Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

For et flott navn og så godt å høre at dere har det fint. 
Imponert over at dere har orket så langt besøk, kan godt forstå at det skal bli veldig deilig med litt alene tid nå ja ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for endelig alenetid! Og Oscar! :hjerter_rundt: Det navnet vil alltid minne meg om min yndlingsfilm da jeg var liten. Pippi Langstrømpe på de syv hav :nigo: "Kom och hämta skatten Oskar!" :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint navn på lillegutt! :jepp: Og, det er utrolig deilig å lukte på de små hodene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.7.2016 at 15.17, Sjela skrev:

Nydelig navn! :rodmer: sitter å lukter og nusser på lillegutt og kjenner så igjen beskrivelsene dine. Det er herlig å bli mamma :hjerte:

Takk :rodmer: Ja det er virkelig noe unikt og forferdelig deilig :hjerte: Jeg skal inn å lese i dagboka di snart, jeg LOVER! Det er bare det at alt tar så lang tid nå at jeg rekker ingenting :P 

Den 29.7.2016 at 15.52, Chandra skrev:

Så koselig med livstegn fra deg! Regnet med at du hadde fullt opp med mammarollen. :strix: Nydelig navn! 

Takk! :nigo: Det blir ikke gjort så mye annet enn babyrelaterte ting nå altså :P 

Den 29.7.2016 at 17.43, Strikkesokken skrev:

Åh, blir helt rørt jeg:rodmer: gratulerer med en perfekt liten Oscar! Nydelig navn. Tenk at det lå en helt ferdig liten baby inni der og bare ventet på å komme ut!:rodmer:

Tusen takk :rodmer: Ja er det ikke rart? Blir helt rørt jeg :hjerte: Han er verdens nydeligste ;) Tenk at vi lager de!?!?! :sjokk: Inni oss liksom! 

Den 29.7.2016 at 18.12, Sisti skrev:

Så godt at dere koser dere. Og bra dere får være alene nå. Kos dere videre med kos og nussing. :)

Vi koser og koser og koser, og synger tullete sanger :rodmer: Veldig deilig å være alene men vi er ganske rastløse også så vi er klar for å dra litt ut og få litt besøk av de som vil hilse på ;) Det er ganske gøy :jepp: 

Den 29.7.2016 at 20.16, Beccy87 skrev:

For et flott navn og så godt å høre at dere har det fint. 
Imponert over at dere har orket så langt besøk, kan godt forstå at det skal bli veldig deilig med litt alene tid nå ja ;)  

Takk :) Vi hadde vel egentlig ikke noe valg... I og med at besøket bor så langt unna så må de nesten bo her og være her litt når de først kommer, men neste gang blir det nok alenetid de første ukene :jepp: 

Den 29.7.2016 at 20.25, Weebs skrev:

Hurra for endelig alenetid! Og Oscar! :hjerter_rundt: Det navnet vil alltid minne meg om min yndlingsfilm da jeg var liten. Pippi Langstrømpe på de syv hav :nigo: "Kom och hämta skatten Oskar!" :popcorn:

Ja hurra! Oscar :hjerter:  At navnet minner deg om Pippi er heeelt greit! Jeg elsker Pippi :rodmer: Hun er mitt forbilde :fnise: 

Den 31.7.2016 at 17.58, Emiliania skrev:

Så utrolig fint navn på lillegutt! :jepp: Og, det er utrolig deilig å lukte på de små hodene. :jepp:

Tusen takk :nigo: Jeg sniffer inn lukta så mye jeg bare kan, sluttet å bruke nesespray fordi jeg fikk angst når jeg mistet litt luktesans! :sjokkbla: Kan ikke risikere å ikke lukte han!!!

-------------------

Er det noen andre som synes mannen lukter sterkere/mer etter de fikk barn??? Eller er det bare jeg som er rar? Han lukter det samme som før bare mye sterkere.. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første filmen jeg kjøpte for egne penger @Weebs:tommel: Må ha blitt sett tusen ganger i løpet av barndommen :ler:

Folk snakker om at luktesansen forsterkes i svangerskapet. Men min har i alle fall også blitt sterkere nå! Så jeg skjønner godt hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pittelitt trist å endre signaturen og ta vekk tickeren... Gleder meg til neste gang! *følte-seg-gal!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Men nå kan du jo ha sånn fin annen ticker som teller ned til bursdagen hans :hjerte: Stas det også :jepp: 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenario: Vi har badet og er gullende ren. Kommet opp i ett tørt og deilig håndkle og armene til mamma. Pappa tar bilde av det nydeligste fjeset i hele verden :hjerte: Vi får ett fint bilde. Han virker kjempefornøyd! Mamma kjenner at det renner nedover låret.. Han er fornøyd fordi han fikk tisse i friluft! :jepp: Lille blir lagt på stellebordet. Mammaen skjønner ikke hvorfor håndkleet er sennepsgult?

