Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Jeg vil forresten også ha en spennende dagbok sånn som deg! Spesielt iom at jeg tydeligvis ikke har andre venner enn folka på kg :fnise: 

Sånn nesten seriøst, har ikke fått besøk av mine "venner" etter han kom. Det er ikke så mange, er litt kresen, men likevel ser det ut til å bli færre... :angry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javisst kan jeg lære deg imgur. Jeg er ekspert. Registrerte meg KUN for å legge ut bildet av iskaffen min da jeg syntes jeg var superfunny ;) Det var ganske lett, tror jeg. Fant en knapp som het "sign up". Fylte ut noe greier, fikk en mail med en link. Fant en knapp som het "upload", og vips var iskaffe-bildet lagt ut :fnise:

Mitt tips for å lage en "spennende" dagbok er å glemme at dette liksom skal være en gravid-/babydagbok og bare skrive om alt annet som er altfor personlig og kjedelig. "I dag jeg spist havregrøt og fire svisker til frokost. Krysser fingrene for at jeg slipper forstoppelse. Etterpå tok jeg på meg en tights, rullet ut yoygamatten min og strakk meg i litt ulike retninger før jeg sa meg fornøyd og latet som om "nå har jeg trent, derfor fortjener jeg Nugatti". High five!"

Jeg har også mistet venner, men det er mye min egen feil. Til dels fordi de tullingene er ute på eventyr og flytter over alt ;)  Og da ser jeg på det som arbeid å holde kontakt. Men jeg er også en sånn person som trives godt i mitt eget selskap. Og jeg føler nesten jeg får dekket mitt sosiale behov på jobb, så når jeg kommer hjem er det godt å bare henge med mannen :) 
Lurer på hvordan dette kommer til å gå når jeg er i permisjon! :tongue: Mannen hadde flere venner enn meg da vi ble sammen, så vi henger jo med den gjengen der. Jeg får tvinge meg inn på de hvis jeg blir ensom :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ;) 

Haha ja det er vel noe sånt :P Blir mye baby og skrål her for tida.. 

Sikkert min egen feil at jeg ikke får besøk :fnise: Ikke akkurat slik at jeg snakker med folk selv. ... :daane: Samme med mannen her egentlig, men så er han vokst opp og bor fortsatt på samme plass. Jeg har flytta ørtogførti ganger liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo baby det skal handle om her ;) Men jeg glemmer det ut, og derfor har dagboken min endt opp med å bli så lang at jeg svimler :P

Det er ikke lett å få så mange nye venner når du flytter som voksen! På skolen er det liksom null problem, der blir du jo påtvunget venner i alle kanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Weebs skrev:

Det er jo baby det skal handle om her ;) Men jeg glemmer det ut, og derfor har dagboken min endt opp med å bli så lang at jeg svimler :P

Det er ikke lett å få så mange nye venner når du flytter som voksen! På skolen er det liksom null problem, der blir du jo påtvunget venner i alle kanter. 

Second that altså! Jeg har jo akkurat flyttet til en ny plass, og har seriøst ingen venner her enda. Vet ikke helt hvordan jeg skal få det heller... Hva gjør man liksom? Skole er så greit, der blir du jo automatisk kjent med folk føler jeg. Heldigvis har jeg familie her da, så er ikke helt alene, men kjenner litt på den tanken at enn om jeg aldri får meg venner :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese fødselshistorien din! :-) rart hvordan vi opplever fødsel så forskjellig. Jeg syns smerten var overkommelig fram til 10 cm, og du hadde det motsatt :fnise: med førstemann fikk jeg også morfin og hadde samme opplevelse som deg, ingen effekt under hele tatt! Ble du sydd mye? Gratulerer med vesle gutten :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Weebs skrev:

Det er jo baby det skal handle om her ;) Men jeg glemmer det ut, og derfor har dagboken min endt opp med å bli så lang at jeg svimler :P

Det er ikke lett å få så mange nye venner når du flytter som voksen! På skolen er det liksom null problem, der blir du jo påtvunget venner i alle kanter. 

