Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde ifjor å ikke få en vare som samsvarte med bildene/beskrivelsen på finn.no

Hadde stilt spørsmål på forhånd hvor selger hadde bekreftet at den var sånn og sånn, og ikke sånn.

Jeg tok en sjanse..

Jeg tok kontakt med selger straks...hun ville ikke returnere pengene da hun hadde brukt dem opp! (på 2-3 dager..vi snakker her flere tusen). Jeg truet med anmeldelse og at jeg kom til å ta kontakt med samtlige og gav henne en frist på 20 dager. Hun fikk denne lange fristen da hun skrev at hun matte vente til barnetrygden kom inn..

hjelpes.

Men fikk pengene på avtalt dato.

Verste er at vedkommende har en respektabel jobb....googlet.



Anonymous poster hash: ca22d...1b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å få en vare som ikke samsvarte* gikk litt fort gitt.



Anonymous poster hash: ca22d...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke fått pengene dine enda.

Nei, hun skulle overføre i morgen når hun fikk lønning. Om de ikke kommer da, så reiser jeg på døra hennes.

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ifjor å ikke få en vare som samsvarte med bildene/beskrivelsen på finn.no

Hadde stilt spørsmål på forhånd hvor selger hadde bekreftet at den var sånn og sånn, og ikke sånn.

Jeg tok en sjanse..

Jeg tok kontakt med selger straks...hun ville ikke returnere pengene da hun hadde brukt dem opp! (på 2-3 dager..vi snakker her flere tusen). Jeg truet med anmeldelse og at jeg kom til å ta kontakt med samtlige og gav henne en frist på 20 dager. Hun fikk denne lange fristen da hun skrev at hun matte vente til barnetrygden kom inn..

hjelpes.

Men fikk pengene på avtalt dato.

Verste er at vedkommende har en respektabel jobb....googlet.

Anonymous poster hash: ca22d...1b3

Herregud er det mulig? Bra du fikk pengene ;)

Anonymous poster hash: 7f272...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det mulig? Bra du fikk pengene ;)

Anonymous poster hash: 7f272...059

Ja, som sagt...denne personen har en jobb som tilsier at slikt ikke burde skje. Ble litt paff..

Anonymous poster hash: ca22d...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke strø salt i sårene eller være bedrevitende: Men fortell med hvorfor dere ikke benytter dere av Betalingsgarantien som Finn.no tilbyr?

Jeg har solgt og kjøpt mye på Finn.no gjennom 5 år, og har alltid forholdt meg til at Finn.no anbefaler å bruke Betalingsgarantien. Aldri noe svindel, aldri noe tull.

Så hvorfor velger noen av dere å ikke gjøre som Finn.no anbefaler?



Anonymous poster hash: a2e74...5a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hun skulle overføre i morgen når hun fikk lønning. Om de ikke kommer da, så reiser jeg på døra hennes.

Anonymous poster hash: f66ae...525

Det er jo fredag i dag, så hvis lønna hennes kommer etter klokka 13, får du ikke pengene før mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fredag i dag, så hvis lønna hennes kommer etter klokka 13, får du ikke pengene før mandag.

Mandag er helligdag, så tidligst tirsdag.

Anonymous poster hash: e6210...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke strø salt i sårene eller være bedrevitende: Men fortell med hvorfor dere ikke benytter dere av Betalingsgarantien som Finn.no tilbyr?

Jeg har solgt og kjøpt mye på Finn.no gjennom 5 år, og har alltid forholdt meg til at Finn.no anbefaler å bruke Betalingsgarantien. Aldri noe svindel, aldri noe tull.

Så hvorfor velger noen av dere å ikke gjøre som Finn.no anbefaler?

Anonymous poster hash: a2e74...5a6

For å spare penger..../og tid. Ikke alle selgere ønsker at det skal ta den tiden det tar med overføring..noen trenger penger raskere..

Anonymous poster hash: ca22d...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hjelp meg. :(

Kjøpte en mobil via finn og overførte penger. Hun virka helt troverdig, ga meg navn og alt. Hun skulle ta bilde av at den ble sendt og sende den samme dag.

Kjøpte den sist uke og venta på den i posten. Nå fikk jeg en mld fra finn.no om at hun var blitt rapportert for svindel. Skal jeg annmelde, eller hva faen gjør jeg nå..?! :(

Er student og er helt fra meg. Er det tapte penger? Har ALLTID kjøpt ting fra finn og dette har aldri skjedd meg før!

- TS

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Hvorfor bruker du ikke finn betalingsgaranti? Tror jeg betalte 49 kr for et kjøp på rundt 2 tusen. Det er en billig forsikring mot å bli svindlet.

Det er veldig enkelt å gjennomføre, og det sikrer både deg og selger. Jeg hadde aldri turt å ikke sikre meg på den måten ved større beløp iallfall.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å bruke finn til de får ett ordentlig system.

