Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har latt deg lure og ikke benyttet deg av betalingsgarantien = din egen feil. Da får du rett og slett ta konsekvensene av det, uten å blande inn en tredjepart, som i utgangspunktet ikke har noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Ja jeg har latt meg lure av en ubrukelig drittkjærring som har tatt pengene mine. :) Tror du virkelig jeg bryr meg om familien hennes får vite hva hun har gjort? Det VAR en telefonsamtale, så fikk det være opp til henne om hun vil ta kontakt med søsteren sin eller ikke. Det var ikke sånn at jeg ringte henne 100 ganger.

Jeg hadde skjønt det så godt om det var ei annen jente som satt i min situasjon.

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, men jeg blir så lenge jeg ønsker. Dette er et diskusjonsforum, og da må man nesten ta høyde for alle typer synspunktet (som ikke bryter med forumets regler).

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Joda, men hvorfor kommer du inn her å påpeker at man må ta smellen når man er så naiv at man overfører? Altså, tror du ikke folk vet det ALLEREDE? Det var dumt gjort ja, men gjort er gjort, og overført er overført. Denne tråden handler vel i hovedsak om hvordan TS og Sjenertjente skal få pengene tilbake, og ikke en tråd der folk skriver en lekse om hvor naivt det er.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det svindleren sin feil, og ikke TS og Sjenertjente. Alvorlig talt, ta deg sammen. Jeg begynner snart å tro på at du selv driver med svindel.

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei svindleren har ikke tabbet seg ut! Det var gjort med overlegg og hun klarte å svindle deg og gjennomførte dermed det hun ønsket å oppnå. Du derimot lot deg lure, droppet trygg betaling og bestemte deg for å ta en stor risiko. Du sitter nå uten iPad og uten penger. Ergo er det DU som tabbet deg ut!

Søsteren min er sta og vanskelig med et forferdelig temperament (dog er hun ingen svindler). Hadde hun derimot svindlet henne hadde jeg ikke hatt noen myndighet til å tvinge henne

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Jeg lot meg lure? Jeg er ikke TS en gang. :fnise:

Ta å les tråden før du svarer du.

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei svindleren har ikke tabbet seg ut! Det var gjort med overlegg og hun klarte å svindle deg og gjennomførte dermed det hun ønsket å oppnå. Du derimot lot deg lure, droppet trygg betaling og bestemte deg for å ta en stor risiko. Du sitter nå uten iPad og uten penger. Ergo er det DU som tabbet deg ut!

Søsteren min er sta og vanskelig med et forferdelig temperament (dog er hun ingen svindler). Hadde hun derimot svindlet henne hadde jeg ikke hatt noen myndighet til å tvinge henne

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

* hadde hun derimot svindlet, hadde jeg ikke hatt noen myndighet til å gjøre noe med det. Stryk ordet henne

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvorfor kommer du inn her å påpeker at man må ta smellen når man er så naiv at man overfører? Altså, tror du ikke folk vet det ALLEREDE? Det var dumt gjort ja, men gjort er gjort, og overført er overført. Denne tråden handler vel i hovedsak om hvordan TS og Sjenertjente skal få pengene tilbake, og ikke en tråd der folk skriver en lekse om hvor naivt det er.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det svindleren sin feil, og ikke TS og Sjenertjente. Alvorlig talt, ta deg sammen. Jeg begynner snart å tro på at du selv driver med svindel.

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Du er rapportert.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rapportert.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Og så?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har blitt kontaktet av en person jeg ikke aner hvem er fordi søsteren min ikke betalte noe hun skyldte vedkommende, og syntes absolutt det var helt OK. Hun mente ikke å svindle noen da, hun er bare litt vimsete og vanskelig å få tak i til tider. Det ordnet seg fort etter at jeg ba henne skjerpe seg.. Er jo bare hyggelig å kunne hjelpe folk?!

Håper du får pengene dine tilbake, TS.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Det må kunne være mulig å diskutere på en skikkelig måte, uten spekulasjoner av denne typen.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot meg lure? Jeg er ikke TS en gang. :fnise:

Ta å les tråden før du svarer du.

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Spiller ingen rolle om det er deg eller TS eller andre. Samme poenget gjelder

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt kontaktet ved to anledninger på Facebook pga svindel. Han ene var en 15 år gammel gutt som hadde kjøpt en TLF av kompisen min. Jeg kontaktet kompisen min med en gang og sa at om han ikke betaler tilbake pengene til denne stakkars gutten, så kommer jeg til å sende adressen hans (til kompisen min) til foreldrene til denne gutten. Pengene ble sendt samme dag ;) slettet denne vennen min fra fb da jeg fikk vite at pengene var kommet på konto.

