Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Den pizzaen hørtes vanvittig god ut! Har du oppskrift? 

Og hvem er E? Er det noe jeg ikke har fått med meg? :tongue:

Kos deg med cafètur og besøk. Hørtes ut som en herlig dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager også alltid nok saus til å fryse halvparten. Blir liksom mye enklere med pizza neste gang da :nigo: Det er lenge siden jeg laget egen bunn, men jeg er jo egentlig en mester i gjærbakst så der bør jeg skjerpe meg. Gjærbakst er sånn jeg gruer meg til på forhånd, så jeg blir alltid positivt overrasket når jeg holder på. Helt til jeg må vaske vekk melet :daane: Drittmel. 

Hvilke grønnsaker gjemmer du i sausen? Jeg pleier å lage av hermetiske tomater, gul løk og hvitløk (pluss krydder osv.) Er det noe mer jeg kan putte oppi? :) 

Og EL allerede! Nå må dere passe godt på den svingen ;) Eller har dere lyst på to kjempetette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chandra skrev:

Den pizzaen hørtes vanvittig god ut! Har du oppskrift? 

Og hvem er E? Er det noe jeg ikke har fått med meg? :tongue:

Kos deg med cafètur og besøk. Hørtes ut som en herlig dag! :D

Det er den! :jepp: 

E er mannens datter ;) Hun er 11 :) 

Det ble en halv kopp cappuccino :( Den smakte bittert/beskt og O nektet å sove mens vi var der og da kan ikke mor drikke kaffe! Angret på jeg ikke tok med rs'en for jeg klarer ikke holde han lenge uten støtte. Og besøket ble ikke.. Fikk hodepine og ble sliten isteden :P 

1 time siden, Weebs skrev:

Jeg lager også alltid nok saus til å fryse halvparten. Blir liksom mye enklere med pizza neste gang da :nigo: Det er lenge siden jeg laget egen bunn, men jeg er jo egentlig en mester i gjærbakst så der bør jeg skjerpe meg. Gjærbakst er sånn jeg gruer meg til på forhånd, så jeg blir alltid positivt overrasket når jeg holder på. Helt til jeg må vaske vekk melet :daane: Drittmel. 

Hvilke grønnsaker gjemmer du i sausen? Jeg pleier å lage av hermetiske tomater, gul løk og hvitløk (pluss krydder osv.) Er det noe mer jeg kan putte oppi? :) 

Og EL allerede! Nå må dere passe godt på den svingen ;) Eller har dere lyst på to kjempetette? 

Vi har brukt å kjøpe alt ferdig men det er jo kjempeenkelt å lage selv! Og så blir det kjempegodt! :jepp: 

Hihi å vaske vekk melet er vel ikke vanskelig? Nå lurer jeg på hva du gjør med det :ninja: 

Det er de samme grønnsakene som jeg brukte men her snakker vi om noen som ikke spiser NOEN grønnsaker... Tror jeg Har hørt noe om at det går an å ha gulrot oppi, er vel bare å prøve ;)

Ja jeg skjønner ingenting... Det vil jo vise seg om et par uker... Det kan jo hende det ikke var noe, at det bare er sånn av og til nå :fnise: 

--------------------

Pizzaoppskrift:

Denne oppskriften til bunn og saus ;) Så er det bare å ha på ost. Vi brukte Norvegia nå men hadde nok syns det var bedre med mozzarella ;) Stekes nede i ovnen før du tar på parmaskinke, parmesan og pinjekjerner. Gjerne toppe med ruccolasalat hvis du er fan :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rasper gulrøtter oppi spaghettisausen. Har ikke sagt det til verken mann eller barn, og har ikke fått noen klager så langt ;) 

Jeg vet ikke hva det er med meg og mel. Synes bare mel+vann er så ekkelt! :fnise: Blæhr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh som jeg har savnet å lese innleggene dine LilleMy :tongue: Har mye å se i gjennom her, men så kooselig det er å lese om litjmannen din :rodmer: Skjønner ikke hvor tiden ble av! Akkurat nå når jeg leste gjennom litt her husket jeg så godt posten din når du ble gravid igjen. Husker jeg tenkte at 'denne gangen blir det!' - og nå er det liksom heeelt normalt at du skriver om amming, trøske, legging, barseltreff osv:ler: du er jo mamma! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært savnet her altså :) 

Tiden har gått veldig fort ja! Herregud. ... Det er rart å tenke på at det snart er et år siden det innlegget:sjokk: Litt godt at det er det og med tanke på alt som skjedde på den tiden :(

Men nå er vi her! Og vi har begge opplevd fantastiske ting siden da :rodmer: Nå er det din tur også :klem: 

Så koselig at du synes tjatet mitt er bra lesning :P Det er jo det dagene går i så da blir det mye slikt... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9. september 2016 at 22.14, LilleMy1989 skrev:

Du har vært savnet her altså :) 

Tiden har gått veldig fort ja! Herregud. ... Det er rart å tenke på at det snart er et år siden det innlegget:sjokk: Litt godt at det er det og med tanke på alt som skjedde på den tiden :(

Men nå er vi her! Og vi har begge opplevd fantastiske ting siden da :rodmer: Nå er det din tur også :klem: 

Så koselig at du synes tjatet mitt er bra lesning :P Det er jo det dagene går i så da blir det mye slikt... 

