Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sykeste tråden jeg har lest på lenge, TS skjerp deg! Bra du innser at du ikke passer til å eie dyr i det hele tatt, men for faen løs problemet før du går videre med livet.

Jeg tror faktisk ikke at dette er et troll, hundrevis av eiere avliver dyrene sine for absolutt ingen god grunn hvert eneste år, forskjellen er at vi nå får innblikk i hvordan noen av disse eierne tenker.

Jeg kjenner selv til folk som ut av det blå fortalte at de hadde avlivet hunden, fordi de ´skulle på ferie´, ´var allergiske mot den´, ´syntes den tok for mye plass´, ´ødela møblene´ etc etc, helt idiotiske grunner for oss som ser en verdi i dyr, men for sånne som TS er det den letteste løsningen og det er ingenting som hindrer dem i fra å gjøre det. Kanskje best slik, det dyret kan umulig ha det bra hos henne.

Anonymous poster hash: 6cb60...18d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folkens. TS gjør da noe. Hun har jo bedt om hjelp fra en venn som er i kontakt med diverse organisasjoner.

Nei jeg tror ikke dette er en trolletråd og jeg tror TS bryr seg også. Og en ting vet jeg, og det er at en del her på forumet er litt vel overhysteriske.

Anonymous poster hash: fb703...35a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at TS, ikke bare som en hundeeier men som et voksent menneske, skal ta såppass ansvar at hun tar kontakt med en av de mulige telefonnummerene eller e-mailene eller personene som har skrevet i denne tråden. Det er faktisk prisen hun må betale for å være et menneske med mulighet til de frie tøylene et voksent liv medfører. En telefonsamtale med FOD om dette tar MAKSIMUM 5 minutter om hun har det så travelt. Da kan hun legge seg, sove, reise på ferie og gjøre hva faen hun vil, og dyret kommer hun aldri til å se igjen.

Tviler også litt på at den dyrlegen hun har snakket med om avliving vet at hun mishandler dyret som hun gjør. Hadde dyrlegen visst hvordan hun behandlet valpen (ingen mosjon, opplæring e.l.) så hadde han/hun vel mest sannsynlig nektet avliving. Synd vi ikke vet hvilken dyrlege det er snakk om så vi kunne ha kontaktet han/hun og snakket med de om saken.

Jeg går ut ifra at dette ikke er en trolletråd, da troll som oftest drar spøkene litt for langt. Mens det denne personen gjør kan faktisk være sant. Derfor vil jeg ikke ta sjansen på at det er tull, da det er snakk om et uskyldig og forsvarsløst liv i fare.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen måneder siden fikk jeg en valp som presang av en venn, familie hunden deres hadde visst fått et nytt kull. Ikke at jeg egentlig ba om å få den i det hele tatt, men ting gikk som det gikk og valpen ble presset over til å bo hos meg. Greit nok tenkte jeg, den var søt og alt det der, og jeg hadde nok med mat og plass, og den var allerede forsikret og vaksinert. I dag er den 9 mnd. Problemet er at den har vist seg å være helt ufordragelig!

Holder aldri kjeft med bjeffinga, selvom den får nok vann og drikke. Har et inngjerdet hage den har fri adgang til, men neida, den skal selvsagt pissa på møblene mine isteden. Ikke eier den respekt for andre heller, går ikke en dag uten at den prøver å bite. Ikke meg, men bokstavelig talt alle andre. Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg.

Så til saken, jeg har prøvd i over to måned å gi den bort til noen andre, men det går ikke. Ingen verken bekjente eller fremmede som har sett den vil ta i den med ildtang, den bikkja er alt annet enn hva en valp skal være! Har kontaktet gårder og slikt og, men uten positiv svar. Har nå prøvd å kontakte ulike dyre organisasjoner for å få den omplassert, men med tanke på beliggenheten min kan de ikke hente den selv. Jeg må i såfall ta den med til nærmeste by, men med tanke på jobb er det umulig. Har nå bestilt time til avliving før jeg reiser bort i sommer, selvom det var en tung beslutning etter mange ukers forsøk på å få den omplassert. Jeg vil så gjerne bli kvitt den på andre måter enn avliving, men jeg er helt rådvill nå, har i  prøvd alt! Absolutt alt!!

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut, blir gal av å ha den tingen i hus. Kanskje noen her har noen gode ord eller liknende erfaringer å dele? 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Du får selge den, da. Når du har fått den mot din vilje, er det jo ikke noe poeng å ha den. Da vil du aldri trives med den og den vil ikke trives, heller.

