Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer for at TS og Sjenertjente dukker opp sammen på døra hennes. :D

Take that bitch down!



Anonymous poster hash: 2c56e...01e
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, hvis ett (eller flere) av barna dine hadde svindlet noen så hadde du gitt blaffen? Du bør kanskje revurdere hva slags holdninger du ønsker å lære barna dine. Det er vel ikke så rart om barna dine blir svindlere...

Signerer dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Jeg driter virkelig i om kjæreste. venner eller familie får vite hvor råtten hun er. Det er nemlig ikke mitt problem. Jeg gjør ALT for å få pengene mine tilbake. Om hun ikke vil at de skal få vite noe, så gir hun meg pengene. Så enkelt er det. Så da kan hun bestemme selv hva som skal skje ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Men det er ikke kjæresten, venner eller families problem! Ikke dump problemene dine over på mennesker som ikke har noe med saken å gjøre. De skal ikke måtte drive pengeinnkreving for deg fordi ikke benyttet deg av sikker betaling!

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på å få vite det, så lenge den som ble svindlet ikke presser meg, for jeg kan jo ikke gjøre stort annet enn å gi personen en lekse om det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Betal med mastercard så slipper dere dette. Da kan du bare fylle ut skjema i banken med kontonummer til følgene, beløp og bevis på at du har tatt kontakt ang ikke mottatt gjenstand og banken vil da kunne trekke tilbake pengene på selgers konto. Jeg har gjort dette på en fyr fra ebay, og jeg fikk tilbake pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun sagt hvilken dato hun får lønning på? Var det ikke slik at hun skulle betale i slutten av måneden for da fikk hun lønning?

Anonymous poster hash: 7f272...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det satt veldig langt inne i meg å ta kontakt med andre enn henne selv. Men man blir desperat i en slik situasjon og når da svindleren nekter å gi pengene tilbake, så må man finne på andre løsninger. Og jeg tenker hvert fall at det må være veldig pinlig for henne selv at familie og venner vet at hun er en svindler og har svindlet flere.

Tenker også at de muligens kanskje vil snakke med henne om konsekvensene av og holde på sånn, særlig når hun er en ung tobarnsmor og at de kan påvirke henne til å overføre pengene tilbake til de hun har svindlet.

Fra ditt synspunkt så skjønner jeg godt at du prøver alle muligheter, for det er mye penger å miste fordi noen er drittsekk nok til å svindle.

Allikevel mener jeg at jeg ikke hadde likt det spesielt godt om noen hadde tatt kontakt med meg for å få meg til å inndrive penger for f.eks ungene mine eller en av søsknene mine etc.

Så, hvis ett (eller flere) av barna dine hadde svindlet noen så hadde du gitt blaffen? Du bør kanskje revurdere hva slags holdninger du ønsker å lære barna dine. Det er vel ikke så rart om barna dine blir svindlere...

Det var kanskje litt vel bastant eller teit eller hva du vil å si at jeg hadde gitt blaffen. Men jeg hadde blitt bra irritert om en eller annen ukjent person hadde skulle fått meg til å kjefte på en eller annen i familien eller venn etc fordi de hadde svindlet noen på finn. Og barna mine er ikke svindlere. Ikke jeg heller. Jeg har ingen sympati med svindleren i det hele tatt. Og hvis innlegget mitt ble lest på den måten så var det meg som skrev klønete.

Jeg mener bare at jeg ikke ønsker å bli kontaktet for et problem som ikke er mitt.

Men det er ikke kjæresten, venner eller families problem! Ikke dump problemene dine over på mennesker som ikke har noe med saken å gjøre. De skal ikke måtte drive pengeinnkreving for deg fordi ikke benyttet deg av sikker betaling!

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Og det er det jeg mener. Det er ikke mitt problem at ungen min eller broren min eller vennen min hadde svindlet noen.

Jeg tar ikke tlf hvis ukjente ringer uansett, så jeg hadde ikke opplevd denne situasjonen uansett. Ikke har jeg venner som hadde gjort noe slikt heller. (Er mer usikker på en søster og en svoger, men hadde en av de gjort det så hadde jeg tenkt mitt om dem, men ikke lagt meg mer opp i det enn å si at jeg syns det er forkastelig.)