Haha ja :P Men jeg vil ha like mange venner som deg!! :rasende::kjefte:

58 minutter siden, Atziri skrev:

Second that altså! Jeg har jo akkurat flyttet til en ny plass, og har seriøst ingen venner her enda. Vet ikke helt hvordan jeg skal få det heller... Hva gjør man liksom? Skole er så greit, der blir du jo automatisk kjent med folk føler jeg. Heldigvis har jeg familie her da, så er ikke helt alene, men kjenner litt på den tanken at enn om jeg aldri får meg venner :hakeslepp:

Det gjør du :) Barselgrupper feks :jepp: Og andre felles interesser! 

Jeg lurer på å bli med på treff her men er litt sånn "hva hvis de er rare/det blir kleint/jeg ikke liker de??? :sjokkbla:" og derfor har jeg ikke så mange venner :P 

41 minutter siden, gjärd skrev:

Så spennende å lese fødselshistorien din! :-) rart hvordan vi opplever fødsel så forskjellig. Jeg syns smerten var overkommelig fram til 10 cm, og du hadde det motsatt :fnise: med førstemann fikk jeg også morfin og hadde samme opplevelse som deg, ingen effekt under hele tatt! Ble du sydd mye? Gratulerer med vesle gutten :-) 

Takk! :) 

Ja det er veldig rart! Ble sydd litt? Jordmor sa aldri hvor mye men nevnte at det var noen små rifter, virker som det var pynteting egentlig ;) Men det var endel av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Haha ja :P Men jeg vil ha like mange venner som deg!! :rasende::kjefte:

Like mange venner som mannen min, mener du? ;) 

Serr, ass. Hun som skal være forloveren min har akkurat fått en fancy jobb i OSLO og flyttet forrige uke, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen egne venner her jeg bor, jeg heller. Har også flyttet MYE. Men jeg har familien her da, så henger med pensjonistforeldrene mine. :hoho: Og bor i gangavstand til jobb, så tenker å plage dem en del. :P Men tror faktisk jeg kommer til å bli litt ensom i permisjonen, kjenner litt på det allerede, jeg har behov for voksenkontakt. Så er spent på å møte barselgruppa! Har du møtt din, ennå? Jeg er også sånn som frykter at det blir kleint. I tillegg går amminga ræva, så jeg har egentlig ikke lyst til å amme foran folk jeg ikke kjenner... :(

Har du brukt noe annet sjal frem til nå (du har sikkert sagt det, men jeg er helt fjern for tiden)? Liker gutten det? Vi bruker caboo innimellom, men den funker kun når han sover, når han er våken blir han bare sinna, tror ikke han liker å føle at han er "fast"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Like mange venner som mannen min, mener du? ;) 

Serr, ass. Hun som skal være forloveren min har akkurat fått en fancy jobb i OSLO og flyttet forrige uke, liksom. 

Like mange venner som du har på kg :sukk:<-- Beste furtefjeset jeg fant :fnise: 

DET var dårlig planlegging altså! :opplyser: 

17 minutter siden, Sisti skrev:

Har egentlig ingen egne venner her jeg bor, jeg heller. Har også flyttet MYE. Men jeg har familien her da, så henger med pensjonistforeldrene mine. :hoho: Og bor i gangavstand til jobb, så tenker å plage dem en del. :P Men tror faktisk jeg kommer til å bli litt ensom i permisjonen, kjenner litt på det allerede, jeg har behov for voksenkontakt. Så er spent på å møte barselgruppa! Har du møtt din, ennå? Jeg er også sånn som frykter at det blir kleint. I tillegg går amminga ræva, så jeg har egentlig ikke lyst til å amme foran folk jeg ikke kjenner... :(

Har du brukt noe annet sjal frem til nå (du har sikkert sagt det, men jeg er helt fjern for tiden)? Liker gutten det? Vi bruker caboo innimellom, men den funker kun når han sover, når han er våken blir han bare sinna, tror ikke han liker å føle at han er "fast"... :P

Ja jeg kjenner at jeg kjeder meg jeg og... Likevel ganske fast pga Lillingen da. Og nå er det plutselig sommer her i tillegg :( = veps og varme. Og jeg kan ikke trille pga bekkenet (dessuten er det jo dritkjedelig å trille samme veien hele tiden, her er valget høyre eller venstre). Meh... Mye syting nå :P 