 

Hyggelig å høre :) 

 

Føles ut som om tiden har gått veldig raskt, selv om det føles ut som om den går sakte nå :fnise: 

tjatet ditt er veldig fin lesning, så tommel opp for det :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret mer følelse "in there" kl halv 7 i dag tidlig med en tur på butikken i sulten tilstand. 

Posen så slik ut:

2 liter skummet melk

2 ostehorn

Løvtynn skinke

Trønderfår

2 pakker bacon til pannekaker

Fyldig yoghurt vanilje

Tannbørste 0-2 år (legen mener han klør i gommen :sjokk: og til å påføre mycostatin på tungen med) 

Cottage cheese jordbær og granateple

Et wienerbrød

En vaniljedonut 

En pose risbrød 

Omg. :overrasket: 

 

Edit: Skjønner at jeg er litt rammet av ammetåke når jeg leser dette innlegget igjen... Kanskje ikke så lett å skjønne at jeg feiret sexen vi hadde på morningen, og som jeg faktisk kjente!, med den handleturen :fnise: Herregud. 

 

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :hoppe: 

Nå sitter jeg og nyter at huset blir vasket imens jeg henger på kg :nigo: Så verdt det! Babycallen står på bordet ved siden av meg, jeg må si det er utrolig deilig å ha sovebaby :hjerte: 

På mandag så var vi til osteopat fordi Lillemann: vil ikke ligge på rygg - ligger og trykker, har to perioder iløpet av dagen hvor han kjemper med luft, svelger luft når han spiser og resten husker jeg ikke :fnise: Kiro fikk han mykere men gjorde ingenting med dette. Osteopaten fant at det hang igjen litt i nakken og kjente at det var trykk øverst i magen hans. Han sa at Lille ikke får ut luften skikkelig og at det var stramt inni der. Etter behandlingen kunne det gå to dager hvor han var verre og fikk ut lufta men vi skulle se betydelig bedring innen en uke! lillefisen. Da våkna han så, to be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig med litt avslapning mens huset blir vasket, selv om den kanskje ikke ble så lang :tongue: 

Håper lille får det bedre etter turen til osteopaten! Ikke greit med denne lufta :( Jeg har slitt såå mye med luftsmerter siden jeg ble gravid, og tar miniform hver dag for å overleve dagen:dry: Skjønner de små blir veldig urolige og varsler i fra med mye skriking, for det er jo veldig vondt med luftplager. Krysser fingrene for at lille blir mye bedre innen kort tid nå :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han feis i to dager etter men har igrunn ikke merket noe endring enda. Nå har han noen dager til på seg så får vi se :)  Samme kvelden som vi hadde vært der skreik han mer og verre enn noen gang så noe er det ja. 

Jeg må ha mer klær til han. Hva trenger de i 62 egentlig :klo: Må han ha genser? Hehe aner ikke :P Og trenger de mer i den str enn de to mindre? Brukes den lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi også begynt med str 62 og kan sikkert snart gå over til 68 :daane: Denne kid`en vokser helt sykt fort, såeh..vi rekker knapt å bruke klærne før de er vokst utav!! Ettersom jeg gikk på en smell og kjøpte masse i str 56 som fortsatt ligger omtrent ubrukt har jeg - klok av skade - ikke kjøpt så mye i str 62..Jeg kjører fortsatt omslagsbodyer, strømpebukser og vanlige bukser uten fot/ sparkebukse eller heldress (uten hette that is! Åh..Jeg _hater_ hetter på babyklær, det virker jo ubehagelig å ligge på rygg med en hette krøllet i nakken?!) ..orker ikke styre med for mye som skal over hodet og sånn, da blir han bare frustrert (og i tillegg synes jeg det er ekkelt å trø ting over hodet på ham :haar: ) Skal vi ut tar jeg heller på ham en strikkejakke enn genser..men det er meg ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her føltes 62 nesten overflødig på begge to. Var ikke mange ukene det passet altså. Tror jeg ville kjøpt noen skift bare og hvis du ser at det blir for lite så ville jeg supplert. Vi har så sykt mye tøy som enten ikke er brukt eller som er brukt bare en gang, til tross for to barn. Eneste str som har vart "lenge" her i huset er faktisk 80 :ler:  Alt annet har bare vart noen få uker føles det ut som. Lillesøster har brukt 80 i over en mnd alt og hun er nettopp blitt 8 mnd. Varierer veldig på disse små når de har vokseperioder, så jeg ville som sagt bare kjøpt noe og sett hvor langt du kom med det :)

Håper behandling hjelper lille O stakkar. Ikke noe kjekt når de har så mye vondt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på med omtrent det samme i 62 som i de forrige størrelsene (holder på å vokse ut av 56): body og bukse, med evt. en genser over og en strømpebukse under hvis det er kaldt. Jeg liker ikke omslagsbodyer lenger siden de blir så åpne i halsen, men jeg har ei lang og slank ei. Unngår også bukser med fot, da kan den nemlig brukes lenger. Må gå gjennom og sortere vekk for små klær i morgen, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, September 22, 2016 at 11.37, Diddles skrev:

Her er vi også begynt med str 62 og kan sikkert snart gå over til 68 :daane: Denne kid`en vokser helt sykt fort, såeh..vi rekker knapt å bruke klærne før de er vokst utav!! Ettersom jeg gikk på en smell og kjøpte masse i str 56 som fortsatt ligger omtrent ubrukt har jeg - klok av skade - ikke kjøpt så mye i str 62..Jeg kjører fortsatt omslagsbodyer, strømpebukser og vanlige bukser uten fot/ sparkebukse eller heldress (uten hette that is! Åh..Jeg _hater_ hetter på babyklær, det virker jo ubehagelig å ligge på rygg med en hette krøllet i nakken?!) ..orker ikke styre med for mye som skal over hodet og sånn, da blir han bare frustrert (og i tillegg synes jeg det er ekkelt å trø ting over hodet på ham :haar: ) Skal vi ut tar jeg heller på ham en strikkejakke enn genser..men det er meg ;) 

 

Hette er drit... 

Den Thursday, September 22, 2016 at 13.42, boks skrev:

Her føltes 62 nesten overflødig på begge to. Var ikke mange ukene det passet altså. Tror jeg ville kjøpt noen skift bare og hvis du ser at det blir for lite så ville jeg supplert. Vi har så sykt mye tøy som enten ikke er brukt eller som er brukt bare en gang, til tross for to barn. Eneste str som har vart "lenge" her i huset er faktisk 80 :ler:  Alt annet har bare vart noen få uker føles det ut som. Lillesøster har brukt 80 i over en mnd alt og hun er nettopp blitt 8 mnd. Varierer veldig på disse små når de har vokseperioder, så jeg ville som sagt bare kjøpt noe og sett hvor langt du kom med det :)

Håper behandling hjelper lille O stakkar. Ikke noe kjekt når de har så mye vondt :( 

Vi har endel som ikke er brukt eller bare brukt en gang i 50 og 56 ja. Men så ble det så varmt da, og nå er det varmt enda, så var ikke mye bruk for feks strømpebukse.. 

Den Thursday, September 22, 2016 at 22.05, Surriball skrev:

Jeg kjører på med omtrent det samme i 62 som i de forrige størrelsene (holder på å vokse ut av 56): body og bukse, med evt. en genser over og en strømpebukse under hvis det er kaldt. Jeg liker ikke omslagsbodyer lenger siden de blir så åpne i halsen, men jeg har ei lang og slank ei. Unngår også bukser med fot, da kan den nemlig brukes lenger. Må gå gjennom og sortere vekk for små klær i morgen, tenker jeg. 

Sluttet med omslag her og ;) blir åpent og klumpete :( Jeg legger bare bodyen under bakhodet og drar den frem, da går det greit og jeg føler ikke at jeg drar den ned over hodet ;) 

Vi har fått så mye i denne størrelsen, har nesten ikke kjøpt noe selv :fnise: Litt kjedelig da for nå har vi plutselig nesten bare hvite bodyer og hvite bukser :( det er også så mye at det er demotiverende for å skulle sy noe, det blir liksom overflødig... luksusproblem. Jeg ønsker meg farger! 

Ellers er O egentlig blitt verre enn han var... Må vel ringe osteopaten i morra og høre.. MEN! Soppen har begynt å løsne! Tok bare 4 uker behandling :roll: Det sitter tydeligvis godt i når det først får tak... Blir deilig å slippe å tenke på koking osv! 

Dagene går helt sinnsykt fort og jeg blir fort sliten. Virker ikke som andre har det slik? Nesten som at jeg blir fortere og mer sliten enn andre med babyer?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror veldig, veldig mange med babyer er skikkelig slitne innimellom altså. :jepp: 

Her syns jeg alle størrelser har gått unna i rasende fart, helt frem til 80, det begynte vi å bruke i mai og først nå har vi gått over til 86. Mens venninna mi mente at hun hadde fått brukt både 68 og 74 ganske lenge. :vetikke: De trenger ikke så mye fancy klær altså, body og strømpebukse/myk bukse holder i lange baner, og så må man jo snart ha ulldress til vogna og sånne ting. Vi har nesten bare kjøpt inn ullbodyer nå til vinteren, angret i fjor på at vi ikke hadde mer ull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg *håper* det :P At det ikke bare er meg.. 

Vi har en god del ull faktisk, mye i 56, dessverre så har det vært så lenge varmt!, men mye i 62 og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare deg! Senest i går ringte jeg mannen som var på kveldstur med hunden og sa at han måtte komme hjem asap fordi jeg holdt på å gå på veggen. Jeg trengte rett og slett at mannen tok seg av legginga og at jeg fikk trekke meg tilbake og bare glo på tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ingenting jeg heller :sukk: Blir fort svimmel og kvalm om det skjer mer enn en ting om gangen..kjenner ikke meg selv igjen helt! Tror det er normalt, det er det folk sier ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...