Bæsj på låret og gulvet, mammaen rett inn i dusjen og Lille må spyles av igjen :hoho::daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Scenario: Vi har badet og er gullende ren. Kommet opp i ett tørt og deilig håndkle og armene til mamma. Pappa tar bilde av det nydeligste fjeset i hele verden :hjerte: Vi får ett fint bilde. Han virker kjempefornøyd! Mamma kjenner at det renner nedover låret.. Han er fornøyd fordi han fikk tisse i friluft! :jepp: Lille blir lagt på stellebordet. Mammaen skjønner ikke hvorfor håndkleet er sennepsgult?

Bæsj på låret og gulvet, mammaen rett inn i dusjen og Lille må spyles av igjen :hoho::daane: 

:fnise: De gjør hva de kan for å vaskes på nytt. Mini bæsjet rett etter å ha vært i badebalja, så håndkleet hans ble litt møkkete. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! Det er ganske komisk av og til :fnise: 

Nå har jeg nettopp tatt trolldeig formene til gipsavstøpning ut av ovnen :rodmer: gleder meg til å se hvordan det blir når vi heller gips i imorgen :jepp: De søte tærne :rodmer: 

Begynner å bli litt sliten nå og lurer på hvordan det blir når mannen begynner på jobb. Fram til nå har han vært hos pappaen sin noen timer etter morrapuppen (ca kl 8) til neste mating. Da har jeg fått sårt tiltrengt søvn. På natten er det mellom 3 og 4 oppvåkninger, jeg legger meg rundt 12 (aaalt for sent så prøver å snu det nå, når pappaen begynner på jobb igjen så legger vi oss jo tidligere uansett heldigvis) og så er det mat ca hver 2-3 time natta gjennom. Og det tar jo fort en time hver gang så jeg sover maks 1 og en halv time i strekk imellom.

Stakkars liten har også en del magevondt så det blir litt byssing og trøsten i tillegg... Verst for Lille :hjerte: Jeg vil jo så gjerne hjelpe men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi prøver å rape hver gang han har spist og vi har såvidt begynt med miniform men synes det er vanskelig å huske det, spesielt på natten. 

Hadde en ekkel episode i natt :( I begynnelsen samsov vi men nå ligger han i egen seng med ene siden helt nede slik at det blir som bedside. Noen ganger sovner vi rett og slett under amming og da blir det jo likevel. Uansett, i natt hadde han vondt og det beste er da å ligge på min mage og bli rugget opp og ned. Da sovner han som regel. Men av og til så gjør jeg det og... Jeg våknet med ett rykk og kjente at han hadde glidd ned på siden og lå i armen min (heldigvis på ryggen) inntil meg. Det var skikkelig ekkel når jeg hørte han tok et skikkelig gisp etter luft :(  Æsj æsj æsj! Nå tror jeg ikke at han har lidd noen nød men det er jo litt risikabelt når de blir liggende slik krøket sammen med haka på brystet. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vesle Oscar ❤️ Veslemor har også magevondt. Vi er oppe i 20 dråper Minifom nå. Helsesøster sa man kunne gi opptil 25 dråper og at man burde gi de en liten stund føre måltidet så de rekker ned til tarmen føre maten kommer. Jeg har kjøpt Minifom i Sverige, flasken er helt lik som i Norge og de inneholder akkurat det samme.. Men på den svenske så står det at flasken er holdbar en måned i romstempratur :-) så jeg har den med på nattbordet, i stelleveska osv :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :hjerte: 

Mener du å si at den "norske" sikkert også er det? :lur: 

Følte meg teit nå inatt. Trodde han hadde vondt i magen (trøtt da vettu) så prøvde å trøste osv med tutt i senga. Det gikk ikke! Så jeg Tok han opp på magen min og her begynner vill leting etter mat :daane: Er det mulig?? Han er jo sulten og sier fra som vanlig... Bare at jeg er for trøtt til å skjønne det...

