Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Jeg leste litt om slikt gravidbelte (lånte faktisk ett i forrige svangerskap), men viser seg at det ikke har noe dokumentert effekt og at trygg trafikk sine råd er de beste (hvor man plasserer bilbelte). Tenkte bare å gi den en headsup før du kjøper et sånt belte da det koster litt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg viste ikke at det fantes eget bilbelte for gravide! :overrasket:
Hvordan funker det da? Er det bredere over magen eller? 
(men så har ikke vi bil heller da.. så hadde aldri bruk for det.. :P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slikt belte. Har lånt det da, vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpt et. Det fungerer slik at belte ikke ligger over magen, for det kan visst være skadelig for baby om du kolliderer (trykket fra beltet). Man fester det vanlige bilbeltet i den slik at beltet kommer under magen. Litt klønete, men funker fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slikt belte. Har lånt det da, vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpt et. Det fungerer slik at belte ikke ligger over magen, for det kan visst være skadelig for baby om du kolliderer (trykket fra beltet). Man fester det vanlige bilbeltet i den slik at beltet kommer under magen. Litt klønete, men funker fint! 

Er ingen tester som kan bekrefte dette. Bilbeltet spretter opp ved en eventuell kollisjon. Som den skal gjøre for at det skal være trygt.  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen tester som kan bekrefte dette. Bilbeltet spretter opp ved en eventuell kollisjon. Som den skal gjøre for at det skal være trygt.  :)

 

Godt mulig :) Hadde som sagt ikke giddet å kjøpe det om jeg ikke fikk låne et tror jeg. Om forskningen viser at det ikke er noe vits er det jo bare å gi beng i det beltet! Jeg bruker mitt da, når jeg først har et :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beltene har visst ingenting å si for sikkerheten nei, kun for evt komfort. Etter hvert som magen blir stor er det jo greit å få det  trukket vekk fra magen. Jeg lånte et i sommer da vi kjørte ganske langt med mamma og pappa (har ikke bil selv), og syntes egentlig ikke det var så spesielt komfortabelt heller. ;) Jeg går/gikk bare i kjoler, og det beltet er ikke spesielt kjolevennlig. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha overhodet ikke kjolevennlig nei :ler: Må jo dra opp kjolen helt :daane: Jeg bruker omtrent bare kjoler nå, ser litt.. Spesielt ut når jeg kjører ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha!  :hoho: Ser det for meg altså :P Når jeg kjøre nå så ligger beltet over nederste del av magen, jeg får det med andre ord ikke ned dit det skal være som er over hoftene. Det beltet skal hindre deg I å fly oppover ved kollisjon så om det ikke ligger stramt kan du ende opp med knust bekken og andre skader. Derfor føler jeg at jeg bør ha det for å få beltet mest mulig riktig på plass..... 9 uker :rodmer:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også gravidbelte - ikke fordi det har noe som helst å si ved en kollisjon (som Pyntestøv sier, alle tester Trygg Trafikk har gjort har vist at det ikke har noen effekt - men det er ikke noen økt risiko ved å bruke det heller altså), men fordi jeg hele tiden har syntes det har vært utrolig lite komfortabelt når ting strammer over nedre del av magen. Beltet holder det i alle fall så langt nede over hoftene som mulig mens jeg kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha!  :hoho: Ser det for meg altså :P Når jeg kjøre nå så ligger beltet over nederste del av magen, jeg får det med andre ord ikke ned dit det skal være som er over hoftene. Det beltet skal hindre deg I å fly oppover ved kollisjon så om det ikke ligger stramt kan du ende opp med knust bekken og andre skader. Derfor føler jeg at jeg bør ha det for å få beltet mest mulig riktig på plass..... 9 uker :rodmer:  

