Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg skjønner deg godt! Det er jo moren sin man har mest behov for i en sånn stund, tross alt. Jeg MÅTTE bare, for det er så klassisk KG :fnise:

 

Sorry LilleMy, vi kupper dagboken!

Det går helt fint :)

Vi kommer nok ikke til å vente til 12 uker før vi sier det til alle. Regner med det blir etter kontroll 11+2 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at det bør komme bedre frem at det er relativt normalt å miste. Samtidig orker jeg ikke tanken på at "alle " skal vite om det - om jeg mister. Vil ikke at kollegaer blant annet skal vite. For meg er sorg til en viss grad privat, i hvertfall når det omhandler min kropp. Men skjønner godt hva dere mener, og det burde kanskje komme klarere frem i media/andre arenaer.. Jeg merker bare at jeg ikke orker å være noe "ansikt utad" om det skulle skje.. Om dere skjønner hva jeg mener,, mulig dette ble veldig klønete forklart :vetikke:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og har selvfølgelig ikke lyst til å være i en slik situasjon heller :) Men det er, for meg, på en måte som en regel som ikke har noe grunnlag. Sannsynligheten for å miste etter IKM er ca 12% så da er jo sjansen mye større for at det går bra enn ille. Heldigvis  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gikk litt fort når jeg skrev istad. =P var svigermor..

Ja, for det er jo værst for henne, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, her vil jeg følge med  :blomst:

 

Gratulerer med bebis i magen :klem:

Takk!  :laugh:  Og velkommen  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer Uke 5:

 

Trøtt

Litt sulten

Sliten

Vondt i rygg/hofte 

Oppblåst

Grinerunge

Veldig kort lunte/sint

Tissetrengt til tider

Treg fordøyelse

Vonde pupper! Og VONDE stikninger i de!!!

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd mye de siste dagene. Faktisk så mye at gravide meg sa til sambo i går at nå må ting roe seg, for jeg orker ikke mer aktivitet. 

 

På mandag kom jeg hjem fra jobb (jobber i butikk så det er igrunn nok for en dag) og sambo stakk for å se kamp. Når han kom hjem så sa han at han skulle reise å vise bilen min til en som ville kjøpe den. Hæ? Skal du selge bilen min??? Ja, har jeg ikke sagt det? NEI!

Han hadde lagt den ut tidligere på dagen uten å si noe.... Tanken var at han ville ikke at sin gravide samboer skulle kjøre rundt i en mindre trygg, 19 år gammel Mazda. Helt greit for meg, jeg får kjøre 5 år gammel Mazda de neste åra isteden  :danse:

 

Vi må jo selvfølgelig ha en ny bil da vi ikke klarer oss med en på deling. Denne skulle han se på i går kveld etter å ha solgt min først. Han ville ha med seg en kompis, så derfor kjørte vi til de med en gang jeg var ferdig på jobb. Dette venneparet har en på 3 og en på 2 mnd og derfor er det lurt å være to på kveldstid etter barnehagen. Dette er også det venneparet som vet at vi skal ha barn. 

Det han ikke fortalte var at de skulle være borte i timevis da det var et stykke unna..... Å! Han er så distre avogtil!     

Disse to dagene var nok til at kroppen og toppen ble utslitt! Så nå må jeg stresse ned igjen :) 

 

Han er ganske søt da  :hjertesmil:  På mandagen hadde han fri og i tillegg til å selge bilen min så hadde han sett på bilstoler og vogner  :danser: = Lykkelig gravid  :hjerter_rundt:

 

PS: må bare si hva som skjedde igår når jeg var på besøk. Det er så komisk!

 

Jeg tar meg jo mer enn gjerne av bebisen. Og hvis han trenger ny bleie når jeg har han så går jeg enkelt og greit ut på stellerommet og skifter på han. I går mens jeg holdt han så merka jeg at her kommer det ei bæsjebleie. Gikk ut og skulle legge han på stellebordet, men skjønte at det ikke var klart enda... så da gikk jeg og bærte på han og det var da jeg fant ut at dette var en av de gangen hvor bleia ikke holdt (ryggen). Det er ikke noe problem, jeg går inn og bytter mens mamman pusser tennene til eldstemann.

 

Jeg skal akkurat til å vaske han når jeg plutselig blir veldig våt på magen og hendene. Han tissa på meg igjen! (Samme som tissa på meg tidligere). Gravide meg står med en hånd på magen hans og jeg kjenner at jeg begynner å grine så tårene spruter! Jeg roper jo da på mamman (vått overalt) mens jeg griner og ler av meg selv samtidig. Når hun ser meg så knekker hun helt sammen i latter, hun trodde jo at det var noe skikkelig ille når hun hørte meg gråte.....

 

Det er første gangen jeg har begynt å grine uten at det var noe og første gangen at tårene kom spontant. Det beste er jo at jeg selv ler av reaksjonene mine  :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det skjedd mye de siste dagene. Faktisk så mye at gravide meg sa til sambo i går at nå må ting roe seg, for jeg orker ikke mer aktivitet. 

 

På mandag kom jeg hjem fra jobb (jobber i butikk så det er igrunn nok for en dag) og sambo stakk for å se kamp. Når han kom hjem så sa han at han skulle reise å vise bilen min til en som ville kjøpe den. Hæ? Skal du selge bilen min??? Ja, har jeg ikke sagt det? NEI!