Vet ikke om det er noe barselgruppe her egentlig. Det finnes en gruppe for året som bruker å ha småbarns/barsel- treff. Det er ikke startet opp igjen enda mtp skole- og barnehagestart. Regner med jeg blir med på et par slike. Kjenner et par stykker som skal ha barn straks og da blir jeg vel kanskje å henge litt med de :) 

Har en Moby Wrap. Den er elastisk og beregnet på babyer opp til 9 kg tror jeg. Men den blir så grusomt varm!!! Det er nok stoffet som gjør det, kombinert med at den skal flere ganger rundt. Det jeg har bestilt nå er en bomull/hampblanding og ligger bare i ett lag rundt kroppen fordi jeg skal bruke den som ringslynge :jepp: Så jeg gleder meg til det! Lurer på å kjøpe caboo til neste nyfødt :fnise: Eller kanskje jeg bare kjører vevd med en gang :lur: 

Bæring virker å funke godt her, han liker aller best å ligge på oss så det er vinn-vinn! Men som sagt veldig varmt med den jeg har nå. Merker at det er stor fare for avhengighet! Så mange fine sjal å kjøpe!!! :nigo: *detholdermedettennsålenge* Inne på Norsk Bæregruppe ser jeg flere som må prøve mange ganger før bebisen syns det er digg. Så er det noen som liker det når de blir noen mnd eldre ;) Du må vel bare prøve med jevne mellomrom :jepp: 

---------------

Jeg har nå fått mail om at begge pakkene er sendt! Venter på sjal og babycall...

Babycall var en av de tingene som vi så an om vi trengte og som jeg ser at vi trenger nå. Jeg vil kunne legge Lillingen på soverommet der det er litt kjøligere og han får frisk luft, samtidig som at jeg kan lukke døren slik at katten ikke kommer seg inn. Nå sover han i vugga på stua men her må vi nesten følge med omtrent hele tiden. Jeg har jo lyst til å være litt på hobbyrommet når (hvis!) han sover på dagtid og det er i etasjen over. Det ble den babycallen jeg alltid har ønsket meg! Philips Avent SCD580 :nigo: Med stjernehimmel, temperaturmåler, talkback og alt man trenger. I tillegg så var det litt viktig at den kunne brukes i vogn og det kan den! Hurra! 

Her hopper vi fra det ene til det andre, men er det flere som har sett de fine biteringene laget av en trering og heklet/sydd/strikket pynt? Jeg har bestilt slike treringer som jeg skal lage av! De finnes på denne siden, hvor det også finnes mye annet gøy :) Jeg bestilte i medium størrelse. Tenkte å lage matchende sett med bukse, smekke og bitering til Lillingen og kanskje i gave til noen av de som venter små :hjerte: De ser så koselige ut! Men først må jeg få babycallen i posten slik jeg får ryddet og ordnet klart på hobbyrommet og faktisk kan sitte der og være kreativ!!! Klør i fingrene etter å sy. Har ikke sydd siden jeg var høygravid så det blir deilig å faktisk kunne bevege seg der oppe :jepp: 

Ellers har jeg også bestilt vognpynt :rodmer: selvfølgelig er det noen som lager det selv og de skal ha betalt altså, men 250 (elns) for noen treperler og klips var ganske dyrt. Dessverre må man bestille hundrevis av perler hvis man skal lage selv og det gadd jeg ikke.... Men den er nydelig da! Det hjelper jo :fnise: 

Jeg har virkelig handlet de siste dagene :sjokkbla: Elsker at jeg ikke måtte i en butikk for å gjøre det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er en veldig dårlig forlover som ikke satte livet sitt på vent for å stå bak meg på rådhuset :fnise: Neida, stakkar. Hun har vært på jobbjakt ganske lenge så jeg unner henne den :) Hun har signert på forloverpapirene da, så nå begynner ting å bli klart. Iiik!

Shopping! :hjerte: Jeg synes ikke det er så moro å løpe rundt på kjøpesentre, men nettshopping er topp! 
Babycall må vi ha uten tvil. Soverommet vårt er så langt vekke fra stua som det er mulig å få det. Når vi trodde hun hadde klumpfot og måtte ha skinner og blabla så ble vi enige om å kjøpe en med kamera. Men nå som hun høyst sannsynlig kommer ut med friske føtter så tror jeg vi går for uten :) Jeg skal legge den du kjøpte til på lista mi! 