Det er derfor den er bjeffete, er min teori. Fordi den er utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Jeg begynner å lure på om enkelte av dere har lest tråden eller bare kommer for å være spydig?! Jeg har fått en venn til å ta kontakt med ulike organisasjoner, venner, gårder etc en siste gang, har dere hoppet glatt over det? JEG har ikke noe mer energi å bruke på den hunden etter månedsvis med slit og kommer ikke til å løfte en finger igjen, men noen har vært så snill og sagt seg villig til å gjøre det for meg. Hun kontakter meg hvis hun får et konkret svar innen uka, det har hun ikke gjort ennå ergo er det bare å sitte tålmodig og vente for min del.

Og dere som hyler om rosiner kan sjekke faktaene deres før dere hyler ut, han har fått rosiner og druer uten problem før, og det gikk helt fint denne gangen og. Men det løste ikke problemet mitt, den sovnet ikke før mange timer etter at jeg logget av! Jeg gir da ikke noe jeg vet er giftig til hunden, har ingen planer om å avlive den hjemme! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Jeg begynner å lure på om enkelte av dere har lest tråden eller bare kommer for å være spydig?! Jeg har fått en venn til å ta kontakt med ulike organisasjoner, venner, gårder etc en siste gang, har dere hoppet glatt over det? JEG har ikke noe mer energi å bruke på den hunden etter månedsvis med slit og kommer ikke til å løfte en finger igjen, men noen har vært så snill og sagt seg villig til å gjøre det for meg. Hun kontakter meg hvis hun får et konkret svar innen uka, det har hun ikke gjort ennå ergo er det bare å sitte tålmodig og vente for min del.

Og dere som hyler om rosiner kan sjekke faktaene deres før dere hyler ut, han har fått rosiner og druer uten problem før, og det gikk helt fint denne gangen og. Men det løste ikke problemet mitt, den sovnet ikke før mange timer etter at jeg logget av! Jeg gir da ikke noe jeg vet er giftig til hunden, har ingen planer om å avlive den hjemme! 

Hvorfor har du ikke tatt kontakt med de som har postet telefonnummer i tråden, blant annet Dyrebeskyttelsen Finnmark? Problemet er jo løst om du tar kontakt med dem.

Du skriver at du har fått en venn til å kontakte ulike organisasjoner for siste gang, men det er jo ikke nødvendig hvis du bare kontakter de som har postet i tråden her.

Hvis du ikke tar de nødvendige grep, kommer jeg til å anmelde dere.

Anonymous poster hash: 07cf4...fc5

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Har du gitt nummeret til FOD til denne vennen din da? 

Da hadde det ikke vært nyttesløst, de venter jo på hunden! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke gitt henne noe nummer, men jeg sendte linken til denne tråden som hun skulle lese gjennom. Hva hun har kommet fram til vet jeg ikke, hun har som sagt ikke tatt kontakt igjen om noe tilbud.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt henne noe nummer, men jeg sendte linken til denne tråden som hun skulle lese gjennom. Hva hun har kommet fram til vet jeg ikke, hun har som sagt ikke tatt kontakt igjen om noe tilbud.  

Tilbud har du fått, de vet jeg. Og det er veldig lett og sjekke om dere har tatt kontakt med ihvertfall FOD. De har også spurt etter deg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekke fakta, sier du. Hvis du googler "rusiner og druer giftig for hund" er dette første treff, fra Helsedirektoratet: https://helsenorge.no/Giftinformasjon/forgiftning-hos-hund-og-katt/rosiner-og-druer-kan-gi-forgiftning-hos-hund

Der står det blant annet at det kan gi nyresvikt.

Anonymous poster hash: 5483e...e5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontormus, da får du be de sjekke innboksen sin, tviler på at de har så mange saker om en jack russel fra Finnmark. Hvis hun ikke har kontaktet dem ennå gjør hun det snart, har null tvil om hennes hensikter.

Forøvrig håper jeg FOD ikke er en så useriøs organisasjon at de deler privat informasjon med en tredjepart, med mindre du selv jobber med dem. Er en grunn til at man tar slike spørsmål anonymt på forumet, vil ikke ha en gjeng fanatikere fra et forum bankende på døra hjemme heller.

TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til AB øverst, det står at NOEN hunder kan få det av rosiner og man ikke kjenner årsaken engang. Hunden her har som sagt aldri hatt problem med noe av det, utrolig hvor hysteriske folk kan være! Og enkelte av svarene her er så spydige at jeg er glad jeg ikke er en usikker ung sjel som spør,  hadde jo blitt sprø av alt hysteriet og følt meg som verdens verste!! Trenger en utblåsning

Hvis noen unge leser dette vil jeg si at dere ikke skal skremmes fra å kjøpe hund, men vær sikker at du har oppmerksomhet og kjærlighet og ikke minst lyst å gi den! Ikke alle hunder er et skrekkeksempel som min, og du trenger IKKE være en hysterisk hundeeier for å ta vare på en hund. Og får du en aggresiv valp så vær fort som fy å gi den til noen proffe, lar du det gå en stund så får du et slikt monster som denne, men ikke la noe av dette skremme deg fra å få deg hund hvis det er det du vil

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, TS, fint at noen skal kontakte FOD, dyrebeskyttelsen og lignende for deg.

Men, dersom hun ikke skulle gjort det - kunne du i det minste dobbeltsjekket og tatt kontakt med de som har gitt seriøse tilbud i denne tråden? I tilfelle hun ikke leser så nøye i denne tråden, eller disse organisasjonene ikke forstår at det er snakk om samme hund de har blitt kontaktet om tidligere.

Det tar bare fem minutter å ringe eller sende en e-post med adresse og passende tidspunkter for henting. Jeg tviler på at noen lyver om at FOD eller Dyrebeskyttelsen gjerne tar i mot hunden bare for moro skyld, det er nok reelle tilbud, og det beste for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontormus, da får du be de sjekke innboksen sin, tviler på at de har så mange saker om en jack russel fra Finnmark. Hvis hun ikke har kontaktet dem ennå gjør hun det snart, har null tvil om hennes hensikter.

Forøvrig håper jeg FOD ikke er en så useriøs organisasjon at de deler privat informasjon med en tredjepart, med mindre du selv jobber med dem. Er en grunn til at man tar slike spørsmål anonymt på forumet, vil ikke ha en gjeng fanatikere fra et forum bankende på døra hjemme heller.

TS

Ok, da skal jeg gjøre det.

Jeg har jobbet litt for dem, men ikke med omplassering av hundene. De forteller meg ikke hva du heter, jeg spør heller ikke. Jeg har ikke behov for å vite det. 

Jeg vet de har utrettet mirakler før, og håper denne historien ender godt for både deg og hunden.

PS: det er folk på gården hver eneste dag. Søndagene er den største turdagen med mange besøkende. Det kan derfor hende at de ikke svarer på mail før i morgen.

Endret av Kontormus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud er så glad det gikk bra med hunden, har hatt en gedigen klump i magen siden i går :( Men som noen over her viser så KAN det faktisk være giftig for hunder å spise slikt, så selvom det gikk bra betyr det ikke at det ikke kan gå dårlig neste gang!

Anonymous poster hash: 437ea...19a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS. Jeg er faktisk veldig overrasket nå at du sier at du ikke er ung. Jeg trodde hele tiden du var ung og ikke særlig moden. Dette fordi du faktisk virker ganske rådløs, tiltaksløs og ansvarsløs. Hvis du ikke klarer å kontakte FOD eller noe engang, eller noe som helst løsningsorientert, så virker du dessverre ikke veldig voksen. Her har du fått såpass mye hjelp og råd, at du burde ha løst "problemet" for lenge siden.

Anonymous poster hash: f1ba8...c82
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvordan TS ikke en gang har energi til å ringe dyrebeskyttelsen i Finnmark, men hun har helt fint energi til å diskutere flere ganger om hunden på dette forumet. Det tar fint lite energi å taste et nummer på telefonen og ta en prat i 10 min.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. Kan du ikke sende en SMS til venninna di som skulle kontakte disse folka, og si at det ligger kontaktinformasjon på side 7. Her er også nr. hvis du vil sende det til venninna di. Uansett hvor sliten du er så orker du vel det. Eventuelt ta et bilde med mobilen din og send det til venninna di, det tar vel bare 10 sekunder.

Telefonnr.: 98447592

E-mail: [email protected]

Facebook: https://www.facebook.com/dnfinnmark

Redigert: du kan også ta kontakt med de på Facebook! Enda enklere! Si at du må levere hunden snarest, og spør når det passer de. Da får du et svar. Da leverer du hunden. Ferdig, for all evighet! Tenk deg det da?

Endret av PaperFlower
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter deg Ts. Dette var ikke en valp du ville ha.

Anonymous poster hash: ad3d2...167

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...