En annen terroriserte meg med meldinger fordi han hadde blitt svindlet av en fyr jeg kjente. Han sendte meg 20 mld i døgnet på fb. Måtte blokke han til slutt. Hadde han sendt 1-2 mld, så hadde jeg prøvd å hjelpe. Når du blir en terrorist, så gidder jeg ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har latt deg lure og ikke benyttet deg av betalingsgarantien = din egen feil. Da får du rett og slett ta konsekvensene av det, uten å blande inn en tredjepart, som i utgangspunktet ikke har noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Du høres akkurat ut som den dama som svindlet meg. Hun svarte på ca samme måte da jeg ringte opp moren hennes og andre fam. Medlemmer :)
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har latt deg lure og ikke benyttet deg av betalingsgarantien = din egen feil. Da får du rett og slett ta konsekvensene av det, uten å blande inn en tredjepart, som i utgangspunktet ikke har noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Ok nå holder det! Nå har du gitt ts nok tyn.

Anonymous poster hash: b273d...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er ditt problem! Du som har tabbet deg ut, ditt problem! Det er ihvertfall ikke de pårørendes problem

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Herregud ts har da ikke tabbe seg ut! Det er svindleren så klart. Noen folk altså. :roll:

Anonymous poster hash: b273d...485

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud ts har da ikke tabbe seg ut! Det er svindleren så klart. Noen folk altså. :roll:

Anonymous poster hash: b273d...485

Jo, TS har tabbet seg ut! Det var hun som valgte å IKKE benytte seg av sikker betaling. Fordi "selgeren sa atte, men osv". Da VELGER man å ta en RISIKO! Det er rett og slett å gamble med 2000kr.

Svindleren er et rasshøl og burde anmeldes, men hun oppnådde jo det hun var ute etter; lure TS. Dermed har ikke HUN tabbet seg ut. Det var gjort med overlegg.

Familien/venner/kjæreste har derimot ikke noe med saken å gjøre og skal ikke ansvarliggjøres kun via assosiasjon. Og det blir på en måte det dere gjør når dere kontakter vedkommende for å fortelle at XXX svindlet deg. Dermed blir saken flytter over i de pårørendes hender og det er de som må deale med problemet (problemet til TS!) videre. Mens du sitter passivt å venter på at DE skal ordne opp i ditt problem. Det er ikke fair!! Hadde det bare vært for at familien skulle vite at de har en svindler i familien, men dere forventer at de ordner opp!

Det hadde kostet en jævla kalori å bruke finns betalingsgaranti/paypal/MasterCard, men neida. Noen er faktisk så tjukke i hue at de overfører! Selvom svindel på finn er en kjent sak ALLE er klar over! Man får advarsler overalt. Jeg klarer ikke å fatte at det går an! Også skal de grine og løpe til pårørende etterpå....

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, TS har tabbet seg ut! Det var hun som valgte å IKKE benytte seg av sikker betaling. Fordi "selgeren sa atte, men osv". Da VELGER man å ta en RISIKO! Det er rett og slett å gamble med 2000kr.

Svindleren er et rasshøl og burde anmeldes, men hun oppnådde jo det hun var ute etter; lure TS. Dermed har ikke HUN tabbet seg ut. Det var gjort med overlegg.

Familien/venner/kjæreste har derimot ikke noe med saken å gjøre og skal ikke ansvarliggjøres kun via assosiasjon. Og det blir på en måte det dere gjør når dere kontakter vedkommende for å fortelle at XXX svindlet deg. Dermed blir saken flytter over i de pårørendes hender og det er de som må deale med problemet (problemet til TS!) videre. Mens du sitter passivt å venter på at DE skal ordne opp i ditt problem. Det er ikke fair!! Hadde det bare vært for at familien skulle vite at de har en svindler i familien, men dere forventer at de ordner opp!

Det hadde kostet en jævla kalori å bruke finns betalingsgaranti/paypal/MasterCard, men neida. Noen er faktisk så tjukke i hue at de overfører! Selvom svindel på finn er en kjent sak ALLE er klar over! Man får advarsler overalt. Jeg klarer ikke å fatte at det går an! Også skal de grine og løpe til pårørende etterpå....

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Kjære deg, tror du misforstår hele hensikten med å ta kontakt med familie/venner i en slik situasjon.

Hensikten er ikke først og fremst at familien/venner skal ta "anvsar" og presse personen bak svindelen til å gjøre opp for seg.

Hensikten er å skape et så sterkt ubehag hos svindleren - ved at "nå vet familien hva jeg holder på med/nå vet denne personen jeg har svindlet veldig mye om meg", at de dermed føler seg tvunget til å gjøre opp for seg for å unngå ytterligere ubehag (og forhåpentligvis sette en stopper for svindlerkarrieren).

Anonymous poster hash: ec5b8...3e9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, tror du misforstår hele hensikten med å ta kontakt med familie/venner i en slik situasjon.

Hensikten er ikke først og fremst at familien/venner skal ta "anvsar" og presse personen bak svindelen til å gjøre opp for seg.

