Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Enig i det Beccy87! Tenkte faktisk å kjøpe sånn dusjolje for jeg blir så tørr nå på vintern :) I tillegg til krem selvf. Problemet mitt er at jeg gjerne vil ha produkter helt uten skadelige stoffer (ftalater, konserveringsmidler, parfyme, alkohol osv osv) i tillegg skal de være miljøvennlige og verken produkt eller bestanddeler skal være testet på dyr (ufyselig å drive med!). Anyone?!!! :fnise: Tips til slik hudpleie mottas med takk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg smurte magen med kaldpresset jojobaolje i forrige svangerskap, og synes det fungerte fint. Jeg fikk ingen strekkmerker, men det kommer nok mer av genetikk enn smøring. Grunnen til at jeg begynte å bruke jojobaolje var at jeg reagerte på en annen olje jeg brukte og fikk utslett over hele magen, men etter jeg gikk over til jojoba forsvant utslettet. Oljen er også svak på lukt, noe som iallefall er et pluss i min bok da nesen min er ekstra sensetiv om dagen :tommelsmil:

Edit: Jojobaoljen kjøper jeg forøvrig på helsekosten :)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, boks skrev:

Anbefaler Lykkelig som Liten produktene (både til barn og mor) :)

Lykkelig som liten

 

3 timer siden, Frøken Vims skrev:

Jeg smurte magen med kaldpresset jojobaolje i forrige svangerskap, og synes det fungerte fint. Jeg fikk ingen strekkmerker, men det kommer nok mer av genetikk enn smøring. Grunnen til at jeg begynte å bruke jojobaolje var at jeg reagerte på en annen olje jeg brukte og fikk utslett over hele magen, men etter jeg gikk over til jojoba forsvant utslettet. Oljen er også svak på lukt, noe som iallefall er et pluss i min bok da nesen min er ekstra sensetiv om dagen :tommelsmil:

Edit: Jojobaoljen kjøper jeg forøvrig på helsekosten :)

Takk for tips! Skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å bli for distrahert i disse tider vil jeg sikre meg å ønske deg god jul nå LilleMy :strix: Hurra for 10 uker også! Dette går unna :ler: Gleder meg til å høre hvordan reaksjonene var etter at dere slipper nyheten :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig :) Takk for det og god jul til deg og! :tree: (Elsker det juletreet!) Det blir veldig spennende! :popcorn: Vi har jo også ei lita ei som vi skal fortelle det til i romjulen, DET gleder jeg meg til det! :hjerte:

............

Å prøve å presse føttene sammen med motstand når man ligger på rygg var riiiimelig smertefullt.... Og da har jeg ikke gjort noe særlig på jobb liksom. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kokosolje i dusjen (bruker den sammen med skrubbehanske) og så jojobaolje ellers. Anbefales :jepp: Bestiller på iherb! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en massasjeolje mot strekkmerker i gave som jeg bruker når jeg husker det :PFøler ikke at det er nødvendig, men er godt å massere magen litt, også liker jeg lukten, men tror det kan variere veldig fra gravid til gravid om man liker lukten eller ikke. Jeg har ikke fått noen strekkmerker så langt, men tror jeg heller kan takke gener enn oljen for det. Tror nok at strekkmerkene dukker opp her etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker:strix:

Jeg bruker King of skin fra Lush (bruker den når jeg ikke er gravid også). Bruker kokosolje noen ganger, men er ikke så glad i lukta.. Tenkte jeg skulle kjøpe meg Weleda stretch mark oil og Burts bees Mama bee nourishing oil og teste ut når jeg kommer til 12 uker. Burts bees har også en egen belly butter, men det ser ut til at den har mer tilsetningsstoffer enn oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Weleda stretch mark oil jeg har forresten :)

Som sagt, så vet jeg ikke om den har hatt noen effekt på meg, så kan verken anbefale eller fraråde. Men jeg liker hvordan den lukter og kjennes da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg Dermica dusjolje og toner. Dagen etter fikk mannen gave med apoteket... Såpe, body lotion og boblebad til meg og dusjgreier til han :) Så nå har jeg både og :P 

Lurer på å bestille slik olje eller fuktighetsgreier fra enten Burts Bees eller Earth Mama Angel Baby etellerannet.... 

Julebrød :hoppendeglad: Og :tree: og :gave: og :xpb_knuddel:og :nissekonekyss: og :nissegutt: men ingen :sno::trist: Men først er det noen timer på jobb..

GOD JUL!! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel til at jeg kjøper noe sånt jeg også :fnise: Jeg ble for øvrig veldig nysgjerrig på hva du mener med at du har blitt skravlebøtte? :ler:

Burt's bees skal være bra, meeeen det inneholder limonene. Noe som svært mange "naturlige" produkter inneholder. Det er et mildt parfymestoff fra naturen, men er også sterkt allergifremkallende. Så jeg ville vært litt forsiktig med å bruke disse produktene på baby når den tid kommer. Om du ikke har reagert på det før, så gjør du heller sikkert ikke det nå :) Jeg ville bare si det fordi jeg leste en artikkel om et stakkars barn som var full av sår/utslett etter at moren hadde smurt inn med Burts bees. Dette er artikkelen fra tv2.  Stakkars lille :( 

Jeg er også veldig opptatt av hva produktene inneholder. MI må være verste sort! Etter at folk sluttet å ville ha parabener fordi det er så skadelig begynte flere produsenter å heller tilsette MI (methylisothiazolinone) i produktene. Dette er et konserveringsmiddel som er meget allergifremkallende :( Jaja... nå skal jeg ikke spore helt av her :fnise:

Du må ha riktig god jul LilleMy :nisse::tree:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over at de inneholder det der :( Dessverre... 

Jeg har blitt Skravlebøtte her inne på KG, under deg står det feks C-Kjendis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julaften var fin den! Vi fortalte det til min og mannens familie og de ble selvfølgelig glade :) Men gleder meg nok mer til neste jul :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 uker :strix: omg! NÅ er det ikke lenge til altså! Djizes.... Merker egentlig lite til det nå (eller så er det blitt normalt) annet enn at jeg er sulten og kanskje helst vil slappe av... Ja også ryggen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart har du nådd den magiske uka :) Er vanlig for mange at de verste symptomene gir seg rundt uke 12 -/+ da, så kanskje ikke så rart om du ikke merker så mye nå. Blir kanskje noen uker der du kommer ikke til å kjenne deg gravid i det hele tatt kanskje, men så forandrer det seg igjen litt senere igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe føler meg ikke så gravid nå i øyeblikket men så svinger det igjen. Det går opp og ned hele dagen :P 

Jeg har hatt noen ekle, stikkende smerter i høyre del av magen i dag. Det er helt nede ved hoftebeinet og framover der, det virker som det stråler ut i magen fra lysken omtrent. Noen som vet hva dette er? Er det ligament og voksesmerter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...