Han fikk selvfølgelig mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bare med den nattmatingen da. Jeg fører hver amming i en app for å ha kontroll på hvilket bryst han spiste av sist osv. I kveld la vi oss kl 22. Rundt midnatt laget han litt lyd så jeg våknet og sjekket han, men han ville ikke ha mat. En time senere derimot var han sulten. Da ser jeg at jeg har registrert i appen at han har spist i en halvtime rundt midnatt også - men jeg er ganske sikker på at han ikke fikk mat da (jeg har en del problemer med amminga så jeg ammer ikke akkurat i søvne). Så jeg har vel i søvne bare registrert mating uten at det skjedde, man blir litt fjern på lite søvn... ;)

Høres ut som det går bra med dere hvertfall. :) her begynner jeg også å bli sliten, skal jammen bli tungt når mannen begynner å jobbe igjen! Når går din mann ut i jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde tatt i mørket med blitz med sovende baby ved siden av :fnise: så sorry dårlig kvalitet :tongue: innholdsfortegnelsen er helt lik, flaskene ser helt like ut. Og min svenske helsesøster sa de fint kunne stå i romtemp :-) har gått fint her i allefall. Skrivi dato på flaska som jeg tok den opp jeg. Men har brukt den opp etter to uker ca.. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google forresten semper magdroppar. Tenkte jeg skulle dra å kjøpe det etterpå og se om det hjelper også. Har bra effekt av minifom, men ikke 100%.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sisti skrev:

Ikke bare bare med den nattmatingen da. Jeg fører hver amming i en app for å ha kontroll på hvilket bryst han spiste av sist osv. I kveld la vi oss kl 22. Rundt midnatt laget han litt lyd så jeg våknet og sjekket han, men han ville ikke ha mat. En time senere derimot var han sulten. Da ser jeg at jeg har registrert i appen at han har spist i en halvtime rundt midnatt også - men jeg er ganske sikker på at han ikke fikk mat da (jeg har en del problemer med amminga så jeg ammer ikke akkurat i søvne). Så jeg har vel i søvne bare registrert mating uten at det skjedde, man blir litt fjern på lite søvn... ;)

Høres ut som det går bra med dere hvertfall. :) her begynner jeg også å bli sliten, skal jammen bli tungt når mannen begynner å jobbe igjen! Når går din mann ut i jobb? 

Jeg bruker også app :opplyser: Begynte med det når vi drev med intervallamming pga overproduksjon,  da var det viktig å ha kontroll og det er det nå og for å unngå spreng ;) 

Kjedelig med ammeproblemer altså :( Håper det går seg til! Hva slags utfordringer har dere?

Vi har hatt litt småutfordringer her og men ikke noe stort noe. Var vannblemmer og veldig sår på barsel, overproduksjon med spreng slik at han satt i halsen hver gang og bare fikk tynn melk og nå har vi trøske ;) Men det går seg til! Håper jeg :P  

Sliten.no. Mannen begynner på mandag :( Og din?

44 minutter siden, gjärd skrev:

Google forresten semper magdroppar. Tenkte jeg skulle dra å kjøpe det etterpå og se om det hjelper også. Har bra effekt av minifom, men ikke 100%.. 

Hurra! Da tok jeg den ut. Litt enklere å huske og mer behagelig for Lillemann. Fikk vite at kalde ting i magen kunne gi mer vondt :( Hs mente vi skulle prøve en ting i gangen slik vi visste hva som hjalp. Du vet jo effekten høres det ut som men vi har ikke kommet igang enda ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg bruker også app :opplyser: Begynte med det når vi drev med intervallamming pga overproduksjon,  da var det viktig å ha kontroll og det er det nå og for å unngå spreng ;) 

Kjedelig med ammeproblemer altså :( Håper det går seg til! Hva slags utfordringer har dere?

Vi har hatt litt småutfordringer her og men ikke noe stort noe. Var vannblemmer og veldig sår på barsel, overproduksjon med spreng slik at han satt i halsen hver gang og bare fikk tynn melk og nå har vi trøske ;) Men det går seg til! Håper jeg :P  

Sliten.no. Mannen begynner på mandag :( Og din?