Han hadde lagt den ut tidligere på dagen uten å si noe.... Tanken var at han ville ikke at sin gravide samboer skulle kjøre rundt i en mindre trygg, 19 år gammel Mazda. Helt greit for meg, jeg får kjøre 5 år gammel Mazda de neste åra isteden  :danse:

 

Vi må jo selvfølgelig ha en ny bil da vi ikke klarer oss med en på deling. Denne skulle han se på i går kveld etter å ha solgt min først. Han ville ha med seg en kompis, så derfor kjørte vi til de med en gang jeg var ferdig på jobb. Dette venneparet har en på 3 og en på 2 mnd og derfor er det lurt å være to på kveldstid etter barnehagen. Dette er også det venneparet som vet at vi skal ha barn. 

Det han ikke fortalte var at de skulle være borte i timevis da det var et stykke unna..... Å! Han er så distre avogtil!     

Disse to dagene var nok til at kroppen og toppen ble utslitt! Så nå må jeg stresse ned igjen :)

 

Han er ganske søt da  :hjertesmil:  På mandagen hadde han fri og i tillegg til å selge bilen min så hadde han sett på bilstoler og vogner  :danser: = Lykkelig gravid  :hjerter_rundt:

 

PS: må bare si hva som skjedde igår når jeg var på besøk. Det er så komisk!

 

Jeg tar meg jo mer enn gjerne av bebisen. Og hvis han trenger ny bleie når jeg har han så går jeg enkelt og greit ut på stellerommet og skifter på han. I går mens jeg holdt han så merka jeg at her kommer det ei bæsjebleie. Gikk ut og skulle legge han på stellebordet, men skjønte at det ikke var klart enda... så da gikk jeg og bærte på han og det var da jeg fant ut at dette var en av de gangen hvor bleia ikke holdt (ryggen). Det er ikke noe problem, jeg går inn og bytter mens mamman pusser tennene til eldstemann.

 

Jeg skal akkurat til å vaske han når jeg plutselig blir veldig våt på magen og hendene. Han tissa på meg igjen! (Samme som tissa på meg tidligere). Gravide meg står med en hånd på magen hans og jeg kjenner at jeg begynner å grine så tårene spruter! Jeg roper jo da på mamman (vått overalt) mens jeg griner og ler av meg selv samtidig. Når hun ser meg så knekker hun helt sammen i latter, hun trodde jo at det var noe skikkelig ille når hun hørte meg gråte.....

 

Det er første gangen jeg har begynt å grine uten at det var noe og første gangen at tårene kom spontant. Det beste er jo at jeg selv ler av reaksjonene mine  :ler2:

 

Hahaha fantastisk bleiebytteopplevelse :fnise: Må bare eeelske de hormonene :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :( Spottet brunt i går og i dag kom det ferskt blod på papiret. Har også merket at puppene er blitt mindre ømme de siste dagene. Fikk legetime med en gang og der så hun blødning fra livmoren. Dermed ble det ul og legen sa at hun var lite håpefull. Enten så er det MA og kroppen forbereder en ny menstruasjon, eller så er jeg ikke så langt på vei som jeg trodde. Det er jo veldig lite sannsynlig det siste der når jeg har stålkontroll på syklusen. Tok blodprøve og skal ta ny på onsdag, så da får vi bare vente å se. 

 

Jeg er overbevist om at det er ferdig men sambo greier ikke slå seg til ro med det. Han har en følelse av at det ikke stemmer. Håper han har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!! Jeg skjønner hvordan du har det nå... Men som mange sa da jeg begynte å blø; det er visst vanlig å blø også. Krysser alt jeg har for deg <3 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det men jeg tror nok ikke det går denne gangen :( Det så tomt ut på ul og legen sa at det så mindre ut enn det burde vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det men jeg tror nok ikke det går denne gangen :( Det så tomt ut på ul og legen sa at det så mindre ut enn det burde vært...

:(:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk  :(

 

Det er ganske tungt dette, selv om det er tidlig. Heldigvis ingen smerter... Ingenting annet å gjøre enn å vente på resultatene på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir ingen prøver på onsdag. I dag kom smertene og kraftigere blødning/er. Både ferskt og annet. Så da fikk jeg vite at det ikke var vits i å ta prøvene for nå ordner kroppen opp og jeg har vel hatt, en MA, tror jeg det blir. 

 

Prøvde meg på jobb i dag men måtte dra hjem og legge meg på sofaen etter 2 timer. Det er nok det beste for hodet også :) 

 

Vi får satse på neste pp kaffemor og siela  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er SA når kroppen ordner opp selv, mens MA er når man ikke begynner å blø men at fosteret dør, og at kroppen trenger hjelp. Uansett hva det kalles så er det utrolig kjipt og trist når det skjer.

:klem: vi får satse på vårbebiser vi da <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra med vårbebis også :)

Satser på å få to blå igjen om 4 uker :)

 

:hug:  

 

Det blir ihvertfall et  :vin: til helga  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som sier noe om hvor jævlig en SA faktisk blir?! Jeg var jo til legen igår og det eneste hun sa var at hvis jeg fikk mensen så trengte jeg ikke komme å ta flere prøver. MENSEN?!?!?! Det som har foregått i dag er noe av det jævligste som har skjedd i kroppen min.

 

(advarsel: detaljer)

 

Det er jo ikke bare blod, det er helt ufattelig vondt å sitte på do og oppleve at det kommer ut mer enn bare blod, for ut må det jo. Synes det er veldig rart at aborterende kvinner bare blir sendt hjem uten noen form for smertestillende, (tok 500mg paracet, deretter 1g paracet + 400 mg ibux. Det hjalp ikke i det hele tatt), eller advarsel om hvordan det kommer til å bli. Jeg fikk ihvertfall ingen ide om at det skulle bli slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...