Forøvrig enig i det Evilposelos sier.

Anonymous poster hash: 9dcd8...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Jeg ville ikke gitt henne muligheten å vente til lønning. Hun fikk dine 2000kr og det skal hun betale tilbake. Har hun brukt de opp, ja synd for henne, det er hun som skal snu verden opp ned for å fikse dette pronto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bare ikke hva dere forventer når dere ringer kjæresten/venner/familie? Skal de bruke masse tid og krefter på å kreve inn penger for dere når de ikke har NOE som helst med saken å gjøre?? Eller forventer dere at de skal kjefte på familiemedlemmet? True? Rett og slett ordne opp så du slipper det selv?

Kan dere ikke bare bruke sikker betaling i stedet for å plage alle og enhver med problemene deres når dere driter dere ut...?

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sagt hvilken dato hun får lønning på? Var det ikke slik at hun skulle betale i slutten av måneden for da fikk hun lønning?

Anonymous poster hash: 7f272...059

Nei hun sa bare at hun skulle overføre i slutten av måneden. Om det skjer eller ikke blir spennende å se.

Jeg ville ikke gitt henne muligheten å vente til lønning. Hun fikk dine 2000kr og det skal hun betale tilbake. Har hun brukt de opp, ja synd for henne, det er hun som skal snu verden opp ned for å fikse dette pronto.

Nei du har vel egentlig rett. Er bare så forferdelig desperat etter de pengene at jeg gjerne lar henne få muligheten til å skaffe pengene først. Men så klart, så skulle jeg bare gitt faen i når lønninga kom, og heller krevd pengene med en eneste gang. Litt usikker altså.... Kanskje jeg bare skal kreve de nå.

Jeg forstår bare ikke hva dere forventer når dere ringer kjæresten/venner/familie? Skal de bruke masse tid og krefter på å kreve inn penger for dere når de ikke har NOE som helst med saken å gjøre?? Eller forventer dere at de skal kjefte på familiemedlemmet? True? Rett og slett ordne opp så du slipper det selv?

Kan dere ikke bare bruke sikker betaling i stedet for å plage alle og enhver med problemene deres når dere driter dere ut...?

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Kjefte? Har jeg sagt noe om at jeg har kjeftet på familiemedlemmene? Jeg ringte søstra en gang for å si at hun har svindlet meg, og at jeg ønsker at S***** tar kontakt med meg, om ikke blir hun politiannmeldt. Ja jeg kunne gjerne brukt sikker betaling, men det er vel egentlig litt for sent i denne situasjonen. ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun sa bare at hun skulle overføre i slutten av måneden. Om det skjer eller ikke blir spennende å se.

Nei du har vel egentlig rett. Er bare så forferdelig desperat etter de pengene at jeg gjerne lar henne få muligheten til å skaffe pengene først. Men så klart, så skulle jeg bare gitt faen i når lønninga kom, og heller krevd pengene med en eneste gang. Litt usikker altså.... Kanskje jeg bare skal kreve de nå.

Kjefte? Har jeg sagt noe om at jeg har kjeftet på familiemedlemmene? Jeg ringte søstra en gang for å si at hun har svindlet meg, og at jeg ønsker at S***** tar kontakt med meg, om ikke blir hun politiannmeldt. Ja jeg kunne gjerne brukt sikker betaling, men det er vel egentlig litt for sent i denne situasjonen. ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Tidligere sa du at hun fikk lønn på fredag, jeg har ikke fått med meg at det ble forandret jeg.

Anonymous poster hash: a1d0f...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun sa bare at hun skulle overføre i slutten av måneden. Om det skjer eller ikke blir spennende å se.

Nei du har vel egentlig rett. Er bare så forferdelig desperat etter de pengene at jeg gjerne lar henne få muligheten til å skaffe pengene først. Men så klart, så skulle jeg bare gitt faen i når lønninga kom, og heller krevd pengene med en eneste gang. Litt usikker altså.... Kanskje jeg bare skal kreve de nå.