Hurra! Da tok jeg den ut. Litt enklere å huske og mer behagelig for Lillemann. Fikk vite at kalde ting i magen kunne gi mer vondt :( Hs mente vi skulle prøve en ting i gangen slik vi visste hva som hjalp. Du vet jo effekten høres det ut som men vi har ikke kommet igang enda ;) 

Her har det vært kraftige smerter ifbm amming. HS og barsel mente sugetaket var riktig, men det var det nok ikke. Mye tårer her i gården altså. Men nå har vi vært hos lege og fått behandling for sopp, og klippet tungebåndet hos ØNH. Må terpe teknikk nå, og det får vi ikke til i senga, så hver gang han skal ha mat om natta må jeg opp av senga og sette meg i sofaen, må gjerne ha hjelp av mannen også for å sjekke at lille tar riktig tak. Jeg er så trøtt på natta, så da slurver vi gjerne litt og smertene kommer tilbake. Sukk! Så blir aldri mer enn halvannen time sammenhengende søvn her heller. 

Mannen min har to uker igjen nå, da har han vært hjemme en måned. Så egentlig skulle han faktisk dratt på jobb i dag, hadde han ikke tatt ferie. Det hadde ikke funket altså! :P heldigvis er foreldrene mine pensjonister og kan hjelpe meg når mannen begynner å jobbe igjen, jeg skal nok utnytte dem godt. :ler: Har du mulighet for avlastning? 

Overproduksjon ja... Sukk, er så mye som kan være "feil" med den amminga! Men det er nå kos også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gled deg! Det er ganske komisk av og til :fnise: 

Nå har jeg nettopp tatt trolldeig formene til gipsavstøpning ut av ovnen :rodmer: gleder meg til å se hvordan det blir når vi heller gips i imorgen :jepp: De søte tærne :rodmer: 

Begynner å bli litt sliten nå og lurer på hvordan det blir når mannen begynner på jobb. Fram til nå har han vært hos pappaen sin noen timer etter morrapuppen (ca kl 8) til neste mating. Da har jeg fått sårt tiltrengt søvn. På natten er det mellom 3 og 4 oppvåkninger, jeg legger meg rundt 12 (aaalt for sent så prøver å snu det nå, når pappaen begynner på jobb igjen så legger vi oss jo tidligere uansett heldigvis) og så er det mat ca hver 2-3 time natta gjennom. Og det tar jo fort en time hver gang så jeg sover maks 1 og en halv time i strekk imellom.

Stakkars liten har også en del magevondt så det blir litt byssing og trøsten i tillegg... Verst for Lille :hjerte: Jeg vil jo så gjerne hjelpe men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi prøver å rape hver gang han har spist og vi har såvidt begynt med miniform men synes det er vanskelig å huske det, spesielt på natten. 

Hadde en ekkel episode i natt :( I begynnelsen samsov vi men nå ligger han i egen seng med ene siden helt nede slik at det blir som bedside. Noen ganger sovner vi rett og slett under amming og da blir det jo likevel. Uansett, i natt hadde han vondt og det beste er da å ligge på min mage og bli rugget opp og ned. Da sovner han som regel. Men av og til så gjør jeg det og... Jeg våknet med ett rykk og kjente at han hadde glidd ned på siden og lå i armen min (heldigvis på ryggen) inntil meg. Det var skikkelig ekkel når jeg hørte han tok et skikkelig gisp etter luft :(  Æsj æsj æsj! Nå tror jeg ikke at han har lidd noen nød men det er jo litt risikabelt når de blir liggende slik krøket sammen med haka på brystet. :( 

Hvor gammel er din nå? Lillebror begynte å øke til 3-4 timers intervaller mellom amming om natten ved rundt 3 ukers alder, mot 2 timer i starten, og det gav merkbart utslag i formen min siden jeg da faktisk fikk litt søvn mellom slagene. Når han sov 2-timersintervaller blir det ikke rare søvnen etter amming+raping+bleiebytte+byssing, for vips så starter jo regla om igjen. Uansett, poenget mitt var at det er ganske vanlig med hyppig nattamming i starten, og at intervallene øket når de blir litt større :tommel: 

Har våknet om natten av at lillebror har sklidd ned fra armen 2 ganger selv :( Så da måtte jeg bare jobbe med å få til liggende amming sånn at han kan sovne inntil meg uten at jeg må holde han. Utrolig ekkelt å våkne til synet av baby som ligget med bena oppå brystet mitt og hodet nede på madrassen, selv om han heldigvis har ligget på ryggen begge ganget og har sovet seg gjennom det hele begge gangene.

Vi har begynt med Semperdråper her etter det jeg tror er magevondt hos lillebror. Vanskelig å si om det faktisk er magevondt han gråter av, men jeg synes det virker som om dråpene har effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...