Du er flink som lager ting selv altså. Skulle så gjerne hatt den egenskapen. Jeg sitter her og er stolt over at jeg har planer om å strikke et teppe, liksom :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fast bestemt på at jeg skulle lage egen vognpynt og satte i gang DET hekleprosjektet mens jeg gikk gravid med Trollet. 
Resultatet ble en eneste stor knute ball og Trollet måtte leve helt uten vognpynt stakkars. :P  

Kjenner meg også igjen i det med mangel på venner, men her er det også min feil. Jeg har liksom ikke overskudd til å være sosial hele tiden. Også har jeg ikke noen venner her som har barn så da blir det jo fort til at man treffes sjeldnere. 
Ga barselgruppa en sjanse men det var total miss. Vi var rett og slett for ulike hele gjengen og det ble bare en tre-fire treff med klein stemning før jeg meldte meg ut av hele gruppa og har ikke sett dem siden. 
Fikk litt bedre kontakt med et par fra termingruppa på facebook, så det kan jo kanskje være noe for deg, dersom du ikke har barselgruppe der du bor? :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, August 17, 2016 at 15.42, Weebs skrev:

Ja, hun er en veldig dårlig forlover som ikke satte livet sitt på vent for å stå bak meg på rådhuset :fnise: Neida, stakkar. Hun har vært på jobbjakt ganske lenge så jeg unner henne den :) Hun har signert på forloverpapirene da, så nå begynner ting å bli klart. Iiik!

Shopping! :hjerte: Jeg synes ikke det er så moro å løpe rundt på kjøpesentre, men nettshopping er topp! 
Babycall må vi ha uten tvil. Soverommet vårt er så langt vekke fra stua som det er mulig å få det. Når vi trodde hun hadde klumpfot og måtte ha skinner og blabla så ble vi enige om å kjøpe en med kamera. Men nå som hun høyst sannsynlig kommer ut med friske føtter så tror jeg vi går for uten :) Jeg skal legge den du kjøpte til på lista mi! 

Du er flink som lager ting selv altså. Skulle så gjerne hatt den egenskapen. Jeg sitter her og er stolt over at jeg har planer om å strikke et teppe, liksom :tongue:

Babycall er meget praktisk vil jeg si! Frihet :hjerte: 

Ble litt nettshopping i natt... 3 par nye joggesko (sportamore har 30% på sko) så sender jeg kanskje :fnise: tilbake de som ikke passer eller som jeg ikke vil ha :jepp: Alle er selvfølgelig Asics :lur: Jeg har ikke sko å gå i så det var veldig nødvendig! :opplyser: Du er herved advart mot å ha mobil i nærheten når du ammer om natten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å takk for tips! Jeg trenger også sko så må inn å sjekke. :) Jeg har også blitt veldig glad i nettshopping etter at mini ble født. Så praktisk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chandra skrev:

Å takk for tips! Jeg trenger også sko så må inn å sjekke. :) Jeg har også blitt veldig glad i nettshopping etter at mini ble født. Så praktisk! 

 

No prob ;) Viktig med gode sko, spesielt hvis man skal trille på asfalt! 

Nettshopping er utrolig praktisk altså! Bare å sende tilbake hvis det ikke passer og man slipper å dra med seg utålmodig baby på butikk :spy: kjenner jeg blir stressa av tanken. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått langt i dag! Nesten en mil! :sjokkbla: Uten bekkenvondtene. ... JEG KAN BEVEGE MEG IGJEN :hoppendeglad::danser: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig! :) Da blir det nok mange trilleturer fremover. 

Har hatt med mini på shopping en gang og da sov hun hele veien. Men da var vi jo ikke så lenge ute da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig deilig å ikke være bevegelseshemmet lenger! Bekkenløsning var no drit. :jepp: 

I natt hadde jeg en syk drøm. Drømte at Lille var 4 uker og jeg var hos jordmor som bekreftet at jeg var gravid :overrasket: Når jeg sa det til mannen så sa han at det visste han for jeg glødet sånn :klo: Det var også to eldre søsken å fortelle det til... (O har bare ett). Herrejeeezus. 

Ingen sjans for graviditet her foråsidetsånn (ligg planlagt straks :P spennende) og med to eldre søsken pluss baby så må jo dette være fram i tid... :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...