Kjefte? Har jeg sagt noe om at jeg har kjeftet på familiemedlemmene? Jeg ringte søstra en gang for å si at hun har svindlet meg, og at jeg ønsker at S***** tar kontakt med meg, om ikke blir hun politiannmeldt. Ja jeg kunne gjerne brukt sikker betaling, men det er vel egentlig litt for sent i denne situasjonen. ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Var mer ment til alle som mener det er helt naturlig å gå til personer nær vedkommende. Du vet ikke hva slags forhold de har engang. Hvorfor må søsteren forholde seg til en ubehagelig situasjon (ja det er faktisk det når man blir kontaktet av en fremed som beskylder ens søster for svindel og true med anmeldelse) når hun er helt uskyldig. Så må hun plutselig styre med å få tak i søsteren, videreformidle beskjeden, bli stresset, høre søsterens versjon, bli forvirret, lei seg og bekymret for søsteren og føler ansvar for å avverge situasjonen. Synes det er urettferdig å pålegge henne alt det...

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kjipt å bli svindlet... Hvis noen i min familie/nærmeste vennekrets hadde svindlet noen, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bli informert om det, for deretter å nevne det for vedkommende. Hater svindlere.

Selv kjøper jeg mye på finn, men har heldigvis ikke hatt noen problemer. Stort sett møter jeg personen, og ved dyre ting som sendes bruker jeg betalingsgarantien.

Men ved billigere ting, så syns jeg den er for dyr.
Pleier da å prøve å gjøre en vurdering av selger, der et av kravene er at de har vært noen år på Finn.

Føler Finn er ganske flinke til å blokkere de som svindler, og liker å tro at folk ikke plutselig begynner å svindle etter fire-fem år... Er kanskje naiv?

Dere som har blitt svindlet, hvor gammel var brukeren?



Anonymous poster hash: 39f79...94f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun sa bare at hun skulle overføre i slutten av måneden. Om det skjer eller ikke blir spennende å se.

Nei du har vel egentlig rett. Er bare så forferdelig desperat etter de pengene at jeg gjerne lar henne få muligheten til å skaffe pengene først. Men så klart, så skulle jeg bare gitt faen i når lønninga kom, og heller krevd pengene med en eneste gang. Litt usikker altså.... Kanskje jeg bare skal kreve de nå.

Kjefte? Har jeg sagt noe om at jeg har kjeftet på familiemedlemmene? Jeg ringte søstra en gang for å si at hun har svindlet meg, og at jeg ønsker at S***** tar kontakt med meg, om ikke blir hun politiannmeldt. Ja jeg kunne gjerne brukt sikker betaling, men det er vel egentlig litt for sent i denne situasjonen. ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Det er virkelig ikke ok å ringe søsteren eller et annet familiemedlem med mindre den du har blitt svindlet av er mindre årig, og da ringer man foreldrene.

Ikke fordi det er greit å svindle, for det er det virkelig ikke. Ikke fordi jeg ikke ønsker at familie og venner av svindlere ikke skal få høre det, for det driter jeg virkelig i. Men det er ikke greit for de uskyldige du blander inn i dette.

Anmeld saken, men å ringe søsteren og si noe slikt må føles veldig ubehagelig for søsteren som ikke har gjort noe galt. Jeg kan bare tenke meg hvordan jeg hadde følt det, og pliktoppfyllende som jeg er hadde jeg sikkert følt at jeg måtte snakke med søsteren min. Og da hadde sikkert hele familien min blitt forbanna på meg som blander meg inn, mine foreldre ville uansett aldri tatt ditt ord foran søsteren min sitt ord. Osv. Resultatet kan fort bli full splid i familien over noe jeg over hode ikke har noe med. Og jeg har aldri hverken svindlet eller gjort noe annet enn å gjøre rett og rede for meg.

Nei, hold dette mellom deg og den du ble svindlet av, og meld det inn til rette innstanser som politiet, og Finn hvor svindelen fant sted.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat fra siste innlegg her.

Selvfølgelig skal man kunne kontakte familiemedlemmer om svindleren ikke gir ett pipp fra seg.

Når dette er eneste som fungerer, ja da er det eneste utvei. Jo mer ubehagelig situasjon man lager for svindler, jo større sannsynlighet for å få igjen pengene.

Å kontakte politiet blir som å tro på julenissen. Godt mulig de går videre med det, men pengene vil du ytterst sjelden få igjen.

 

Endret av Bond
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tullprat fra siste innlegg her.