Hensikten er å skape et så sterkt ubehag hos svindleren - ved at "nå vet familien hva jeg holder på med/nå vet denne personen jeg har svindlet veldig mye om meg", at de dermed føler seg tvunget til å gjøre opp for seg for å unngå ytterligere ubehag (og forhåpentligvis sette en stopper for svindlerkarrieren).

Anonymous poster hash: ec5b8...3e9

Så du tror ikke at familien føler noen som helst påtvunget forpliktelse...? Virkelig? Bare "takk for informasjonen" liksom?

En person som svindler har gjerne ingen skrupler og de fleste bryr seg dermed ikke så mye om hvem vet. Det er gjerne downsiden når man mangler moral og integritet. Dessuten blir det ord mot ord uten at du sender over "bevismappen" og da er man i gang...

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg, tror du misforstår hele hensikten med å ta kontakt med familie/venner i en slik situasjon.

Hensikten er ikke først og fremst at familien/venner skal ta "anvsar" og presse personen bak svindelen til å gjøre opp for seg.

Hensikten er å skape et så sterkt ubehag hos svindleren - ved at "nå vet familien hva jeg holder på med/nå vet denne personen jeg har svindlet veldig mye om meg", at de dermed føler seg tvunget til å gjøre opp for seg for å unngå ytterligere ubehag (og forhåpentligvis sette en stopper for svindlerkarrieren).

Anonymous poster hash: ec5b8...3e9

Hvordan er det mulig å bare se en side av saken? Hensikten er å skape så mye ubehageligheter for svindleren at han gjør opp for seg, case closed. Det er ikke så enkelt. Her blir uskyldige mennesker dratt inn i en sak de ikke har noe med å gjøre. Du tror ikke det vil føles ubehagelig å få en slik telefon?

Du tror ikke du skaper ubehag i hele familien for andre enn svindleren?

Biten hvor svindleren får det ubehagelig er det ingen her som synes gjør noen ting, alle vil at hun skal straffes og gjør opp for seg. Alle vil at ts skal få pengene sine. Men det er virkelig ikke riktig at helt noen som ikke har noe med det å gjøre skal få det ubehagelig og slite med noe de ikke kan noe for.

Det handler ikke om at familien ikke skal få vite.

Til de som tror det koster så mye å bruke finns betalings garanti. Jeg betalte 49 kr på en vare som kostet tett oppunder 2000 kr. Det er en billig forsikring mot svindel.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke mitt problem, hvis de føler seg belastet av det! Men som jeg skrev litt lengre opp, så er det ikke snakk om noen form for trakassering, utpressing eller spamming med sms til samboer og familie. Har heller ikke mottatt noen negative svar på at jeg har kontaktet de, og hadde de syntes at mine få henvendelser hadde vært belastende eller ubehagelig, så hadde jeg nok fått høre det :)

Hvorfor er det ikke ditt problem hvis du belaster uskyldige mennesker? Hvorfor kan du bare avskrive deg ditt ansvar for ubehagelighetene du lager for dem?

Du mener det er ok fordi noen de kjenner eller er i slekt med har svindlet deg. Det er ikke ok.

Jeg har ingen ting til overs for svindleren, jeg håper du får pengene dine tilbake. Og jeg håper svindleren får det ubehagelig. Jeg er bare ikke enig med deg i fremgangsmåten.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke ditt problem hvis du belaster uskyldige mennesker? Hvorfor kan du bare avskrive deg ditt ansvar for ubehagelighetene du lager for dem?

Du mener det er ok fordi noen de kjenner eller er i slekt med har svindlet deg. Det er ikke ok.

Jeg har ingen ting til overs for svindleren, jeg håper du får pengene dine tilbake. Og jeg håper svindleren får det ubehagelig. Jeg er bare ikke enig med deg i fremgangsmåten.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

Helt enig i dette!

Det er flere av oss som mener dette men da er vi tydeligvis svindlere selv eller steller oss på svindlerens side...at det går an...

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke ditt problem hvis du belaster uskyldige mennesker? Hvorfor kan du bare avskrive deg ditt ansvar for ubehagelighetene du lager for dem?

Du mener det er ok fordi noen de kjenner eller er i slekt med har svindlet deg. Det er ikke ok.

Jeg har ingen ting til overs for svindleren, jeg håper du får pengene dine tilbake. Og jeg håper svindleren får det ubehagelig. Jeg er bare ikke enig med deg i fremgangsmåten.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

Da får vi bare bli enige om at vi er uenige.

Jeg er helt sikker på at jeg ville ha fått tilbakemeldinger fra de pårørende om de syntes at mine henvendelser var ubehagelig for dem og det har jeg til nå ikke gjort. Som jeg har skrevet flere ganger tidligere så er det ikke snakk om noen form for trakassering, utpressing eller spamming med sms.

​Det kan godt være at andre går frem på en mer aggressiv måte, men det gjør ikke jeg. Vi er alle forskjellige og takler slike situasjoner forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...