Gå til innhold

Hva tenker du om noen som jobber i Frelsesarmeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått jobb på et av tiltakene til Frelsesarmeen. Ikke spesielt kristen, men selve jobben virker veldig spennende. Fått noen rare blikk når jeg sier jeg skal begynne i Frelsesarmeen, uten at noen har klart å sette ord på hva det er for noe. Hva tenker du når noen sier at de jobber i Frelsesarmeen?

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det kan være en veldig givende jobb! Du bidrar jo til å hjelpe andre mennesker, og det er jo kjempepositivt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Gratulerer så mye med jobben! Du må ikke la andres oppførsel påvirke deg og jobben din. Det som er drømmejobben for en kandidat vil være mareritt for en annen. Det viktigste er at du selv er fornøyd, og at du jobber med noe du er interessert i. Personlig unner jeg deg, ikke bare ser det fint ut på CV'n, men du vil være med på å påvirke flere liv, og hjelpe mennesker i nød. Det må da vel bety noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Hva tenker du når noen sier at de jobber i Frelsesarmeen?

Anonymous poster hash: f0166...044

Gode intensjoner, men feil fokus. De har nok en positiv innvirkning på verden, bare synd de er misjonærer.

Anonymous poster hash: 4134e...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel at du ikke kan ha store problemer med homofobi og at du høyst sannsynlig deler tankegangen.

Anonymous poster hash: e1361...fde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du er en som lar deg utnytte av dem. Om du ikke er spesielt kristen bør du jo unngå dem for en hver pris.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at du mest sannsynlig er kristen, og at du mest sannsynlig vil få en givende og spennende jobb :) (Og så krysser jeg fingrene for at du ikke vil prøve å frelse meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått jobb på et av tiltakene til Frelsesarmeen. Ikke spesielt kristen, men selve jobben virker veldig spennende. Fått noen rare blikk når jeg sier jeg skal begynne i Frelsesarmeen, uten at noen har klart å sette ord på hva det er for noe. Hva tenker du når noen sier at de jobber i Frelsesarmeen?

Anonymous poster hash: f0166...044

En av mine store barndomshelter holdt på sånn. Det var dødstøft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker først at det er ganske kult, frelsesarmeen er jo ett godt formål, men så tenker jeg på homofobien og sterkt kristent og så blir jeg litt mer skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel at du ikke kan ha store problemer med homofobi og at du høyst sannsynlig deler tankegangen.

Anonymous poster hash: e1361...fde

Har godt mange runder med meg selv i forhold til Frelsesarmeens holdninger angående homofile. Har så langt erfart at de som jobber der er sterkt imot denne holdningen. Det er jo kun kapellanene som ikke kan være homofile (det er selvfølgelig grusomt i seg selv) men trodde i utgangspunktet ingen i Frelsesarmeen kunne være homofile. Det er i tillegg svært få av de som jobber der som er spesielt kristne. Dette veier for meg opp i forhold til jobben jeg kommer til å gjøre på daglig basis. Men skjønner godt at det er disse holdningene jeg kommer til å møte når jeg forteller hvor jeg jobber.

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jobben! Du må ikke la andres oppførsel påvirke deg og jobben din. Det som er drømmejobben for en kandidat vil være mareritt for en annen. Det viktigste er at du selv er fornøyd, og at du jobber med noe du er interessert i. Personlig unner jeg deg, ikke bare ser det fint ut på CV'n, men du vil være med på å påvirke flere liv, og hjelpe mennesker i nød. Det må da vel bety noe for deg?  

Helt klart og det er derfor jeg har valgt som jeg var gjort😊 Gjør meg ingenting at folk rynker på nesen når jeg forteller hvor jeg jobber. Var mest nysgjerrig på å høre hva de forskjellige tenker.

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at du mest sannsynlig er kristen, og at du mest sannsynlig vil få en givende og spennende jobb :) (Og så krysser jeg fingrene for at du ikke vil prøve å frelse meg :P )

Og jeg krysser fingrene for at Frelsesarmeen ikke prøver å frelse meg😝

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du er en som lar deg utnytte av dem. Om du ikke er spesielt kristen bør du jo unngå dem for en hver pris.

På hvilken måte tenker du at jeg blir utnyttet når jeg gjør en jobb og får betalt for det?

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tenker du at jeg blir utnyttet når jeg gjør en jobb og får betalt for det?

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

Å, trodde du jobbet som frivillig. 

 

Ville uansett ikke jobbet for dem, siden de er kristne, men det er jo min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg krysser fingrene for at Frelsesarmeen ikke prøver å frelse meg

TS

Anonymous poster hash: f0166...044

 

Hihi det går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det første jeg tenker når noen sier Frelsesarmeen er frelsessoldatene som står uniformert ved innsamlingsgryta. Dermed ville jeg nok spurt om du måtte jobbe i uniform. Deretter tenker jeg kristendom, misjon og homofobi. 

Først etter at disse tankene er tenkt, kommer assosiasjonene til gode gjerninger blant de som har det vanskelig og har falt utenfor samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at personen er villig til å jobbe for en organisasjon som gir folk sparken fordi de er homofile. Kvalmt.



Anonymous poster hash: d0c2f...9c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at personen er villig til å jobbe for en organisasjon som gir folk sparken fordi de er homofile. Kvalmt.

Anonymous poster hash: d0c2f...9c6

De gir ikke folk sparken fordi de er homofile. Problemet i Frelsesarmeen er at noen land har kommet lenger enn andre med tanke på homofili osv. I Norge har ikke Frelsesarmeen noe imot homofili, men fordi Frelsesarmeen er en større organisasjon som ikke bare er i Norge får ikke Frelsesarmeen i Norge endret reglene. Reglene sier at man ikke får leve i et homofilt forhold, og det er det en som har fått mistet jobben på grunn av. Innad i Frelsesarmeen i Norge er det ikke mange som støtter det heller.

Anonymous poster hash: e3dd3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...