi han er homofil.

 

Jeg håper virkelig at det er sånn at den norske Frelsesarmeen jobber med å få dette forandret. Men dessverre har de ikke gitt noe uttrykk for det offentlig, ikke som jeg har sett i alle fall. Så om noen har kilder på det vil jeg gjerne se.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er tøff og har sikkert et brennende ønske om å hjelpe andre som ikke er like heldig stilt som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut av det selv Majorer og soldater kan ikke være homofile. Jeg støtter på ingen måte dette, men å tro at man ikke kan jobbe i Frelsesarmeen hvis man er homofil er feil

http://www.frelsesarmeen.no/no/om_oss/tro_+_verdier/Frelsesarmeens+standpunkt+når+det+gjelder+homofili.d25-SwZfYWu.ips

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

 

Det er ikke det jeg tror. Det finnes sikkert lokalavdelinger som er mer aksepterende enn andre, og der de ikke diskriminerer. Men det forandrer jo ikke på det faktum at organisasjonen har diskriminiering nedfelt i sine regler, noe jeg syns er uakseptabelt i 2015.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeens offisielle standpunkt er at ingen soldater eller offiserer kan være homofile: Link.

Dessverre har man også sett at folk som er i andre typer stillinger (ikke i uniform) har fått sparken på grunn av legning. I denne linken er historien om han som ble fratatt jobben som sekretær fordi han er homofil.

Jeg håper virkelig at det er sånn at den norske Frelsesarmeen jobber med å få dette forandret. Men dessverre har de ikke gitt noe uttrykk for det offentlig, ikke som jeg har sett i alle fall. Så om noen har kilder på det vil jeg gjerne se.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Dette ble tatt opp på introduksjonskurset. Ingen av de jeg har møtt så langt i Frelsesarmeen er enig i Frelsesarmeen sine holdninger til homofili. Jeg ble også fortalt at det vil bli endringer, men dette vil ta lang tid ettersom Frelsesarmeen finnes i så og si hele verden. 20 år frem i tid ble jeg fortalt at mye vil være endret, men har selvfølgelig ingen dokumentasjon på dette.

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeens offisielle standpunkt er at ingen soldater eller offiserer kan være homofile: Link.

Dessverre har man også sett at folk som er i andre typer stillinger (ikke i uniform) har fått sparken på grunn av legning. I denne linken er historien om han som ble fratatt jobben som sekretær fordi han er homofil.

Jeg håper virkelig at det er sånn at den norske Frelsesarmeen jobber med å få dette forandret. Men dessverre har de ikke gitt noe uttrykk for det offentlig, ikke som jeg har sett i alle fall. Så om noen har kilder på det vil jeg gjerne se.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

Hvis du leser hele saken så kommer det frem at Are var soldat. Det er i tillegg bilde av han i uniform

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å søke på jobb der! Jeg er kvalifisert og stillingen høres spennende ut... Så har ingen negative tanker om det å jobbe der :P

Kan jeg komme med en liten digresjon, TS? Hvordan er lønna i Frelsesarmeen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...