Beltet fyker opp ved en kollisjon (det sier alle tester, så det gravidbeltet selv påstår er galt), det forblir ikke under magen altså. Men, som flere sier her - komforten når man kjører er for mange god med gravidbelte og derfor kan det være greit å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg denne veldig, veldig, veldig mye! Å den ser så deilig ut! :strix: Men så er den så dyr.... Denne er på en måte det unødvendige/nødvendige produktet jeg ønsker meg, må egentlig ikke ha den men vil så gjerne :hjerte: Helt forelsket :rodmer: 

http://www.oslojordmor.no/produkter/amming/bbhugme-ammepute/ 

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg denne veldig, veldig, veldig mye! Å den ser så deilig ut! :strix: Men så er den så dyr.... Denne er på en måte det unødvendige/nødvendige produktet jeg ønsker meg, må egentlig ikke ha den men vil så gjerne :hjerte: Helt forelsket :rodmer: 

http://www.oslojordmor.no/produkter/amming/bbhugme-ammepute/ 

Jeg har hvertfall tenkt å skaffe meg en sånn med god samvittighet når magen begynner å vokse (eller så snart jeg er over de 12 magiske ukene). Men det er jo så mange ulike typer å velge i, så vet ikke helt hvilken det blir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan trøste med at en skikkelig god ammepute er verdt hver eneste krone! Jeg kjøpte en sånn billig en til 400 kr når jeg var gravid med storebror, og den var helt ubrukelig. Denne gangen skal jeg investere i en skikkelig pute med god samvittighet! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den puten den er verdt sine penger i gull og litt til. Reddet MANGE søvnløse netter pga bekken og mage her siden uke 12. Babyshop selger den og de har sånn "kjøp for 800, få 200 i rabatt" så da sparer du 200 hvertfall. Hvis ikke har de jo av og til valgfritt/valgfrie produkter til 30% hvis du orker å vente på noe sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så tenkte jeg litt sånn "herregud, hva er det der for noe?!" Så ser jeg videoen og tenker bare SÅNN MÅ JEG HA!!!! :ler: 

Og når i tillegg @boks går god for den og gir oss rabatt-tips?! :danse: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den puten den er verdt sine penger i gull og litt til. Reddet MANGE søvnløse netter pga bekken og mage her siden uke 12. Babyshop selger den og de har sånn "kjøp for 800, få 200 i rabatt" så da sparer du 200 hvertfall. Hvis ikke har de jo av og til valgfritt/valgfrie produkter til 30% hvis du orker å vente på noe sånt :) 

Har de den inne da? Jeg finner bare trekk til BBHugme, ikke selve puta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de den inne da? Jeg finner bare trekk til BBHugme, ikke selve puta? 

mulig de bare selger de i fysiske butikker. De selger den her på Sørlandet hvertfall vet jeg. Men ser også at den står som ikke tilgjengelig for salg på nettsiden deres. Ville i såfall tatt en tlf til en babyshop i nærheten og spurt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært rimelig fantastisk :hjerte: Vi var til ul og så lille bebisen :hjerte: Så med en gang hva det var og så tydelig hode, ben og kropp! Det lille hjertet slo fort og lagde en fantastisk nydelig lyd :strix: Jeg greide ikke si noe særlig under ul men synes det var veldig fint at pappaen var med :) Nå henger bildene på kjøleskapet og jeg har byttet bakgrunnsbilde på tlf ;) Helt forelsket :rodmer: Tenk at det er vår sin lille bebis :rodmer: 

 

Gyn var veldig flink og sa at det stemte godt med hva jeg mente jeg var men målene satte meg til 9+1 og det er helt greit! Jeg forholder meg derfor til det jeg har gjort hele tiden. 

Han nevnte også abortene. Når han så når de var så spurte han: ja dette var ifjor det da? Jeg: Nei? Han: Oi, ja du har jo hvertfall inget problem med å bli gravid.

Så nevnte jeg at jeg allerede ikke passer buksene mine (tuller ikke, de er stramme!) og da fikk jeg til svar at: Ja! Du er jo gravid! Hehe, veldig koselig fyr :) 

Han ga meg termin 16 juli :hjerte: Tenk at nå skjer det!

Bebis.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, gratulerer med vellykket UL! Det er så stas og fantastisk fint å se babyen for første gang altså ... :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...