Skikkelig kjipt å tape så mye penger :kjempesinna:

Finn betalingsgaranti?

Bruker Pay Pal, det er sikkert. Pengene blir satt inn på konto hos paypal som ikke betaler ut pengene til selger før kjøper har mottatt varen og godkjent den. Det blir vel ikke stort sikrere.

Anonymous poster hash: a1a4b...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du pengene i dag ts?

Anonymous poster hash: b273d...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du pengene i dag ts?

Anonymous poster hash: b273d...485

Pengene er ikke kommet på konto enda. Vet at det pleier å ta et par dager før det vises, om vi har ulik bank. (Det har vi). I tillegg er det røde dager fremover, og da rekner jeg med at det tar tid. Sendte henne en melding om hun har overført, og har enda ikke fått svar.

Så hun slipper ikke unna. Kommer til å mase helt til pengene er på konto, ellers ringer jeg faren hennes. :P

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saxofon

Pengene er ikke kommet på konto enda. Vet at det pleier å ta et par dager før det vises, om vi har ulik bank. (Det har vi). I tillegg er det røde dager fremover, og da rekner jeg med at det tar tid. Sendte henne en melding om hun har overført, og har enda ikke fått svar.

Så hun slipper ikke unna. Kommer til å mase helt til pengene er på konto, ellers ringer jeg faren hennes. :P

Anonymous poster hash: f66ae...525

Be henne sende en screenshot av transaksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde hun overført ville hun vel ha svart på meldingen!



Anonymous poster hash: ca22d...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er veldig leit å bli svindlet og lurt, men i bunn og grunn kan man ofte takke seg selv fordi man f.eks. har vært naiv og ikke benyttet seg av betalingsgaranti. Jeg har opplevd å være den som er blitt kontaktet på FB om en person jeg var venn med der (fullstendig perifer) som ikke hadde overholdt avtale med noen h*n hadde kommet i kontakt med på finn.no. Dette opplevde jeg som utrolig pinlig og masete - det er virkelig IKKE mitt problem. Jeg synes med andre ord ikke det er okei å ta kontakt med kjærester, familie og venner av personen man har noe uoppgjort med. Det er en sak mellom de to som har inngått en avtale, og ingen andre.



Anonymous poster hash: 36aaa...7d3
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår at det er veldig leit å bli svindlet og lurt, men i bunn og grunn kan man ofte takke seg selv fordi man f.eks. har vært naiv og ikke benyttet seg av betalingsgaranti. Jeg har opplevd å være den som er blitt kontaktet på FB om en person jeg var venn med der (fullstendig perifer) som ikke hadde overholdt avtale med noen h*n hadde kommet i kontakt med på finn.no. Dette opplevde jeg som utrolig pinlig og masete - det er virkelig IKKE mitt problem. Jeg synes med andre ord ikke det er okei å ta kontakt med kjærester, familie og venner av personen man har noe uoppgjort med. Det er en sak mellom de to som har inngått en avtale, og ingen andre.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Man må nesten ta kontakt med familie/kjæreste for å FORTELLE hva slags person dette er..

Har man ikke andre midler så må man nesten det..spesielt når vedkommende ikke svarer.

Anonymous poster hash: ca22d...1b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nesten ta kontakt med familie/kjæreste for å FORTELLE hva slags person dette er..

Har man ikke andre midler så må man nesten det..spesielt når vedkommende ikke svarer.

Anonymous poster hash: ca22d...1b3

Nei, det må man absolutt ikke. Det er en sak mellom kjøper og selger, og KUN dem.

Det er ditt problem at du har inngått en dårlig og usikker avtale og du bør følgelig ikke belaste andre med dette.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er veldig leit å bli svindlet og lurt, men i bunn og grunn kan man ofte takke seg selv fordi man f.eks. har vært naiv og ikke benyttet seg av betalingsgaranti. Jeg har opplevd å være den som er blitt kontaktet på FB om en person jeg var venn med der (fullstendig perifer) som ikke hadde overholdt avtale med noen h*n hadde kommet i kontakt med på finn.no. Dette opplevde jeg som utrolig pinlig og masete - det er virkelig IKKE mitt problem. Jeg synes med andre ord ikke det er okei å ta kontakt med kjærester, familie og venner av personen man har noe uoppgjort med. Det er en sak mellom de to som har inngått en avtale, og ingen andre.

Anonymous poster hash: 36aaa...7d3

Ærlig talt. Jeg driter virkelig i om kjæreste. venner eller familie får vite hvor råtten hun er. Det er nemlig ikke mitt problem. Jeg gjør ALT for å få pengene mine tilbake. Om hun ikke vil at de skal få vite noe, så gir hun meg pengene. Så enkelt er det. Så da kan hun bestemme selv hva som skal skje ;)

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne sende en screenshot av transaksjonen

Ja det kan jeg gjøre. Takk for tips. :) TS

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...