Selvfølgelig skal man kunne kontakte familiemedlemmer om svindleren ikke gir ett pipp fra seg.

Når dette er eneste som fungerer, ja da er det eneste utvei. Jo mer ubehagelig situasjon man lager for svindler, jo større sannsynlighet for å få igjen pengene.

Å kontakte politiet blir som å tro på julenissen. Godt mulig de går videre med det, men pengene vil du ytterst sjelden få igjen.

 

Ja det må jeg si. Så du mener på alvor at politiet har vi ikke bruk for. Men å bruke uskyldige tredjepart er greit.

Jeg er helt enig med deg, jo mer ubehagelig det blir for svindlerne jo bedre er det. Jeg er bare ikke enig med deg i at man skal bruke uskyldige familiemedlemmer for å oppnå det.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er totalt uenige om at jeg og AnonymBruker kontakter samboer og noen få familiemedlemmer; dere har nok ikke vært i samme situsjon selv og har ikke fått følt på hvor kjipt det er å bare kaste flere tusen kroner rett ut av vinduet. Til en svindler.

Dessuten så er det ikke snakk om noen form for trakassering, utpressing eller spamming med sms. Når det ikke er mulig å få tak i svindleren, så man man få lov til å prøve å nå svindleren i gjennom andre veier. Og det har faktisk funket! Men om man får igjen pengene, det er jo en annen sak!

Og nei, jeg var absolutt ikke dum som kjøpte noe på finn. Flere selgere vil ikke bruke betalingsgarantien til finn av div grunner og denne svindleren synes det tok alt for lang tid å få pengene av finn.

Greit nok tenkte jeg. Men til gjengjeld så fikk jeg både navn, adresse og mobilnr, som jeg grundig sjekket ut, og jeg følte meg faktisk ganske trygg med det. Betalte selvsagt også for sporing på ipaden, for begges sikkerhet.

Om jeg ikke får tilbake pengene innen en rimlig tid, så blir det selvsagt lagt inn en anmeldelse på henne. Synes ikke en svindler skal få slippe unna.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat fra siste innlegg her.

Selvfølgelig skal man kunne kontakte familiemedlemmer om svindleren ikke gir ett pipp fra seg.

Når dette er eneste som fungerer, ja da er det eneste utvei. Jo mer ubehagelig situasjon man lager for svindler, jo større sannsynlighet for å få igjen pengene.

Å kontakte politiet blir som å tro på julenissen. Godt mulig de går videre med det, men pengene vil du ytterst sjelden få igjen.

Men hva forventer du at familiemedlemmene skal gjøre?? Hvorfor skal du lempe dine problemer over på uskyldige mennesker som har null og niks med saken å gjøre?? Alle vet at svindel forekommer på nett, og det finnes trygge betalingsmuligheter. Likevel er det idioter der ute som gang på gang går i fella og overfører direkte til selger uten noen garantier! Hvorfor?! Da er man bare dum og naiv! Og sorry, man kan ikke komme å snakke om etterpåklokskap! Er man gammel nok til å handle på nett bør man kunne evne å forutse muligheten for svindel. Driter dere dere likevel ut så får dere sette det på tabbekvoten og lære the hard way i stedet for å plage familiemedlemmer for at de skal fikse tabben deres! Makan...

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat fra siste innlegg her.

Selvfølgelig skal man kunne kontakte familiemedlemmer om svindleren ikke gir ett pipp fra seg.

Når dette er eneste som fungerer, ja da er det eneste utvei. Jo mer ubehagelig situasjon man lager for svindler, jo større sannsynlighet for å få igjen pengene.

Å kontakte politiet blir som å tro på julenissen. Godt mulig de går videre med det, men pengene vil du ytterst sjelden få igjen.

Det du tydeligvis ikke tar til deg er at du ikke bare lager det ubehagelig for svindleren hvis du kontakter familie og venner, men du lager det ubehagelig for familie og venner som ikke har noe med det å gjøre.

Alle her er enige i at svindlere bør taes, og ingen her bryr seg om om svindleren får det ubehagelig. Men man drar ikke uskyldige mennesker inn i det, og som på en måten også havner i en lojalitets konflikt. For dem er de som ringer og beskylder og truer en utenforstående.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...